Optoma HD65

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Optoma HD65 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

espresso1967 25-12-2010
Geschreven voor: Optoma HD65

Ik verbaas mij steeds weer over enkele vragen die hier steeds weer worden gesteld:
Veel vragen (of opmerkingen) gaan over het geluid, aansluitingen en over de "muur" waarop men wil projecteren.
Voor die mensen die direct op de muur willen projecteren: koop een beamer voor pakweg 1/3 van het geld van wat deze beamer kost, je bespaart jezelf een ca.250/300 euro + de aanschaf van een scherm van ca. 200 euro. (voordeel ca. 500 euro!!)
Voor die mensen die opmerkingen maken dat de beamer geen speakers heeft: U wilt blijkbaar wel prachtig beeld maar het geluid moet dan blijkbaar komen uit een simpel ingebouwd speakertje??? ook die mensen verwijs ik naar mijn hierboven staande antwoord. Ook een beamer kopen van ca. 200/250 euro.
Dan nog een antwoord voor de aansluitmogelijkheden:
probeer altijd de beamer met hdmi (oftewel een digitaal signaal) aan te sluiten, en als het niet anders kan bv. scart, ook die mensen kunnen beter een goedkopere beamer kopen.
Er zijn al beamers voor ca. 200/250 euro met een speaker ingebouwd en met een ingebouwde tuner.

Laurens1976 08-01-2010
Geschreven voor: Optoma HD65

Relaxte beamer, mooi scherp beeld. Maakt wat geluid maar niet storend. Prachtige kleuren maar niet zo sterk in het zwart. Ik kijk er film op via de computer in 720p. Beamer staat 3 meter van mijn scfherm beeld is dan iets breder dan 2m in 16:9.
Ik denk voor deze prijs de beste beamer die je kunt kopen.

sugardaddy 03-01-2010
Geschreven voor: Optoma HD65

Naar aanleiding van recenties op deze site deze beamer gekocht.
Bevalt perfect! leuke kleine beamer en geen bakbeest, verder voor een scherpe prijs.
Aangesloten op een panasonic 200 cinemaset en grandioos om nu een film te kijken.

redbullgsxr22 17-10-2009
Geschreven voor: Optoma HD65

prijs kwaliteits verhouding gewoon een top beamer. gebruik hem met de ps3, asus O play(mediplayer) en digitale televisie(voetbal) Beeld is super, en een film kijken is gewoon een beleving op zich. ook mijn ps3 maakt ineens overuren. zorg er wel voor dat je kan projecteren in een donkere ruimte, want dan zie pas echt wat voor een geweldige beeldkwaliteit je hebt. en een tip is om zoveel mogelijk hd materiaal te bekijken, is toch wel een groot verschil met dvd wat er ook al wel strak uit ziet.

6164kieskeurig 02-10-2009
Geschreven voor: Optoma HD65

Gewoon een super apparaat. Sinds een week in bezit en film van fotos getoond via deze beamer echt fantastisch mooi beeld. Ook filpjes ermee bekeken een belevenis, het waren wintersportfilmpjes gemaakt met een Canon fotocamera, super mooi beeld, alsof je midden op de piste staat. Sneeuw is wit met alle nuances daarin en zwart is zwart, briljant. Mooier dan het scherm van mijn laptop. Zeer gebruiksvriendelijke bediening, heel overzichtelijk en je kunt vrijwel alles instellen, ook de zogenaamde V keystone waarmee je het beeld corrigeert bij een schuine projectie stand. Het beeld kan zelfs op de kop worden getoond. Alle afstellingen via afstandsbediening en op het apparaat. Geluid is te verwaarlozen. Aansluiten op je laptop fluitje van een cent je hoeft niets in te stellen alles gaat automatisch, aanrader. Heb nog geen ervaring met duurzaamheid vandaar hiervoor geen beoordeling.

w0uter 27-07-2009
Geschreven voor: Optoma HD65

Hallo film liefhebbers en gamers,

Als je op het punt staat een HD beamer te halen heb ik 1 tip... HAAL DE OPTOMA HD 65. Wat een super beamer!! Ik heb hem nu 2 maanden en elke keer als ik hem gebruik voor een film met mn vrouwtje of als ik mn PS3 aanzet om bv COD 5 te spelen verschijnt er een hele dikke grijns op mn gezicht. Het beeld is fantastisch. Al mijn visite staat versteld van het beeld!
Een vriend van mij heeft een panasonic van 1500 euro en ik zie het verschil niet.
Als je een blueray op zet dan pakt hij automatisch 1080p op 60Hrz en dat doet nauwelijks onder voor mn Samsung full hd lcd tv.

