Acer P1265

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer P1265 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Seumpie 01-04-2010

---------- update review 01-04-2010 ----------
Even een update van mijn laatste review, je hoort regelmatig over het regenboog effect bij DLP beamers, ik moet zeggen dat de Acer P1265 hier weinig last van heeft maar het is wel zichtbaar bij snelle beelden. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding vind ik dit acceptabel, wil je dit niet dan is LCD de oplossing maar kost snel een paar honderd Euro meer met een HDMI of DVi ingang en dit geeft voor mij nu niet de meerwaarde.

---------- oude review 19-03-2010 ----------
Veel verschillende Beamers overwogen maar uiteindelijk voor de Acer gekozen doordat deze relatief goedkoop is en een digitale DVI ingang heeft. Ik heb hem gekocht om films via mijn mediaspeler te kijken welke alleen HDMi heeft, met een verloopstekker naar DVi en heeft perfect beeld 19020x1080. Ik kijk op 4,20m afstand en het beeld is echt zeer goed, ik heb getwijfeld tussen DLP en LCD maar kon geen betaalbare LCD vinden met een DVi of HDMi ingang. Ik heb een HDMi kabel van 15meter en gewoon perfect beeld, wel doe ik er een gevoede HDMi splitter tussen zodat ik ook nog kan kijken op mijn LCD tv. Heb ook mijn digitale TV decoder aangesloten via composite kabel en acceptabel beeld, ik zou niet adviseren om hier vaak naar te kijken leuk voor een voetbalwedstrijd met de WK. Heb hem bij beamershop24 gekocht en deze hebben zeer goede service (ook voordat je iets koopt) en leveren met 1 dag. Ik projecteer op een scherm met 1.0G gewoon standaard scherm en zeer goed resultaat zeker voor een budgetscherm. Een echte aanrader de Acer en ook beamershop24.

Rik2 15-06-2009
Geschreven voor: Acer P1265

Prima apparaat en gebruiksvriendelijk. Wij hebben de tv uit de kamer gehaald en kijken alleen nog maar met de beamer. Bij Ikea een leuk verrijdbaar kastje gekocht met rolluikje. Die kan je hadig verplaatsen, dus geen gehannes aan het plafond..(buiten het esthetisch gegeven) TV kijken doen we via de super vhs kabel die naar onze (sateliet) receiver gaat. Veel beter beeld dan AV, want dat is hopeloos slecht. Wij kijken gewoon op de muur, kan beter natuurlijk maar is wel lekker strak, geen gedoe met schermen. Voor de echte freaks qua scherpte natuurlijk een zonde. Overdag doe ik wel gauw de gordijnen dicht, want anders heb je, zeker in eco stand weinig te zien. Kortom, geweldig apparaat, je kijkt veel relaxter naar de beelden en met het verrijdbare kastje kan je ook nog eens het beeld kleiner of groter maken.

BartA 14-10-2008
Geschreven voor: Acer P1265

Het apparaat levert op het eerste gezicht een helder en scherp beeld. Als het beeld beweegt, worden rechte lijnen echter gekarteld weergegeven. Nogal storend vind ik. Vervelender was echter dat het beeld na vier maanden geheel weg viel. Na veel gezeur mag je dan het apparaat retour zenden naar het magazijn van Acer voor reparatie. Je krijgt het na een week weer terug, zonder enig commentaar. Het probleem lijkt verholpen maar na weer twee weken doet het apparaat helemaal niets meer. Conclusie: slecht apparaat en nog slechtere service.

Micdigital 26-08-2008
Geschreven voor: Acer P1265

Door de vele goede reakties, testen, reviews hadden we besloten om met onze computervereniging deze Acer aan te schaffen. We hadden reeds ervaring met Sony en Epson. Deze Acer is echter wel de beste in beeldkwaliteit en nog een stuk goedkoper ook. Wat ook belangrijk is in zo'n vereniging is de kostprijs van een vervanglamp. Bij Acer is dit veel lager dan bij andere merken.
Het beeld is, zoals hier al meermaals aangehaald, strak en scherp. We gebruiken hem voor powerpoints en Photoshop- videobewerking. Prachtig beeld, zelfs in een onverduisterde zaal met neonverlichting. Goed helder en contrastriijk beeld. en natuurlijk talrijke aansluitingen... makkelijk te switchen met de afstandsbediening. Al bij al zijn geld meer dan waard.

towari 14-04-2008
Geschreven voor: Acer P1265

Heb deze beamer nu 2 weken in mijn bezit. Hij hangt in de woonkamer boven de bank en projecteert direct op een witte muur (dus geen speciaal scherm) en het geeft een heel strak en helder beeld.

Pluspunten;
- zeer stil (ondanks dat hij boven de bank hangt is hij zeker in eco-modus erg stil)
- mooi design
- veel aansluitmogelijkheden
- veel contrast (zwart = zwart)

Minpunten;
- Regenboog effect manifisteert zich bij slechte kwaliteit beeldmateriaal en ondertiteling. Op zich is het niet storend maar het valt af en toe wel op.

Al met al een goede aankoop, zeker voor dit bedrag.

Helhond 17-03-2008

Ik heb na wat onderzoek gekozen voor de P1265,
Ben er zeer blij mee,
Als eerste ziet hij er mooi uit, met zijn strakke design.
Ik sloot hem aan en hij zoekt meteen de invoer en stelt automatisch af.
Wat me echt opvalt is dat het een zeer strak beeld is, pas op een afstand van 30cm zijn de pixels op het scherm zichtbaar. De beeldkwaliteit is dus zeer goed, ook de sterkte van de lamp is goed, overdag kan je makkelijk ook gebruikmaken zonder de ruimte eerst (licht) te verduisteren.

