Mio Spirit 686 LIVE TMC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 686 LIVE TMC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Capeman 14-11-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Eigenlijk ben ik ronduit ontevreden.
Dit product heb ik momenteel 3 weken in gebruik en ben door dit product al een keer of 6 verkeerd gereden.

In grove lijnen (snelweg) etc werkt het apparaat op zich prima.
Echter in steden vind ik de weergave ronduit onoverzichtelijk.

Enkel linksboven zie je de route die je moet doorlopen en verder moet je echt staren en turen naar het scherm welke afslag dit precies is.
Mijn vorige navigatie (Navigon, 5 jaar oud) was al in staat om bij kruispunten in te zoomen om het makkelijker te maken, dit kan hier niet.

Het Touchscreen scherm is van het oudste soort en niet meer van deze tijd.

De stem is blikkerig en de levenslange kaart updates geven geen 130 adviessnelheid aan waar je wel 130 km/h mag rijden.

Ik heb dit apparaat genomen voor de levenslange kaart update (in de praktijk maar 3 jaar) maar raad anderen af dit ook te doen.

Wees verstandig en koop dit product niet.

camperjan 02-10-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Hiervoor had ik de Mio C510 deze tot tevredenheid gehad.
Deze Mio 686 Live Tmc bevalt me erg goed, duidelijk scherm en simpel te bedienen.
Nadeel nog steeds is de stem, zowel Nederlands of Vlaams.
Het is wel lastig om hem in de houder te krijgen.
Al met al een goed apparaat voor een nette prijs. wel even rond kijken want de prijzen verschillen erg!
Simpel te bedienen.

Gerard Bloem 08-07-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Wat een verschrikkelijk apparaat. Hoe langer ik hem heb hoe meer ik me irriteer!
Even een paar punten:
Slechte stem,bijzonders blikkerig geluid. Slecht werkend touchscreen, apparaat valt spontaan uit. De accuduur is erg kort. De bijgevoegde applicatie op de pc werkt bijzonder slecht.
lokkertje van gratis ondersteuning (duurt maar 3 maanden)

Pluspunten
mooie behuizing.

Conclusie:
Graag een tomtom ipv deze wanabee op gewoon google navigatie op je smartphone!

Marielle Heijnen 30-06-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Baggerbak; ik kan niet anders zeggen. Ik kocht 'm voor mn partner omdat er een lifetime-kaart-update bij zat, maar de eerste connectie en update kostten ons een halve dag aan ergernis. De kaarten zijn lang zo mooi niet als bij mijn Navigon of bij de Garmin. De geluidskwaliteit viel zwaar tegen. Oh ja hij is luid genoeg, maar dan wel flink vervormd. Daarnaast zijn de stemmen zeer mechanisch en niet fijn om aan te horen. Heel veel waardering voor BCC Heerlen 'T LOON, omdat zij eigenlijk het apparaat niet hoefden terugnemen (verpakking geopend en updatepoging gedaan) ...MAARRRR.... de verkoper heeft ECHT gevoel voor de klant en was zeer servicegericht. Juist daarom heeft mijn partner een ander uitgezocht in een iets duurdere prijscategorie. De MIO kostte 139,= en de nieuwe Garmin-2595 kostte 176,= maar Tjee wat een verschil !! Die Garmin deed het binnen 5 minuten, direct een kaartupdate gedraaid en ALLES deed het. Fijne stem, enorm veel keuzemogelijkheden met dashboard, meerdere stemmen, enorm veel POI's... ECHT WAAR.. wanneer mijn NAVIGON klaar is wordt dit mijn volgende keuze !!
AFSLUITEND: enorm veel waardering voor BCC in HEERLEN (terwijl ik 'm in Hengelo Ov. gekocht had)... Jongens... TOP SERVICE !!!

