Garmin 2460T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin 2460T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Ricardo 1961 23-10-2012

Ziehier een update,
Lifetime updater, werkt niet altijd naar behoren.
Vindt als je geregistreerd staat, dat je dan ook een berichtje dient te ontvangen, dat er weer wat is.
Nog steeds loopt garmin, achter de feiten aan wat update`s betreft.Andere merken zijn sneller uptodate.Vaak haal ik het nieuwe van de site al af, alvorens life updater dat doorgeeft.
Voorbeeld: op mijn telefoon staat Sygic, en als ik die samen met garmin laat lopen bij stadsvernieuwing (rotterdam, maasstad ziekenhuis)Sygic gaf het aan,garmin nog niet.
Nou niet gelijk denken dat het slecht gaat, als het op garmin staat, werkt het ook goed.Alleen die extra kabel voor tmc(file)is en blijf een ergenis.Ben overall gezien toch blij dat ik hem heb.

MHP 01-08-2012
Geschreven voor: Garmin 2460T

Ik heb de Garmin vooral gekocht voor het beeldscherm, en dat beeldscherm is fantastisch! Groot en heel goed afleesbaar.
Navigatie is redelijk, maar na verloop van tijd beginnen mij dingen ernstig te storen. Vooral het logaritme voor het berekenen van de route maakt veel fouten. Ik ben al een paar keer een afslag van de snelweg opgestuurd, om er dan via de weefstrook naar terug te moeten keren; ook moet ik regelmatig vreemde omwegen maken.
Verder vind ik het vervelend dat ik zo weinig kan instellen. Ik heb bijvoorbeeld liever één waarschuwing bij te hoge snelheid, nu krijg ik iedere tien seconden een waarschuwing (wat vooral ergerlijk is als de garmin de maximumsnelheid niet goed heeft, dus dat je 130 mag en garmin denkt 120; dan krijg je urenlang iedere tien seconden een waarschuwing).
Ik wil ook graag de foto-rijbaanbegeleiding uit kunnen zetten, die voegt niets toe. Het beeld wordt alleen maar kleiner en onleesbaar.
En ik zou graag willen zien hoeveel kilometer ik nog moet rijden, of hoe lang ik daar over ga doen. Nu zie ik alleen de verwachtte aankomsttijd.
Ook valt het beeld vaak even weg (toch wel minstens ieder half uur).
De lifetime updater is leuk, maar omdat de kaart slechts ieder jaar wordt ververst, loopt de info ernstig achter.

Kritischdochrechtvaardig 02-08-2012

Minstens twee genoemde 'problemen' kun je zelf oplossen:
1) Je kunt rechtsonder zelf de goede maximumsnelheid instellen. Klik op het rondje met de snelheid en pas het aan.
2) Om te zien hoeveel km je nog moet rijden, klik je rechtsonder op het tekentje met de snelheid. Dan komt een heel nieuw infoscherm, waarop dat (én meer) te zien is.

moos22 02-08-2012

ik weet niet hoe het komt, maar ik krijg wel 3 à 4 updates per jaar, en ik vind ook niet dat de kaarten achterlopen. Daarenboven zijn de aankomsttijden, het aantal kilometers, en dergelijke constant af te lezen. Het waarschuwingssignaal kan je afzetten of beperken tot 1 maal.
Ik ben het wel eens met de manier waarop een route tot stand komt, dat zit soms wel erg onlogisch, en niet volgens de ingegeven parameters in mekaar

a.harmsel 26-07-2012
Geschreven voor: Garmin 2460T

Heb op o6-11-2011 ook een revieuw geschreven over de Garmin 2460 LMT. Ben nog steeds zeer tevreden met de Garmin. Heb hem nu een half jaar in gebruik en hij heeft mij overal heen gebracht. Gebruik hem dagelijks voor mijn werk nl. beroepschauffeur. Het enigste wat mij heel erg stoort is dat als je een route invoert tijdens het rijden het vaak idioot lang duurt of helemaal niet lukt een route te berekenen. Bij stilstand is de berekening een fluitje van een cent. Heb de software er al op nieuw opgezet en gereset en wat nog meer. Dit alles heeft niet geholpen. Verder perfect apparaat. Zou volgende keer wel een Garmin kiezen maar wel ander model want bij andere modellen is de bereking tijdens rijden geen probleem. Is er iemand met een oplossing voor dit probleem hoor ik het graag.