Ik zal mn scores toelichten:
Mogelijkheden zat ivm alle belangrijke aansluitingen oa HDMI of componenten aansluitingen en D-sub voor je laptop of pc en s-video voor je camera.
Gebruikersgemak is prima zo uit de doos aangesloten en alles deed het prima. Je kan zelf je kleuren en scherpte simpel aanpassen tot het beeld helemaal naar jouw voorkeur is ingesteld. Het menu is makkelijk en duidelijk.
Beeldkwaliteit had ik net al min of meer aangegeven SUPER!!! Het zogenaamde regenboog effect ben ik nog niet tegen gekomen.
Vormgeving is prima hij heeft een heel handzaam formaat. Hij is dmv een uitschuifbaar pootje makkelijk horizontaal af te stellen. Omdat ik mn beamer in twee kamers gebruik heb ik hem niet opgehangen aan mn plafond maar staat hij beneden gewoon om mn salon tafel. Als ik klaar breng ik hem naar mn game kamer of ruim ik hem op.
Duurzaamheid kan ik moeilijk over oordelen omdat ik hem pas twee maanden heb maar wat zeker een pre is dat de lamp min 3000 uur mee gaat en wat voor mij belangrijk was, een nieuwe lamp kost rond de 100 euro. Wat echt goedkoop is voor een beamer lamp.
Het geluid van de beamer is er wel maar zeker niet storend. Het is door mij of mn visite nog nooit als storend ervervaren.

Ik heb de beamer overal een 10 gegeven omdat het simpelweg een SUPER beamer is voor 600 euro.

Het enige wat ontbreekt is horizontal keystone correction. Maar dat heb ik niet nodig aangezien ik hem recht voor mn doek kan zetten.

Tip: Haal je HDMI kabel online. Ik heb zelf een hdmi kabel van 5 meter voor 30 euro. Ipv 135 in de winkel.
HDMI is een digitaal signaal dus er wordt een 1 of een 0 doorgestuurd. Het signaal komt wel of niet aan. Het heeft dus GEEN zin om extra geld uit te geven aan een zogenaamde vergulde, monster of super kabel. Gewoon de goedkoopste en je bent helemaal klaar voor je eigen bioscoop of gamerroom :)

mveldijk 12-06-2009
Geschreven voor: Optoma HD65

Erg goed product. Perfect beeld. Ik gebruik hem om films te kijken en ik heb mn computer er op aangesloten. Ik gebruik hem niet om tv te kijken voornamelijk omdat het daar af en toe te licht voor is. Overdag kijken werkt gewoon niet met beamers.
Maar ik ben zeer tevreden, is het geld meer dan waard.

Paul D. 08-02-2009
Geschreven voor: Optoma HD65

één ding niet twijfelen gewoon kopen. Ik heb de HD65 nu reeds 6 maanden. En om gewoon kort te zeggen subliem!
Ik beam gewoon op een strak gestuckte muur met latex geverfd (ral 9010) en is super strak. (wel een samsung HD tuner ervoor)
Iedereen die naar mijn schermpje komt kijken (2,44mtr bij 1,44mtr) is direct aan overwegen er zelf ook een te halen. Stom verbaasd zijn ze van de scherpte en kwaliteit.
In begin alleen maar films erop gekeken middels DVD. Maar nu staat hij iedere avond aan ook voor TV te kijken. Is gewoon verslavend het grote strakke en scherpe beeld. Ook mooi de witte behuizing. Valt mooi weg tegen het plafond.
Geheel geen spijt van deze aankoop. Doen dus.

R.van Kasterop 20-01-2009
Geschreven voor: Optoma HD65

Een schitterend toestel voor een prima prijs. Echt een aanrader voor de filmliefhebbers. Schitterend beeld met warme kleuren. Je kunt er werkelijk alles op aansluiten. Het toestel is makkelijk in gebruik. Hij is erg stil, en compact. Het instellen van het beeld laat niet te wensen over, maar voor wie op 3 a 4 meter wil projecteren is ie prima geschikt. Kort gezegd een toppie.