Theo Gaarenstroom 06-06-2012

Sinds 05/06 in gebruik.
Heel mooi apparaat ziet er gelikt uit.
Beeld is heel duidelijk ook het geluid is meer dan ok.
Meer mogelijkheden dan ik ooit zal gebruiken denk ik maar wie weet als beter vertrouwd raak met de MIO wat ik er dan nog allemaal mee ga doen.Simpel in gebruik met de bijgeleverde CD kun je heel goed je MIO beheren.Jammer dat er geen kabeltje bijzit om op de pc aan te sluiten. Gelukkig had ik nog wat kabelwerk liggen en ja hoor het USB kabeltje van mijn Canon fototoestel is hetzelfde dus dat gebruikt en heb op deze manier toegang tot de MIO 686.
Kortom een echte aanwinst ik ben er blij mee.

m.alberts 22-05-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

sinds 18 mei 2012 mio 686 tmc life time in bezit.
updaten ging heel makkelijk alleen bij het nakijken van de kaarten blijken ze van september 2011 te zijn.
ik heb hem gekocht omdat er elke 3 maanden een nieuwe gratis update zou zijn ( life time )dus loop nu al enkele maanden achter.
ik denk als uptodate wil zijn dat je deze kaarten moet kopen.

Alejks Hermsen 25-05-2012

'life time' staat voor de door Mio vastgetselde verwachtte gebruikstijd van het apparaat. Zo uit mijn hoofd 2 jaar. Er is niet standaard elke 3 maanden een kaart update (wel vaak een kleine update w.b. besturing . stadsgids etc. Maar de nieuwe kaarten kopen? Geen idee hoe jke daar bij komt maar je kan gewoon GRATIS kaarten ophalen gedurende de 'life time'periode. Wel een tip: haal voor je de GRATIS opgehaalde kaarten installeert wel eerst de oude van de mio af: anders is er onvoldoende plek.

m.alberts 25-05-2012

als je de nieuwe kaarten instaleerd ( 11-2012 )word de oude er eerst afgehaald het zijn maar 18 landen.
heb nog 1.9 gb vrije ruimte over.

harolduit1970 24-05-2012

Dat komt omdat de laatste up date van de kaarten dateren van september 2011.
Teleatlas heeft maar 2 x per jaar een echte update, daarvoor gaan ze handmatig de weg op en worden straten aangepast. dus het kan kloppen en rond mei/juni 2012 is er een volgende update.
Je loopt altijd een paar maanden 'achter'
Dat kan helaas niet anders ook niet bij andere merken want het is geen real time

m.alberts 24-05-2012

even een reactie op harolduit1970.
er is een nieuwe update 11-2011 ,23 mei binnen gehaald .
als er maar 2x per jaar een update is moeten dat vermelden en geen 4 keer .

Massive 07-05-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Onlangs een Mio 686 aangeschaft omdat de Navigon het leven gegeven had.

Zeer content met het apparaat en zijn mogelijkheden.

Daar ik graag wat pruts aan apparatuur heb ik een crash veroorzaakt met mijn nieuwe Mio.

De helpdesk gebeld en zeer goed geholpen en ondanks dat ik zelf de veroorzaker was van de crash is alles kosteloos verholpen en ben ik weer op weg geholpen.

Mijn complimenten aan de helpdesk! Het was lang geleden dat ik door een helpdesk geholpen ben zoals je het als klant mag verwachten.

PieterLee13 28-04-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Hallo, Ik gebruik sinds 2 maanden de Mio en ben hierover zeer positief.

Heb nog wel even getwijfeld wat ik zou kopen maar ben overtuigd door een verkoper bij Media Markt die aangaf dat ik veel meer kreeg voor veel minder dan bij bijvoorbeeld eenTomTom of Garmin.

Ik moest het zien als een panasonic en een Philips TV waar ik bij de 2de betaal voor de merknaam.

Zelf wilde ik eigenlijk de 5.0” 2460 van Garmin met Levenslange kaarten. Deze kost €239 en biedt hetzelfde als de Mio die ik gekocht heb voor €159.

Omdat mijn budget ook vrij beperkt was , was dit volgens de verkoper de beste optie.

Ik ben er maar in meegegaan en moet achteraf zeggen dat ik blij ben met deze aankoop en dat inderdaad mijn navigatie systeem prima werkt.

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van de gratis kaarten maar als het goed is ontvang ik een bericht van Mio als deze beschikbaar zijn.

Ik kijk er naar uit en houdt jullie op de hoogte van mijn bevindingen. Tot hier toe een zeer tevreden gebruiker.

JoostKleyn 24-04-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Ik heb al weer een paar weken de S686 van Mio in mijn auto hangen. Deze besteld bij Ibood.com

Ik had de S685 besteld met life time maps maar blijkbaar had deze de kaarten van heel Europa niet voorgeprogammeerd.

