Acer Aspire X C-605 I5512 NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire X C-605 I5512 NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

castell 31-10-2014
Geschreven voor: Acer Aspire X C-605 I5512 NL

Ik heb deze pc gekocht ter vervanging van mijn oude (net zo kleine) Acer Veriton X6610G, die een langzame processor had (2160 ofzo), wel IE7. En 4MB geheugen.

Deze Acer Aspire heeft een ruim dubbele snelheid (processor)4460, en IE5. Ook het feit deze aspire 8MB geheugen Ik merk nauwelijks verschil in snelheid, starten en werken met programma's.

De rubrieken die ik voor dit product moet hier invullen zijn voor mij een raadsel aangezien pc's hebben geen beeldkwaliteit (monitoren wel) noch geluidskwaliteit.
Maar omdat het beeld die ik via een net gekochte Philips monitor ver onder de maat vind (ondanks 1080p), geeft ik hiervoor een 7. Het geluid is ook niet geweldig (met dezelfde stereo installatie om de 3 jaar oudere Veriton, het geluid en beeld was geweldig en beter dan deze full-hd. Ook het beeld van de grafische kaart was beter op de oudere Veriton, ook als die was 1650 x 1080, en geen 1920 x 1080 zoals deze nieuwe acer aspire)

Het zoeken naar een bestand in de pc duurt een euwigheid met deze acer aspire net gekocht. Natuurlijk heb ik niet zoveel files erop want het si net nieuw. Ik vraag me af hoe lang zou het zoeken naar iets duren als de pc voller zit, later.

Als plus punten, behalve de kleine maat, vind ik het een zeer stille pc, en het wordt ook nooit warm, ook bij ineen 24 uur aan staan.

De mooie blauwe lichten van de oudere Acer Veriton ontbreken volledig op deze acer aspire, maar misschien is dat niet van belang want de pc zit onder de tafel.

Het heeft ook minder USB slots dan mijn oude Acer Veriton.
Ook de "USB-3" reclame si fake, want die zijn USB-2, en maar 1 (voorkant, rechts) is USB-3. Sommige winkels presenteren alle USB slots als "USB-3", anderen maar "2 USB-3". Er is echter maar 1.
Ook het aantal USB slots/porten zijn lang niet genoeg voor het werk van tegenwoordig. Aleen maar met de strict noodzakelijke accessories ben je minstens 4 USB kwijt (muis, toetsenbord, scanner, printer), laat staan alle andere, zoals moboel oplader/transfer, camera transfer, extra hard disk, pc lampje daarachter, externe dvd/bluray writer enz enz.

Ook de freqentie/Kloksnelheid processor reclame is fake. Het is maar 3,20 GHz en geen 3,40 GHz. Die 3,40 GHz is een functie die maar zelden naar voren komt, als je pc raakt sterk overbelast. Je werkt dus bijna altijd met een processor van 3,20 GHz.
Winkeliers zeggen dat je moet de "kleine lettertjes" lezen, namelijk dat 3,40 GHz is maximum capaciteit.
In dat geval ook het geheugen kan worden gepresenteerd als "16Gb" terwijl dat is maar 8Gb...

Ook de 6MB Processor cache is minder dan op mijn 3 jaar oudere Acer Veriton die 8Mb had.

Het DEVOLUTIE probleem is al jaren aan de gang bij PC's in Nederland zie ik, in de zin van dat als je een vakantei dvd hebt die je wilt kopieren, je kunt dat NIET doen, miets je speciale programma's hebt waarmee je de dvd naar je pc kopieert in een speciefiek formaat, daarna daar vandaan weer naar je dvd writer.
OOK ZO, bij de pc producenten si nog steeds niet doorgedrongen, nu anno 2014, dat we leven in een Full-HD wereld, wat betreft beeldkwaliteit op PC's en televisies (zelfs deze acer aspire heeft een HD grafische kaart! Duuh!) en dat men neemt geen genoegen meer met de "DVD kwaliteit", en ale nieuwe pc's moeten een BLU-RAY speller/brander hebben, die ook dvd's en cd's kan branden/spelen, net zoals de pc's van 7 jaar geleden hadden (zoals mijn oeroude Acer Aspire M5640) die niet alleen maar blu-ray branders hadden (waarop dus kon je ook dvd's en cd's branden/afspelen) maar ze hadden zelfs TWEE! Je kon dus van een naar die andere kopieren zonder teveel gedoe.

