Mio Spirit 486 Live TMC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Spirit 486 Live TMC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Max1307 07-09-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 486 Live TMC

Het apparaat zag er leuk uit in de winkel, thuis netjes 8 uur opgeladen volgens de voorschriften en daarna een ritje door de stad gedaan om dat ding te testen, nou ging prima en hij herkende alle flitspallen die bij mij ook al bekend waren, tot zover dus goed.

Maar tijdens het testen merkte ik wel dat de adressen niet allemaal kloppen, de kaart was duidelijk gedateerd, want bij het intikken van mijn huisarts gaf hij mij nog steeds het oude adres van mijn huisarts aan, terwijl mijn huisarts al sinds begin 2011 was verhuisd naar een nieuwe locatie.

Nou goed, ik dacht dus laat ik meteen die ding gaan updaten zodat ik de beschikking zou hebben over de nieuwste kaarten, dus nadat ik de bijgeleverde software "MioMore Desktop" op mijn PC geïnstalleerd te hebben en mijn Mio toestel geregistreerd te hebben op de site van Mio, ging ik aan de slag om de Mio te updaten, ik volgde alles precies zoals het beschreven stond en alle aanwijzingen die op de scherm van mijn PC verscheen had ik met stip gevolgd. Om tot mijn verbazing aan het eind te moeten constateren dat de updates niet uitgevoerd waren, dus heb ik Mio gebeld voor assistentie en na een kleine uitleg over dat ik misschien maar eens moet proberen om de usb kabel direct op een usb poort aan de achterkant van mijn PC aan te sluiten, was het uiteindelijk gelukt om de nodige updates uit te voeren.

Dus ik was blij dat het uiteindelijk toch na al die moeite het achter het rug was en dat ik nu zorgeloos van mijn aankoop kan gaan genieten, tenminste dat dacht ik, want toen ik weer eens op stap ging met mijn Mio bleek dat ineens alle flitspalen verdwenen waren en dat de herberekening van de routes veel trager dan voorheen gebeurde en bovendien kan hij mijn huisarts ook al niet meer vinden.

Ik ga maandag nog een keer bellen met Mio om te kijken wat er aan gedaan kan worden, anders gaat ie netjes weer terug naar de winkel, want zo heb ik echt heel weinig aan deze "navigatie". Ik vrees dat ik misschien wel met dit apparaat een miskoop heb gedaan, ik hoop echt dat de helpdesk van Mio mij maandag op andere gedachten kan brengen!

Want ik vind sowieso als je iets koopt, al kost het 100 euro of 1000 euro het moet gewoon doen wat hij hoort te doen, anders moet je het gewoon niet verkopen!

flevoguy 13-08-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 486 Live TMC

Als je eenmaal alles goed hebt ingesteld werk de Mio prima, maar zoals ik hier al eerder las klopt: de software is echt slecht. Veel dingen gaan gewoon niet goed en pas na uren krijg je alles een beetje door. Jammer want het apparaat zelf werkt prima.

Sjors1265 05-08-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 486 Live TMC

Nadat we onze TomTom XL IQ Routes 'kwijt' waren hebben we deze MIO Sprit 486 Live gekocht. Hierbij onze ervaringen die we vooral tijdens onze vakantie in Frankrijk hebben opgedaan.
Wat de MIO moet doen doet hij niet goed: de weg wijzen. Het lijkt wel of er een afwijking van 50 meter in zit zodat als je in een dorp of stad rijdt, de navigatie denkt dat je in een straat verderop zit. Wij hebben het gevoel dat de MIO niet de beste/snelste/gemakkelijkste route geeft. Het lijkt erop dat de kaarten niet up-to-date zijn. Regelmatig stuurde de MIO ons een kant op die echt niet hoefde, want er was een nieuwe weg aangelegd.
De gesproken aanwijzingen zijn ook niet echt duidelijk. De mevrouw praat erg lang (en vaak), want ze zegt ook de straatnaam waar je naar toe moet gaan (wat erg leuk is voor de Franse straatjes) soms met een ‘leuke’ verkeerde klemtoon. En vaak ook onverstaanbaar en moet je op het scherm blijven kijken waar je naar toe moet. Vervelend is dat je ook geen andere stem kunt instellen. De stem van deze mevrouw vinden wij niet echt prettig om naar te luisteren.
In vergelijking met onze oude TomTom is ook het gebruiksgemak (snel instellen van een route) slechter. Ook is bijvoorbeeld een locatie op kaart niet makkelijk in te stellen.
Als laatste wat we nog willen melden in deze review is de rijbaan aanwijzingen die de MIO geeft als je op de snelweg rijdt. Dit is onduidelijk en soms verwarrend.
Een groot pluspunt van de MIO t.o.v. onze oude TomTom was dat deze veel sneller opstartte. Bij de TomTom duurde dit soms wel enkele minuten en was de het stad als ut voordat de navigatie werkte.