Dit was een foutje van Ibood en ik kreeg daarna de S686 waar de kaarten wel allemaal op voorgeprogammeerd zijn.

Ik lees hier op het forum ook reactie van mensen die aangeven dat de kaarten niet passen maar dat is volgens mij vreemd want ik draai alle landen op mijn navigatie systeem.

Ik denk dan ook dat jullie een verkeerde versie hebben ontvangen want de huidige draait fantastisch.
Het is voor mij na eerder met een Garmin rondgereden te hebben echt een verrassing hoe fijn en uitgebereid het apparaat is.

Het GPS signaal is zo snel ten opzichte van eerdere ervaringen met mijn Garmin dat ik daarover al heel enthousiast ben.

Alle functies werken snel en zijn heel handig. Dat ik er verder gratis kaart updates bij krijg is natuurlijk super dus ik hoop nog lang van het apparaat te mogen genieten.

Ongelofelijk dat men tegenwoordig voor dit geld zoiets kan leveren. Ik heb voor mijn vorige apparaat nog 289 betaald en die was kleiner met mindere functionaliteit en geen kaart updates.

Anny46 26-04-2012

Hallo Joost,

Het gaat om de updates van de kaarten.
Toen wij hem kochten vorig jaar mei of juni konden we binnen een maand de kaarten updaten. Dit is toen niet gelukt. Na 1 jaar mogen we dat nog een keer doen. Hopelijk lukt het dan wel.
We kregen de melding dat als we iets zouden verwijderen er problemen konden komen.

Groetjes Anny

gert hoevelaken 05-04-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Ik heb bij Ibood de S686 aangeschaft en rijdt er nu een tijd mee rond.
Mijn bevindingen zijn super !!
Allereerst moet ik zeggen dat de prijs die ik ervoor betaald heb helemaal goed was zeker omdat ik levenslang kaarten krijg.
Daarbij is het een heel simpel te gebruiken navigatie apparaat met een heel duidelijk en overzichtelijk menu.
Ik ontvang alle verkeersinformatie die ik bij mijn vorige navigatie niet had. Verder zitten er ongelogelijk veel mogelijkheden op waar ik mee gespeeld heb en die allemaal erg goed werken. Er zijn er wel bij die ik niet gebruik maar ach dan heb je ze maar.
De GPS ontvangst is briljant en erg snel, had ik niet verwacht en heb andere toestellen gehad waar het langer duurde maar dat kan komen wellicht omdat het iets oudere toestellen waren.
Het verkeersbord met de richting aanwijzing is heel prettig.
Ik denk dat voor een dergelijk groot scherm met al deze mogelijkheden en de gratis kaarten er weinig zijn die deze prijs hanteren.
Voor mij met volle tevredenheid achteraf gelukkig een super keuze geweest.

9084berg 23-02-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

traag bij opstarten, traag bij synchroniseren computer, zitten veel fouten in de kaarten, prijs kwaliteit is redelijk, het is om dat de kaart update's gratis zijn anders zou deze binnen 10 dagen weer retour zijn gegaan

Rajj 22-02-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Goede navigatie voor een redelijke prijs,en met de livetime update's ben je altijd up to date.
Simpel en makkelijk.

zigzag1969 08-01-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Een paar dagen in bezit en meteen aangemeld voor kaartupdates. Keurig een mail terug met benodigde code maar het apparaat viel vervolgens constant uit. Zodra deze aan de PC is gekoppeld geeft hij problemen. Updates geven een error (verbinding met Mio of server niet mogelijk, of er wordt aangegeven dat er geen internetverbinding is). Telkens wanneer het apparaat aan de PC was aangesloten startte hij hierna niet meer op. Gaf constant aan dat er tijdens een bestandsoverdracht geen verbinding was geweest. Hier is echter geen sprake van. Qua vormgeving verder prima maar zeer gebruiksonvriendelijk moet ik zeggen, heb zeer veel spijt van mijn aankoop.

