Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro Sony/Minolta

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tamron AF18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro Sony/Minolta op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

goko 23-05-2008
Prachtige lens. 3 weken in het bezit. Samen aangekocht met de Sony alpha 350. De kitlens heb ik niet gekocht, enkel de tamron. Zeer veelzijdige lens. Je kan beter het geld van de kitlens aan een beter objectief geven.
Het enige minpuntje wat ik heb van de lens is dat ze iets meer geluid maakt bij het scherpstellen dan bijvoorbeeld een standaardlens van Canon. Ik volg nl avondschool SLR en de enigste lens die ik hoor scherpstellen is die van mij. Misschien ook omdat ik hier het korste bij zit (iemand hier ervaring mee?)

bloemendaaltje 23-09-2007
was een moeilijke keuze er zijn vele mogelijkheden als eerste welke lens kies je 70 300 of een 18 200 en dan nog de verschillende merken tamron , sigma of sony veel vakbladen gelezen en daar kwam naar voren dat als je niet steeds van lenzen wisselen houd je dan beter wat meer uit kan geven voor een groothoek/tele zoomlens daarom de tamron 18 250 aangeschafd die heb ik nu ongeveer 2 maanden in gebruik en heb daar geen moment spijt van gehad snel scherpstellen goede kleuren en in het hele zoombereik prachtige foto's zelfs bij langere sluitertijden in de telestand nog best acceptabel maar dat komt natuurlijk ook door de stady shot in de body van de alfa 100

Ewout14 05-08-2007
Dit is echt een hele goede lens! Ik heb een standaardzoom en telezoom (750300) op mijn Sony A100. Deze Tomron 18-250 kocht ik extra, als allround lens. Geen seconde spijt gehad. Groot zoombereik, haarscherp (ook door de Steady Shot van mijn Sony!) en snel in de autofocus. In de praktijk zit deze lens het vaakst op mijn body, omdat hij in bijna alle situaties te gebruiken is. In de buitenlandse tests komt deze lens (veel) beter uit de verf dan de 18-200 lenzen van Tamron en van Sigma. Het kost wat, maar dan heb je ook wat!