Akai ATT01U

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Akai ATT01U op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Anoniem1989 13-11-2015
Geschreven voor: Akai ATT01U

Wil graag even iets over dit product zeggen hoewel ik het zelf (nog) niet in bezit heb. Als u een platenspeler zoekt onder de 100 euro ga dan niet voor de producten van merken als Ion en BigBang etc. Deze platenspelers hebben een keramisch element met hoge naalddruk, deze geven een zeer matig geluid met slechte bas en uw platen zullen snel slijten door de hoge naalddruk. Deze AKAI is zover ik weet de enige platenspeler onder de 100 euro met een goed en fatsoenlijk MM element van een gerenomeerd merk (Audio Technica). Dit zou dus een prima platenspeler moeten zijn! Ga hem met de kerst kopen!

watiseennaam 05-10-2015
Geschreven voor: Akai ATT01U

Wat een leuk ding voor weinig geld! Makkelijk aan te sluiten op mijn versterker en nu kan ik mijn oude platen eindelijk eens beluisteren door goede boxen (die kon ik als tiener niet betalen en een goede versterker had ik destijds ook niet ;-)
Heel tevreden. Ik denk dat het apparaat wel redelijk teer is (veel dun plastic), vandaar een 7 voor duurzaamheid.

watiseennaam 24-01-2016

Apparaat nu een paar maanden in gebruik. Ben er nog net zo tevreden over als toen ik 'm kocht. En qua duurzaamheid lijkt het ook wel mee te vallen en was mijn aanvankelijke 7 misschien wel te laag.

Dannyvs67 22-03-2014
Geschreven voor: Akai ATT01U

Vandaag mijn platenspeler binnen gekregen. Om mijn platen af te kunnen spelen op mijn Mac heb ik een mooi programmaatje gevonden dat Lineln heet. Nu kan je na een paar instellingen je platen gewoon afspelen op de Mac. Platenspeler heeft een goed geluid en geen bijgeluiden. Goede kwaliteit zoals je van Akai mag verwachten.

ARjan45 14-08-2011
Geschreven voor: Akai ATT01U

Mijn Akai tweedehands aangeschaft en na wat gepuzzel met de pc software zoals eerder beschreven, nu aangesloten op mijn Onkyo DRS-501 via de line uitgang. En een overweldigend geluid is het gevolg. Al mijn lp's zijn weer uit de kast en het is behalve een feest van herkenning ook een feest voor de oren! Super.

hja07 30-12-2010
Geschreven voor: Akai ATT01U

Een paar dagen geleden gekocht. Kwaliteit is buitengewoon goed. Ben er heel tevreden mee. Met het programma Audacity (meegeleverd) kun je van de opnames een goede CD maken. Bovendien zit er een audio uitgang op om de platenspeler aan te sluiten op een standaard audio versterker (lineair en phono).
Als je een LP afspeelt kun je de kap sluiten, voorkomt dat je het geluid van de naald hoort. Het geluid van de PC loopt namelijk niet synchroon. Deze Akai is een aanrader!!

broedermartinus 02-02-2010
Geschreven voor: Akai ATT01U

Op zich een mooie en betaalbare platenspeler met redelijk goed geluid. Alleen, wat AKAI verzuimt aan te geven is dat je weliswaar via hun site een aparte driver van ASIO kunt downloaden om de USB CODEC (nodig om de LP's via USB te kunnen overzetten op de PC) te gebruiken, maar dat de betreffende codec een demo is. Met andere woorden, om de 30 seconden hoor je een piep in je opname. Wil je de volledig werkende codec, mag je nog even apart $ 55,- betalen. Dit geldt in ieder geval voor Windows 7...
Jammer, AKAI, dat dit er niet bijgezet wordt. Voorlopig dus maar even overzetten via de line-in, en als je per sé USB wil gebruiken voor overzetten kun je beter naar een ander apparaat kijken.

FlorianSmit 02-11-2009
Geschreven voor: Akai ATT01U

Super platenspeler. Speelt feilloos oude platen. Prima geluid voor het geld!

Het mooiste is nog dat het apparaat volautomatisch is.
Plaat neerleggen, op start drukken en de arm gaat vanzelf naar het begin en naarbeneden.

Het omzetten van de LP naar CD is een fluitje van een cent (Hoewel ik i.p.v. Audicity, Cool Edit Pro gebruik)

Mensen die problemen hebben met opnemen via PC: zet het audio apparaat op USB CODEC en dan moet alles goedkomen!

Jeroen Dekker 18-12-2008
Geschreven voor: Akai ATT01U

2 dagen in bezit, en moet zeggen installtie is makkelijk. Hoewel je op Windows XP toch even de aparte drivers voor USB audio-ingang moet downloaden van de Akai website af. Vista geen enkel probleem.

Na dat de drivers geinstalleerd zijn Audacity instaleren en instellen volgens de documentatie.

Geluid is prima op zich, Natuurlijk haalt hij het niet bij een pro speler maar voor de prijs en het gemak zeker geen slechte keuze, voor zijn doen een 7 waard.

Mogelijkheden tot instellen zijn eigenlijk niet aanwezig, vandaar een 6 minder is het niet omdat het apparaat op zich gewoon zijn werk doet waarvoor hij gemaakt is.

Gebruiksgemak is een 8, het is lekker makkelijk om snel even een singel of LP nummer op te nemen, en elke moderne PC met USB is daarvoor te gebruiken, en de speler op zich heeft weinig kennis nodig.

Vormgeving is redelijk goed, het is en blijft een plastiek bakje natuurlijk, maar ziet er op zich goed uit.

Duurzaamheid kan pas na aantal maanden gebruik worden bepaald.

John6 17-11-2008

Documentatie voldoende.
Installatie op laptop met Vista probleemloos (vergeet wel niet de volgorde, eerst aansluiten op PC, waarna hij zelf de drivers installeert en daarna het bijgeleverde Audacity installeren )
Vervolgens nog wat instellingen proberen en aanpassen in voorkeursinstellingen in Audacity, waarna het omzetten kon beginnen. Goede prijs/kwaliteit verhouding.