Marantz SR6001

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR6001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

TonBrals 16-01-2011
Geschreven voor: Marantz SR6001

Geluid en beeld zijn echt super. Qua vormgeving vind ik de nieuwere nog mooier maar deze kan er ook mee door. Echte Marantz degelijkheid waar je nooit een miskoop aan hebt.
Minpunt vind ik de afstandbediening maar dat is tegenwoordig met een Logitech eenvoudig op te lossen.

Quin 03-03-2009
Geschreven voor: Marantz SR6001

Top versterker voor dit geld.
Klinkt heel natuurlijk (pure direct mode) met muziek en mooi ruimtelijk met dolby.
Gebruik ze in combinatie met een complete set van Mordaunt Short.

MarleenB 05-01-2009
Geschreven voor: Marantz SR6001

Nu een paar weken in mijn bezit en echt een aanrader. In combinatie met JBL surroundset en Kev Q7 boxen een prachtig mooi er warm geluid. Erg veel mogelijkheden. Makkelijk te bedienen.

G Vogelsang 30-09-2008
Geschreven voor: Marantz SR6001

Na lang wikken en wegen de sr 6001 gekocht.
Zeer veel aan ervaring van anderen gehad,op dit forum.
Wat een geluid.
Totaal geen spijt van deze aankoop.
In combinatie met de kef 2005 een zeer mooi rond geluid.
Een echte aanrader.

Sander_Marantz 03-09-2008

Hallo,

Heb deze pracht reciever nu ongeveer een maandje en hij bevalt heel goed! had hier voor een marantz SR4600 heb deze vervangen ivb met te weinig vermogen, te weinig laag op de fronts en hij had nog geen HDMI!. zat te twijfelen tussen een Onkyo/Denon/Marantz onkyo viel vrijwel gelijk af ze klinken goed maar zien er naar mijn mening uit als een gepimpte jvc.. goedkoop dus . dus ging het tussen denon en marantz denon klinkt warmer, maar bij de goedkopere denon lever je daarvoor wel detail geluid in..
en vind marantz er luxer uit zien vandaar ik toch weer met een marantz ben thuis gekomen. er waren echter nog een aantal twijfel zaken want deze reciever zou een aantal zaken niet hebben t.o.v de denon maar dit heeft ie wel degelijk! o.a Audyssey meet systeem , de mic is geen optie zit er gewoon bij, deze heeft WEL een speaker A/B selectie op de fronts!!! dus kan gebi-wirerd worden zonder inlevering van de 7.1 surround kanalen, en het audyssey systeem stelt wel de EQ in per kanaal ook nog!! dus elke speaker apart zo word alles perfect aan je kamer aangepast en hij draait zelfs de fasen om als dit nodig is (top dus!!) maar volgens internet zou de SR6001 dit dus niet kunnen.
verder klinkt hij geweldig en werkt fijn naar mijn mening flink vermogen erin. heb hem aangesloten op 2 x Kef IQ9 (front) 1 x Kef IQ2C 4 x Harman/Kardon surround speakers van de HKTS 11 ( kef zijn te groot voor mijn ruimte:( ) en tot slot 2 audio pro subwoofer ja u leest het goed 2 subs ( ben bass fan haha) klinkt echt geweldig vooral met bluerays!! heb alle kabels van Van Den Hul (op de surrounds na natuurlijk) echt een aanrader!

p.s antwoord op de vraag van de gene onder me dit is helaas niet mogelijk als je alles via de reciever hebt door gelust moet je hem op dvd hebben staan wil je beeld krijgen van de dvd speler , daarom heb ik ook niks door gelust zeer onhandig + signaal verlies.

Groet Sander

LJ 10-06-2008
Geschreven voor: Marantz SR6001

Ik heb al in korte tijd de tweede receiver van Marantz en die heeft het nu ook begeven. Eerst de optisch uitgangen die stuk waren en daarvoor heb ik een nieuwe gekregen en nu valt hij continu in de stand by zodat er niets mee gedaan kan worden. Ben erg teleurgesteld zeker omdat het een perfecte combinatie met mijn KEF boxen en Pioneer plasma Tv is.

Jan2006 19-02-2008
Geschreven voor: Marantz SR6001

Mooi apparaat. Maar geen echte verbetering t.o.v. de oudere serie. Heb zelf de SR7400 die qua geluid vergelijkbaar is.

Mooie combinatie is deze receiver met audio spectrum luidsprekers. Het zijn toch vaak de speakers die bepalen of je echt kunt genieten en zowel laag als hoog goed eruit komt.

Een vuistregel is dat je luidspreker ongeveer evenveel mag kosten als de versterker. Anders doe je je versterker te kort en haal je er niet uit wat erin zit. Ik ben geen verkoper maar wel een veeleisende luisteraar (mn. stereo).

Bij Surround-geluid van een film moet je het hebben van sensatie/knallers. Hiervoor heb je geen high end speakers nodig maar een stevige subwoofer.

M4rk 22-01-2008
Geschreven voor: Marantz SR6001

Na heel lang wikken en wegen heb ik voor deze revceiver gekozen. Ik twijfelde tussen Denon, en deze.

Vormgeving.
Met name de vormgeving van dit type Marantz gaf de doorslag. Verder vind ik stereo geluid ook erg belangerijk, en dat zit met deze receiver meer dan goed.

Gebruiksgemak.
Ik heb deze receiver inmiddels een week of twee. Ik moet zeggen, het is een erg lastig apparaat qua bedieningsgemak. (maar volgens mij is dat niet heel veel beter bij andere receivers) Je komt er wel uit, maar het duurt wel even. Misschien dat het aan mij ligt, maar ik heb er wat moeite mee gehad. Inmiddels draait alles goed. (ik heb de auto-setup niet geprobeerd trouwens....dat kan ook schelen)

Het geluid.
Ik moet mijn oude Bose 301 boxen nog vervangen door een betere set. Maar hoeveel mooier het geluid nu al is... In de winkel heb ik de receiver gehoord met een set Monitor-audio RS silver 60 (geloof ik) en het geluid was fan-tas-tisch. (ik ben géén audiofiel)

Mogelijkheden
Alles zit erop wat ik nodig heb.

Aanrader? Ja, toch wel. Maar het vergt wel enige inspanning om alles optimaal in te stellen. Maar volgens mij is dat dus bij elke receiver zo. Mensen die dit echt niks vinden kunnen naar mijn mening beter een Bose 3-2-1 systeem o.i.d. nemen. Of een home-cinema/sub-woofer setje. Je moet er wat voor over hebben, maar dan heb je geweldig geluid!

Thijssen 14-03-2007
Geschreven voor: Marantz SR6001

Gewoon een fantastisch app. Ik heb deze reciever gecombineerd met de dv 6001 icm met mordaunt short genie. In een woord geweldig. Ik stond echt verstelt van het geluid en beeld kwaliteit. Ik was in het dezit van een home cinema set van 8 jaar oud.

Maar deze set heeft alles over troffen wat ik had verwacht.

Het geluid van de speaker zijn tof bij films en muziek, maar ik ga nog wel op zoek naar 2 grote front speakers.

Heeft iemand een goede sugestie.