poleg 22-07-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 486 Live TMC

hoe is het toch mogelijk dat hier alleen maar positief wordt beoordeeld over dit apparaat.
Sluit hem vooral niet aan op je pc want dan is het ellende verzekerd, ik ben er zo'n beetje een dag mee bezig geweest en de software doet anders niet dan vastlopen. Ik breng hem snel weer terug naar de winkel en voor mij nooit geen mio meer..

physical-graffiti 24-07-2012

Heel jammer voor jou, bij mij was dat klusje op minder dan een half uurtje geklaard zonder enig probleem: aanmelden van het toestel en het downloaden en updaten van de kaarten.

peterzeist1960 13-07-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 486 Live TMC

Na een paar weken met de MIO kan ik niet anders zeggen dat het een prima apparaat is. Gebruiksvriendelijk, duidelijk en met veel opties en dat voor maar € 100,- bij de Kijkshop. Veel beter dan de Cartrek die ik had, maar deze was al een paar jaartjes oud, dus had niet de nieuwste snufjes. Ik vind de MIO in ieder geval een aanrader!! Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen, maar apparaat voelt degelijk aan. tasje kun je voor een paar euro zowat overal kopen!

NadineGraaf 05-06-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 486 Live TMC

Nu een paar dagen in gebruik en ben zeer tevreden.
Beeld is perfect en beweegt snel mee, omleidingen worden snel opnieuw berekent.

Alleen nog maar gebruikt in Benelux en Frankrijk maar alleen in Frankrijk ben ik eenmaal via een achterafweggetje gestuurd (welke mij uiteindeljk wel sneller op mijn bestemming bracht).

Instellen van bestemming werkt ook prettig en gemakkelijk. Live TMC werkt ook goed, heeft mij veel tijd gescheeld en gaf mij goede alternatieven.

Zoals hierboven vermeld, erg tevreden!

roel_degroot 22-05-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 486 Live TMC

Ik reis al 2 maanden door europa en heb een 3a4 maanden geleden de 486 gekocht van mio.
Mijn ervaringen tot heden zijn echt overtreffend.
Had niet verwacht dat buiten een tt er andere navigatie systemen waren die ook een goede kwaliteit leveren. Maar dat is bij deze absoluut het geval.
eigenlijk heb ik niets aan te merken alleen op te merken dat de gps ontvangst zeer snel is en na het aanzetten heb ik binnen enkele seconde al ontvangst, ongeacht waar ik mij bevindt. Route berekenen gaat zeer vlot en ook als ik afwijk van mijn route weet de navigatie mij prima terug te begeleiden.
Ik heb de points of interest goed kunnen testen en binnen duitsland, denemarken en nu in sweden werkt het echt perfect. Het is een zeer geakkelijk apparaat in gebruik en heeft veel leuke functies die ik eeder niet had. Je kunt er mee gaan wandelen, at ik heb gedaan en hij laat als een soort klein duimpje kruimels achter zodat je je geparkeerde auto goed kunt terugvinden ( was gisteren nog erg makkelijk in stockholm )
mijn vriendin ga ik er zeker 1 cadeau geven want die wil nu de mijne nog weleens meenemen of gewoon ergens verdwalen.
Bij dit apparaat kreeg ik ook de garantie van gratis nieuwe kaarten als ze beschikbaar zijn en ik ook dat schijnt te werken want ik heb een email ontvangen.

Superman1988 23-01-2012
Geschreven voor: Mio Spirit 486 Live TMC

Na een aantal jaren tomtom vond ik het tijd om iets anders uit te proberen. Zo is mij de Mio 468 geadviseerd door een kennis.

Het apparaat doet het uitstekend na 3 maanden in bezit, de kaarten zijn actueel en het beeld is van uitstekend kwaliteit. Het enige minpuntje is het uiterlijk, dat is altijd subjectief. Het voelt wel erg robuust aan, wat misschien het design verklaart.
Verder is het behoorlijk gebruikersvriendelijk met zijn grote tekstsymbolen, dus ook senioren kunnen makkelijk ermee aan de slag.
Ik was overtuigd toen ik de parkeerassistent gebruikte voor het eerst, het werkt echt en ik bespaar ook tijd ermee.

Nog een passend beschermhoesje erbij (niet inbegrepen helaas), dan is het compleet. Voor de rest is het zeker aan te raden!