GrAnny46 04-09-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Ook de update naar de laatste kaart is niet gelukt omdat er te weinig ruimte is!!!! Dit kun je binnen 30 dagen doen. Vraagt me dus af hoe dat met de 2 jaar gratis updaten van de kaarten zal gaan. Ben bang van ook niet!
We hebben er al de stemmen afgehaald behalve Nederland en die van Belgie om ruimte te maken maar is ook niet gelukt nog steeds te weinig ruimte om up te date. Waarom beloofd men die dingen als het niet uit te voeren is!

GrAnny46 03-09-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Naar Amstelveen geweest en werdt een straat ingestuurd met een bussluis!!! Ook de bijbehorende postcode van de straat was niet goed. De postcode van familie in Noordwijk aan Zee klopte ook niet.
In Frankrijk verschillende keren van de weg afgestuurd om later weer te moeten keren en dezelfde weg te moeten vervolgen. Via een grote omweg, bleek later naar vakantie adres gestuurd, via smalle weg waar je met de bodum van de auto over de grond ging van de karresporen! Hele slechte kaarten zeg!

Arnold1967 23-12-2011

Of je leest de beschrijving, er staat duidelijk beschreven ivm beperk geheugen dat je landen kunt verwijderen waar je toch niet komt en deze zijn later weer te installeren met de meegeleverde cd.
Je moet hem wel telkens aan je pc koppelen, is misschien onhandig maar de mogelijkheden zijn er wel.
Succes ermee.
Gr. AG

mio-gebruiker686 02-12-2011

Update van kaarten en te weinig ruimte liep ik ook tegen aan. De MioMore software is daarin niet helemaal gebruikersvriendelijk. Kaarten die je wil updaten, moet je eerst verwijderen van je Mio. Daarna kun je de nieuwe versie er opzetten zonder problemen.

A.J. Hermsen 28-08-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Op zoek naar en ovolger voor mijn door eigen schuld gesneuvelde mio moov s505 kwam ik op de Spirit 686 uit. Echt alles waarvan ik bij de voorganger iets had van 'DAT kan, ook als is hij fijn, beter' is tot mijn vreugde inderdaad (soms sterk) verbeterd). Een paar voorbeelden: volume is verbeterd, stekker in apparaat -voedingssnoer auto- is gekanteld, bediening is via minder aanrakingen/logischer/sneller, de Parkeer optie is een nieuwigheid die heel handig blijkt. De nieuwe manier van weergeven van 4 route opties is ook erg prettig. De GRATIS (!) verkeersinformatie is er weer (en iets makkelijker om mee te werken al kan dat nóg iets beter). En verder: geen toeters en bellen maar domweg wat het moet zijn: een betrouwbaar navigatiesysteem. De prijs is nog steeds prettig vergeleken met de concurrentie (al heeft mio wel veel eerder gratis accessoires laten vervallen). Laatste pluspunt: 2 jaar gratis kaartupdates (via het makkelijke softwarepakket) Minpunt: de Nederlandse vrouwelijke stem is nog steeds kort/bits vergeleken bij bv de Vlaamse en Duitse.

Mieksje 30-06-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

Het is een mooi apparaat. Ik had een MIO 510E, en die beviel goed, totdat hij echt te oud werd. Accu zou moeten worden vervangen en dat was hij niet meer waard. Deze mio heeft echt alles: TMC, maar ook de TMC van TomTom met een levenslang abonnement, routes met tussenstops inprogrammeren (kon mijn oude ook, maar goedkopere modellen weer niet), goede POI's en die kun je ook via internet toevoegen. Of zelf maken. Best handig voor als de vast flitspalen na 3 maanden worden gedeactiveerd... De twee jaar kaartupdates, die als het goed zit bij dit model zitten, zijn natuurlijk super. En ik heb best veel landen erop zitten. Nadeel is dat er geen SD kaartje in past, maar als je niet gebruikte stemmen wist (dat is best veel geheugen) heb je plek zat om kaarten erop te zetten. Als stem heb ik voor een vlaamse gekozen, die vond ik wel aardig klinken. Via MioMore kun je overigens meer stemmen downloaden dan die er standaard opzit. Kortom: ik ben erg tevreden.

pascal211073 27-06-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 686 LIVE TMC

ik moet zeggen in het begin was het even puzzelen maar nu echt een top navig hij werkt echt goed tot nu toe en ook als er een file is gelijk omleiding en dan nog gratis twee jaar update nee ik ben echt tevreden en martijn je hebt gelijk voor dit geld echt super .