Denon DRA-500AE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon DRA-500AE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Martijndevries 22-01-2014
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Was op zoek naar een 2.0 versterker met goed geluid. Maar helaas, het geluid viel toch echt wat tegen. Ik was een instapmodel van marantz gewend maar deze was na 10 jaar overleden. Misschien toch verwend met marantz maar het verschil was te groot. Ik miste een krachtige gecontroleerde bas. Het was meer blazen en zoemen. Ook sommige lage frequenties leek hij niet aan te kunnen, deze vielen weg. Andere lage frequenties weer te hard. De hoge tonen zijn een beetje blikkerig. In het algemeen lijkt de versterker weinig details weer te geven. Het wordt een beetje een brei. Meteen terug gebracht dus en geruild voor een onkyo tx8030. 70 euro duurder maar deze heeft gelukkig wel weer hifi geluid zoals ik gewend was. Alle details zijn weer te horen en er zit weer gevoel in... Daarnaast lijkt deze ook een stuk beter afgewerkt met vergulde pluggen, meer aansluitmogelijkheden en mooiere en stevigere knoppen etc. Jammer dus. Er zijn te weinig goede betaalbare 2.0 versterkers. Er zit vergeleken bij de 7.2 zooi bijna geen knoppen, software of aansluiting op. 700 watt is ook niet nodig, 200 is voldoende. Dan zou je voor 200 a 300 euro toch gewoon superkwaliteit moeten kunnen kopen? Maar goed...

fujifans5000 29-08-2011
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Meer dan een jaar in gebruik, eerst met Mission Cristal 10 op voet en nu met B&W S603-S3. Fraai geluid, vooral bij gebruik van de stand "pure direct" waarbij alle overbodige regelingen en de display worden uitgeschakeld. Zeer neutraal geluid met fraaie trompet klanken en een zeer ver doorlopend laag. Geen enkel probleem met het leveren van veel vermogen gedurende langere tijd. In combinatie met Denon CD speler veel waar voor het geld.
Minpuntjes: bediening vergt gewenning en het regelen van het volume is hoorbaar met zachte "klikjes" in de speakers.

lens755 19-02-2011
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Voor mijn moeder deze receiver gekocht. Een heel fijn ding. Omdat zij geen grote speakers in de huiskamer wilde heb ik 2 Dali Concept 1 speakers erop gezet. Geen zware bassen maar ik heb liever geen bas dan een lelijke bas.
Omdat zij hem enkele maanden bezit kan ik niets zeggen over de duurzaamheid.

zanzibar 02-02-2011
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Heb deze receiver een week geleden tweedehands gekocht, ik was op de hoogte van een foutje in de tuner, het automatisch afstemmen van de zenders werkt niet, blijft maar doorlopen, heb ze dan maar handmatig ingesteld, vandaar dat ik een 5 geef voor duurzaamheid. Weet er trouwens iemand hoe ik dit eventueel kan oplossen, of moet het apparaat in herstelling voor een software-upgrade? Alhoewel de FM- zenders zijn perfect opgeslaan dus de tuner en alle andere functies werken.

Wat het geluid van de DENON DRA-500AE betreft één woord: SUBLIEM! Heb 2 jaar geleden een Sony STR-de197 nieuw aangekocht, wat een verschil, vooral in het frequentiebereik, geen schel hoog, geen bass-gebonk, maar een zacht, vol en krachtig geluidsignaal ook bij een laag volume, prachtig en perfect gescheiden stereoweergave... mijn Heco-Victa speakers beantwoorden zich daar volledig aan.

Ok, de denon kost 170 euro meer dan de sony.
Hopelijk heb ik van deze receiver nog veel luisterplezier, een aanrader!

Tok2 16-05-2010
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Ik heb dit aparaat ook gehad, en het viel flinkt tegen, het geluid klinkt echt kunstmatig
veel bas, die een beetje storend werkt, en de hoge tonen die klinken ritsel achtig, en het mooie vole geluid van het tikken op Bijv drumstokje op de rand van een drums klinkt plastic achtig bij mij andere versterker klinkt dit mooi vol en een volwassen geluid , heel realistic, dat mis ik bij dit aparaat
Dit aparaat valt dus heel erg tegen wat de geluid kwaliteit betreft, nooit meer een aparaat met versterker en tuner in een
ben bli dat ik me ander versterker nog had Puf

met andere worden, het klinkt wel mooi , maar meer ook niet een prul geluid
Je mist de de

kik1 16-05-2012

Wat voor Speakers heb je?

kik1 04-12-2011

Wat voor Speakers heb je dan en wat voor ondergrond dat scheelt nl ook in de bassen en de hoge tonen.
Kijk maar eens naar de andere reviews,die geven allemaal een cijfer tussen de 4en5 sterren.
Zelf heb ik hem ook met een paar JBL Studio L880,en ik heb een prachtig geluid,maar op een Parket vloer of houten vloer moet je rekening houden met resonantie.