eric V 24-07-2012
Geschreven voor: Garmin 2460T

Wij hebben dit apparaat nu al weer meer dan een jaar en wat een TOP apparaat is dit. Wij reizen veel naar engeland met de auto (eens per 6 weken) en daarom zochten wij er een met lifetime update en Traffic.
Af en toe is de traffic een beetje laat, maar het werkt goed.

hw2007 15-07-2012
Geschreven voor: Garmin 2460T

heb het app. nu al een jaar en is de slechte van alle navigaties die ik ooit heb gehad. Als ik hem aan zet gaat die 10 keer vanzelf uit, als ik hem volledig oplaadt is de baterij power minder als 1/3. Beep die je niet uit kunt zetten.Valt ook spontaan uit tijdens het rijden. gewoon een waardeloos ding

Kritischdochrechtvaardig 17-07-2012

Inderdaad, dit is ofwel een review van een concurrent, ofwel het gaat over een ander apparaat, ofwel het ligt aan wat de winkel u heeft meegegeven. Ik heb het apparaat nu bijna een jaar en hoewel ik er af en toe ook wel eens mindere ervaring mee heb gehad, herken ik me totaal(!) niet in deze review. Zoals Diablo aangeeft, ga ermee terug naar de winkel en vraag een nieuwe. Zeker weten dat je je review moet herzien.

franco62 16-07-2012

Dat verwondert me wel...Ik heb zeer goede ervaringen met dit toestel...jammer voor u.

jgap 17-07-2012

Deze review kan worden verwijderd. Dit gaat nergens over.

Diablo 16-07-2012

Wat een waardeloze review,hier hebben de mensen wat aan.Je laad hem VOLLEDIG OP maar volgens jou is de power dan 1/3??? Gebruik dit model al een tijdje en nergens last van. Ga er gewoon mee terug naar de winkel en laat het nakijken.

Ricardo 1961 05-07-2012
Geschreven voor: Garmin 2460T

Op zicht een prima toestel.
Heb hem nu ongeveer meer als een jaar.
Heb er live time update bij.
Dit loopt een eind achter, waar andere producten al upe to date zijn.
TMC( bij file) staat wat knullig in beeld.Klein rondje met twee autootjes erin.Rood bij file, groen bij geen file.Tijdens rijden viel dit nauwelijks op.Mag bij mij opflitsen bij file op route, zodat je weet dat je een omleiding krijgt.Vindt sateliet vrij gauw(plusminnes 30 sec.), en hou dit dan ook goed vast waar je hem ook bevestigd in je auto, hier had ik met tomtom problemen mee( door zonneweerend glas).
Vindt herberekkening vrij vlot.Snelheid geeft die goed aan,GPS werkt vrij nauwkeuriger tenopzichte van tomtom, bochten nemen en aflezen, vrij langzaam.Accu is goed, ligt bij mij soms weken in de kast, en werkt dan nog.Rijbaan begeleiding werkt ook goed.Schakeld automatisch over op nachtvision( bv tunnel inrijdt).
Flitspalen werkt ook goed.
Kortom;mooi beeldkwaliteit,goed ontvangst, geluid kan beter,rijbaanbegeleiding is goed,lifetimeupdate loopt ver achter tenopzichte van bv tomtom, sygic.Is het er eenmaal, dan werkt het goed.Bevestigen is een makkie, en blijft goed zitten, extra antenne had in apperaat verwerkt kunnen worden.

1951 Tiny 03-07-2012
Geschreven voor: Garmin 2460T

Hierbij een updata van de Garmin nuvi 2460LMT.
Wij zijn net terug van onze rondreis Zweden/Noorwegen.
Hadden voor onszelf de gehele route gepland inclusief de campings, de Garmin was super in gebruik. Het gebeurde echter dat we omdat alles zo voorspoedig ging we een andere camping namen waardoor we wat meer tijd hadden om onze planning aan te passen, dit kon mede door de Garmin want dit kan je allemaal met de route planner regelen via nuttige punten (wel opletten dat je voor de goede richting kiest), ook voor het het tanken. De Garmin wil wel ééns aangeven om naar rechts of links te gaan terwijl dat er niet is omdat in de weg gewoon een kromming bevat (als dit toevallig er wel is wel beter op de Garmin kijken waar je op dat moment met dat auto'tje bevind want wij kwamen op een doodlopende weg en om dan draaien met de caravan waar dat niet kon!!!!Om een lang verhaal kort te maken, wij zijn zeer tevreden! Wat de duurzaamheid betreft geen cijfer want daar hebben we deze tekort voor. Een echte aanrader!

