Sennheiser Sennheiser ACCENTUM True Wireless zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser Sennheiser ACCENTUM True Wireless zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Jacj81 03-07-2024

Comfortabele oordoppen met een mooi en helder geluid

Ik heb deze wireless oordoppen ontvangen om te testen.
De oordoppen hebben verschillende dopjes erbij die makkelijk te verwisselen zijn zodat je de juiste maat kan zoeken voor jou oren. Ze zitten erg comfortabel.

Het koppelen aan verschillende apparaten ging erg gemakkelijk. Gebruikt voor muziek, podcast, netflixen, bellen en online vergadering.
Bij alles werken de oordoppen prima en het geluid is mooi en helder.

De touchscreen bediening werkt niet altijd zoals ik zou willen. Het bereik is een minpuntje. Als ik buiten een wasje ging ophangen moest ik mijn telefoon meenemen.

Pluspunten

• Helder geluid
  • Zitten comfortabel

Minpunten

• Afstand bereik
  • Touchscreen te gevoelig

S*************@h********** 02-07-2024
  • Product vandaag in bezit

Ik heb dit product mogen testen in ruil voor mijn mening. Na jaren ervaring met Samsung nu deze in gebruik. Het draagcomfort is goed. Ze zitten fijn en met extra dopjes ook op formaat te passen. Het geluid is fijn, goed instelbaar via de app. De noice cancelling werkt ook fijn. Optie windruisbeperking vind ik prettiger dan bij mij vorige. Mooi dat deze zo goed instelbaar is via de app. Je hoeft het volume niet hard te zetten. Bij laag volume dempt het omgevingsgeluid goed. Wat ik iets minder vind is het uiterlijk. Daar moet ik aan wennen. Hoesje voor pods op te laden werkt goed

c*********@h********** 01-07-2024

Ik heb deze oortjes mogen testen. Na ontvangst heb ik direct de app gedownload en de oortjes gekoppeld aan mijn telefoon. Dit gaat zeer eenvoudig. Via de app kun je het geluid van de oortjes personaliseren en kun je verschillende geluidszones invoeren.
De oortjes zijn makkelijk te bedienen via de touch op de oortjes zelf. Geluidskwaliteit is erg goed en de oortjes blijven goed zitten. Ook tijdens activiteiten. De zwarte oortjes tonen wat groot maar zijn mooi vorm gegeven en zitten prima. De noise cancellation vind ik bij een laag volume wat tegenvallen. Als het volume wat hoger zet werkt de noise cancellation goed. Oortjes laden snel op en batterij gaat verrassend lang mee.

lenbak 01-07-2024

Fijne oordopjes met goed geluid

Ik heb deze oordopjes nu bijna twee weken in bezit en intensief gebruikt. Ik kreeg de kans om ze te testen en vindt ze een uitstekende vervanging voor mijn verouderde oordopjes die op zijn. Om te beginnen zijn ze goed verpakt en zitten ze in een case waarin ze ook (via Usb-C) opgeladen kunnen worden. Er zitten vier maten rubberen oordopjes bij, dus hoe groot of klein je oor ook is, een passende maat zit er waarschijnlijk wel bij. Houd er rekening mee dat als je de oordopjes in je oren doet je ze een stukje moet draaien zodat ze goed vast blijven zitten. Daarnaast kun je de Sennheiser app downloaden om het geluid naar smaak aan te passen en de oordopjes te updaten (dat laatste is al 2x gebeurd in 2 weken). Tijdens het sporten en mijn dagelijkse reizen blijven de oordopjes goed zitten en is het prettig om zelf te kunnen bepalen hoeveel omgevingsgeluid ik wil horen. Al met al ben ik dus positief verrast door deze oordopjes. Het enige verbeterpunt vind ik het formaat, ze zien er namelijk groot uit, zo voelen ze overigens niet!

Pluspunten

• Updates
  • Geluidskwaliteit
  • App

Minpunten

• Formaat

Rens 29-06-2024

Ik was erg benieuwd naar deze oordopjes en dan met name het draagcomfort, de geluidskwaliteit en de noise cancelling.
Nadat ik het product had ontvangen om te testen, ben ik dus als eerste op deze dingen gaan letten.

Wat betreft het draagcomfort, is het ideaal dat er verschillende maten ear-tips gebruikt kunnen worden, zodat deze goed passen. De oordopjes zelf zijn wat groter dan ik gewend ben en ik was dan ook bang dat dit tot problemen zou leiden. Dit viel in de praktijk gelukkig reuze mee.

Na het passen heb ik de oordopjes gekoppeld met de bijbehorende app. Het koppelen gaat met een open case met de oordopjes er in en aan de lader. De kabel is bijgeleverd, maar de adapter zelf niet. Het koppelen ging snel en er kon meteen muziek afgespeeld worden.

De muziek klinkt wat mij betreft naar wens. De noise cancelling is in orde, maar deze is (bijna vanzelfsprekend) niet te vergelijken met een over-ear noise cancelling koptelefoon. De oordopjes halen zeker wel wat achtergrondgeluid weg, maar qua stemmen had ik op wat meer gehoopt.

