Mio Spirit 687 Truck

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 687 Truck op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

medic-henk 27-08-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 687 Truck

Aanvankelijk tevreden over deze Mio, tot het moment dat ik er een ander stem op ging zetten. Goede geluid, goed beeld snelle herberekening enz. Wat ik minder handig vond was de stem die de volledige straatnamen uitsprak. Hiervoor staat op de meegeleverde cd een tweetal stemmen die dit niet doen en die heb ik er toen opgezet. Vanaf dat moment ging het mis. Een afslag heette ineens een U-wending, rechtdoor op de rotonde werd als linksaf weergegeven, bestemming bereikt werd tussenbestemming enz. In eerste instantie vond ik het niet erg vervelend maar als er wordt gezegd dat je linksaf moet dan moest ik iedere keer kijken welke kant ik op moest. Een belletje met de klantenservice van Mio ging moeizaam. Eerst 30 minuten in de wacht en dan je klacht uitleggen. Wel een goede oplossing en binnen een paar minuten had ik de link in huis die het probleem moest oplossen. De reset met de volledige straatnamen ging goed maar na het installeren van de verkorte straatnamen ging het apparaat weer in de stress. Nu heb ik gezien dat je voor een paar euries meer hetzelfde apparaat ook in "truck"-uitvoering hebt maar dan krijg je er levenslange GRATIS kaartupdates bij. Ik heb dus behoorlijk veel spijt van deze aankoop omdat hij niet doet wat hij moet doen. Vorige week nog contact hierover gehad met Mio. Mio heeft toegezegd terug te bellen maar dat is inmiddels een week geleden en niets gehoord. Net zoals mijn apparaat hebben ze ook daar iets met de begeleiding.

beemer09 10-08-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 687 Truck

Hiervoor had ik een mio 269+ en die beviel prima, maar i.v.m. updates, wilde ik een nieuwe. Gekozen voor de 687 vanwege de vele opties. Helaas begon het slecht. Na de aankoop wilde ik de nieuwste kaarten erop zetten. Dit ging prima, maar daarna herkende geen enkele computer de mio meer. Ik ben meteen teruggegaan en een nieuwe gehaald. Deze werkt gelukkig na het updaten ook nog. De vuurdoop was de vakantie in Duitsland. Routeberekeing gaat heel snel, maar de snelste route is niet altijd logisch. Ik heb op plekken gereden, waar alleen de boswachter mocht komen (!) Ook de POI's zie je niet op het schermpje als je er langs rijdt. Dit had mijn oude MIO wel. Ook miste ik de hoogtemeter die de mio 269+ wel had. Via Bluetooth bellen, werkt wel, maar het geluid kan niet erg hard. Spraaksturing vind ik een aanfluiting. Het apparaat begreep mijn Duits niet en stuurde ons naar Berlijn, terwijl ik naar het Zwarte Woud wilde.TMC werkte prima en heeft ons wat file-ellende bespaard. Conclusie, over het algemeen een leuk apparaat,dat zijn hoofdfunctie goed doet, maar ik mis die paar bovengenoemde kleinigheden.

karel12314 05-07-2012

zo slechte review. Je krakt he alleen maar af en toch hoge cijfers. Aan deze revies hebben we dus helemaal niks!