Denon AVR-1909

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-1909 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Majindude 15-12-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1909

sinds +- 6mnd in bezit van deze versterker.
Top geluid beeld kwaliteit is zeer goed zelfs mijn dvds zien er goed uit via deze versterker.

Heb er de denon 2500bt op aangesloten en dit werkt perfect.
gebruikte boxen is de quadral quintas 500 set.

Instellen is makkelijk vooral met audyssey.
Ook naar eigenwens in te stellen.

Al met al zeer tevreden en aan te raden.

aadler22 02-04-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Heb hem 8 maanden tot volle tevredenheid in huis.
Geluid is heel goed. In vergelijking met mijn vorige Denon veel meer warmte en dynamiek. Door de Audissey instellingen is het geluid in de gehele kamer van een gelijk niveau. Ik gebruik een 5.1 opstelling met 2x Celestion CS8i's en 3 JBL Sat20 luidsprekers.
Helaas is hij gisteren defect geraakt. Moet hem terugsturen naar Duitsland omdat ik hem daar voor 200 euro minder gekocht heb. Afwachten hoe dit afloopt.

jmaf 16-09-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Die Denon is vast en zeker aan te bevelen voor zijn uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding (veel kortingen voor het ogenblik op internet wegens de aankomst van zijn opvolger : de AVR 1910). Veel aansluitingsmogelijkheden met o.a. 3 HDMI-ingangen (4 of 5 zou nog beter zijn geweest). Heel warme en ruime klanken (misschien wat te zacht of te lief !)bijzonder geschikt voor Home-cine gebruik (meer dan voor muziek). Volledige Audissey-systeem voor een verrassende aanpassing van uw installatie (luidsprekers, akoestiek ...) aan het lokaal. De autocalibratie verloopt zorgeloos en verbetert aanzienlijk de geluidsweergave en vooral de sfeer. Voor sommigen zal dat misschien een beetje te of wat kunstmatig klinken. In dat geval is het dan aan te bevelen zijn eigen Equalization te doen(via manual EQ). Zo kan men vertrekken van de autocalibratie van het Audissey-systeem (om een goede basis-curve te hebben) en nadien fijn aanpassen volgens zijn eigen eisen (en oren !) om de mooiste geluidsweergave te verkrijgen. Heel overzichtelijk display met aanduiding van de audio ingangssignalen links en de audio uitgangssignalen rechts : heel praktisch. Alle combinaties mogelijk van bv toepassing van Dolby Pro logic IIx op een opname in Dolby True HD 5.1
De video-upscaling tot 1080p is van Faroudja : niet uitzonderlijk maar toch goed. Gebruiksaanwijzing soms wat ingewikkeld en afstandbediening niet uitzonderlijk (en zonder verlichting) maar voor de rest, een heel toffe versterker. Heb de mogelijkheid gehad om de Yamaha RXV-663 en de Marantz SR5003 grondig te testen en te vergelijken. De Denon heeft volgens mij het meest aan te bieden.

jmaf 11-09-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Die Denon is vast en zeker aan te bevelen voor zijn uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding (veel kortingen voor het ogenblik op internet wegens de aankomst van zijn opvolger : de Avr 1910).
Heel warme en ruime klanken (missschien wat te zacht of te lief !)bijzonder geschikt voor Home-cine gebruik (meer dan voor muziek).

RR 72 24-08-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

ben zeer tevreden over de denon 1909 en heb sinds kort de i-pod docking station(ook denon)erop aangesloten waanzinnig geluid en makkelijk in bediening i.v.m.synchronisatie.

denstijn66 29-05-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Ik heb sinds een half jaartje de Denon 1909 in mijn bezit. Lang genoeg om er eens mijn ervaringen over mee te geven. Even mijn opstelling: aan de Denon zijn een PS3, mac mini, en Telenet HD recorder aangesloten. Als luidsprekers gebruik ik de B&W 685 Theatre set (met oa de B&W 685 als fronts en de B&W 686 als rears). Alles aangesloten met hdmi natuurlijk, behvale de mac mini. Daarvoor heb ik een extra externe usb-geluidskaart van M-audio voor gekocht, die het geluid via een optische kabel doorstuurt naar de Denon. Ik moet zeggen, ik ben een freak, dus luidsprekers staan redelijk ideaal opgesteld. Je bent wel even zoet om alles perfect in te stellen, maar eens dat gebeurd is, en als alles is ingespeeld, is het echt genieten. Muziek klinkt echt fantastisch, maar blu ray is pas écht genieten. Wat me ook wel opvalt is dat de Denon het stereo-geluid van gewone tv-uitzendingen ook heel mooi omzet naar surround geluid. Ik heb hiervoor nog andere surround setjes gehad (sony versterker icm Harman Kardon hkts 11) maar dit is gewoon een ander niveau. Echt heel tevreden van.

jarno123 13-04-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Absoluut een topapparaat. heb slecht 2 speakers aangesloten (bi-amped Heco Aleva 400), maar dan ook zeer goed. Die keren dat ik een film draai is de virtual surround-optie goed genoeg.
Alleen voor mij is zijn er te veel opties. Ongelovelijk wat een manual ik moest doorworstelen. En zeker niet gebruiksvriendelijk.

smartie71 08-03-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Na 18 jaar trouwe dienst begon mijn Denon receiver kuren te vertonen. Gezien de probleemloze periode met de voorganger, nu dus weer gekozen voor een Denon.
Het geluid is zoals verwacht mag worden van Denon: uitstekend.
Minpunt aan de AVR-1909 is de complexiteit van het apparaat en de afstandbediening. De receiver kan zo veel, dat je door de bomen soms het bos niet meer ziet. En dan helpt de afstandbediening niet echt mee. Wat een K-geval.
Ook het instellen van het apparaat is geen prettig klusje. Als je per ongeluk op een verkeerde knop drukt kan je weer van voor af aan beginnen. Maar wellicht is dat bij alle AVR receivers zo.
Maar als alles dan eenmaal is ingesteld en na een paar weken de gewenning aan de knoppen toestaat, dan is het ook genieten. Hopelijk weer voor 18 jaar.

