MSI Wind Box DC111-026EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de MSI Wind Box DC111-026EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

ossiemant 07-03-2014
Geschreven voor: MSI Wind Box DC111-026EU

Ik heb deze PC gekocht voor mijn ouders. Ik was op zoek naar een goedkope pc om XP te vervangen. Mede na het lezen van reviews op harware.nl en tweakers overgegaan op de koop van dit apparaat bij coolblue.
Er wordt geen beeldscherm meegeleverd, noch andere randapparatuur. Die had ik zelf ook nog.

Het apparaat is klein en voelt solide aan. De power knop zit op een wat vervelende plek. Toen ik het apparaat even wilde verplaatsen drukte ik per ongeluk de computer uit. Goede les, is niet meer voorgekomen.
De Wind Box misstaat in mijn ogen niet op zijn standaard. En als ik hem niet wil zien kan ik hem met gemak achter mijn beeldscherm verbergen.

De Wind Box komt met voorgeinstalleerde windows 8. Even wennen, maar ziet er schitterend uit. Het afronden van de installatie verloopt vloeiend en ook het netwerk is draadloos zo gevonden met de wifi optie van dit apparaat.
Ik heb direct een versie van XBMC geinstalleerd om te kijken naar beeldkwaliteit en geluid. Daar is werkelijk niets over te klagen. De geleverde kwaliteit is uitstekend.

Het apparaat is verder fluisterstil. Ondanks dat het op mijn tafel staat hoor ik het nauwelijks en ik heb kritisch geluisterd naar de geluidsproductie.

Design en vorm is simpel en efficiënt. Ik kan bij alle aansluiting makkelijk komen. En die mogelijkheden zijn legio. USB, HDMI, VGA, audio, SP/DIF, etc.

Mijn conclusie na slechts een paar dagen is dat dit een puike vervanger is van de enorme PC kast die mijn ouders hadden. Windows 8 draait als een zonnetje. Het apparaat lijkt solide en is heerlijk stil. Het geleverde beeld en geluid is ruim voldoende. Ik zou er geen zware spellen als Battlefield of zo op proberen, maar voor normaal office gebruik, mail en internet, maar ook als HTPC is de Wind Box uitstekend te gebruiken.