Navigon 40 Plus

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 40 Plus op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Krystyna 08-08-2012
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

Pas geleden met een collega naar Normandie gereden. Wat een drama. Elke keer liep de Navigon vast en moest je hem resetten. Ik heb het nu na 3 van deze navigatie systemen helemaal gehad. Waardeloos. Zeg nooit nooit maar voor mij niet snel nog een systeem van Navigon. Als hij het doet is het een perfect apparaatje. Heel jammer. Krystyna

Henk Hok 15-01-2012
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

Heb deze gekocht als opvolger van de Navigon 3310 Max. Wat een verschil...alleen niet in positieve zin. Het ziet er mooi uit maar hij is heel erg traag. Snap daar niks van. Wat mij trouwens ook stoort is dat de kaart-update voor 4e kw 2011 er nog steeds niet is. Misschien gemakzuchtig geworden sinds ze zijn overgenomen door Garmin.

JurjenD 18-12-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

Een klein jaar deze 40 plus in bezit. Mooie layout. Goed volume en mooi design. Minpunten tot nu toe. De 40 plus stuurt me regelmatig een parallelweg op om me vervolgens weer de hoofdweg op te sturen. De zuignap is aan de bevestiging met de houder gescheurd. Een nieuwe kost 35 euro. Redelijk duur vind ik. Op zich een mooi navigatiesysteem echter mijn vorige en eenvoudiger navigon 5100 beviel mij beter

Krystyna 24-10-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

Ik ben nu een jaar in het bezit van dit Navigatie apparaat. Wanneer hij het doet is het een perfect apparaatje maar ik ben nu al aan mijn derde bezig. De eerste liep konstant vast en bij de tweede stopte de spraakbesturing regelmatig totdat deze met geen mogelijkheid meer op gang te krijgen was. Erg jammer. Een groot plus punt is dat de service van Navigon top is. Het werd steeds op een 100% tevreden manier opgelost. Hopen dat ik nu meer geluk heb. Groetjes Harry

Frans de Koning 07-08-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

Ik heb de Navigon 40 Plus acht maanden in gebruik. Updaten (2x gedaan) ging goed. Beeld en geluid vind ik goed, maar in Frankrijk leek hij plaatsnamen gedeeltelijk in te slikken. De mogelijkheden van het apparaat heb ik niet allemaal onderzocht en daar kan ik dus ook geen oordeel over geven. Ik vind dat het apparaat erg lang doet over het oppikken van het signaal. In Frankrijk kon het wel 10 minuten duren. Verder heb ik meegemaakt dat de stem ermee ophield in drukke gebieden. Als je, vanwege de drukte op de weg, volledig navigeert op de stem, ga je de mist in. Het meest ergerlijk is, dat het apparaat regelmatig volledig vastloopt; zó vast, dat je hem zelfs niet meer uit kunt zetten.

Frans de Koning 10-08-2012

Update:
Inmiddels is de spraakbesturing er helemaal mee gestopt. Het langzame opstarten en regelmatig vastlopen is gebleven. Al met al geen succes, dit apparaat. Frans.

cpcr 12-05-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

enige minpunt van deze navigator is dat er vaak fouten in de spraaknavigatie die niet overeen komt met de te rijden route en met name in de randstad waar het soms helemaal niet klopt

Willem2 10-05-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

Duurzaamheid blijkt pas over een paar jaar....

Opstarten en satellieten vinden gaat supersnel! Na 6 jaar met een "koelkast" van niet te noemen merk is deze echt een hele verbetering.
Heel gebruiksvriendelijk. Snel en simpel te bedienen. Er kan erg veel mee, moet ik nog verder uitvinden.

Het updaten was even zoeken de 1e keer, maar als je het weet is het goed te doen.

Kortom erg blij met deze keus.

