Acer PH530

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer PH530 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

albi_online 24-07-2008
Geschreven voor: Acer PH530

Heb de beamer nu ruim een jaar en er sinds kort een PS3 op aangesloten via 10 meter HDMI.

Blur ray films zijn geweldig, voor mij geen suffe Divx of gewone dvd's :-)

Lijkt me duidelijk ik ben erg tevreden. alleen jammer dat ie geen 1080P weer kan geven maar ja daar had ik bij aanschaf ook geen 1000 euro extra voor over dus daar mag je dan niet over zeuren natuurlijk.

prijs kwaliteit is wat mij betreft geweldig, maar gezien ander reacties ben ik wel blij dat ik de support afdeling nog niet nodig heb gehad.

Einstein1972 11-04-2008
Geschreven voor: Acer PH530

Dit is een mooie HD (720p) beamer voor relatief weinig geld.

De voordelen:
- Mooi scherp beeld
- geen regenboog effect zichtbaar
- veel beeldinstellingen om perfect af te regelen
- montage ondersteboven mogelijk (beeldrotatie)
- prijs extra lamp is laag
- optionele plafondsteun goedkoop
- hardware kwalitatief goed
- HDMI aansluiting

De nadelen:
Voor dit geld eigenlijk nauwelijks. Als ik echt moet zoeken:
- Zwart is donkergrijs (valt pas op in volledig verduisterde kamer); voor mij acceptabel (en ik kijk veel films)

Zoek op reviews en je zult een zelfde beeld geschetst krijgen. Is je budget 600-800 euro dan is dit eigenlijk het enige alternatief. Er zijn betere beamers, maar dan zit het verschil hem in kleine details (zwart weergave) en in de prijs. Alleen beamers van 1500+ euro verbeteren deze beamer.
Absolute aanrader!

RRoland 19-10-2007
Geschreven voor: Acer PH530

De acer ph530 heeft met compleet verbaasd. Ik wilde eerst de optoma hd70 kopen maar deze is toch al gauw 200 euro duurder. En ook de lamp is een stuk duurder voor de optoma. Ik dacht dat de acer voor zo'n goedkope beamer niet echt helemaal top zou zijn, maar ik ben helemaal verbaasd over de kwaliteit. De kleuren zijn super en het beeld is ontzettend scherp. Ik gebruik hem nu voor xbox360 en hier is de beamer super geschikt voor. Ik had eerst een toshiba beamer, die koste 3 jaar geleden 1400 euro, maar de acer ph530 is veel en veel beter. Het geluid is ook niet storend. Klein gezoem op de achtergrond verder niets. Er zitten alle kabels bij en een afstandbediening. Ook zit er een handige tas bij. De beamer is licht en klein van formaat. Ik kan niets anders zeggen dan voor dit geld een echte aanrader! Je zult niet teleurgesteld zijn!

Melle de Jong 27-09-2007
Geschreven voor: Acer PH530

na een hoop vergelijken op internet kwam deze beamer er qua prijs/kwaliteit het beste uit.

heb deze beamer nu ongeveer een half jaar en ben uitermate tevreden over de beeldkwaliteit, vergeleken met andere beamers en hij ziet er scherp uit en zelfs als de ruimte verlicht is kan je het nog goed zien.

Dat het apparaat HD Ready is voor zo'n lage prijs is super, alle 720p filmpjes die ik via mijn computer afspeel zijn echt super en tegenwoordig worden een hoop televisie series en films op dit formaat beschikbaar.

TIP: koop een (rgb)scart-naar-VGA kabel voor je digitale TV receivers, kan je via de VGA poort afspelen van de beamer voor perfect beeld. Composiet is echt te slecht hiervoor!

Voor oude DVD speler kun je een scart male-koppelstuk waar je weer een s-video (of composiet) en de audio in kan pluggen. Verder heb je voor een hoop consoles Component/HDMI aansluitingen, zeer aan te raden.

Voor oude consoles heb je tegenwoordig een Multi RGB-Scart kabel (GameCube/N64/Xbox/PS/PS2/DC/Saturn) die je weer via de VGA ingang op de beamer kan aansluiten voor optimale beeldkwalitiet

verder werken de 16:9 en Letterbox beeldverhouding altijd zeer goed en het plaatsen van een eigen plaatje als beamerachtergrond is ook makkelijk te regelen via de USB poort.

een goeie budget beamer als je nog niet de stap naar het Full HD tijdperk wilt maken, die krengen kosten nog +/- 2000 euro :p

dva 09-08-2007
Geschreven voor: Acer PH530

De beamer is prima, maar... de support is minder. Mijn beamer is nu binnen om de defecte pixel te herstellen sinds 10/7/2007. We zijn nu meer dan 4 weken verder, men had 10 dagen beloofd. Nog even en de beamer is al langer binnen dan ik hem had. En de 90 dagen lampwaarborg die gaan zo voor 2/3e voorbij. Prima apparaat, service een ramp....

Mr.Maikel 30-07-2007
Geschreven voor: Acer PH530

Ik heb deze beamer toch aangeschaft en heb er totaal geen spijt van, ik heb me tv/ps2/pc/dvd op aangesloten en dat werkt allemaal erg lekker, Dus ik kan egt van alles genieten, met windows vista ziet het er echt heel mooi uit op een kijkafstand van zo'n 3 meter op een scherm van 2.13 breed, PC Spellen geeft hij egt heel mooi weer, PS2 wat minder maar dat ligt aan de ps2 en niet aan de beamer, dvd'tjes kijken is nu egt geweldig, ik hoef het eigenlijk niet te branden, dit kan nu rechtsreeks vanaf de pc, en als het een goede film was brand ik hem pas... is echt toppie, ben der egt heel blij mee:D:D

mikemike 07-05-2007
Geschreven voor: Acer PH530

Geweldige beamer, heb hiervoor een benq pb2140 gehad (beamer-type uit mn hoofd).

