Acer Aspire M7721

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire M7721 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Guido den Blanken 13-12-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M7721

Ik heb deze machine nu 2 weken in bezit. Er zijn verschillende types M7721 op de markt! Mijn exemplaar is één van de laatste types. art. PT.SCNE2.018

Verschil met de eerste versies is een nieuwere videokaart (Nvidia GT330 2gig) en 2 x 1 terabyte geheugen.

pluspunten zijn de waanzinnige snelheid waarmee zelfs de zwaarste taken worden volbracht. Videobewerken, Adobe CS4, alles loopt vlotjes. Gamen doet hij prima al vind ik de grafische kaart aan de matige kant. Dit zal ook mijn eerste upgrade worden. Klinkt heel dik. Een GT330 met 2 gig videogeheugen. Eigenlijk is dit niets anders dan een geupgrade GT2XX series als je het mij vraagt.

Apparaat is bijzonder stil zoals al eerder aangegeven, start vlot op. Wel even checken wat er allemaal mee opstart. de helft zijn trialversies van programma's die ik er toch af ga gooien. even checken dus.

minpunt vind ik de popup modules voor USB en Cardreader. Ziet er mooi uit als het dicht zit maar kan wel eens storings gevoelig worden vrees ik, en uitgeklapt met stekkers erin ziet er niet zo top uit. Bedieningspaneel aan de voorkant voegt niets toe. Beter een deftig multimedia keyboard erbij doen Acer.

Al met al een goede koop tot nu toe, en ik denk dat ik het er wel even mee vol kan houden.

Numan 04-10-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M7721

Gelukkig ben ik nu wel tevreden met dit tweede exemplaar. Ik had 'm namelijk online besteld bij Wehkamp, het eerste exemplaar wat ik kreeg deed helemaal niets! Alles geprobeerd met de stekkers en stroomvoorziening maar de PC kreeg gewoon helemaal geen stroom. En ja, dan doet ie natuurlijk niks...

Wehkamp gemaild, geen probleem, de computer kon meteen omgeruild worden. Een paar dagen later had ik het tweede exemplaar in huis die ik nu meer dan een maand elke dag gebruik.
Zware games en programma's kan hij makkelijk aan en de computer is supersnel.
Alleen kreeg ik hetzelfde probleem als J.de Vos, iedere keer startte de PC weer opnieuw op, soms wel meerdere keren per dag.
Heel vervelend, ik dacht dat het een voedingsprobleem was en zocht informatie hierover.
In de log stond ook dat het een Kernel fout was, daarmee kon ik niet veel maar door verder te zoeken in computerforums heb ik nu de oplossing wel gevonden. Misschien leest J.de Vos dit nog en kan ik hem en misschien ook anderen ermee helpen.

Het blijkt dat programmaatjes op de achtergrond fouten veroorzaken waardoor de computer steeds opnieuw gaat opstarten. Een of meerdere programma's werken waarschijnlijk nog niet goed samen met Windows 7, daardoor krijgt men steeds een fout.
Dit is op de volgende manier te verhelpen;
Ga naar; Configuratiescherm > Systeem en Beveiliging > Systeem > Geavanceerde Systeeminstellingen.
Een kleiner schermpje is nu geopend; Systeemeigenschappen-Geavanceerd > Opstart en Herstelinstellingen > Instellingen > Systeemfouten.
En dan als laatste de optie "de computer automatisch opnieuw opstarten" uitvinken.

Het is een hele waslijst en de programma foutjes zullen waarschijnlijk wel blijven op de achtergrond alleen heeft de gebruiker er gelukkig geen enkele last meer van! Vanaf dat ik die instelling heb veranderd is het zomaar opnieuw opstarten niet meer gebeurd.

Ondanks deze slechte start is het een prima computer en hoop ik 'm nog lang te gebruiken... :)

J. de Vos 18-08-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M7721

Deze pc via PC-actie aangeschaft bij mijn vrouw d'r werk.

Hele mooie pc, snel en zeer stil.

Maar helaas constant zeer kritische problemen; hij valt zeer regelmatig spontaan uit en start dan weer opnieuw op. Soms is dit eens in de paar uur, maar vaak ook 4-5 keer per 5 min.?! Op de website van mijn vrouw d'r pc-actie gekeken en zo'n beetje iedereen die deze pc gekocht heeft heeft hetzelfde probleem en zover ik begrepen heb wordt een oplossing nauwelijk of niet geboden?!

Zelf systeemlogboek uitgelezen en deze geeft aan dat het om een Kernel-power (63) storing/melding gaat, volgens mij houdt dit in dat de voeding kortstondig onderbroken wordt.

Hopelijk zijn andere mensen hiermee gewaarschuwd en misschien heeft iemand hetzlefde probleem gehad en kan men mij een oplossing geven?

fkj1955 20-06-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M7721

Heb deze pc in januari 2010 gekocht ter vervanging van een 5 jaar oud beestje. Ben er bijzonder tevreden mee. Alles gaat super snel en voor mij is hij uiterst stil. Windows 7 Home Premium NL wordt standaard meegeleverd. Bij de eerste start kun je nood dvd's laten maken. Dat ging een keer verkeerd. De helpdesk gebeld, maar daar word je niets wijzer. In Windows 7 zit een optie om een herstel cd/dvd te maken om je pc weer te herstellen. Veel beter dan de Helpdesk van Acer. Wel wordt er een heleboel 30-dagen software meegeleverd, waar je een hoop tijd aan verspilt om ze te verwijderen. Mijn algehele ervaring is uiterst positief en heb er geen spijt van.

