Tefal Ingenio Preference L97394 Ingenio Preference L9739443 3-delige Set

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Tefal Ingenio Preference L97394 Ingenio Preference L9739443 3-delige Set op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

d***********@h********** 27-07-2022

Super pannen

Super pannen, zoals gewoonlijk. Wat vooral fijn is, is dat de anti aanbaklaag doorloopt over het randje. Hierdoor zijn ze makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• makkelijk schoon te maken
  • makkelijk op te bergen

Chantal 27-07-2022

Chique

Mooie set, inclusief handvat. Het glanzende uiterlijk is erg aantrekkelijk en het feit dat je goed kan nesten door verwijderbare handvat maakt m meer dan waard om aan te schaffen

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Losse handvat

Britt 26-07-2022

Erg blij met deze pannen!

Erg fijne pannen die zo handig op te bergen zijn in kleine ruimtes. Fantastisch ook dat je ze in de oven kunnen!
Wat ik nog meer handig vind is dat de pan aangeeft wanneer deze warm genoeg is zodat je kan beginnen met bakken. De pannen zelf zijn naar mijn idee wel iets zwaarder, maar daar heb ik zelf geen last van. Ze zijn erg makkelijk schoon te maken, werkelijk niets koekt aan of moet los gewerkt worden. Geweldig! Alleen de prijs vind ik een beetje tegenvallen maar dat komt omdat ik geen top kwaliteit pannen gewend ben.

Pluspunten

• Niets koekt aan
  • Erg makkelijk schoon te maken
  • Makkelijk op te bergen door losse handvaten
  • Temperatuur indicator in pan

Minpunten

• Beetje zwaar
  • Prijs

Yfkeja 26-07-2022

Zoals je van Tefal mag verwachten bakt de pan fantastisch. Ik heb deze set en de hapjespan nu enkele weken en dagelijks staat er minimaal 1 op het vuur.

Het innovatieve deel van de pannen komt zeker tot zn recht; het opbergen is erg pretting met pannen die super in elkaar stapelen.

Het handvat is makkelijk in gebruik en klemt goed om de rand van de pan. Ondanks dat het niet fout is gegaan, mag het handvat wel wat steviger vast zitten.
Tevens is het afwassen van het handvat ietwat onhandig door moeilijk te bereiken delen.
Ik twijfel nog of de schade toegediend door het handvat aan de binnenzijde van de pan problematisch gaat zijn. Ondanks dat ik voorzichting ben, kon ik t niet voorkomen.

Ik heb de pannen nog niet gebruikt als overschaal, maar ik twijfel er niet aan dat dat goed moet gaan.

Nadeel is het ontbreken van een deksel.

Minpunten

• Handvat
  • Geen deksel

MvdH 21-07-2022

Fijne koekenpannenset

Zeker een aanrader, deze pannen. Waarom?
Allereerst: ze hebben de bekende goede tefal kwaliteit. Ze hebben een stevige bodem met anti aanbaklaag. Ze zijn niet te groot, niet te klein en door het losse handvat handig op te ruimen. Ideaal!
Ze passen makkelijk in de vaatwasser en je zet ze ook makkelijk in de oven.
Het is even wennen: het losse handvat, maar het went snel. Hoewel ik wel zou aanraden om een extra te kopen. Het is namelijk best irritant als je heen en weer moet lopen van de tafel naar het fornuis omdat je net dat ene handvat vergeten bent mee terug te nemen.

Pluspunten

• Flexibel te gebruiken
  • Antiaanbaklaag
  • Werkt goed op inductie
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Los handvat is wennen
  • Twijfel of duurzaam goed blijft

Renard 21-07-2022

Afneembare steel - slim bedacht!

Reden dat ik deze pannen wilde gebruiken is enerzijds de afneembare steel - veel makkelijker om op te bergen en geen schade aan binnenkant lades en anderzijds de gezondheid - ik wil de anti-aanbaklaag niet opeten. Eigenlijk nooit gezien dat pannen met een anti-aanbaklaag niet in de vaatwasser mogen (beter van niet). Maar ik hou me daar nu ook meteen netjes aan. Ik hoop dat we met deze pannen lang kunnen doen en dat de anti-aanbaklaag net zo lang meegaat als Tefal belooft. Qua bakken is de anti aanbaklaag trouwens super: hoef bijna geen boter meer te gebruiken.

