Sigma 28-135mm F3.8-5.6 Asf.Macro

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 28-135mm F3.8-5.6 Asf.Macro op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

mickymouse 15-06-2011

Indien je de standaard ingebouwde flitser van de Sony a330 gebruikt zijn de fotos te donker, indien je overgaat op een externe Flitser gaat alles wel goed en zijn de foto´s prima van kwaliteit.

BramdB 11-06-2009

Heb nu het tweede exemplaar van deze lens in huis en ook deze gaat terug naar de leverancier.
De lens voelt goed aan maakt goede foto's als er genoeg licht is. Maar zodra het maar iets donkerder wordt en de flitser van mijn Sony Alpha 300 bij springt dan worden de foto's veel te donker. In de automatische stand gaat het dan niet goed. Door met de hand in te stellen zijn er dan wel goede resultaten te behalen. Maar goed hij moet het natuurlijk ook in de automatische stand doen. Ook helpt het om de instellingen van de Alpha 300 van ADI flits naar DDL (TTL) te zetten maar dan nog zijn de foto's donkerder dan met mijn andere lenzen in de zelfde situatie. Kortom deze lens werkt niet goed samen met deze sony body.
Jammer want het zou voor deze prijs een heel mooi alternatief zijn voor de kitlens.

Goede cijfers geven vind ik moeilijk omdat ik door de problemen tussen lens en body niet echt een goede indruk heb van wat deze echt kan.
Wel werkt de scherp stelling soepel dus daarom alleen daarvoor een 8, het onbejectief voelt goed en degenlijk aan daarom ook een 8.
de rest van de cijfers een 6 dit omdat het niet werkt met de sony alpha en de fotos dan snel onbruikbaar zijn