GotzVonBerlichingen 05-10-2008
Geschreven voor: Optoma HD65

Ik heb deze projector nu een week, is volgens mij de beste projector qua prijs/kwaliteit verhouding. Op de site van optoma kon ik gemakkelijk berekenen op welke afstand het best is de projector te plaatsen + de projector werkte perfect out-of-the-box wat kleurinstellingen betreft. Heel zuiver beeld en dat voor die prijs! Had eerst zitten twijfelen een sanyo plv-z2000 of sanyo plv-z5 te kopen, maar de z2000 is veel te duur en de z2000 en z5 hebben te weinig ansi lumen voor een lichtverlichte ruimte. De panasonic ax-200E leek mij ook een goede keuze, maar daar krijg je maar 1 jaar garantie op, wat ik te weinig vind + kost een stuk meer. Toen vond ik de optoma hd65, spotgoedkoop en wat een kwaliteit!

HuMon 18-07-2008
Geschreven voor: Optoma HD65

Nou, dan doe ik graag de 2e review :-)

Ik heb deze beamer gekocht na het lezen van diverse reviews en forums op internet. Vooral in Engeland wordt de beamer zeer hoog gewaardeerd! Enkele (professionele) reviews zijn zeer lovend over deze beamer, de prijs-prestatie verhouding is altijd 5 sterren.

Op dit moment gebruik ik de beamer via de composiet aansluiting (eigenlijk de slechtste aansluiting die je zou kunnen gebruiken, maar ik heb nog even geen andere kabels) en een DVD speler. Ongelofelijk dat je met zo'n aansluiting al zo'n mooi, groot en helder beeld krijgt!
Nu nog afwachten tot de blue ray spelers betaalbaar worden... Om toch alvast het HD gevoel te krijgen heb ik een paar kleine HD filmpjes bekeken die op mijn pc staan, en via de VGA aansluiting van de beamer zien deze er echt perfect uit! Ook pc beelden worden prima weergegeven, en zien er heel helder uit.
Ook ik projecteer op een Ikea rolgordijn (de 2 meter brede Tupplur), ziet er heel goed uit!

Ik heb de beamer (via composiet) en de tv (een Philips 4:3 CRT via een scart kabel) gelijktijdig aangezet, tot mijn verbazing lijken de kleuren van de beamer mooier, op de beamer zie je beter de details door het grotere beeld.
Ook aansluiten via composiet naar digitenne ziet er goed uit. TV kijken lukt zo ook (wel de 16:9 instelling van digitenne gebruiken).

Overige opmerkingen:
Dit is een van de goedkoopste HD Ready beamers (1280x720), uitstekende prijs-prestatie verhouding.
Het lenskapje doe ik er nooit op, bij mijn vorige (zelfbouw)beamer had ik niet eens een lenskapje...
Het geluid niveau is zeer acceptabel, mijn pc maakt meer lawaai.
De afstandsbediening heeft helder verlichte knoppen, geinig :-)
Deze beamer heeft in vergelijking met andere beamers een goedkopere lamp!

Klein nadeel: De beamer heeft een beperkte zoomlens, en geen lensshift. Daardoor is het wat lastiger om de beamer goed te plaatsen t.o.v. het scherm.
Als je de (verticale) keystone correctie gebruikt bij computer beeld, dan zie je meteen de letters wat minder worden, liever niet gebruiken denk ik...

Kortom: mooie kleine beamer met perfect beeld!

Arno V 23-06-2008
Geschreven voor: Optoma HD65

De eerste review, wat een eer. Ik ben ontzettend tevreden met de HD65, echt een superding! Prachtige beeldkwaliteit, hoge resolutie (HD), goede lichtsterkte ook overdag, goed in te stellen en goede aansluitmogelijkheden. Daarnaast lekker compact en licht. Heerlijk om digitale TV en films op mijn witte muur te zien met een beeld van 2 meter breed. Ga nog een IKEA-rolgordijn ophangen als scherm (dat voldoet prima). Goede aankoop geweest en goede prijs-kwaliteitverhouding (veel duurdere projectoren voegen naar verhouding weinig toe). Enige minpunten zijn het ontbreken van horizontale 'keystone correction' (wel verticale) en dat het lenskapje er makkelijk afvalt. Puur genieten dit, absolute aanrader!