HS44 14-05-2012

Garmin 2460 bevalt erg goed
Vindt alleen de stem niet zo prettig
ook vindt ik het jammer dat de stem niet aangeeft de n wegen maar de straat zegt dat bord zie je niet zo snel altijd.
Kun je de flitspaal signalering ook uitzetten in het buitenland?

Michael1990 25-04-2012
Geschreven voor: Garmin 2460T

Na de reviews hier gelezen te hebben er toch voor gegaan. Mooi vormgegeven apparaat en na wat gebruik ook gemerkt dat er een prettige stem in zit. Toch heb ik spijt van de aankoop.
Heb de Garmin nu ongeveer 4 maanden in mijn bezit en heb nu al problemen met de laadtijd van de GPS, duurt erg lang.
Ook ondervind ik steeds vaker problemen met geen of verkeerde omleidingen waarbij het apparaat ook nog eens geregeld uitvalt (natuurlijk vaak op de momementen dat ik het echt niet kan gebruiken!)
Erg jammer want ik had hoge verwachtingen.

HolaHola 17-05-2012

Deze problemen zijn herkenbaar en worden niet opgelost door Garmin. Wel zijn ze bereid het apparaat om te ruilen voor een gerepareerd apparaat, welke je ook voor de helft van de prijs via internet kan kopen. De support is waardeloos en de geboden oplossing geeft een bittere nasmaak.

1951 Tiny 15-03-2012
Geschreven voor: Garmin 2460T

Hebben nooit aan de navigatie gewild maar in december 2011 de 2460LMT gekocht. In februari naar Zwitserland gereden. De garmin heeft ons ongevraagd gewezen op omzijling van de file's waardoor we zonder echt om te rijden geen last hebben gehad van file's. Een geweldig apparaat, hadden we veel eerder moeten doen. Over de duurzaamheid kunnen we nog niets zeggen. Het gebruik van dit apparaat wijst zichzelf, gewoon het menu doorlopen.Kortom een super ding.
Groet

HolaHola 28-01-2012
Geschreven voor: Garmin 2460T

Slecht apparaat. Na 20.000 kilometer gereden te hebben met deze Garmin duurt het steeds langer voordat de route berekent is. Contact gezocht met de helpdesk van Garmin heeft geen nut, omdat het antwoord standaard is: alles resetten. Software zit vol fouten en daarom valt regelmatig de navigatie uit. Daarnaast zijn de kaarten niet actueel en werkt TMC slecht. Je rijdt van file naar andere file omdat de GPS niet verder kan rekenen. NIET KOPEN !!! Is mijn laatste Garmin.

Sint1599 31-01-2012

Ik heb vorig jaar drie TomTom,s uitgeprobeerd,maar alle drie hadden een slecht of geen GPS signaal terwijl het de duurdere apparaten betrof en verder waren het prachtige apparaten.!!
Toen ben ik ,ook na het lezen van de test van de consumentenbond, over gegaan tot het kopen van de Garmin 2460 LMT.GPS signaal is beter dan bij de TomTom,s maar valt toch ook regelmatig uit tijdens het rijden. En dat is uitermate frustrerend. Ik weet niet wat ik daar aan moet doen. Ook de pas geinstalleerde nieuwe kaart is niet up to date en de stem die aangeeft wat te doen tijdens het rijden, is wat onduidelijk en grammaticaal niet 100 %.

