Sony STR-DH100

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony STR-DH100 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Niek_2010 04-06-2013
Geschreven voor: Sony STR-DH100

Toch wel verrast over het geluid. Bevalt meer dan goed. Tenslotte zocht ik een apparaat voor mijn 4 boxen. En ze doen het meer dan goed. De knopjes op de AB zijn daarentegen wel erg klein! Voor het overige een prima apparaat voor een klein prijsje!

Niek_2010 14-02-2013
Geschreven voor: Sony STR-DH100

Prima product. Via een BTW actie bij De Block gekocht. Na ruim 10 jaar trouwe dienst van mijn oude Denon reciever deze aangeschaft vanwege de dubbele speakerset. Bevalt tot nu toe prima. Doet datgene wat die moet doen. Niets meer, niets minder.

kieskeurigkeiskeurig 10-11-2012
Geschreven voor: Sony STR-DH100

Overall is dit een receiver die value for money biedt - heel veel mogelijkheden en excellente geluidskwaliteit biedt hij niet, maar daar is de prijs ook naar.

Geluidskwaliteit. Verwacht geen wonderen van de Sony. Het is een eenvoudig apparaat dat doet waarvoor hij ontworpen is (tuner, versterker, aansluitmogelijkheden voor 2 sets boxen, CD, platenspeler), maar niet meer dan dat. Het bescheiden uitgangsvermogen is voldoende om niet al te veeleisende speakers aan te sturen, maar mijn B&W683's waren veel te zwaar voor het versterkerdeel (nauwelijks lage tonen, vervorming, geluidsbeeld liep volledig dicht). Al met al prima geschikt voor niet al te veeleisende gebruikers, werkkamer, keuken, dat soort werk.

Mogelijkheden. De gebruikelijke zaken kunnen aangesloten worden. Niet geschikt voor aansluiting van subwoofer. Aparte knoppen voor lage en hoge tonen, dat is het zo'n beetje.

Gebruiksgemak. De eenvoudige opzet van het apparaat maakt dat het gemakkelijk te bedienen is. De afstandbediening kan ook voor andere sony-apparaten gebruikt worden, en bevat daarom wat veel knoppen. Eén minpuntje: het schakelen tussen invoerapparaten (tuner, CD, etc) gebeurt met een draaiknop, en er wordt niet heel duidelijk aangegeven hoever je de knop moet draaien om een bepaald apparaat te kiezen. Fijn is dat alle functies ook zonder afstandbediening te gebruiken zijn.

Vormgeving. Helder, strak design. Typisch het uiterlijk dat Hifi-apparatuur al decennialang heeft. Niet origineel of opvallend, maar ergonomisch (afgezien van draaiknop en afstandbediening) prima.

Duurzaamheid: ik heb dit apparaat nu twee jaar en in die periode veel gebruikt. Van enige slijtage, losse knoppen of aansluitingen, etc, is geen sprake. Ik concludeer dat dit een degelijk apparaat is dat vermoedelijk nog jaren mee kan.

Geluidspro 12-05-2012
Geschreven voor: Sony STR-DH100

Gewoon een zeer goede receiver voor zo weinig geld !

Ik vind de de versterker mooi is vormgegeven en van zeer goed materiaal is gemaakt.
Als iemand wilt weten tot hoe ver de volume gaat dan is dit je antwoord : 73 en dan max
ik heb ervaren dat je daar nooit in de buurt komt met cd's kom je echt nooit boven de 30 uit

Conclusie: ZEER GOED GELUID VOOR WEINIG GELD!!