Qua prijs/kwaliteit steekt deze beamer echt boven vele uit, ik heb een aantal beamers in klaslokalen bij mij op school bekeken. En de specificaties vergeleken met deze. Die waren ± 1000,- Euro maar kunnen echt niet tippen aan deze beamer.

Verder heb je een ruime keuze aan invoer mogelijkheden, ik gebruik S-Video voor DVD-speler, Composite voor Tv via Videorecorder, en VGA voor me computer. Wat me ook opviel is dat de beamer erg licht is, en bijna geen geluid produceert (van de koeler).

Ook heb ik wat HD materiaal gekeken via de beamer, en ook dit ziet er erg goed uit.
Ik projecteert overigens op een MDF-plaat van 1.80 bij 1,22. Stuk of wat lage matwitte verf en dit geeft al een geweldig resultaat.

Awl 16-03-2008
Geschreven voor: Acer P1265

Zeer mooie beamer. Veel waar voor weinig geld. Tevens is de beamer opmerkelijk stil, de ventilator van de laptop maakt meer lawaai. Van regenboogeffekt is niets te merken. Gelet op de instelmogelijkheden en de specificaties ( 2400 lumen, 1024-768 pixels standaard, contrastverhouding 2000 en DLP techniek )betaal je voor een ander merk behoorlijk wat meer. Het enige nadeel is dat de gebruiksaanzijzing op een dvd staat en niet in een boekje. ( je moet hem zelf dus uitprinten )

Mr JG 27-02-2008
Geschreven voor: Acer P1265

Gekocht na lezen van goede recenties. Stille beamer met veel lichtopbrengst. Kleuren zijn mooi diep.
Voor mij ruim voldoende om video mee te kijken. Een goede koop, veel beamer voor weinig geld!

Paul Opdam 19-02-2008
Geschreven voor: Acer P1265

Ik heb sinds 4 dagen de beamer geinstalleerd. Hij maakt geen geluid. Het beeld is spatzuiver via DVI-D kabel met een lengte van 10 meter (kan dus!). Wanneer ik films afspeel op een kwaliteit van 1400 x 1000 dan is het heerlijk om naar te kijken. Ik heb op een afstand van 4,5 meter mijn beamerscherm van 2x2 meter staan. En het beeld is 2 meter breed . . . . .
Echt genieten dus, namens een kritische kijker !!

carmania2000 19-02-2008
Geschreven voor: Acer P1265

heb deze beamer nu enkele dagen in bezit. Ik heb over 10 jaar terug ook als eens een sony gehad maar dit is nu echt een wereld van verschil.
kamer moet niet volledig verduisterd zijn, heb gewone gordijnen waar nog licht door komt en zelfs dan in ecomodus is het beeld nog goed zichtbaar.
Beeldkwaliteit van dvd is zeer mooi (beetje spelen met instellingen, je kan zowat alles instellen van kleur en contrast, zelfs de drie hoofdkleuren kan je afzonderlijk aanpassen). Bij bekijken van gewone kabel moet je de lage kwaliteit van kabeltv erbij nemen maar valt nog goed te doen als je niet te groot gaat.
zeer weinig geluid van de ventilator (in eco nog minder)
Het zogenaamde rainboweffect heb ik al wel eens opgemerkt, maar is tot nu toe niet storend geweest.
al bij al een toptoestel voor een zeer correcte prijs

JanHN 16-01-2008
Geschreven voor: Acer P1265

Heb de beamer toch maar gekocht.
Gelet de prijs kwaliteitverhouding stak deze er met kop en schouders bovenuit, zoals we gewent zijn van Acer.

Wanneer de lamp aan zijn einde is gekomen is de aanschaf in vergelijking met andere beamers relatief laag. Een nieuwe lamp kost rond de €150,- waar de prijzen van andere lampen meestal ruim boven de €250 liggen.

Wanneer je de beamer aansluit herkent hij zelf het signaal, hij herkent ook wat voor een signaal het is.
Bij m'n laptop(Breedbeeld) zend hij automatisch breedbeeld uit. Bij m'n gewone computer(4:3 verhouding) zend hij automatisch volgens 4:3 verhouding uit.
Je hoeft dus de resolutie op de computer niet aan te passen aan de beamer, wat bij veel beamers wel het geval is.

Je kan ook meerdere apparaten er tegelijk op aansluiten, je kan dan heel eenvoudig met de afstandbediening aangeven van welke aansluiting hij het signaal moet weergeven.

Het beeld is ook erg scherp en de beamer maakt erg weinig geluid.
Heb de verlichting in de kamer gewoon aan staan en het beeld is dan nog steeds erg scherp en helder.

De afstandbediening is ook erg handig voor wanneer je hem aan het plafond wil ophangen. Tevens zit er standaard een Tas, VGA kabel en Composietkabel bij, erg handig voor op reis.

Ik heb deze beamer enkele dagen in bezit en ben erg tevreden!!

Ger 57 30-10-2007
Geschreven voor: Acer P1265

Prima beamer, gelet op prijs en kwaliteitverhouding.
Maakte voordeze beamer gebruik van ACER PD100. Deze beamer is duidelijk een vooruitgang.
Aansluiten en kijken. Mooie heldere kleuren. Voldoende lichtsterkte, ook in de economy modus. Qua geluid hoor je nauwelijs dat de beamer aanstaat.
kortom tolt nog toe zeer tevereden over deze beamer.