HolaHola 17-05-2012

Update:
Na een half jaar zijn de problemen door Garmin nog steeds niet opgelost. De support van Garmin reageert bijna niet op mails.
Je moet bijna maandelijks een update doen om de boel enigzins werkend te houden. Bugs in de software zijn niet verholpen en de snelheden op het scherm kloppen bijna nergens (worden niet aangepast door Garmin).
Nu ook Bluetooth gebruikt om te bellen. Werkt slecht ivm veel echo en daarnaast moet je veel scrollen door de menu's om het volume aan te passen tijdens het bellen.
Kortom: ik ben zeer ontevreden over de Garmin en de support. Voor mij nooit meer een Garmin.

franco62 23-11-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

Dit was hier voorzien : Ik moet mijn mening herzien over het toestel. Ik meldde onlangs dat de verkeersinfo niet werkte maar na een paar reviews van anderen gelezen te hebben enz...heb ik nog een software update gedaan...daarbij ook de antenne goed geplaatst en het toestel ook eerst even teruggezet naar de fabrieksinstellingen. De verkeersinfo werkte nadien perfect! Ik heb nu veel plezier van het toestel die mij perfect van A naar B brengt. Misschien heeft het toestel wel wat weinig toeters en bellen (ps : vind ik leuk...:) maar ik raad de Garmin 2460 toch aan voor die prijsklasse. Ik heb geen spijt meer van de aankoop.

a.harmsel 06-11-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

Nadat bij mijn Tomtom het tochscreen niet meer werkte ben ik op zoek gegaan naar een andere navigatie. Na diverse revieuws te hebben door gelezen heb ik gekozen voor een Garmin. Had al een eerdere ervaring met Garmin en die was goed.Deze Garmin vind ik zeer goed en gezien ik beroepschauffeur ben gebruik ik hem dagalijks. De bediening is zeer eenvoudig evnenals het updaten van de lifetime maps. De verkeers info werkt goed maar is bij Tomtom overzichtelijker. De Garmin rekent minder snel een route uit dan de Tomtom maar is wel veel precieser dan de Tomtom. Ik vind dit een zeer degelijk aparaat die zijn werk goed doet en mij perfect van A naar B brengt. De handsfree funtie is wat minder (slecht te verstaan) maar dit is bij de Tomtom niks beter.De geproken tekst is prima evenals de spraak herkenning voor het inspreken van adressen. Ik ben zeer tevreden over deze navigatie en ook met de lifetime map updates. Wil je veel gadgets dan moet je een Tomtom kopen. Wil je een degelijke navigatie zonder een overdaad aan toeters en bellen dan neem je een Garmin want die doet wat ie moet doen namelijk navigeren.

sint1599 28-12-2011

Maar hoe is het GPS signaal??Ik heb nu drie apparaten van een ander merk geprobeerd in mijn auto, maar steeds zwak signaal die vaak uitvalt.Ook buiten de auto vaak geen of na lange tijd signaal.

Kritischdochrechtvaardig 25-10-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

Nog maar kort in bezit, maar wat me meteen opvalt (lees: tegenvalt) is dat de tmc-ontvanger in de voedingskabel zit. Dat vind ik niet alleen raar, maar ook zeer onpraktisch. Dit betekent namelijk dat je voor tmc hoe dan ook gebruik moet maken van de voedingskabel. Waarom niet de mogelijkheid om een tmc-kabel apart in het apparaat te pluggen, onafhankelijk van een stroomkabel?

Gerard555 01-11-2011

De reden dat men daarvoor heeft gekozen is dat als je de Garmin in de auto gebruikt je normaal gesproken je 12volt voeding gebruikt en dan maar één kabel hebt i.p.v. twee (voeding + antenne). TMC heb je niet nodig als je jouw Garmin lopend gebruikt.

PietGr 10-10-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

Goed apparaat, doet wat hij moet doen. Eenvoudig te bedienen, ook spraakopdrachten werken goed (moeten wel duidelijk uitgesproken worden). Alleen de verkeersinformatie werkt meestal helemaal niet. Soms wordt verkeersinformatie ontvangen, maar meestal krijg ik geen informatie (in regio randstad en oost).

