Onkyo DR-S501

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo DR-S501 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Toine 1 28-01-2011
Geschreven voor: Onkyo DR-S501

Ik ben zeer tevreden over de DR-S501.
Hij biedt een goed alternatief voor diegene die op zoek is naar mogelijkheden om een DVD in surround weer te geven, maar anderzijds ook ook eisen stelt aan de "gewone" weergave van de audio CD's.
Ik gebruik hem nu reeds een jaar in gebruik en ben nog even enthousiast dan net na de aanschaf.

rob_s 16-10-2009
Geschreven voor: Onkyo DR-S501

Ik heb het apparaat net binnen. Het design is mooi, zwart met blauw licht.
Minder is het geluid wat je hoort als er niets aan staat.
Het aantal aansluitingen valt een beetje tegen. Het is eigenlijk een veredelde DVD speler. Mijn Onkyo CD wisselaar wordt niet automatisch geselecteerd maar moet je op Video 1 zetten (hoezo video?)
Mijn vorige, helaas defecte, receiver (TX-SR-502E) is voor muziek een veel betere keuze. Stil als ie stil moet zijn en aansluiting mogelijk van diverse audio apparaten.
Toch ben ik wel tevreden omdat het een compacte alles in een oplossing is. Klein en met een ingebouwde DVD speler en een Tuner.

jlease 08-10-2009
Geschreven voor: Onkyo DR-S501

Bezit nu sinds een paar weken in het bezit van een zwarte Onkyo DR-S501. Ik heb als speakers bij de Onkyo de keuze gemaakt voor een set vloerstaanders van Mordaunt-Short de Avant 906i.

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een ontzettend fijne combinatie is, audio klinkt verbluffend correct, goed uitgebalanceerd hoog/midden en laag. Cd's en SACD's klinken nu tov de voorgaande 5.1 set van Panasonic weer als muziek in de oren.

Het is geen surround set maar de Onkyo beschikt over zgn Theater Dimensional Virtual Surround en de speakers gaan daar erg goed mee om, films vouwen zich toch enigszins om je heen, je mist nu wel tov de 5.1 en 2.1 sets de dreunen van de bas maar dat is geen redem om alsnog een sub er bij te plaatsen, overigens bij audio mis je de extra bas al helemaal niet.

Bij DVD en TV geluid is de spraak helder en de geluiden mooi verdeeld. Upscaling via HMDI ziet er keurig uit op mijn HD-Ready LCD.

De DR-S501 beschikt over voldoende aansluitingen voor allerhande apparatuur.

Het is wel een groot (als in diep) apparaat, houd daar rekening mee als deze in een kast wordt geplaatst.

Hoge waardering aangezien dit voor mij de perfecte combi is, alles zit er op en aan wat ik nodig heb, de Onkyo laat zich met de ogen dicht bedienen.

Kleur intensiteit van de verlichting is aan te passen maar zeker niet irritant, de ventilator heb ik overigens nog niet gehoord, ook niet bij audio of DVD op laag volume.

ps, de set LS-V501 klinkt ook al erg lekker, ik wilde echter vloerstaanders zonder sub vandaar de keuze voor de MS 906i's.

