Onkyo TX-SR506

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR506 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Patt Merion 18-08-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR506

Vorige maand deze prologic beest kunnen kopen via een uitverkoop van BCC.
Ik kon mijn ogen niet geloven van de prijs..onder de 200 euro!!?

Ben zelf een Onkyo freak, heb meteen dit gekocht.

Mijn voorganger was een Yamaha 5.1, die had ik al zo'n 10 jaar, ook super maar mijn nieuwste aanwinst is echt te gek! Ben zelf muzikant dus erg kritisch op het gebied van geluid.

Ook het PS3 is helemaal af! Geluid even instellen in het PS3 menu en geniet maar.
Het is toch een groot verschil van 5 naar 7.1, mijn complimenten.

HJ1974 25-03-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR506

Zojuist geinstalleerd, mooi vol geluid. Makkelijk in te stellen.

Met de standaard Sony 5.1 luidsprekers al een hele verbetering. Wacht nog op de nieuwe set Jamo speakers.

DnnSke 03-11-2008

Geluidskwaliteit:
Geeft een redelijk warm effect aan het geluid, waardoor het prettig luisteren is. Klinkt verder prima, waar ook de Audyssey instelling m.b.v. bijgeveleverde microfoon, en de DynamicEQ instelling een handje bij helpen om het aan de akoestiek van uw ruimte aan te passen. Verder is er ook een direct/pure modus, vooral voor mensen die een wat hoogwaardigere fullrange 2.0 luidsprekerset hebben.

Mogelijkheden:
Veel mogelijkheden, zowel qua modussen en instellingen als in aansluitmogelijkheden. Uiteraard kun je daar de specificaties voor raadplegen. Enige wat wellicht nog wenselijk kan zijn komt meestal bij de wat hogere prijsklassen voor zoals DTS Master HD en DD TrueHD decoder en surroundgeluid via HDMI.

Gebruiksgemak:
Mooie afstandsbediening met niet al te veel knoppen, maar genoeg om de receiver en de apparaten daaraan te kunnen bedienen (je kunt namelijk AB-codes opgeven). En dat bedienen gaat al snel vanzelf.
Ook de Zone2 kun je daarmee bedienen, deze heb ik ook al gebruikt, echter zijn de instelmogelijkheden daarvoor wel een stuk minder.
Het automatisch laten instellen (voor afstanden e.d. van de luidsprekers en aanpassen op de akoestiek) met de bijgeleverde microfoon gaat vrij snel en vooral eenvoudig en bied zeker een groot voordeel voor de weergave van het geluidsbeeld.

Duurzaamheid en Vormgeving:
Pas dikke 2 maand in bezit, dus hoe duurzaam het product daadwerkelijk is kan ik nog niet vertellen. Wel is het stevig gebouwd, is qua gewicht niet de minste en ziet er ook goed afgewerkt uit. Niet de mooiste receiver die ik gezien heb, maar daarvoor heb ik 'm dan ook niet gekocht.

Ik maak gretig gebruik van de vele mogelijkheden van de Onkyo TX-SR506 en geniet van het prima geluid. Vooral voor personen die meerdere apparaten gebruik willen laten maken van de receiver en die apparaten ook eenvoudig kunnen aansturen is dit een mooi apparaat met veel 'bang for the buck'.
Ik ben tot op heden nog geen problemen tegengekomen.

~2 maanden in bezit, zwarte versie.
Met de luidsprekers: 2x Mission 760i (front), 2x Infinity P140(rear), 1x Infinity HCS Center, 1x Infinity PS-8 (sub).
Digitaal (optisch en coaxiaal) aangesloten op: Marantz CD-42 MKII, Samsung DCB-B270R, Denon UCD-90, Creative X-Fi Audio Extreme en een Samsung T240HD.

