HP ENVY Phoenix h9-1360ed

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de HP ENVY Phoenix h9-1360ed op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Henk Louwes 07-01-2013
Geschreven voor: HP ENVY Phoenix h9-1360ed

Een jaar geleden heb ik de HP HPE-520 aangeschaft en tot volle tevredenheid.
Echter bij het bewerken van HD/Blu-ray video bestanden en het afspelen hier van merkte ik dat beter zou moeten kunnen.
Dus een maand geleden deze HP h9-1360 gekocht met een goede video kaart en een goede processor in de hoop dat alle problemen nu opgelost zouden zijn.
Die problemen zijn inderdaad opgelost maar hebben plaats gemaakt voor nieuwe problemen wat ik van een PC in deze prijsklasse niet verwacht had.
Na 3 keer een herinstallatie van Windows kreeg ik hem eindelijk aan de praat en vervolgens alle software er op gezet die ook op mijn oude HP-520 staat.
Het opstarten gaat vergeleken met de HP-520 uiterst langzaam,wat misschien ook aan Windows 8 kan liggen waar ik persoonlijk geen voorstander van ben.
Na een minuut of 10 loopt alles pas echt lekker,dus zet ik hem na gebruik maar in de slaapstand en aan het eind van de dag pas echt uit.
Ik wil er nu een 2e harde schijf bij zetten om daar vervolgens Windows 7 op te installeren en hopen dat het dan beter gaat,ook zet ik er nog 8 Gb werkgeheugen bij aangezien de video bewerking daar volgens mij om vraagt.
Verder vraag ik mij af wat de SSD schijf voor zin heeft aangezien hier alleen de recovery opstaat,dus denk ik er ook over om een 2e SSD schijf van 64 Gb te plaatsen voor alle programma,s sneller te starten,hoop ik tenminste.
Als hij éénmaal op gang is doet hij het goed maar als ik de 2 HP,s met elkaar ga vergelijken met de dito prijskaartjes kan ik geen echte hoge beoordeling neer zetten.
Jammer,aangezien ik een zeer goede ervaring heb met HP produkten.

MvrGr.