Marc1962 31-03-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

Voor de prijs die ik betaald heb (net geen 140 Euro), is deze GPS prijs/kwaliteit volgens mij de beste die je momenteel kan vinden in zijn klasse. Enig minpuntje is dat de Vlaamse stem geen text-to-speech ondersteund (de Nederlandse wel). Het toestel verbruikt weinig energie, is simpel te bedienen en heeft een snelle fix.

dkerkhoff 21-11-2010
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

Duidelijk systeem. Grootste minpunt, de lange opstarttijd. Maar ik leg hem van de voren al bij het raam en tegen de tijd dat ik weg wil dan zijn de satellieten wel gevonden. En daarna hou ik hem op standby, dus daarna springt hij snel weer aan. Het grote voordeel: hij loopt niet leeg (zoals de tomtom xl). Overzichtelijk scherm. Ze hadden ook een klein speakertje aan de voorkant moeten maken. Nu klinkt het geluid een beetje hol, maar wel duidelijk. Ook de straatnamen voorlezen vind ik duidelijk. Ik moest even wennen dat hij bij flitspalen zegt: gevaarlijk punt. Daar heb ik toch een ander beeld bij. De gebruiksmogelijkheden vind ik zeer uitgebreid. TMC werkt voor mij ook prima. Geeft op de route de files weer (volgens mij alleen op de snelwegen) en stuurt je, als je wilt, een andere kant op. Ik vind het overzicht van de POI ook uitgebreider en duidelijker dan de Tomtom XL. Een goede keuze.

Corona 03-11-2010
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

De Navigon 40 plus heeft een lange opstart tijd. Tevens ook een trage respons van het systeem.
De TMC heb ik nog niet in actie gezien. Ik had geen ontvangst met de laadkabel aangesloten op de aanstekerplug.
Als de laadkabel niet was aangesloten druppelde er meldingen binnen. De optie 'Regionale meldingen' was gekozen.
Toch was deze lijst gevuld met meldingen 150km verderop terwijl ik om een file van 10km probeerde heen te komen. Gelukkig kende ik de weg daar...

De periferie is niet geweldig. Zo is er geen 220V lader meegeleverd en laad de Navigon niet op als deze met een USB kabel met de PC is verbonden!
Op het scherm verschijnt de afbeelding dat hij is 'gedocked'. Het apparaat wordt wel warm, maar als je hem er na 2 uur afhaald en opnieuw opstart
is de accu even leeg als 2 uur daarvoor...
In mijn auto zit de sigaret-aansteker in een lade. De navigon stekker past niet, want die is veel te groot. De laadstekker van een Tomtom past bleek net te passen.
Dus een Tomtom lader besteld en de Navigon lader vervangen. Dit om de TMS antenne te laten zitten waar die zit.
Ik zit er aan te denken om zelf maar een soort USB aansluiting te maken in m'n wagen. Zo'n sigarette-aansteker-plug werkt in mijn geval waardeloos.
Als je schakelt en je tikt de laadplug aan springt komt op de Navigon de melding dat ie na 5 seconden op 'stand-by' gaat. Heel erg verkeerveilig...

De mannelijke stem klinkt onnatuurlijk laag. De vrouwelijke klinkt al beter. Het noemen van de straatnaam klinkt wat afgeraffeld.
Er is tevens geen etui meegeleverd.

Alle nadelen op een rij:
- Geen 220V lader
- Niet mogelijk om op te laden via USB en PC.
- Erg grote laadplug.
- Geen etui.
- Mannelijke stem klinkt onnatuurlijk laag.
- Trage respons op input.
- Lange opstart tijd (zeker voor een SirfStar V)
- Typische manier werking TMS
- Geen optie 'vermijd snelwegen'.

Krystyna 17-10-2010
Geschreven voor: Navigon 40 Plus

Voor het eerst een navigatie gekocht omdat ik naar Polen moest. Op zich een heel goed navigatiesysteem wanneer hij correct werkt maar bij mij is deze met de eerste rit naar Polen 3 x vastgelopen en de spraakbesturing is er ongeveer 10 x mee gestopt. Houdt dus in dat je hem steeds moet resetten en dat is een gevaarlijk werkje op de autobahn!De eerste keer dat hij vastliep was in een file bij Berlijn en net op dat moment moest ik een keuze maken welke snelweg ik moest pakken. Uiteraard de verkeerde en ik kon pas na 30 km terug. Niet leuk. Naar de winkel terug geweest waar ik deze voor de zelfde kon omruilen. De nieuwe nog niet gebruikt. TMC werkt goed maar houdt er wel rekening mee dat wanneer je in een file staat heel veel wegbruikers diezelfde route van jouw gaan gebruiken en je dus beter kan blijven staan in de file wat uiteindelijk sneller is, maar dat is mijn ervaring. Voor de rest heel gebruiksvriendelijk en alles wat je nodig heb zit erop + nog wat extra opties. Ik hoop dat ik met deze nieuwe van de klachten af ben, want voor de rest ben ik er eigenlijk best tevreden over. Wordt vervolgt. Harry