Onkyo TX-SR576

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR576 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

mvennik 05-04-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR576

sluit me aan bij vorige reviews voor wat betreft geluid en beeld kwaliteit, maar het gebruiksgemak is echt heel matig. Sommige functies zijn alleen op te roepen via vele knop-handelingen en de indeling is onlogisch (het toewijzen van digitale bronnen aan kanalen)

gerard dulieu 07-02-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR576

wie zegt dat deze versterker(receiver) niet goed is is fout ik heb die ingesteld met mee geleverde nic dat de meeste instelingen auto opslaat de klank is heel goed en beeld via hdmi en klank via hdmi is heel goed mooi souround efext

Tomtomtom1 02-02-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR576

Erg goede versterker, mooi geluid, mooi design, veel aansluitmogelijkheden. 506 vond ik te beperkt omdat hij geen HDMI support heeft voor geluid. Ik heb deze versterker in combinatie met de 406 DVD speler van Onkyo en een set JBL CS-680 surround speakers. Erg goede combinatie.

PE69 19-08-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR576

2 weken geleden toch maar voor deze TX-SR 576 gekozen in combinatie met 2 KEF Q5 zuilen.
Na installatie en afstellen(automatisch) klonk het gelijk goed.
Doordat ik de oude sony surround set nog voor center en achter gebruikte miste in bij 5.1 en DTS stand wat in het geluid.
Dus om het helemaal af te maken hiervoor gekozen voor de KEF 2005.2 surround set in bijpassend zwart.
Was bij deze winkel alleen verkrijgbaar met en klipsch subwoofer,maar wist uit andere reviews dat deze ook heel goed uit de test kwam.
En doordat er een nieuwe serie 2005.3 aankomt is de vorige set heel aantrekkelijk geprijsd.

Gebruik voor alle aansluitingen wel goede kabels om de kwaliteit te houden die de apparatuur biedt.

Kortom nu kan ik echt genieten van een prachtig geluid zowel bij films als muziek,en hoor ik bij concert dvd's instrumenten die ik nog niet eerder heb gehoord.

Heel veel zaken zijn in te stellen (automatisch)bij deze receiver en het geheel ziet er degelijk uit en in prijs/kwaliteit verhouding zijn geld meer dan waard.

Geef hem wel enige ruimte aan de bovenkant (zo'n 5 cm) voor de warmte ontwikkeling.
Hij wordt gelukkig niet heel heet,maar wel toch aardig warm.

RobH 11-08-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR576

Twijfelde tussen de 606 en 576 en op aanraden van de verkoper toch gekozen voor de 576. De 576 doet alleen onder aan de 606 wanneer het afspelen van HD media betreft, aangezien deze laatste o.a. Dolby True-HD aankan.
Het geluid is echt super. Heb m gekocht icm de dvd-speler DV-SP406 welke beschikt over video-upscaling naar 1080P. Dit geeft echt een schitterend beeld.
Het geluid wordt overgedragen aan een set Quintet luidsprekers en Sub-10 subwoofer, allen van Klipsch. Geeft na de automatische calibratie een vol en levendig geluid.
Kortom, grandioze home-cinema voor beperkte hoeveelheid geld.

Mario2008_ned 28-05-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR576

Onkyo heeft in maart (2008) twee instap AV receivers op de markt gebracht. Gezien alle positieve ervaringen die ik heb gelezen over Onkyo recievers ben ik op de gok tot aanschaf overgegaan. Ik had namelijk nog geen reviews kunnen vinden, De HDMI functionaliteit heeft mij over de streep getrokken.

Nadat ik de (automatische) speaker callibratie had uitgevoerd was het geluid direct geweldig. Bij films is de dynamiek fantastisch. Wel was de subwoofer in het begin iets te enthousiast (sony pascal), maar na het bijstellen van de cross over naar 100Hz was ook dit verholpen (was 130Hz).

Tot op heden heb ik nog geen moment spijt gehad van de aandschaf. Wat betreft vormgeving is het niet vergelijkbaar met Harman Kardon (vind ik zelf erg mooi). Maar wil je value voor money dan is dit echt een aanrader. De Onkyo produceert een krachtig en helder geluid. Kortom een topper.