Nekodon 28-07-2009
Geschreven voor: Onkyo DR-S501

Ik zal deze set vergelijken met LG HB354BS. Beide hebben standaard een behoorlijk geluid in huis. In de 'natuurlijke' stand (zonder handmatige presets aan geluid) is de klank van de Onkyo dichter bij het orgineel. LG klinkt zeker niet slecht en laten we wel wezen, ook geluid dient voor een ieder prettig te voelen, maar puur op objectief geluid komt deze Onkyo er beter van af dan de LG. Beide kennen wel aanpassingsmogelijkheden voor het geluid. LG doet dit met voorafingestelde mogelijkheden zoals concert, sport, news, drama etc, waarbij de echo, bass en trebble en dergelijke al aangepast zijn. Onkyo laat deze handmatig aanpassen.
Qua uiterlijk is de LG een stuk gelikter dan de Onkyo en past over het algemeen bij de inmiddels bestaande kermis aan lichtjes bij ons in de kasten. De statige Onkyo heeft een grotere boxenset bijgeleverd dan de blauw belichte LG, maar laat ook de kwaliteit hierdoor beter uitkomen. Buiten de leuke trucjes zoals het welkom heten van de LG en het afscheidnemen bij het afsluiten heeft deze instelmogelijkheden voor de ingebouwde Blue-Ray speler. Buiten het reeds benoemde geluid, zijn er ook instellingen voor het beeld en de voorafgebruikte ondertitels en taalgebruik. De aansluitmogelijkheden van andere apparatuur is helaas ietwat minimaal. natuurlijk HDMI, usb, Coaxiaal, optisch en dat soort dingen, waardoor over het algemeen de meeste apparatuur toch wel degelijk aangesloten kan worden, maar het gemis aan een 'simpele' scart aansluiting vind ik wel het noemen waard. De meeste bestaande apparaten zijn toch voorzien hiervan en zouden we graag op deze manier ook aansluiten op de set. Onkyo kent deze mogelijkheid wel. Het aansluiten in het algemeen is bij de Onkyo makkelijker. Stekkertjes erin en klaar terwijl de LG dit nog doet met luidspreker snoer en de klemmetjes. Twee duidelijke verschillen tussen de LG en de Onkyo zijn de Blue Ray speler bij de LG tegen de DVD speler bij de Onkyo en de Ipod mogelijkheid bij de LG en het ontbreken bij de Onkyo. Je mag door het laatste stellen dat de LG zich meer op een jonger publiek richt dan de Onkyo die gewoon voor goed geluid wil gaan en laten we wel wezen MP3 is toch niet de echte volle sound.
Beide sets brengen de boxen al snel aan de praat waardoor bij een laag volume ook de tonen helder en vol over komen. Bij overmatig volume gebruik heeft de LG een lichte vorm van vervorming. De Onkyo blijft in dit gebied ook helder. Tot slot zou ik zeggen, wanneer u puur voor muziek wilt gaan raad ik de Onkyo aan, wilt u wat meer toeters en bellen dan zou ik zeker de LG in ogenschouw nemen. De prijs licht voor beiden tegen de kleine 500 euro dus dat geeft de doorslag niet. Ook niet dat beiden zo'n beetje alles op cd of DVD lezen. Geluid is persoonlijk, dus neem de tijd om beide ook te luisteren.

lanlaren 24-01-2009
Geschreven voor: Onkyo DR-S501

Een Onkyo receiver aangeschaft en aagesloten met Audica geluidsboxen en subwoofer. Heel goed geluid.
Laats op bezoek bij iemand met een Harman Kardan home synema set (1000 euro) maar hoorde toch duidelijk verschil.
Dus thuis direct mijn geluidsinstallatie aangexzet en ja hoor een stuk beter.
Dit is dus een heel goede combinatie.

jeff23482 21-01-2009
Geschreven voor: Onkyo DR-S501

Ben erg lang op zoek geweest naar een goede 2.1 set voor thuis.

Na het wegstrepen van de JVC DD-3 en de Panasonic SC-PTX50 ben ik bij de Onkyo LS-V501 uitgekomen. Qua prijs omhoog gegaan per 2009 (?), maar de lovende recensies beloofden veel goeds. Gaan luisteren in de betere audiozaak en ja, klonk inderdaad erg goed. Lekker vol maar toch met veel detail. Vond alleen dat de Onkyo sub op laag-laag een beetje tekort kwam.

In het verleden altijd fanatiek JBL luisteraar geweest en gevraagd of de JBL 68 2.1 set aan de Onkyo receiver kon worden gekoppeld, puur ter vergelijk. En ja, ik vond zelf het geluid nóg mooier, de sub heeft een net iets groter bereik maar overheerst absoluut niet! Perfect!

Heb nu dus deze Onkyo receiver (die dus ook wordt gebruikt voor de LS-V501 set) aan de JBL set aangesloten, helemaal tevreden!! En nog een schappelijke prijs ook.

Zijn na een paar dagen al meerdere films en cd's afgespeeld.....echt een aanrader deze combo!