Tefal OV1000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal OV1000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

falcon 1 16-01-2011
Geschreven voor: Tefal OV1000

Deze single oven bevalt heel goed,ik heb er al cakes en banketletters in gebakken.Wel jammer is het ontbreken van een ovenlampje,hierdoor is moeilijk te zien of een product gaar is. De bijbehorende lekbak voor het grillen is ook uitstekend te gebruiken als bakblik.Omdat de buitenwanden van deze oven ook behoorlijk heet worden tijdens gebruik moet de oven ook echt vrij staan en beslist niet ingebouwd worden! Dit staat overigens ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing.Echt een aanrader!

martinschouten 30-08-2010
Geschreven voor: Tefal OV1000

De letters bij de bedieningsknoppen staan op een donkergrijze ondergrond. Zwarte letters op donkergrijs, dat leest niet lekker.
Op de ruit staan witte strepen die vermoedelijk decoratief zijn bedoeld. Zonder die strepen zou je beter de oven in kunnen kijken.

Witje01 11-04-2010
Geschreven voor: Tefal OV1000

Ook ik ben prima tevreden met deze oven. Ben geen enorme bakker maar had hiervoor een combi-magnetron en dat vond ik vreselijk. Nu een aparte oven en magnetron en dit bevalt me veel beter.
Vorige week een soort brood gebakken en dit ging echt prima. Ook al eens kleine cakejes en dat gaat allemaal goed volgens het recept. Ordinaire diepvriespizza's gaan ook uitstekend.

De oven is analoog en daardoor is de tijd niet heel precies in te stellen (bijvoorbeeld 12 minuten moet je een beetje gokken). Desondanks lukt het me eigenlijk altijd heel aardig en lijkt hij me accuraat (ik gebruik er een kookwekker naast en die loopt vaak gelijktijdig af).

De temperatuur- en tijdknoppen zijn vrij donker en daarom is het handig als je je oven goed kan belichten, anders zie je niet hoe je hem hebt ingesteld.

Ik vind het echt een top-oventje! Ben er erg blij mee.

Dingoe 09-04-2010
Geschreven voor: Tefal OV1000

De oven werkt naar behoren en voldoet aan de minimum eisen. De voorverwarmingstijd voor b.v. 260 °C is ongeveer 25 minuten.

Pluspunt van de oven is het spit: er is geen andere over meer te vinden die dat nog heeft.

Minpunten voor dit type oven: slechte isolatie, dus het buitenwerk wordt gloeiend heet.

Minpunt voor deze specifieke oven: geen thermostaatlampje, je hoort wel een klikje als de stroom uitschakelt. Range aan en uitschakelen stroom is ruim: 20-40 °C. Maximum temperatuur krijg ik niet hoger dan 240 °C (gemeten op oventhermometer onderin geplaatst).

EPO1963 14-03-2010
Geschreven voor: Tefal OV1000

Nu een aantal weken in huis.
Na enig bestudering van diverse gril-ovens op het internet toch voor deze gekozen.
Ik heb er totaal geen spijt van, bakt de afbakbroodjes perfect af en een kippetjes grillen kan hij als de beste.
Ik ga nog veel plezier beleven aan deze oven.
TOPPER!

hermens1962 08-03-2010
Geschreven voor: Tefal OV1000

De OV 1000 heb ik nu 1 maand.
Het voorverwarmen duurt slechts enkele minuten. De oven verwarmt exact op de temperatuur die ingesteld is. Heeft 10 standen voor het rooster! Is gemakkelijk schoon te maken mede door de inklapbare verwarmingselementen onder en boven en door de zelfreinigende wanden! De oven is ruim van binnen en het braadspit is goed stevig en wordt diagonaal geplaatst, zodat er extra veel ruimte ontstaat! Er zit geen verlichting in, maar je kunt heel goed door het deurtje kijken naar het gerecht. Alles is prima gelukt en in een keer!
Cake, appeltaart en schotels. Ook grillen gaat perfect. De oven is erg gemakkelijk in de bediening. Werkelijk een apparaat dat zijn beloftes waarmaakt.

25 11-01-2009
Geschreven voor: Tefal OV1000

Heb deze oven nu 2wk in bezit en is heel gemakkelijk in gebruik bakt goed en grilt goed en is erg ruim van binnen en een draaispit voor een lekkere kip of rollade.
zeker een aanrader