tommy13 06-03-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Was al een tijdje opzoek naar een goede vervanger van mijn yamaha rx-v559 en heb getwijfelt tussen de maraantz sr5003 de yamaha 863 en deze denon. De yamaha 863 viel snel af nadat ik een test gelezen had van HomeTheather waarbij het vermogen niet goed uit de bus kwam.
De maranzt was ook een goede keuze en kwa geluid is de denon voor films wat direkter had ik gemerkt bij de winkel.
Omdat ik hem het meest voor films gebruik vond ik daarom deze fijner en heeft wat meer instel mogelijk heden.
De handleiding is inderdaad niet de gemakkelijkste daar moet je voor bij yamaha zijn.

En hij klikt super heb er een sony s350 blu-ray op aan gesloten en sony harddisk recorder via hdmi verder de setup box en een mediaplayer waar hij het video signaal netjes doet upscalen naar 1080i omdat mijn tv hd ready is.
De eerste blu ray dieik erop draaide was black hwak down en die klonk super zonder de installing van audyssey gedaan te hebben.
Als je audyssey wilt gaan instellen kun je dit beste doen als het stil is in huis en kijk hiervoor ook even op het forum wat ik eerder melde daar staan handige tips.
Heb alleen nog niet kunnen uit testen wat verschil is.
Het is ook mooi dat je alles van naam kunt veranderen en alles goed kunt toe wijzen.
Maar schrijf wel eerst alles goed op waar je alles op aan sluit voor je de versterker in de kast zet dat scheelt veel werk steeds.
Verder bedien ik de denon met de logitech harmony 555 en die bedien hem goed, maar voor het echte instellen heb je de origienele hand bediening nodig.

Ik_ 08-02-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Na een hoop jaren een 'simpele' receiver gebruikt te hebben, heb ik onlangs de Denon 1909 aangeschaft. Onder andere voor het efficient doorlinken van diverse game consoles en HD (satelliet) receivers.

Het configureren was een behoorlijk karwij. Dat gezegd hebbende loopt er nu nog maar 1 HDMI kabel naar de tv, en hangt echt alles aan de receiver (6 AV componenten).

Behalve dat een dergelijk centraal apparaat erg handig is, ben ik behoorlijk onder de indruk van het geluid. Ik had al aardige speakers, maar deze komen nu pas echt tot hun recht.

Ook de Audyssey functies zoals Dynamic Volume zijn handig en zeer nuttig.

ChristiaanJonker 12-01-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Heb dit apparaat nu 2 weken in huis, ik kan alleen maar zeggen dat het een geweldig apparaat is. Het geluid is zuiver en warm. Heb deze set gekocht icm de Harman Kardon hkts 11, en ik ben hier dus zeer tevreden over. Ben nog steeds aan het ontdekken wat de reciver allemaal kan.

jansen1967 02-01-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1909

na lang zoeken en vergelijken is het dan deze geworden,vanavond uitgepakt, aangesloten en de eerste indruk? WAUW, receiver geeft indrukwekkend geluid, zowel in stereo, alsook in surround modus.
Hell freezes over klinkt adembenemend fraai:-)

fienepien 20-11-2008
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Wat een prachtig appararaat zeg! Alles zit er op en aan! Veel receivers zijn prima voor surround, maar deze klinkt ook bij het audiogedeelte zeer goed. Een mooi, warm en fris geluid komt eruit. Absoluut een aanrader voor wie iets moois zoekt voor een betaalbare prijs. Ga naar de winkel en sla je slag!!!

matman 18-11-2008
Geschreven voor: Denon AVR-1909

WOW. Heftig ding. Alles aan dit monster gehangen. LCD, XBOX, PS3, CD, DVD, Digitale TV. Het geluid is goed in te stellen, automatisch of handmatig per speaker, etc. Je bent even bezig om de juiste balans voor je eigen kamer te zoeken, maar dan heb je ook een beest in huis. Ik heb een heel bescheiden JBL-stje SCS200.5 eraan hangen. Maar blijft gewoon zuiver totdat je pijn in je oren krijgt. Dus ik weet niet waar JIJ op zit te wachten... Ik heb zeker geen spijt.

roombalover 06-11-2008
Geschreven voor: Denon AVR-1909

Na lang wikken en wegen en veel lezen van reviews heb ik hem dan toch gekocht!
Hij is de vervanger voor een technics dolby surround versterker van zo'n 10 tot 15 jaar oud..
Het aansluiten is makkelijk als je de gebruiksaanwijzing volgt en de auto set up gaat ook makkelijk.
Mijn opstelling bestaat uit: een dvd recorder via HDMI aangesloten, een LCD scherm ook via HDMI aangesloten en een 5.1 Kef 3005 opstelling.

1e indruk: Wow! Wat een geluid en dan heb ik nog geen fijnafstelling gedaan!
De audyssey dynamic volume werkt ook goed. Let er wel op dat de dynamic volume standaard op de midnight stand staat! Want nadat ik deze op day had gezet.... nog meer wow! Dit was ook 1 van de redenen waarom ik voor deze versterker heb gekozen. Heb namelijk 2 kleine kinderen en zelfs in de midnight stand klinkt de versterker heel mooi. De stemmen en lage bassen worden meer naar voren getrokken en luide pieken van explosies worden inder luid, maar de sound blijft mooi!
Stereo klinkt de versterker ook mooi zelfs over de kleine speakertjes!