Diablo 12-10-2011

PietGr,

Neem aan dat je bedoelt dat je geen ontvangst hebt en je traffic icoon niet op het scherm zichtbaar is en niet dat je geen info krijgt.Weet niet hoe je het antenne kabeltje hebt liggen maar dat kan een probleem zijn.In mijn eerdere review gaf ik aan dat je 3 verschillende progamma,s nodig hebt om te updaten enz. maar via de site MyGarmin kan je alles tegelijk doen en updates binnen halen.Update in ieder geval je software misschien dat je ontvangst problemen dan voorbij zijn.Zelf heb ik voorruit verwarming en het kabeltje over het dashboard liggen en onder het raam met de zuignapjes vastgezet.Zelf ook automatisch omrijden uitgezet want is niet altijd handig.Als het icoontje oranje of rood en gesproken waarschuwing krijgt kan je erop drukken om zelf keuzes te maken.
Het apparaat kan veel en heeft veel instellingen alleen zie je die niet meteen.Toestel reset/fabrieks instellingen: scherm rechts onder in hoek drukken en aanzetten en rechtsonder gedrukt houden tot je info ziet verschijnen.Software menu met systeem info: in het begin scherm als hij aanstaat rechtsboven in de hoek het scherm drukken(niet op een icoontje als je die er hebt staan).

Franco62 20-11-2011

Inderdaad verkeersinformatie heb ik helemaal nooit gehad.Ik woon in Belgisch Limburg en ik hoor nooit verkeersinfo.Toestel werkt wel goed. Maar eerlijk gezegd heb ik spijt dat ik niet voor Navigon heb gekozen. Maar binnenkort denk ik mij die toch aan te schaffen met Live functies. Mijn advies : niet kopen.

PietGr 17-10-2011

Hallo Diablo, bedankt voor je tip. Na het draadje van de antenne helemaal aan de onderzijde van de voorruit te bevestigen ontvangt de Nuvi 2460 keurig de verkeersinformatie! Ik ben nou helemaal tevreden met deze aanschaf.

garolleke 29-09-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

super versie heb hem nu half jaar niet alle dingen zijn oke maar welk merk heeft dat wel en voor die prijs. hopelijk kom ik achter alle mogelijk heden er van .
helaas kan ik niet op de vraag van MOOS reageren .maar bij deze ik heb zelf het tasje van het merk CASE LOGIC goede kwaliteid [vond het ook jammer dat het er niet bij zat] er zijn diverse mogelijk heden te koop voor de steun alle zaken van gps op het internet hebben diverse mooie steunen .over de laatste kilometers , dit kun je wel zien op het scherm je kunt het grote scherm iets kleiner maken door er op te tikken .dan krijg je aan de rechter kant alle informatie hoogte /afstand /hoe laat je aankomt enz

moos22 26-09-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

gemakkelijk om mee te werken toestel, nu ook met vlaamse stembegeleiding. We missen wel de info over het resterend aantal kilometers, en een opbergtasje om het grote scherm in op te bergen. De zuignap mocht ook wat beter om wat het dashboard beter te kunnen gebruiken als steun.
Positief zijn het grote scherm, de foto's als ondersteuning voor de rijbaanassistentie, en de stembegeleiding.

a.harmsel 06-11-2011

De resterende kilometers vind je onder ga naar extra dan instellingen dan naar navigatie kies automobiel ga dan naar kaartgegevens opmaak en vink meer gegevens aan. Dan krijg je straks op het navigatie scherm een extra kolom die je zelf kunt indelen.

Aleks1964 24-09-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

Ik heb de 2460 aangeschaft mede ivm mogelijkheid van bluetooth handsfree functie.
Wel deze functie is feitelijk een wasse neus. Het is op zich wel mogelijk op deze wijze handsfree te bellen, maar je moet daarbij bijna met je mond bij het apparaat zitten. Verstaanbaarheid naar beide kanten is gewoon slecht.
Verder valt het mij op dat, ondanks de directe update na aanschaf van de kaarten, deze tov Tomtom toch behoorlijk achterlopen, en de nauwkerigheid bij kleinere wegen ook wat te wensen overlaat.
Laatse minpuntje is dat het mij niet gelukt is "de huidige positie"op te slaan als bestemming, net zo min overigens het verwijderen van opgeslagen adressen.

Maar verder is het een geweldig apparaat. Duidelijk, grafisch mooie vormgeving. Goede begeleiding.
De spraakbegeleiding gebruik ik overigens nooit, dus daar heb ik geen mening over.

