Marantz SR6007

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR6007 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Johnno123 27-11-2013
Geschreven voor: Marantz SR6007

De vorige receiver , een Onkyo 609, ging precies 1 dag na verlopen van garantie defect, startte simpelweg niet op. Naar de dealer Correct gebracht en de receiver is mbv een coulance regeling hersteld, ik moest enkel de transportkosten afrekenen. Het HDMI bord was defect, een euvel waar heel veel Onkyo produkten last van hebben en het lijkt dat men het maar niet echt voor elkaar kan krijgen. Na herstel direct de Onkyo verkocht en op zoek naar....... Het is dus deze Marantz geworden. Geluidskwaliteit veel hoger dan die andere, menustructuur overzichtelijker, vormgeving is meer dan zo n vierkante doos. Afstandbediening is wat summier maar via een app , Apple of Andoid is deze pracht receiver ook te bedienen en de interface via de browser is ook heel mooi. Streamen vanaf het netwerk gaat super simpel en ik heb een paar cd's geript en in FLAC format op het netwerk gezet en dat klinkt gewoon erg goed. Voor de liefhebber, de opstelling is hier met 2 luidsprekers, eventuele filmweergave doe we dus virtueel. Luidsprekers zijn ECHTE conventioneel gebouwde 3 weg studiomonitoren, no substitute for cubic inches. Voor CD weergave gebruik ik de Blue Ray speler puur als loopwerkje, de conversie doet de receiver.

Johnno123 06-05-2014

Reparatiekosten van de Onkyo? Geen flauw idee, dealer deed het ism Onkyo onder coulance, ik meen dat het transport 3 tientjes ex was.

Edwin Erhardt 05-05-2014

Ik heb precies hetzelfde probleem na 2,5 jaar. Wat waren de reparatiekosten?

arkoma 27-11-2013
Geschreven voor: Marantz SR6007

Van een NAD versterker type 370 naar een hedendaags systeem, met aansluiting mogelijkheden van alle audio- video apparatuur, Internet via een RJ45 aansluiting en NAS server.

Mijn eerste keus was natuurlijk om naar NAD te kijken. Zij lopen in de digitale wereld niet voorop en gezien mijn eisen is mijn keus gevallen op Marantz SR6007.

Daar heb ik geen spijt van!
Alles volledig middels een App. aan te sturen via iPhone of iPad of TV (beeldscherm).

Ja 't geluid! dit wordt voor een grootdeel bepaald door je boxen. Ze worden echter perfect aangestuurd met geluid wat je van Marantz mag verwachten.
DUS dik tevreden ook over de leverancier iEAR uit Tilburg.

Milio 20-07-2013
Geschreven voor: Marantz SR6007

Wat een verbluffend geluid produceert deze receiver. T.o.v. mijn oude versterker ervaar ik op alle punten duidelijke verbetering. Details in de muziek die ik nog niet eerder heb kunnen waarnemen komen ineens naar de oppervlakte, zowel in het hoog als lage spectrum. Het geluidsbeeld is zeer rustgevend en haalt het beste uit mijn speakers naar boven, ik heb ze mooi zo nog nooit mogen ervaren. Het apparaat bevat aansluitingen te over en heeft een fijne afstandsbediening met niet te veel knoppen. Ik heb nog geen minpunten kunnen ontdekken. Het kleine display wat beperkte info geeft is er misschien een maar is op 3 meter nog net leesbaar. Met een ipad/pod/smartphone besturing heb je hier verder geen last meer van.

Milio 14-08-2013

Na een aantal weken gebruik wil ik de volgende ervaringen toevoegen. Het afspelen via de NAS werkt perfect, nog geen storing of uitval gehad. De informatie via het patrijspoortje is voldoende voor het opzoeken van bestanden. Maar je kunt ook playlists aanmaken. Het display is vanaf 2,5m nog goed leesbaar, de informatie die er in lengte niet helemaal oppast beweegt over het display als een soort neon-reclame. Dit is niet storend maar kan naar believen worden uitgeschakeld.
Een klein storend aspect aan deze receiver vind ik de bediening van het volume. Met de afstandsbediening zijn bij het indrukken ervan de stapjes te klein of bij ingedrukt houden ineens veel te groot. Maar ook via de draaiknop op het apparaat is het even wennen. Dit is geen normale potmeter die met servo meedraaid. Bij normaal draaien gebeurt er bijna niets en bij snel draaien vliegt het volume weer omhoog of omlaag. Een handig detail is dat je het max. volume kan instellen in het menu waarmee je kan voorkomen dat iemand per ongeluk je speakers opblaast. Verder valt het ontbreken van hoog/laag regeling op die ik gezien de uitgebreide mogelijkheden wellicht nog niet gevonden heb. Maar mocht het er echt niet op zitten dan ben je afhankelijk van de speakerkalibratie door het Audyssey systeem. Het hiermee, hoogstwaarschijnlijk digitaal, aangepaste geluidsbeeld klinkt toch wel heel anders (veel mooier) dan via de pure direct schakeling. In wezen praten we hier dan ook over een geavanceerde digitale equalizer die de tekortkomingen van de speakers en luisterruimte corrigeert. In mijn geval is dat succesvol gelukt, zelfs zo goed dat de subwoofer bijna overbodig wordt. Zie http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=3485.0 voor meer info hierover.

Een ander minpuntje is de behoorlijke warmteontwikkeling bij normaal spelen, het gemeten verbruik ligt dan op zo'n 65 Watt. Daardoor kan er geen ander apparaat op de Marantz worden geplaatst. De handleiding stelt zelfs voor dat de ruimte aan de zijkanten en bovenkant 30 cm vrij moet zijn, iets wat de plaatsing in menig meubel onmogelijk maakt.

Ondanks deze minpuntjes alleen maar lof over de geluidskwaliteit en mogelijkheden en dat alles bij een prijs die nog steeds dalende is.

Chrisdemoor 18-03-2014

Ja dat met dat volume wat steeds doorschiet is compleet ruk. Heb je daar al wat op gevonden?

Ik vind t geluid subliem echt ongeevenaard. De interface en afstandsbediening drama.

filmhuisLuxor 04-12-2012
Geschreven voor: Marantz SR6007

Wat een geweldige receiver! Wij gebruiken hem voor een filmzaal van 12x6x5 meter en dat kan deze geweldenaar met gemak aan. Elk detail uit de film, zowel natuurgeluiden, stadsgeluiden, binnen of buiten, de soundtrack met elke muzieksoort geeft hij zeer gedetailleerd en gecontroleerd weer. We hebben de indruk dat zelfs het beeld via de beamer nog meer kracht heeft gekregen. Complimenten voor Marantz.