Pluspunten

• Handig op te bergen
  • Harde anti-aanbaklaag die doet wat hij moet doen
  • Geen boter nodig

j********@k********* 11-07-2022

bakt goed, handige greep

Benieuwd hoe 2 pannen met een verwisselbare handgreep zou bevallen, dat is in 1 woord prima. Heb ze uitgebreid getest met vlees, vis en pannekoeken en alles bakt goed (boter en olie) op inductie. Het wisselen van de handgreep is even wennen, eerste neiging is de pan beet te pakken (wat je uiteraard snel door hebt), maar dit wende na 2 keer koken al snel. Het opbergen van de beide pannen is door de losse handgreep een stuk eenvoudiger. M'n andere pannen zal ik op termijn zeker vervangen (als ze af zijn), en dan gaan voor 2 handgrepen op 4 a 5 pannen (inclusief wok). Kortom even wennen, maar zeker een aanrader qua kwaliteit van de pan en met het opbergen.

Pluspunten

• bakkwaliteit
  • stevigheid

Minpunten

• prijs

Jesslg 07-07-2022

Zeer fijne pannenset

Wat ben ik blij met deze koekenpannen, het losse handvat was even wennen maar ik ben er nu heel blij mee, het zorgt ervoor dat er meer in je kasten past en de pan kan ook de oven in, ideaal. Ze worden mooi geleidelijk warm en bakken niet aan en er zitten geen schadelijk stoffen in, al met al ben ik heel blij met deze pannen!

Pluspunten

• Snel schoon te maken
  • Nemen weinig ruimte in

tiggeraal 07-07-2022

Goede pannen

De pannenset die ik gekocht heb, is de Ingenio Préfèrence set (3-delig) met koekenpannen van 24 en 28 cm doorsnede en een bijpassende handgreep.
Ze beschikken over een nieuw type anti-aanbaklaag.
De losse handgreep is even wennen, maar na een aantal keren gebruiken blijkt dat het handvat erg stevig vastzit aan de pan, eenmaal vastgeklikt. Zonder handvat is het gemakkelijk opruimen in de kast, het stapelt goed (ik gebruik wel vilten panbeschermers tussen de pannen).
De pannen kunnen het best met de hand worden afgewassen en dat ben ik al zo gewend dus gaan ze de vaatwasser niet in.
De pannen ogen mooi en stevig. Qua gebruik tevreden: ze warmen mooi gelijkmatig op en het eten gaart lekker, met een fijn bruin korstje (afhankelijk van wat de wens is). Het schoonmaken gaat daarna ook gemakkelijk: omdat vrijwel niets blijft plakken op de bodem is het super eenvoudig om de pannen te reinigen.
Het in de oven gebruiken heb ik nog niet gedaan, maar ik kan me voorstellen dat dat geen probleem oplevert omdat het handvat niet mee gaat de oven in.
In de koelkast zetten is heel handig, echter zijn geen deksels bijgeleverd dus als deksel gebruik ik eerst (bij gebrek aan beter) een bord dat ik er bovenop plaats.

Pluspunten

• afneembaar handvat
  • ook geschikt voor inductie

k**********@h********** 06-07-2022

Fijne pannenset

Pannen kopen vind ik altijd wel lastig, maar over het merk Tefal zijn we al jaren heel erg tevreden. Daarom zijn we sowieso voor dit merk gegaan. De pannen bakken heel erg goed, maar het fijnst is het afneembare handvat. Als je dus een biefstukje bakt, kun je het daarna nog even in de oven zetten. Of eten opwarmen in de oven.
En ook op tafel vinden we het handig, dat het handvat niet zoveel ruimte inneemt.
Wij zijn dus heel enthousiast: handig, bakt goed en neemt weinig ruimte in!

Pluspunten

• Handig met los handvat
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Geen deksel