Maar ok, als men wilt met nieuwe modellen de ruimte beperken bewerend dat maar één brander/speler erin kan (da's ook FAKE info, stof in de ogen; let maar op ultra dunne laptops met spellers/branders erin, dunne branders die ruimte zat hadden in deze Acer Aspire, zelfs 3 stuks!), dan WAAROM geen BLU-RAY/DVD/CD speler/brander erin stoppen?? Waarom maar een simpele DVD brander, die ook als "wonderplayer" gepresenteerd wordt als "multiplayer/brander/DL", benaming en functies die furore maakten 15 jaar geleden, vandaag dit betekende totaal niets?? Trouwens hoveel tussen ons gebruiken DL (Dubbel Layer dvd's om te branden?? Onzin functie dus.

Ook mijn 3 jaar oudere Acer Veriton had maar 1 brander/speler en die ook maar DVD/CD, geen Blu-Ray.., zodat we gaan dan ook nog veel geld verspillen op een extra Blu-Ray brander, dus. ;)

Kortom, de brander si ver onder de maat. Daardoor moderne software programma's om je HD vakantie films in HD kwaliteit op de disc/blu-Ray te zetten zijn met deze "moderne" (in de "Full-HD" tijden) niet mogelijk, en dat ook met je apart gekochte dure software, want deze pc heeft helemaal GEEN software, niet eens WORD, laat staan Excel en PowerPoint, want ik WEL had op mijn 3 jaar oudere Acer Veriton, toen bij de pc horend, niet apart gekocht.

Als je oudere (in de zin van "1 maand oud") Word files wilt openen, krijg je de optie van KOPEN of de trial version gebruiken, tijdelijk.
En men MOET Word hebben tegenwoordig, maar net als films software en Blu-Ray brander, moet je heel wat apart/daarbij kopen.

Het was voor mij een raadsel waarom (in deze tijd van Full-HD overal, en zelf de pc kaart is Full-HD)op deze kleine pc's maar 1 brander wordt geinstaleerd (2 stuks minimaal, laptop style/maat kon wel), en als maar één moet, waarom geen Blu-Ray dan, maar sinds de winkeliers en producenten mij "wijs" maakten dat "blu-ray branders zijn overal apart te koop", de raadsel is dus opgelost. Money talks dus.
En dit geldt voor 98% van alle in de winkels te krijgen pc's.

Ik noemde het DEVOLUTIE omdat dit wprdt nu terug gedraaid, wan de top die 7 jaar geleden was, toen bijna alle pc's hadden blu-ray/dvd/cd branders erin, zelfs meerdere ernaast.

De INTERNET verbinding en de software ervoor si in deze pc slecht gebouwd. Mijn oudere Acer Veriton had bij het kiezen van het IP adres "automatisch kiezen" staan, en zodra je de net kabel erin stak, had je internet.
Deze veel slechtere pc, maakt wel verbinding, maar daarna onderbreekt het.
Ik dacht dat het komt van meerdere firewalls erin tegelijk (zeer slechte software chaos erin) want de windows firewalll staat sterk & veelvoudig aan, en de trial/tijdelijke slechte McAfee antivirus software staat ook aan. Ik heb McAfee verwijderd/desinstalatie. Het verbinding probleem bleef, totdat ik van mijn internet provider een totaal, en specifiek, IP adres kreeg, heleboel verschillende nummers in veel rubrieken daar op de hele pagina van "Eigenscappen van Internet Protocol" window.
Trouwens, ik moest ook in de "Eigenschappen van Ethernet" de "Internet Protocol versie 6" af-vinken en maar versie 4 laten, want oorspronkelijk waren allebij gevinkt.

Kortom, een hele gedoe en heel veel geld, voor een doodgewone pc die nauwelijks iets erop heeft, en die slechter is dan 3 jaar oudere versies, minder essentiele software, minder snel (terwijl sterkere processor), minder mooi (design, blauwe licht enz), maar als "wonder pc" wordt overal door Acer (en zo door de winkeliers overgenomen) gepresenteerd, met veel fake info over functei die niet heeft, en trouwens, mijn 3 jaar oudere Acer had 8 USB's. Deze hier maar 6 totaal. Dat noemt men DEVOLUTIE terwijl de prijs blijft gelijk(!? dat zou juist moetn zakken minstens door de tijd want electronica wordt steeds goedkoper), minder software enz enz.

