Mio Spirit 485 EU Live TMC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 485 EU Live TMC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,8

Bassline 12-09-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 EU Live TMC

Afgegaan op o.a. enthousiaste beoordelingen op deze site. Maar, de gratis (eerste) update deed t licht al uit, althans hij is nu helemaal leeg, omdat deze update er niet op past. Te weinig geheugen. Dus leeggehaald en opnieuw geupdate, en nog een keer , en nog een keer. Op de vraag hoe ik dit kon oplossen kwam vanuit het hulpcenter dat ik minder talen kon aanvinken. Nog steeds te weinig geheugen en na -tig vruchteloze pogingen om het hele oostblok en scandinavie te wissen was ik de weg echt kwijt. Ligt inmiddels een klein jaar in de kast. Verder dan de werkkamer is nog niet gelukt met de Mio 485 live TMC. Jammer, leek een mooi produkt.
Tip voor de makers: zorg dat je programmering op "Apple niveau" zit, dan moet iedereen het kunnen snappen.

rdietel 21-01-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 485 EU Live TMC

Voorheen had ik jarenlang een TomTom maar deze is niet meer in mijn bezit. Daarom was ik op zoek naar een nieuw navigatiesysteem. Een week geleden heb ik dan de Mio Spirit 485 LIVE TMC + Lifetime aangeschaft. Vanwege de redelijke prijs, de gratis life TMC verkeersinformatie en lifetime gratis kaartupdates heb ik voor dit product gekozen.

Pakketje geleverd, uitgepakt en gaan - dacht ik.
Ten eerste werkt de software Mio More Desktop niet stabiel. Verder was het updaten van de kaarten een drama. Gelukkig had ik allereerst een backup gemaakt anders was het helemaal mis gegaan. Continue foutmeldingen, onlogische bediening van het programma, de help-file moet je drie keer lezen en dan is het nog gissen wat er eigenlijk bedoelt wordt. Het heeft me uiteindelijk twee dagen gekost om de nieuwste kaarten op het toestel geïnstalleerd te krijgen.
Daarna was ik drie dagen op dienstreis in Duitsland, gelijk een mooie test. Wat een ramp:
Het menu is totaal onlogisch en niet intuïtief, de help-info op het apparaat is niet bruikbaar. Het aanraakscherm is onvoldoende gevoelig, je moet vaak meerdere keren drukken. Uiterst trage hardware, je bent al drie bochten verder voordat de kaart draait. Als je de kaart gaat bekijken, duurt het veel te lang voordat de kaart schuift of zoomt. Het apparaat is geregeld de weg kwijt. De voorgestelde route is niet handmatig via tussen-punten veranderbaar, laat staan fatsoenlijk op de kaart te bekijken. Verder ben ik meerdere keren letterlijk het bos in gestuurd, afgesloten wegen werden aanbevolen en ben ik midden door Venlo gestuurd. Dit allemaal ondanks de optie "snelste route".
Live-TMC: of het werkt niet of ik krijg meldingen waar ik niets mee te maken had, ondanks de optie "alleen meldingen op route". Uiteindelijk stond ik in de file bij Eindhoven zonder melding.
POI niet bruikbaar: er is geen instelmogelijkheid waar ik welke POI wil vinden.
Tenslotte heb ik geen optie gevonden om sommige zich steeds herhalende meldingen uit te schakelen zoals "U bent al meer dan 2 uur aan het rijden en u kunt best een pauze maken". Dit bepaal ik zelf wel.
En de luidspreker klinkt als een trillend stuk blik.

Conclusie: In de praktijk is het apparaat voor mij simpelweg niet bruikbaar. Ik ga hem terugsturen en weer een TomTom aanschaffen.

100000000000000 31-08-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 485 EU Live TMC

mio zegt dat je kaarten van bvb amerika kunt huren voor 1 mnd, wat ze niet vertellen is dat dit apparaat oude software heeft met voor hun bekende bugs en dit helemaal niet gaat.
veel contact gehad met helpdesk waar dit verteld werd, ook zegt men dan doodleuk dat de info op de site helemaal niet goed is.geprobeerd om mijn mio aan de gang te krijgen maar niets hielp. waardeloos, en de navigatie stem van de vrouw is heel irritant. ga dit nieuwe maar dus eigelijk oude ding(software)snel weg doen voor een ander merk.

dedunne 27-01-2012

Ik zou hem snel te koop aanbieden op marktplaats...

chiero 22-11-2011

Ik mis aardig wat onderbouwing voor de matige cijfers die je geeft. Hier hebben we dus helemaal niets aan.

huibert34 17-08-2011
Geschreven voor: Mio Spirit 485 EU Live TMC

Uitstekend produkt, ik heb hem gekocht als back up voor mijn tom tom europa, maar de tom tom verdween in het dashboard kastje en de Mio werd gebruikt.Voordeel Mio t.o.v. Tom Tom: Geen ontvangst uitval bij onder bomen rijden of bij onweersbuien wolken, snelle sattelieten update, snelle invoer met het toetsenbord,
file informatie tijdens rijden en alternatieve routes berekenen. Langere acccugebruik.Nadeel t.o.v. tom tom:
In duitsland kende hij geen flappetap als nuttig adres , andere nuttige adressen weer wel zoals pompstations en toeristische atrakties

Jan Mellema 11-10-2011

Hoe bestaat het dat in één van de beide reviews dit apparaat zeer slecht wordt beoordeeld en in het andere uitstekend? Elders op het web ook een zeer goede beoordeling over dit produkt gelezen!