Denon AVR-X4000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-X4000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Albert1164 22-03-2015
Geschreven voor: Denon AVR-X4000

Versterker nu 1,5 jaar in bezit en aanvankelijk was ik zeer tevreden. Mogelijkheden zijn legio en geluidskwaliteit is fantastisch. Over de duurzaamheid ben ik zeer ontevreden. Selectie van HDMI poorten ging vanaf beging moeizaam, maar ik wijtte dat in eerste instantie aan de incompatibiliteit van met name mijn TV (Sony 40X3500). Ook HDMI control functioneerde niet goed. Daarbij hoopte ik op nieuwe firmware die dit zou oplossen, maar Denon is heel zuinig met nieuwe updates (Maart 2014 en Febr 2015). In Januari viel HDMI helemaal uit en heb ik de versterker naar de dealer (Correct) gebracht voor reparatie. Dit heeft 7,5 week geduurd en na de versterker wederom geinstalleerd te hebben, heeft hij 1,5 dag goed gefunctioneerd, zelfs HDMI control, maar ook poort selectie werkte goed. Nu echter vallen de HDMI poorten wederom uit.
Opvallend is dat ik hier positieve reviews zie, maar ik vraag me af of en in welke mate jullie HDMI gebruiken (incl HDMI control), want toen ik bij correct was stond er nog iemand die een Denon (ook X4000) met HDMI problemen aanbood voor reparatie.
Kortom , ik ben er klaar mee en ga in onderhandeling met Correct om deze terug te nemen cq in te ruilen.

WillemF 13-09-2015

Ik gebruik sinds juni 2014 bijna altijd de AVR-X4000 in combinatie met een Samsung smart tv, Mede8er mediaspeler en met ARC. Tot nu toe geen problemen gehad met de HDMI poorten.

heijnders 21-09-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X4000

Na jaren de Denon 3806 gehad te hebben, wilde ik meer HDMI aansluitingen, betere integratie van randapparatuur en koppeling met internet. Nog getwijfeld tussen de 4520 en de X4100.
Uiteindelijk voor minder dan 650 euro gekocht.
Mogelijkheden zijn prima, al vergt het toch nog een studie om de afstandsbediening goed ingesteld te krijgen.
Werkt ook goed met de denon-app vanaf mijn tablet.
Koppeling TV, blu-ray, DVD, mediaspeler en netwerk goed
Nu ook internetradio en spotify
Het belangrijkste: geluid is uitstekend.
Zijn prijs zeker waar, en een goede opvolger van de 3806

Bartjan 31-10-2014

En waar vind je dit toestel aan 650 euro?

DirkvK 18-05-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X4000

Heb eerst een Onkyo Tx Nr 828 gehad maar mocht deze gelukkig omruilen voor de Denon avr x4000.
Werkelijk een subliem werkende "versterker". Het aansluiten en speakers instellen ging goed. De diversiteit van aansluit mogelijkheid is top. Ik heb er nu alleen nog maar twee B&S speakers aanzitten.
Ben een muziek liefhebber, maar een surround set zal er zeker komen. Gebruik een tablet voor het selecteren en besturen van de. Denon en werkt als een trein.
Met dank aan BestHomecinema in Amersfoort .

Rutgerh 27-01-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X4000

Wat een apparaat! Heel blij mee. Uitpakken en aansluiten was binnen een uur gelukt. Afstellen met de audyssey microphone ging perfect. Wat een helder en fris geluid. Lijkt nu wel of ik nieuwe speakers heb! Bose 301-IV klonken met de oude Technics versterker al mooi, maar wat deze Denon eruit krijgt, dat is verbluffend. Ik dacht nog aan nieuwe speakers, maar dat geld kan ik nu in de uitbreiding ervan investeren.
Hulde aan HiFiKlubben voor de mooie presentatie en scherpe prijs!

Speel nu op 5.1 maar dat kan uitgebreid worden naar 9.2 dus we kunnen nog even vooruit.

Bedienen via de Denon App werkt ook heel goed. iPhone of iPad in de hand en alles is te bedienen.

Bluetooth kastje van oude versterker om verbinding te leggen kan weg door nieuwe Airplay mogelijkheid.
Hdmi kastje om tv met meerdere poorten te voorzien kan weg, alles nu via de Denon.
De audio kabels vervallen, ook vervangen door de hdmi kabels.
Stuk rustiger achter de tv kast dus.

En alles wat de Denon doet, zichtbaar op de tv, erg handig.

Perrinoid 21-01-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X4000

Heel blij met deze aankoop.
Er is een Audessey microfoon meegeleverd waarmee je akoestische problemen in een ruimte kunt oplossen. het resultaat is verbluffend. Na aanleg van een tegelvloer te veel bas uit de speakers. Met deze versterker zijn alle problemen opgelost. Mooi gedetailleerd, uitgebalanceerd en warm geluid.
Het streamen van internet en van b.v. een computer op het (bedraad) netwerk met de Denon App werkt voortreffelijk.
Goede simpele set up en intuitieve bediening.
Mogelijkheden en aansluitingen zijn zeer goed. Je kunt er zelfs een pick up op aansluiten.
TOPaankoop.