Superscherp beeld, het geluid vind ik ook prima. Omdat de lamp stukken goedkoper is dan van andere beamers zet ik hem gewoon ook niet in economic mode. Het enige minpuntje wat je bij deze beamer zou kunnen benoemen is het aantal lumen, maar iedereen die z'n kamer een beetje normaal kan verduisteren heeft hier geen last van.

En ja, deze beamer heb ik weten op te hangen ;).

Henkjan 23-04-2007
Geschreven voor: Acer PH530

Waanzinnig fijne beamer. Afgelopen zaterdag ontvangen en vanaf toen al 20 uur getest. Waanzinnig mooi contrast en kleuren. De lichtopbrengst is niet geweldig met 1000 lumen en 800 op eco stand. Overdag is redelijk te kijken, zodra het wat donkerder is, is het beeld waanzinnig mooi. Mooier beeld dan op mijn LG lcd tv (1366x768) en Acer pc tft monitor. Met zn 1280x720 resolutie bij uitstek geschikt voor 720p HD materiaal, heb daarom ook wat 720p trailers bekeken en mn mond viel er van open. Net of je er echt bij bent met zo'n groot scherp beeld.

Het apparaat heeft veel aansluitingen, helaas geen dvi zoals hier en daar vermeld wordt. Wel VGA, component, composiet, s-video en hdmi. Ik heb er de PC, Philips hdmi dvd speler, nintendo wii en nokia tvhome ontvanger op aangesloten om er volop van te kunnen genieten.

De lamp gaat in eco mode (naar zeggen) 3000 uur mee en is gelukkig niet zo asociaal duur als bij andere merken. Een lamp kost ongeveer 150 euro, wat in mijn opzicht goed te betalen is als je er een paar jaar mee kan doen.

Het geluid wat de beamer maakt is niet echt storend, de koeler gaat pas harder draaien bij het uitschakelen van de beamer en als het apparaat erg heet wordt.

Ik heb wel de beamer op zijn kop moeten leggen, hij projecteert gelijkmatig aan de onderste kant van de lens (dus als je de beamer 50 cm hoog hebt staan krijg je je beeld ook 50 cm boven de grond op de muur/doek). Dit moest in verband met het schuine dak op de zolderkamer, dan moet het beeld erg laag staan en moet je normaal gesproken de beamer zowat op de grond zetten om het beeld onder de schuine rand te krijgen. Daarom op de kop bovenop de boekenkast achter de zitplaatsen geplaatst met anti-slip materiaal zodat hij niet weg glijdt. Dit gaat prima, aangezien er geen koelgaten aan de bovenkant van de beamer zitten en de beamer ook geschikt is voor plafondmontage zodat het beeld om te draaien is. Ik moest wel de beamer iets ophogen zodat de knoppen op de bovenkant niet ingedrukt worden. Deze functies zijn gelukkig ook allemaal via de afstandsbediening te gebruiken.

Erg slecht vind ik wel dat Acer er geen goede handleiding bij levert, er zit alleen klein quick-start boekje bij waar niks in staat over de functies en werking van de beamer. Op internet zie ik ook nergens een complete handleiding in bijv. pdf formaat. Het apparaat is echter wel erg simpel in de bediening.

Al met al erg tevreden met deze beamer, ik had niet verwacht dat het beeld zo retemooi zou zijn voor dit geld.

Mr Stephan 26-02-2007
Geschreven voor: Acer PH530

Een mooi apparaat. De 530 wordt compleet geleverd. Hij maakt ook bijna geen lawaai. Mijn laptop maakt veel meer lawaai dan de beamer. Nergens kon ik reviews voor deze beamer vinden. Ik heb toch voor deze gekozen omdat de prijs enorm gunstig is voor een beamer met HDMI-ingang. Ook de prijs van de lamp is gunstig (rond de 200 euro). Bij sommige leveranciers kosten de lampen rond de 500 euro. De kwaliteit van het beeld is uitstekend. Natuurlijk hangt de beeldkwaliteit af van zowel het scherm alsook het ingangssignaal.

Er zijn voldoende diverse aansluitingen aanwezig waardoor je ook verschillende bronnen kunt aansluiten. Overdag heb ik hem nog niet geprobeerd. Ik projecteer op een Projecta verplaatsbaar scherm van 180 x 180 cm. Kleiner zou ik echt niet nemen (wat de breedte betreft). De kosten voor dit scherm waren rond de 180 euro. De eerste dagen heb ik op een geleend zilverkleurig scherm geprojecteerd dat bedoeld was voor dia's. Dit scherm was van slechte kwaliteit en gaf ook veel strepen op het beeld (de strepen zag je overigens al op het doek). Het beeld is haarscherp op mijn Projecta scherm.

de beamer is ook nog licht en compact en wordt in een leuk draagtasje geleverd zodat je hem stofvrij kunt opbergen. Met mijn ervaring tot nu toe kan ik de beamer aanraden. Zodra ik meerdere ervaringen opdoe, laat ik hier iets weten.