Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC OS SO/AF

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC OS SO/AF op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

biljantie 12-11-2011

Ik heb deze lens nu op de sony alpha 380 enkele weken en kan zeggen dat hij zeer goed bevalt, een lichtgewicht lens voor het hele bereik,nooit meer wisselen tijdens je vakantie of waar dan ook,maakt vanaf 40 cm mooie scherpe en briljante opnames, natuurlijk blijft er altijd iets beters heb ook een sigma apo400 macro maar dat is een behoorlijke dure zwaargewicht als ik daar mee foto's maak tja dan gaat er geen rimpel verloren.

FotoHB 04-07-2009

Zocht een lens met een groot bereik. Mijn Sigma 70-200 EX F2.8 is super maar te zwaar om mee te nemen op (verre) reis. De Sigma 18-250 biedt een zeer groot zoombereik is is gestabiliseerd. Let op niet ook nog de steadyshot van de camera erbij gebruiken! Dit werkt niet. Mijn ervaringen zijn dat de Optische Stabilisatie beter werkt (zeker 2 stops) dan de steadyshot van de body. Met de OS kan het gebrek aan lichtsterkte goed worden gecompenseerd. Het gewicht van de lens is goed. Voelt solide aan. Scherpstellen gaat snel en geruisloos. Het terug draaien van de zoom gaat soms iets te zwaar, maar je kan niet alles hebben. Heb er tot nu toe diverse foto's mee gemaakt en die zien er goed uit. Heb wel het idee dat de lens met OS meer stroom verbruikt dan de gestabliseerde chip. Al met al is het een zeer mooie lens voor algmeen gebruik tegen een scherpe prijs. Niet voor niks uitgeroepen met een EISA-award.