Pioneer VSX-1019AH-K

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer VSX-1019AH-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

volley1955 26-06-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-1019AH-K

Ik heb de Pioneer 1019 nu een week in het bezit en ben onder de indruk van de vele, vele instel mogelijkheden.
Eigenlijk teveel en inderdaad de handleiding geeft niet altijd evenveel duidelijkheid.
Ik vind het toestel er goed uit zien en een voordeel is de mindere inbowdiepte voor in een kast. Wel geeft ie erg veel warmte af en met een ruimte van bijna 2 cm aan de bovenzij hoop ik dat de lak op de kast blijft zitten en dat het toestel toch voldoende afkoeling kan vinden. We zullen het ervaren.
Ik heb het toestel in Duisland gekocht en dat is prima gegaan. De prijs scheelt aanzienlijk. Euro 499,00 t.o.v. de prijzen hier van bijna Euro 600,00 tot dik in de Euro 700,00. Geen bezorgkosten als je het in Duisland kunt regelen. Anders Euro 15,00.
Door tijdgebrek eigenlijk nog niet alles beproefd en ingesteld. Ik heb alles aangesloten en het werkt. Alleen heb ik de indruk dat het nog niet optimaal is.
Ik heb de receiver middels een HDMIkabel aan de TV Pioneer 5090 verbonden en zou verwachten dat op de receiver de aansluiting HDMI zou oplichten. Dit is niet het geval. Ook de HUMAX en DVD speler heb ik op de TV aangesloten en de audiokabels op de receiver.
Misschien is er iemand die mij wijzer kan maken hoe je het beste de aansluitingen kan doen en bijbehoren instellingen moeten zijn. Ik houd me dan ook zeer aanbevolen.

Ko49 31-01-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-1019AH-K

Een briljante versterker. Wat een ongelooflijk mooi geluid. En een ongekend aantal mogelijkheden, usb, ipod, HDMI, super. Voorlopig voor mij alleen stereo daar ik nog geen 5.1. of 7.1 surround heb. De handleiding is onvoorstelbaar matig, slecht gewoon. Dit moet beter! Kortom, wat een heerlijke receiver, en voorlopig ga ik nog puzzelen om al het fraais te ontwarren. Ik kom later nog terug als ik meer weet. Ko

ekalle1 05-10-2009
Geschreven voor: Pioneer VSX-1019AH-K

In tegenstelling tot Pieter, ben ik wel positief over deze receiver.
Ik heb hiervoor een Onkyo gehad, die ik wegens de grootte, de hoeveelheid warmte die hij produceerde, en het verbruik (meer dan 800 Watt!) weer heb verkocht.
De Pioneer is inderdaad wat meer plastic, maar ziet er verder mooi uit en voelt toch degelijk aan. Het geluid is perfect, het duurt even voordat alles naar wens is ingesteld, maar dan heb je ook wat. De handleiding is wat warrig en daardoor is het af en toe zoeken naar de juiste uitleg en instelling. Je kunt dan ook zo'n beetje alles naar wens instellen. Vooral het geluid van MP3 bestanden is erg goed, dit had ik niet verwacht. De samenwerking met mijn iPod touch is perfect. Ook met de weergave van DTS en DTS HD hoor ik geen verschil met mijn Onkyo.

Al met al zeer tevreden met deze receiver en de geleverde service door Foka.

pieter van vliet 22-09-2009
Geschreven voor: Pioneer VSX-1019AH-K

>Veel plastic, geen kwaliteitsuitstraling (wel blingbling met het glimmende front, maar dat is geen kwaliteit).
>Brom geconstateerd (cq vibratie die in mijn kast resoneert en hoorbaar wordt), bij een hifi product van deze prijs een doodzonde.
>Algehele kwaliteitsindruk matig, vergeleken bij bv Denon (wel zelfde prijsnivo!)
>Waardeloze Customer Service bij zowel Eshop.nl als Pioneer zelf. Zo arrogant (Eshop) en nietszeggend (Pioneer) heb ik het niet eerder meegemaakt.