BorisC 25-03-2012
Geschreven voor: Sony STR-DH100

Ik heb deze receiver voor m'n vriendin gekocht om bij de computer te gebruiken. Hij wordt gebruikt in combinatie met een stel Tangent EVO E4 speakers en een BK Gemini II subwoofer. Het geluid heeft me positief verrast, zeker voor de prijs die ik met een aanbieding heb betaald. Als ik 1 minder positief puntje moet verzinnen dan is het de geluidskwaliteit van de tuner. Die loopt in het hoog nogal af, dus klinkt aan de matte kant. Met treble op +3dB klinkt het meer zoals het zou moeten, maar dat is natuurlijk een lapmiddel. Ik beschouw de tuner vooral als een leuk extraatje, dus het is geen groot probleem. Puik ding voor de prijs.

Arie 30 16-01-2011
Geschreven voor: Sony STR-DH100

Heb deze receiver gekocht ter vervanging van de oude versterker die meer dan 30 jaar oud is geworden en waarvan alleen de verlichting al een aantal jaren defect was. Het geluid voldoet prima met 2 luidsprekers, in de toekomst wil ik er twee bij plaatsen, Overigens heb de oude luidsprekers voorlopig weer op deze receiver aangesloten. De bediening is even wennen en de afstandbediening had wel iets eenvoudiger gemogen, veel knoppen er op die je waarschijnlijk nooit zal gebruiken.

rxdekoster 06-05-2010
Geschreven voor: Sony STR-DH100

Het wordt lastig om in de populaire prijsklasse nog een stereo receiver of versterker te vinden nu de markt overspoeld wordt met av receivers met tot 15 speakeruitgangen. Dit is gelukkig wel zo een recht toe recht aan stereo receiver. Met de linker en rechter uitgangen dubbel uitgevoerd zodat je je speaker ook bi-wired kan aansluiten. Jammer dat de connectoren van de speakeruitgangen wat klein zijn uitgevoerd wat de diameter van de snoeren beperkt. De bediening is erg eenvoudig, geen dynamische EQ, maar gewoon bass en trebble elk in stappen van + of - 1 db instelbaar tot +/- 10 dB. I.c.m. mijn JBL E80 die in het laag wat meer power nodig hebben voldoet + 2 dB in het laag uitstekend zonder boemerig te worden. Het geluid is dan ook voor alle muziekstijlen zeer helder gedefinieerd. Harmonische vervorming is niet aanwezig (fluitconcert van CPJ Bach) en sterke pulsen worden foutloos weergegeven (Carmen Suite voor orkest en percussie). Menselijke stemmen komen ook als ze praten zeer natuurlijk over, wat een bijzonderheid is, zelfs in de dure klasse. De afstandsbediening is nogal overkill als je verder geen Sony apparaten hebt, maar wat je nodig hebt is er tussen al die knopjes wel te vinden. Over de duurzaamheid kan ik niet veel kwijt na slechts twee weken, maar Sony geeft twee jaar fabrieksgarantie. Voor deze prijs zal je je zeker niet bekocht voelen. Ik geniet van het geluid, of ik nu luister naar rock, pop, jazz of klassiek.

bert2004 18-10-2009
Geschreven voor: Sony STR-DH100

Een redelijk tot goede allround receiver zonder poespas.
Vanwege de afmetingen was ik gedwongen mijn Marantz PM 80 versterker aan de kant te zetten.
Qua versterkingsvermogen kan hij ondanks gelijkwaardig wattage niet tippen aan de klappen in het laag die mijn Marantz van 15 jaar kan weergeven, maar desondanks geen kwaad woord over de Sony, want voor die prijs is het een prima ding. Nadeel vind ik de goedkope klemmen op de achterkant van de receiver voor je speakers, kost dat zoveel meer schroefaansluitingen?
een beetje dik speakerdraad kan je niet kwijt op die manier, maar ja het is dan ook geen high end apparaat.
Ik moet hem ook niet vergelijken met mijn Marantz van 15 jaar oud die 1300,00 gulden heeft gekost.

De voordelen zijn de afmetingen, want ik begrijp niet dat er niet naar audio apparatuur word gekeken qua afmetingen en daar je audio/video meubel op aanpas.
Nu heb ik mijn versterker aan moeten passen aan het audio/video meubel die niet goedkoop was.