Onkyo TX-NR1010

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR1010 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

airjordan 17-03-2014
Geschreven voor: Onkyo TX-NR1010

Eindelijk heb ik de receiver geheel naar mijn hand weten te programmeren.
Heb een fantastisch geluid met een warme en vol basgeluid uit de subwoofer.
Heb heel wat moeten uitproberen omdat bij ieder beeld en of geluidsdrager de regisseur beslist hoe het allemaal moet klinken.
De TX-NR-1010 is een receiver met heel veel instelling's mogelijkheden en praktisch in gebruik
Het fijne is dat je de basisinstelling kunt vergrendelen en dan wanneer nodig via de Set-up het geluid kunt bijstellen zonder de basis te verliezen..
Al met al een beauty van een geluidscentrale.
Vindt het alleen jammer dat er zo weinig beoordelingen zijn.
Zijn er zo weinig liefhebbers?

Airjordan

airjordan 25-11-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR1010

Nog steeds ben ik aan het bestuderen hoe ik optimaal geluidskwaliteit er uit kan krijgen.
Ik heb het gevoel dat deze receiver veel meer te bieden heeft.
Ik zit waarschijnlijk vast in het patroon van afstellen t.a.v. de gekozen geluidsbron en de daarbij behorende equalizer en configuratie instellingen.
Jammer dat er maar zo weinig reacties zijn op dit onkyo product.
En op vragen die gesteld worden omtrent oplossingen over in c.q. afstellen van deze receiver word gewoon niet gereageerd.
Maar dat doet niet ten onder aan de kwaliteit van Onkyo in het algemeen.
Ben er nog steeds blij mee en heb geen spijt van de aanschaf.

airjordan 07-08-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR1010

Ben nog steeds erg tevreden over de aanschaf van de onkyo 1010. Heb wel ontdekt dat hij wat harder moet staan om echt van het effectenscala te genieten.
Nee, het mankeert mij niet aan de oren die zijn perfect. Waarschijnlijk loop ik met mijn loudspeakersysteem wat achter ( B&W 602-S2) ze zijn al 18 jaar oud.
Waarschijnlijk moet er beter afgesteld worden in de speaker configuratie en equalizer instellingen. daar ben ik nog niet uit.
Verder is de afstandsbediening een minpuntje t.o.v. vorige modellen. In het donker zijn de knoppen niet te vinden. Voor de prijs van de 1010 mocht er wel een A.B bij met verlichte knoppen bijgeleverd worden.

Onky Jo 08-05-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR1010

De Onkyo tx nr 1010 is een geweldig kwaliteits product.
Heb positieve reviews gelezen op het Duitse Area DVD, en Deense Bild & ljud.
Ik kan het met deze reviews helemaal eens zijn.
Film en muziek geeft een geweldige soundstage !
Het geluid is zo mooi gedetailleerd uitgewerkt.
Dit is heel mooi te horen met bijvoorbeeld de Blu ray van Marillion live from cadogan hall.
Dit cocert is meest unpugged, en perfect uitgemixt in Dts HD master, en de manier waar op deze receiver het uitwerkt is indrukwekkend.
De kleinste details van slagwerk en snaren zijn hoorbaar, en de acoustiesche bas is zoo mooi diep en muziekaal, het klinkt heel natuurlijk, en het is echt of je er zelf bij bent, kippenvel!!!
Kwaliteit staat voor mij buiten kijf, duurzaamheid is nog afwachten maar in de Duitse test hebben ze ook de componenten binnen in bekeken, en het was zeer degelijk opgebouwd.
De audyssey xt 32 inmeting werkt heel goed, maar het is raadzaam om tijd te nemen en op je eigen gehoor af te stellen.
Enige nadeel is het gemis van 4k passthroug,(alleen 4k upscaling), maar dat is in de toekomst eventueel op te lossen door een 4k bronapparaat te kopen met twee HDMI uitgangen met split functie( beeld naar tv, geluid naar receiver ).
Gelukkig hebben de betere merken vaak dit soort opties.
Zeer tevreden gebruiker dus.

rcremer 03-05-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR1010

Heb deze receiver gekocht als vervanging van mijn Onkyo 703.
Eerst veel geluisterd en vergeleken met verschillende merken receivers in de zelfde prijsklassen, oa Marantz,Yamaha,Pioneer, maar ik kwam toch telkens weer uit bij deze 1010 van Onkyo.
Hier heb ik geen spijt van, in tegendeel.
Het geluid is werkelijk prachtig!
Zo veel detail, zo helder, ruimtelijk en gebalanceerd, ongeloofelijk!
Het geluid komt helemaal los van de speakers en omrigt je helemaal .
De receiver tilt het niveau van mijn Kef 5.1 set naar een heel ander niveau.
Heb al menig demo gegeven aan vrienden en iedereen is zwaar onder de indruk.
Onkyo heeft net als Marantz,Denon,Yamaha,en Pioneer ook budget modellen, maar daar valt de 1010 zeker niet onder.
Een stevige prijs voor stevige prestaties, en daar mee zijn geld absoluut waard.
Het vergt wel wat tijd om alles af te stellen en te fine tunen, want er zitten zeeeer veel mogelijkheden op.
Maar dan kan het grote genieten beginnen.

rcremer 03-05-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR1010

Deze prachtige receiver al een halfjaar in gebruik.
Had een Onkyo 703.
Na veel luisteren en vergelijken tussen modellen van Marantz, Pioneer, en Yamaha in de zelfde prijsklassen, kwam toch deze Onkyo1010 voor mijn smaak als uit de bus rollen.
En nu kan ik alleen maar zeggen dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Hij tilt het geluid van mijn Kef 5.1 opstelling naar een heel ander niveau, zooi ruimtelijk, zo gedetailleerd, en gebalanceerd, echt ongelofelijk mooi.
Het geluid komt totaal los van de speakers en rond je de ruimte in.
Concerten op blu-ray lijken zo in je huiskamer plaats te vinden, en de filmbeleving is intens.
Al menig demo aan vrienden gegeven, en iedereen is zwaar onder de indruk.
Onkyo maakt net als Marantz, Denon,Yamaha, en Pioneer, ook budget apparaten, maar daar valt de 1010 niet onder.
Een stevig prijskaartje, maar ook stevige, prestaties.
Wel wat tijd investeren in fine tuning,want er zitten heeel veel mogelijkheden op, maar als alles goed afgeregeregeld is kan het genieten beginnen.

airjordan 19-04-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR1010

De TX-NR-1010 van Onkyo is een geweldige krachtcentrale en voldoet geheel aan de specificaties.
Deze geeft zijn geluid af aan een dolby-surroundset van de 602-S2 serie van B&W en zijn een schitterende combinatie.
Maar smaken verschillen.
De kwaliteitshandhaving op langere duur moet nog wel bewezen worden, maar heb daar als Onkyo fan alle vertrouwen in.
Ook de leverancier met name AV-Trader.nl is een echte aanrader.Komen afspraken 100% na.