PS: Vergeten te vertellen (zie mijn review boven) dat je kunt erin maar SD cards stoppen (1 tegelijk, niet meer). Geen andere soort. In mijn 3 jaar oudere Acer kon je allerlei soorten bestaande cards erin stoppen, incl. memory sticks. Dus "DEVOLUTUE" si een zeer geschikte naam voor deze pc.
De lange waslijst software die bij de specs van deze PC wordt gepresenteerd bevat maar trial versies en doodgewone software zoals "Internet Explorer".. (WAT is dat voor lof en zang erover? Alle pc's hebben, en moeten dit hebben!), daarna "Skype" (gratis te downloaden van internet, maar hier erin geplaatst om ons te zeggen "Kijk, je krijgt software van ons, waar voor je geld!"), MacAfee suite trial (poppetje gezien, kastje dicht, want verder moet je ervoor betalen dus), Office 2013 trial "Purchase/koop product key to activate", Acer accessories store (om accessories te kopen te kopen), "Ebay shortcut"(!??? Alooo! Wat is dit voor onzin? Niet alleen maar dat dit is een shortcut/snelkoppeling, en GEEN software, terwijl dat wordt hier wel in de "software lijst/pakket" gepresenteerd, maar dit kunnen we ook maken op internet, we weten wel waar Ebay zit, zoniet zoeken we het op internet).., en andere onzin.

Daarnaast de "wifi" functie is ook fake. Je maakt wel internet verbinding maar heel erg langzaam, ver onder je echte snelheid via de kabel. Hij zegt hij "geen verbinding", dan komt het weer aan, daarna weer weg, terwijl de router zit 10 cm ver vandaan.

Daarbovenop komt de slechte indeling (en totaal gebrek aan de ronde bol links onder voor programma's, zoeken, run, enz) die Windows 7 wel had, en deze Windows 8 NIET.
Dis is dus wat je koopt voor bijna 600 euro.

Loraine 30-10-2014
Geschreven voor: Acer Aspire X C-605 I5512 NL

Wat in die andere review staat klopt allemaal.
Ik weet niet waar komt de foto van deze pc hier te zien (en op andere winkels sites) met de onderkant (er zijn 6 foto´s hier, waarvan 5 van deze computer en 1 van de bluetooth logo) die laat zien de voorkant onder met heel veel logo´s boven de SD kaart slot, want in de werkelijkheid boven die slot staat aleen maar SD, en niet alle logo´s van alle soorten kaarten, zoals op deze foto.
Blijkbaar deze foto van de voorkant/onder is van een ander model, niet van de XC/605 i5515, of geeft Acer een verkeerd foto door.

castell 30-10-2014
Geschreven voor: Acer Aspire X C-605 I5512 NL

PS: Vergeten te vertellen (zie mijn review boven) dat je kunt erin maar SD cards stoppen (1 tegelijk, niet meer). Geen andere soort. In mijn 3 jaar oudere Acer kon je alle soorten bestaande cards erin stoppen, incl. memory sticks. Dus "DEVOLUTUE" si een zeer geschikte naam voor deze pc.
De lange waslijst software die bij de specs van deze PC wordt gepresenteerd bevat maar trial versies en doodgewone software zoals "Internet Explorer".. (WAT is dat voor lof en zag erover? Alle pc's hebben, en moeten dit hebben!), Skype (gratis te downloaden van internet, maar hier erin geplaatst om ons te zeggen "Kijk, je krijgt software van ons, waar voor je geld!), MacAfee suite trial (poppetje gezien, kastje dicht, want verder moet je ervoor betalen dus), Office 2013 trial "Purchase/koop product key to activate", Acer accessories store (om accessories te kopen te kopen), "Ebay shortcut"(!??? Alooo! Wat is dit voor onzin? Niet alleen maar dat dit is een shortcut/snelkoppeling, en GEEN software, terwijl dat wordt hier wel in de "software lijst/pakket" gepresenteerd, maar dit kunnen we ook maken op internet, we weten wel waar Ebay zit, zoniet zoeken we het op internet).., en andere onzin.