Diablo_2u 08-08-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

Tijdens een actieweek bij de mediamarkt deze gps voor een mooie prijs gekocht en mijn oude Tomtom aan mijn vrouw gegeven.Na in het verleden gelezen te hebben dat spraakopdrachten niet optimaal werken navigatie apparatuur van welk merk dan ook moet ik zeggen dat het met de 2460 prima werkt.De activerings- zin kun je zelf instellen.Enigste vervelende is als je kinderen achterin ook doorkrijgen waarom vaders tegen een kastje aan het praten is en vervolgens ook de activerings- zin gaan roepen waardoor het apparaat hun de weg gaat vragen.Stem klinkt soms een beetje robot achtig maar dat is niet anders omdat de zinnen kunstmatig worden samengesteld maar is verders niet storend.
Het bevestigen in de houder gaat uitstekend en kan je met 1 hand doen wat mij bij de Tomtom nooit zal lukken.
Moest wel even wennen aan de lay-out maar je hebt zo alles door.De poi,s hebben mij verbaast,bij tomtom moest ik alles er in zetten maar deze vind moeiteloos de naam van een winkel die je zoekt.
Tomtom home voor op je pc is verreweg beter dan wat Garmin bied, je hebt verschillende programma,s nodig voor bijvoorbeeld updaten kaarten,firmware en poi,s.
De foto,s (rijbaanbegeleiding) die getoond worden van afslagen op de snelwegen vind ik ook geweldig,zo weet je precies welke rijbaan je moet volgen.
Heb bij de gps een ecoroute HD bleutooth dongle gekocht om via obd de gps aan mijn auto computer te hangen maar ondanks dat er op de site van Garmin staat dat mijn Ford focus ondersteund word lukt het niet om contact te krijgen mijn mijn auto.Wacht nu al enkele dagen op een mailtje van Garmin die het aan het uitzoeken is.
Na het weekje dat ik het getest heb ben ik uiterst tevreden met dit product.

rvgompel 13-07-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

Nadat mijn vorige systeem (nokia) niet meer te updaten was heb ik een navigon gekocht. (laatste model in winkel)
Hier bleek de accu van defect na een paar weken. De navigon teruggegeven en de Garmin 2460 gekocht.
Mooi en degelijk apparaat met handige steun.
De voice (stemgeluid) is wat minder.

Wat mij irriteert zijn de foto's van kruisingen en afslagen die in beeld komen. Dit verstoort het beeld.
Dit is niet uit te zetten. (wel als je via de pc naar de Garmin gaat, maar dan krijg je bij navigatie alleen nog tekst in de bovenbalk waar je naartoe navigeren moet.
Ik heb de helpdesk gemaild, maar een antwoord komt niet snel (na 5 dagen nog niets)

ondanks dat het een redelijk duur ding is zal hij ergens in een hoekje verdwijnen.

ik ga wederom een nieuwe navigon 70 premium live halen

piet f 21-06-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

Deze navigator gebruikt naar Italie in juni 2011. vooral de coordinaten invoer is heel goed te gebruiken om campings te zoeken of parkeerplaatsen.
Ben zeer tevreden ook aangezien de files ruim van tevoren worden aangegeven, zonder dat de extra draad gemonteerd moet worden, voorheen altijd MIO gehad maar heb nu de voorkeur gegeven aan Garmin, prima toestel en kan geupdate worden (kaarten) via de Garmin website, wel effe registreren.

fred6178 16-06-2011
Geschreven voor: Garmin 2460T

Na jarenlang plezier van de nuvi 660 de nuvi 2460lmt gekocht.Bewust gekozen voor de LMT ivm de lifetime update mogelijkheden.
Na het uitpakken direct via de computer de kaarten en software ge-update wat bij Garmin een fluitje van een cent is.
Toestel zelf voelt stevig aan en heeft een geintergreerde antenne die ook in huis goed werkt!
Het opstarten duurt iets langer dan dat ik bij mijn oude toetsel gewend was maar heeft waarschijnlijk te maken met de vele uitbreidingen van POI's
Het toestel is zeer makkelijk in gebruik door de pictogrammen die je ook nog op het startscherm kan aanpassen.
Het navigeren met de 2460 gaat als vanouds en de spraak is duidelijk.
De rijbaan begeleiding is een aanwinst tov mijn oude toestel.
Ik heb het toestel niet speciaal gekocht voor deinstellingen via spraak maar na een aantal keren testen kan ik zeggen dat de spraak aansturing zeer goed werkt.
De bluetooth functie heb ik nog niet gebruikt en over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen want daarvoor heb ik hem nog te kort in mijn bezit