Denon AVR-X4100W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-X4100W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Lossless 24-01-2015
Geschreven voor: Denon AVR-X4100W

Veel toeters en bellen, maar weinig "body". Ik hou van de receivers van Denon en heb al verscheidene kleppers in huis gehaald (AVR 3808, 4311 en 4520). Hoewel het hier over een lager prijssegment gaat, stelde ik vast dat de beeldkwaliteit in ieder geval heel goed was. De klankkwaliteit bleek dan weer eerder tegen te vallen : de hogere frequenties klonken vrij scherp en in het laag kon het toestel evenmin overtuigen. Bovendien had ik de receiver in de eerste plaats gekocht voor de "Denon Link HD" om jitter te verminderen en uitgerekend deze functie liet het afweten : bij de HDMI-ingangsopdrachten kon "D.LINK" onder "DIGITAL" niet geselecteerd worden. Het blauwe lampje op mijn Denon DBT 3313 UD lichtte, ondanks het uitproberen van alle mogelijke aansluitingen en instellingen, niet op.

Henk1863 17-12-2014
Geschreven voor: Denon AVR-X4100W

Mijn Harman Kardon receiver vervangen door deze av receiver omdat ik de hdmi aansluitingen miste. De HK had ook slechts 40 Watt/kanaal en er kwam niet zo veel bass uit de front speakers.
Helaas is dat nog steeds niet zo met de nieuwe av. Vermogen zegt niet zoveel wat dat betreft , daar heb ik mij wel in vergist. De HK kon ik ook zeer hard zetten zonder te vervormen.
De Denon heeft veel mogelijkheden, geeft als hij zacht staat ook een mooi, helder en vol geluid. Het geluid van af airplay of de nas is echt veel beter, maar via de blu ray weet ik het nog niet zozeer. Soms lijkt het beter, soms minder dan de HK. De HK was toch een wat goedkopere receiver. Het geluid daarvan is wat warmer, naar mijn mening. Maar de Denon geeft ook echt wel een mooi en helder geluid. Speakers afstellen met de bijgeleverde microfoon gaat super, wereld van verschil. Grafische vormgeving via monitor is niet erg gelikt, maar wel duidelijk. Remote app voor Android werkt bij mij totaal niet, doordat de verbinding steeds wegvalt zowel mijn Samsung S2 als op de Tab2. Via Apple device's geen probleem. Een andere app geïnstalleerd op de Samsung device's wat wel werkt.
Omdat ik de receiver op black friday relatief goedkoop heb kunnen kopen, is hij het geld wel waard. Maar 1500 euro vind ik echt te veel.

Henk1863 18-01-2016

Het zal aan de instellingen hebben gelegen, denk ik. Andere front speakers en oude front speakers naar achter geplaatst en weer een nieuwe automatische afstelling laten doen. Nu voor en achter volop Bas, soms zelfs teveel bij gebruik van de Dynamische EQ. Sub wonder had ik al, maar wil ik niet steeds aanzetten, alleen bij films. Nu een super geluid en ben helemaal tevreden. Zal mijn beoordeling eigenlijk moeten aanpassen. Had nog wel problemen met airplay connecties, maar dit lag aan het gebruik van een netwerk-hub. Nu op Wi-Fi gezet en probleem opgelost.

peetersmcg 31-05-2015

Hallo Henk,

Sinds een week ook in het bezit van de Denon AVR-X4100W. Bij mij hangen er Klipsch reference speakers eraan, hierin is volop Bas te horen. Automatische afstelling gedaan en werkt perfect. Wil je toch een andere klank horen dan is iedere speaker apart met een equaliser in te stellen. Houd je echt van een zware bas, dan een serieuze Woofer erbij zetten.

Groet,

Marco.

robluijb 28-12-2014

Hallo Henk1863.Heb je de receiver handmatig of via de microfoon ingesteld.Via de microfoon krijg je geen optimale afstelling wat betreft vermogen en klank.