FOX1 19-07-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR506

Deze Onkyo net geinstalleerd, ik heb hierbij 6.1 boxen van JBL met een actieve subwoofer, maar ik zet hem op als 5.1, (1boxje vevalt dus) als ik nu mijn boxen wil instellen met de microfoon die er bij zit, dan hoor ik linksvoor, rechtsvoor, rechtsachter, en dan krijg ik wat ik ook probeer een error bij linksachter, moet ik iets instellen in het menu ergens dat die 5.1 geluid speelt??? Bekabeling is goed, want ook met de andere box die eigelijk over is laat die niks horen met de test. De centerspeaker laat die ook nog niet horen met de test??
Voor de rest vind ik hem erg mooi, geluid via de tuner is perfect hier, maar zou graag willen natuurlijk dat alles goed werkt.
Wie helpt mij ff met een goed advies hoe in te stellen in het menu.
Bedankt alvast,

Mvg FOX

richard197218 19-06-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR506

Reciever sinds 1 dag in bezit, maar ik moet zeggen dat het geluid erg warm klinkt in combinatie met mijn B&W DM309 Front en Mordauntshort 904i back zuilen.
Het instellen is een eitje. Gewoon de microfoon neerleggen en het programma laten afronden. De handleiding is duidelijk en de kwaliteit van de receiver is absoluut hoogwaardig te noemen, zeker voor deze prijs. Echt een topproduct van Onkyo

David80 15-06-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR506

Opstelling: Heb deze receiver sinds 2 weken. Mijn digitale ontvanger en DVD-speler aangesloten via optische en coax verbinding. 5 Speakers in gebruik: 2 Front zuilen, 1 Center en 2 achter speakers.

Aansluitingen: Meer dan voldoende aansluitingen en duidelijk en overzichtelijk ingedeeld. 2 Optische en 2 Coaxiale aansluitingen zijn in principe het belangrijkste. HDMI gebruik ik niet want de kabels zijn poepie duur en waarom zou je audio en video signalen nog extra doorsturen naar de tv? I don't see the point.
Verder nog een veelvoud aan analoge/tulp aansluitingen die ik toch niet ga gebruiken > zoveel mogelijk digitaal aansluiten natuurlijk.

Geluid: Na een paar DVD's en wat televisie te hebben gekeken kan ik concluderen dat de geluidskwaliteit van de Onkyo echt goed is. Helder hoog en echt meer dan voldoende bass voor in een tussenwoning...

Tuner: Goede ontvangst, 40 voorkeuze zenders in te stellen.

Akoestic functies: Wat ook erg goed werkt zijn de verschillende akoestic-functies voor als je gewoon televisie kijkt met stereogeluid, dit wordt dan uitgebreid naar 5 of 7 kanaals. Niet zo goed als DD of DTS natuurlijk maar behoorlijk overtuigend.

De vormgeving: Qua looks is het natuurlijk niks bijzonders, maar dat vind ik persoonlijk het minst belangrijke.

Gebruiksgemak: Als je een apparaat kunt bedienen puur op logica zonder de handleiding te lezen dan zou ik een 10 geven. Maar dat is bij de Onkyo niet het geval. Het is niet super moeilijk, maar niet alles is even duidelijk dus het is toch verstandig even de handleiding door te lezen. En het bedienenen van Zone2 is een drama.... (zie volgende alinea)

Minpunten: Wat mij erg tegenviel aan deze receiver is het Zone2 gebeuren, hierop heb ik 2 speakers aangesloten die bij mijn pc staan. Het is echt een ondergeschoven kindje.
- Geen geluidsafstelling mogelijk; treble, bass, balance, equalizer.
- Geen akoestiek functies mogelijk.
- Alleen weergeven van analoge bronnen
- En met de bediening van Zone2 is het echt stuntelen, niet handig.
- Geen display op de receiver van volume oid.

Dus als surround receiver voor bij de tv met 5 of 7 speakers een prima apparaat maar als je Zone2 serieus wilt gebruiken > niet kopen...

Bert1961 22-05-2008
Geschreven voor: Onkyo TX-SR506

Sinds gisteren in gebruik. Fantastich geluid. Perfecte kanaal scheiding voor o.a. DTS films kijken. Zelfs mijn Eagles DVD hoor ik weer nieuwe geluiden die ik eerst niet hoorde. Prima in te stellen. Tuner werkt uitstekend.
Geen minpunten tot nu ondekt.
Heb als enige nog geen geluid van de tv kunnen krijgen via de receiver!!
Uiterlijk van receiver is redelijk!