Frederic123 26-03-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M7721

Als PC-nerd van de familie/vriendenkring adviseerde of kocht ik Dell (totdat 2x een echte bromdoos werd geleverd) of zelfbouw.
Tijdgebrek en een goede aanbieding van deze 7721 deden mij besluiten om voor mijzelf een keer te kiezen voor een merk waar ik voorheen altijd de koude rillingen van kreeg.

Nog steeds geen spijt! Prima PC.
Ik vind hem stil maar dat is sterk afhankelijk van wat je daarvoor had.
Snel. Muziek spelen, downloaden, mp3-converteren, surfen en nog wat taken draait hij moeiteloos naast elkaar.
Games. Zoon speelt BF2 nu met hogere settings dus die is blij. Toch lijkt deze videokaart het eerste minpuntje van dit systeem. Zie bv http://www.videocardbenchmark.net/video_lookup.php?cpu=GeForce+GT+230).

Controlcenter: hiervan begrijp ik de toegevoegde waarde totaal niet. Toetsenbord/muis zijn meestal dichterbij dan dat paneel onder mijn bureau. En het doet hetzelfde.

Wel handig waren die drivebays voorin. Daar zitten nu 2 'oude' sataschijven in die ik maar af en toe nodig heb (oa voor backup). Je kan deze schijven iets naar voren trekken zodat ze uit gaan (geen energieverbruik en geen geluid) en dan kan nog net het klepje dicht (ziet het er nog netjes uit). Hot-plug werd prima dus even vastdrukken en ze zijn er weer.

Nog een minpuntje (2): geen gewoon PCI-slot meer. Je 'oude' PCI-TV-tuner-kaart oid kunnen er niet in.

Laatste minpuntje: het moederbord cq bios zijn niet gedocumenteerd ofwel afgeknepen waardoor overklokken, systeem aanpassen ed lastig wordt. Hij zal dus (voor mij dan tenminste) minder lang meegaan.

Nu kon ik deze Acer 2de-hands (4 weken oud) op de kop tikken voor weinig. Mede daarom ben ik toch erg tevreden over deze PC.
Mocht iemand rond deze tijd echter nog rond de 1.000,- euro uit willen geven voor deze machine: ga met deze 7721-specs langs een beetje computerzaak die PC's assembleert of laat je leiden door de BBG (best-buying-guide) op tweakers.net. Niet geschoten ........

En verder inderdaad maar hopen dat ik de Acer-service organisatie nooit nodig heb.

JS2010 27-01-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M7721

Prachtige desktop zowel exterieur als interieur. Windows 7 64-bit werkt prima. Opstarten is supersnel en dat geldt eigenlijk voor de werking van de gehele PC. Divx converteren naar DVD-formaat is supersnel, paar minuutjes afhankelijk van het aantal bestanden.
Heeft iemand reeds ervaringen met het toevoegen van extra hard drives aan de voorzijde? Ik denk er over een extra hard drive toe te voegen puur voor backup. Ervaringen en tips zijn welkom.
Hartelijk dank voor de tip over de uitgebreide handleiding op de site van Gateway.com. Enige minpunt van de desktop is het ontbreken van Acer documentatie bij de desktop, maar dat is nu opgelost met de handleiding van Gateway.
Desktop wordt standaard geleverd met keyboard, mouse en 3 lege DVD's voor het maken van de 3 recovery DVD's.
Duurzaamheid kan ik niet beoordelen na 1 maand, tot op heden geen storingen ;-)

atomaster 13-01-2010
Geschreven voor: Acer Aspire M7721

Mooie en snelle pc. Ben een vervent gamer en hier kan ik weer een aantal jaar mee vooruit. klep bovenop voor geheugenkaarten en 2x USB. Voorzijde 1x DVD, bediening voor mediaplayer en ruimte voor nog één en een opening waar je harddisks éénvoudig kan toevoegen en verwijderen.

Prima tevreden voor een goede prijs, kan je hem zelf niet voor samenstellen.

patriesken 09-12-2009
Geschreven voor: Acer Aspire M7721

echt een waanzinnige computer. ik heb hem nog maar een dag in huis. maar ik vind het een heerlijke machine. je kunt allerlei dingen tegelijk doen...en nog merk je niet dat ie langzamer word dan.

je hoort hem wel heel goed. das het enige minpuntje.

de kloksnelheid is 2,67.echt een racemachine.

en het model mag er ook zijn...is echt een schitterende computer om te zien.

ik heb hem zelf besteld bij dynebite. en jaa....ik ben zo tevreden over die zaak. die helpen je zo goed. en je besteld iets...de andere dag heb je het in huis. ook als je vragen hebt.....ze weten daar alles. heerlijek winkel.