Daarnaast de "wifi" functie is ook fake. Je maakt wel internet verbinding maar heel erg langzaam, ver onder je echte snelheid via de kabel. Fake zegt hij "geen verbining", dan komt he weer aan daarna weer weg, terwijl de router zit 10cm ver vandaan.

castell 30-10-2014
Geschreven voor: Acer Aspire X C-605 I5512 NL

Deze Acer Aspire heeft een ruim dubbele snelheid (processor)4460, en IE5. OOk hefet deze aspire 8MB geheugen Ik merk nauwlelijsk verschil in snelheid, starten en werken met programma's.

Als plus punten, behalve de kleine maat, vind ik het een zeer stillen pc, en het wordt ook nooit warm, ook bij ineen 24 uur aan staan.

Het heeft ook minder USB slots dan mijn oude Acer Veriton.

Het DEVOLUTIE probleem si al jaren in volle gang bij PC's in Nederland zie ik, in de zin van dat als je een vakantei dvd hebt die je wilt kopieren, je kunt dat NIET doen, miets je speciale programma's hebt waarmee je de dvd naar je pc kopieert in een speciefiek formaat, daarna daar vandaan weer naar je dvd writer.
OOK ZO, bij de pc producenten si nog steeds niet doorgedrongen, nu anno 2014, dat we leven in een Full-HD wereld, wat betreft beeldkwaliteit op PC's en telvisies (zelfs deze acer aspire heeft een HD grafische kaart! Duuh!) en dat men neemt geen genoegen meer met de "DSVD kwaliteit", en ale nieuwe pc's moeten een BLU-RAY speller/brander hebben, die ook dvd's en cd's kan branden/spelen, net zoals de pc's van 7 jaar geleden hadden (zoals mijn oeroude Acer Aspire M5640) die niet alleen maar blu-ray branders hadden (waarop dus kon je ook dvd's en cd's branden/afspelen) maar ze hadden zelfs TWEE! Je kon dus van een naar die andere kopieren zonder teveel gedoe.

Maar ok, als men wilt met nieuwe modellen de ruimte beperken bewerend dat maar één brander/speler erin kan (da's ook FAKE info, stof in de ogen; let maar op ultra dunne laptops met 2 speller/brander erin, dunne branders die ruimte zat hadden in deze Acer Aspire, zelfs 3 stuks!), dan WAAROM geen BLU-RAY/DVD/CD speler/brander erin stoppen, maar een simpele DVD brander, die ook als "wonderplayer" gepresenteerd wordt als "multiplayer/brander/DL", benaming en functies die furore maakten 15 jaar geleden, vandaag dit betekende totaal niets??

Ook mijn 3 jaar oudere Acer Veriton had maar 1 brander/speler en di ook maar DVD/CD, geen Blu-Ray.., zodat we gaan dan ook nog veel geld verspillen op een extra Blu-Ray brander, dus. ;)

Kortom, de brander si ver onder de maat. Daardoor moderne sofgtware prohgramma;s om je HD vakantie films in HD kwaliteit op de disc/blu-Ray te zetten zijn met deze "moderne" (in de "Full-HD" tijden) niet mogelijk, en dat ook met je apart gekochte dure software, want deze pc heeft helemaal GEEN software, niet eens WORD, laat staan Excel en PowerPoint, want ik WEL had op mijn 3 jaar oudere Acer Veriton, toen bij de pc horend, niet apart gekocht.

Als je oudere (in de zin van "1 maand") Word files wilt openen, krijg je de optie van KOPEN of de trial version gebruiken, tijdelijk.

Het was voor mij een raadsel waarom (in deze tijd van Full-Hd overal, en zelf de pc kaart is Full-HD)op deze kleine pc's maar 1 brander wordt geinstaleerd (2 stuks minimaal, laptop style/maat kon wel), en als maar één moet, waarom geen Blu-Ray dan, maar sinds de winkeliers en producenten mij "wijs" maakten dat "blu-ray branders zijn overal apart te koop", de raadsel is dus opgelost. Money talks dus.
En dit geldt voor 98% van alle in de winkels te krijgen pc's.

Deze veel slechtere pc, maakt wel verbinding, maar daarna onderbreekt het.