Yamaha RX-A1040

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-A1040 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

masterview 06-10-2014
Geschreven voor: Yamaha RX-A1040

Prima receiver, geluid is lekker sprankelend en strak. Ik heb ook de nieuwe Onkyo TX-NR929 beluisterd, deze viel mij erg tegen vanwege de wollige bas in vergelijk met deze Yamaha. De onkyo heeft wel meer opties overigens. Deze Yamaha heeft genoeg vermogen voor het aansturen van vermogen vragende 4 ohm speakers. De automatische configuratie met de microfoon doet het op zich wel aardig, toch moesten de afstanden nog wat handmatig aangepast worden ook de frequentie overname van de subwoofer.
De afstandbediening heeft wel wat kleine knopjes vervelend als je wat dikke vingers hebt. De app van Yamaha voor het bedienen van de receiver (android) werkt prima.
Aansluiten van de receiver op internet ging makkelijk, echter ik heb bedraad dus wifi kan ik niks over zeggen. Ook spotify werkt goed, wel jammer dat het via de mobiele spotify app moet worden aangestuurd, ik had het liever via spotify op de laptop gedaan.
De bouwkwaliteit voelt stevig daar heb ik wel vertrouwen in.
Nog een aardige bijkomstigheid is dat Yamaha voor de advantage lijn, na registratie, 3 jaar garantie geeft in plaats van 2.

Kortom een receiver die zeker de moeite van het luisteren waard is mocht je een nieuwe receiver willen kopen.