Gr
Kik

jo100 20-09-2009

-----------updatereview, 20-9-2009-----------
Heb het systeem nu 2 jaar en nu kan ik dus ook de betrouwbaarheid een cijfer geven.

Nogmaals totaal geen spijt het geluid is en blijft in combo met de iq7 speakers van keff suprieur en gelukkig ondervind ik totaal geen problemen.

Vooral vocaal blinkt het systeem echt uit!

Petje af denon!

----------1e review, 5-1-2008-----------
Deze receiver in combinatie met Kef IQ7 speakers gekocht.

Zeer tevreden, mooi vol geluid en ziet er ook mooi uit.

Had achteraf niets anders gekozen.

DIctus Werner 13-06-2009
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Zeer mooie klank,tof toestel....maar heeft me al twee maal op anderhalf jaar in de steek gelaten,na 10 maanden plots een knal dit met de tuner in werking na weken toestel terug O.K verleden week de zelfde knal,terug naar de verkoper en verdeler nu willen ze dat ik alles zelf betaal volgens mij en na onderhoud met andere winkels is het wel degelijk een probleem in het toestel zelf,als ik met de Belgische kosumenten organisatie dreig zijn ze plotseling heel stil en gaan ze me terug bellen.

Jacky 2008 03-02-2008
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Sinds een paar weken in huis en ben er erg tevreden over. Ik had eest de Sony STR 300 aangeschaft vanwege zijn omschakeling van stereo naar een surround effect, amar dta voel me zwaar tegen. De Denon geeft een mooi warm geluid, is makkeljk in gebruik en kan op veel fronten worden aangepast. Trebel, bas, speakers en loudness. Ik maak veel gebruik van tuner en cd. OOk de dvd speler erop aangesloten en daar heeft de denon me weer verrast! Stereo effect is zo goed dat je hel gevoel hebt in de film te zitten. Toppie dus.

jo100 05-01-2008
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Deze receiver in combinatie met Kef IQ7 speakers gekocht.

Zeer tevreden, mooi vol geluid en ziet er ook mooi uit.

Had achteraf niets anders gekozen.

jan.hees 13-04-2007
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Door Kieskeurigtoch maar weer eens op het spoor gekomen van een vrij aardige receiver. In deze de Denondra 500 ae. Dit is een receiver zonder frutels en fratsers, kort maar krachtig waar voor je geld.Wat me opvalt dat dit produkt een vrij warm geluid afgeeft. Ook de kanaalscheiding is zeer goed. Het tunergedeelte is ook zeer goed. Ik mag bij deze de mensen die achter kieskeurig zitten nog eens van harte bedanken, daar zij toch ook de leek de kans geven om kommentaar te geven.

R. Kanters 21-11-2006

Omdat ik geen goede ruimte heb voor een 5.1 werd mij een stereo versterker
aangeraden. Hoewel ik geen vergelijk heb met een 5.1 versterker kan ik zeggen
dat deze versterker in combinatie met MS904i speakers geweldig klinkt.
Let wel op indien je later een sub aan wilt aansluiten: daar is geen pre-out
voor beschikbaar. Bij 1 model duurder wel (700AE).
Bediening is gemakkelijk met een eenvoudige maar duidelijke afstandsbediening.

D.J.E. Giesen 27-10-2006
Geschreven voor: Denon DRA-500AE

Er zijn tegenwoordig zo veel verschillende versterkers op de markt, dat je zo
af en toe door de bomen het bos niet meer ziet. Ik gebruik een versterker
voornamelijk voor muziek via mijn iPod en ik kijk zo heel af en toe eens een
DVD. Dat is de voornaamste reden dat ik voor stereo heb gekozen. Dit geeft nog
steeds de mooiste geluidsweergave bij muziek. Het 'home cinema' idee is bij het
breedste publiek bekend tegenwoordig en menigeen zal daar ook voor kiezen. Maar
wanneer je echt voor muziek gaat, dan kan ik niets anders dan stereo
aanbevelen. Met het merk Denon ben ik aardig bekend en weet dan ook dat dit
merk kwaliteit levert voor een scherpe prijs. Ik heb de Denon DRA-500AE nu een
aantal dagen in gebruik en hij bevalt zeer goed. Ik heb deze gekocht in
combinatie met Monitor Audio Bronze B2 luidsprekers en het geluid is simpelweg
fantastisch. De versterker heeft voldoende aansluitmogelijkheden zodat ik ook
mijn TV, Playstation 2 (als DVD-speler) en iPod op het geheel heb aangesloten.
De weergave van het geluid is bij alle aansluitingen heel helder zowel in hoge
als in lage tonen. Ook met het kijken van een DVD valt de weergave van het
geluid op, zo scherp klinkt het. Helaas dan geen surround, maar wel
verschrikkelijk goed stereo-geluid. In de toekomst breid ik deze combinatie nog
uit met een Denon DVD/CD-speler en wellicht nog twee extra luidsprekers. Iemand
suggesties?