De batterijduur is dik in orde. De oordopjes zelf gaan al lang mee en zijn ook nog eens een aantal keer extra op te laden via de mooie matzwarte case zonder dat er een kabel aan te pas hoeft te komen.

Pluspunten

• Goed geluid
  • Lange batterijduur
  • Vier maten ear tips

Minpunten

• Noise cancelling voor stemmen niet optimaal

Anne 29-06-2024

Goede oordopjes

Afgelopen weken deze earbuds in huis mogen ontvangen en mogen testen. Ze komen in een klein doosje. Daarbinnen heb je de case met de earbuds, oortips, USB kabel en handleiding. Ik raad aan om de handleiding te lezen om optimaal gebruik te kunnen maken en te genieten van de earbuds. Ik heb de Smart Control-app van Sennheiser gedownload, daarmee kun je meteen aan de slag met de oordopjes. Het koppelen met de telefoon via de Bluetooth ging snel en zonder problemen. De app heeft geen ondersteuning voor de Nederlandse taal, wel voor een aantal talen, waaronder Engels en Duits. De app is eenvoudig in gebruik. Je kan kiezen voor specifieke instellingen zoals rock, jazz, dance enzv. zodat je van een optimale geluidservaring kunt genieten. Je kan ook zones instellen, zoals "thuis", "in de trein" enzv. De earbuds schakelen de instellingen automatisch van de ene zone naar de andere.
De earbuds zien er kwalitatief goed uit.
Het materiaal waarvan ze gemaakt zijn is hard en glad. De grip op de oortjes is goed, maar toch miste ik wat extra grip dmv een siliconen toevoeging oid om de grip beter te laten aanvoelen. Ik was bang dat bij zweethanden de buds uit mijn handen zouden gaan glijden. Door het gladde oppervlak zijn ze makkelijker schoon te houden, dat wel. Naarmate je de buds langer gebruikt, dan raak je eraan gewend. Het is mij iig niet een keer voorgekomen dat ik ze liet vallen. Qua grootte: ze ogen groter dan de earbuds van andere merken.
Let er wel op dat je juiste maat oortips gebruikt. De ervaren geluidskwaliteit incl. basvermogen, het draagcomfort, de best mogelijke ruisonderdrukking, optimale spraakkwaliteit tijdens telefoonge­sprekken en een goede grip van de oortelefoons in de oren zijn in hoge mate afhankelijk van het gebruik van de juiste maat oortips. Dit heb ik zelf ook ondervonden tijdens het testen van deze earbuds. Ze zitten prettig in de oren en vallen niet uit.
De touchbediening vond ik in het begin wat lastig. De vorm van de buds is anders, ik miste een duidelijk plat oppervlak om er op te tikken. Het was daardoor even zoeken en wennen om deze oortjes te gebruiken. De aanraak gevoeligheid is goed, maar dit vergt dus enige oefening. Naarmate je de earbuds langer gebuikt gaat dit steeds beter.
De kwaliteit van het geluid is erg goed, ook tijdens het bellen en bij zacht geluidsvolume. Als het geluid happert, dan moet je even kijken of de verbinding goed is, je kan goede kwaliteit verwachten. Meestal is het voldoende om de oortjes weer in de case te doen en dan weer terug in de oren.
Ik ben ook erg tevreden over de ruisonderdrukking en de transparantiemodus. Tijdens de ruisonderdrukking hoor je bijna niets om je heen, je kan je goed focussen op de muziek of op wat je aan het doen bent. Tijdens de transparantiemodus hoor je juist alle omgevingsgeluiden terwijl je de muziek ook goed kan horen.
Opladen gaat makkelijk via de meegeleverde USB kabel. Kan ook draadloos worden opgeladen, maar deze wordt niet meegeleverd. De earbuds zijn waterbestendig maar niet waterproof. Druppels zweet en regen zijn geen probleem, maar niet te gebruiken onder de douche bijv. Niet heel geschikt voor sporten, er is altijd een risico dat ze eruit vallen, ik zou daarvoor andere oordopjes voor gebruiken die goed vast zitten met een clip oid.
Wat ook fijn is, is dat de batterij lang mee gaat.

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Touchbediening vergt enige oefening

Realfood 28-06-2024

Nooit meer zonder noise cancelling

Na het gemakkelijk koppelen met mijn Android telefoon, was het even puzzelen welke grootte dopjes ik wilde gebruiken. Ook links en rechts haal ik geregeld door elkaar tijdens het testen. Toch in gebruik, is de noise cancellation een geweldige toevoeging. Nooit geweten dat er zoveel geluid om me heen is. De muziek kwaliteit is fantastisch. Ik kan nu teksten horen, die ik normaal niet begrijp in liedjes. De wind op de fiets flappert nog wel eens helaas. Tijdens noise cancelling, is dit een stuk minder.

Pluspunten

• Makkelijk te koppelen

Minpunten

• Wind komt er toch nog beetje doorheen