BenQ W 500 projectors

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BenQ W 500 projectors op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dreen 10-10-2008
Geschreven voor: BenQ W 500 projectors

Ik heb deze beamer vorige week besteld en na een zeer snel levering kan ik zeggen dat hij prima bevalt.
Ik heb hem op 5,5 meter van het scherm aan het plafond gemonteerd en het beeld is uitstekend. Het eerste wat me opviel is de scherpte bij HD films en het contrast in de kleuren. (Ik had hiervoor een andere beamer met 2500 ansi en een contrast van 1500)

Mijn versterker heeft 4x HDMI in en 2x HDMI out zodat ik kan kiezen tussen tv of beamer. Alle inkomende signalen (Pal, Component, SVHS)worden weergegeven via HDMI out.

Ik hoef dus alleen gebruik te maken van 1 HDMI en 1 stroom kabel (15m lang) om digitale TV, DVD, en mediacenter media weer te geven.

De Beamer hangt 2,5 meter boven me en ik vind het geluid niet storend.

De 1100 ansi is voldoende om overdag met de luxaflex dicht te kijken.

Daarnaast is de beamer wit en dus echt veel minder opvallend aan het (witte)plafond.

Uit de doos heeft de beamer een ik zoek alle bronnen af modus. Door de vervelende HDCP check werd de HDMI bron niet gevonden. Het zoeken naar de bronnen ging te snel.
Fixeren op één bron (HDMI) was de oplossing.

Een mooie beamer voor een eerlijke prijs.

Nu nog kijken hoe lang de lamp meegaat....

jeroenvm 27-03-2008
Geschreven voor: BenQ W 500 projectors

Net als de andere reviewers ben ik zeer te spreken over deze beamer en zeker voor het geld is het een goede aankoop,enige punt van kritiek wat ik zelf niet geheel onbelangerijk vindt is de geluidsproductie die de ventilators maken(zijn er geloof ik 2) deze blijven absoluut niet onopgemerkt.
Nu gebruik ik de beamer alleen in de eco modus,en zelfs dan is het geluid behoorlijk hoorbaar,vooral in stille scene's van films.
Verders is het beeld echt super,zelfs op de muur.

Eddy uit M 09-01-2008
Geschreven voor: BenQ W 500 projectors

Deze beamer heb ik nu enkele weken in bezit. Ik had hem al een tijdje op het oog, maar toen ik een actie zag met een gratis Nintendo Wii (die op dat moment overal uitverkocht was), was de beslissing snel genomen.

Deze W500 was oorspronkelijk bedoeld om aan te sluiten op een PS3 voor te gamen. maar ook met een Nintendo Wii is het absoluut een toevoeging (aangezien de lens d.m.v. pookje aan de voorkant onder een hoek kan projecteren is het mogelijk om direct voor de muur te staan.)
verder heb ik de beamer succesvol op een laptop kunnen aansluiten en heb ik met de PS3 diverse dvd/blu-ray films gekeken. dit alles met prachtige scherpe beelden!

Ohja.. Ik projecteer op dot moment op een witte structuurmuur en het beeld is haarscherp. Tot op heden heb ik nog totaal geen behoefte gehad om een scherm op te hangen.

Al met al dus een hele positieve beoordeling. Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen aangezien ik hem te kort in mijn bezit heb.

Dre_d_J 19-12-2007
Geschreven voor: BenQ W 500 projectors

Heb de BenQ W500 gisteren (18-12-2007) vergeleken met de Hitachi TX300. Beide hele mooie machines, verbluffende kleuren!! De W500 blonk uit op gebied van contrast (zwart is zwarter dan bij de TX300) en de kleuren zijn dieper.

Vandaag de W500 besteld, morgen kan de beamer opgehaald worden.

2Fresh 03-09-2007
Geschreven voor: BenQ W 500 projectors

Onze eerste beamer, en we zijn zeer tevreden. DVD's zijn haarscherp, de lichtopbrengst is ook zonder volledige verduistering prima en de beamer heeft een keur aan ingangen en instelmogelijkheden. Het raster is enkel tot beelddiagonaal-afstand zichtbaar, het beeld is ZO scherp weergegeven dat de beeldpunten en ruis van een analoog PAL signaal (via S-Video ingang) echter veel opvallender zijn. Dit went snel; onze beeldbuisTV met een diagionaal van 1 meter staat nu op de 2e plaats na de bioscoop in de slaapkamer die 2,2 meter bespant. Mijn vrouw kijkt The Bold enkel nog daar en de kinderen zijn helemaal om.

Ik moet nog een draadloze keyboard/muis aanschaffen om erop te kunnen gamen maar de desktop (mits op 720P ingesteld, via HDMI ingang) is al haarscherp zonder ghosting of andere storende effecten. LotR knalt de muur af en dit op een creme muur zonder projectiescherm/verf, superdure kabels, zwarte velourranden of beamer-tuning.

Nadeel is het geluid; ook op de eco-stand meer dan me lief is. De beamer hangt op bijna 3 meter afstand, echter in de nok van een zg Mansardedak waardoor het zijwaartse ventilatorgeluid schijnbaar rechtstreeks richting de kijker gereflecteerd wordt. Als dit 28 dB is, wil ik 36 niet horen, laat staan op 1 meter afstand! Ook dit schijnt te wennen, maar blijft bij stille delen van film/TV storend aanwezig. Een geluidsschermpje om het ergste weg te reflecteren zit in de pijplijn.

Conclusie; ondanks een tekort aan vergelijkingsmateriaal denk ik dat deze hoge performance voor zo'n goede prijs moeilijk te evenaren is. Met enige aanpassing qua omgeving en instellingen zal hij ongetwijfeld mijn toch al hoge verwachtingen NOG verder overtreffen...