Onkyo TX-NR3007

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR3007 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

xraybok 20-12-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-NR3007

In principe een fantastische versterker met een supergeluid.
Alleen een heel groot probleem is het geklik..... Onkyo zegt hierover, desgevraagd, dat dat juist goed is. Het apparaat beschermt dan zichzelf tegen overbalsting. Je hoort soms heel vaak dit geklik van een intern relais.
Als liefhebber van klassiek muziek is dit een walgelijke situatie. Verdere navraag bij Onkyo levert geen reacties meer.
Is voor mij onbegrijpelijk dat ze dit zo durven te verkopen. Verder is het erg onhandig dat je door een lijst van output-opties moet 'scrollen' om bij je voorkeur uit te komen. Soms ga je eraan voorbij en dan moet je weer alle opties door.
Echte miskoop dus!

aleenheer 25-09-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR3007

Ik heb gezocht naar een krachtige AV versterker die ook geschikt is voor gewoon stereo werk. Heb nu alle CD's omgezet naar Flac en hij speelt deze zonder problemen (mijn cd's) af direct van mijn NAS.
Afspelen van Blue-ray, DVD's etc gaat top. Heb deze receiver afgesteld op 7.1. 9.2 is toch iets te veel van het goede volgens mijn vrouw. :-)

ALs je alles goed aansluit dan kan je binnen een uur het eerste geluid horen. Het afstellen vraagt toch wel veel tijd en dat kostte me zeker een dag ondanks mijn technische/media achtergrond. Dat komt omdat dit apparaat zoveel mogelijkheden heeft. Niet normaal wat het kan.

Video is zeer goed. Upscaling naar 1080p gaat top.
Geluid afstellen met microfoon is echt heel gemakkelijk. Zelf instellen is eigenlijk onnodig.

Receiver wordt wel erg heet, maar dat is normaal. In laag volume vraagt hij al 100 wat van het net.
TV kijken via de receiver kan, maar is niet ideaal als je niet altijd het geluid via de speakers horen wil. Ik wil bijvoorbeeld journaal gewoon via de TV horen. Het kan wel maar vergt extra handelingen.

De opvolger 3008 is al geschikt voor 3d, maar ik denk dat voordat echt allerlei titels in real 3D binnen gaan komen deze reciever ook aan vervanging toe is.

Ik heb dus deze gekozen ipv Marantz, Sony ES of Denon

thijsdgier 30-01-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR3007

Na veel getwijfeld te hebben om een keuze maken tussen een ES van Sony, de tx-nr807 en de tx-nr3007. Toch maar voor deze 3007 gekozen. Echtwaar na deze aangesloten te hebben, duurde een klein halfuurtje, kwam er echt een hemels geluid en beeld uit. Niet te geloven dat zelfs 1080i van de hd tuner beter via de receiver loopt dan direct naar mijn tv. Geweldig!
Ook de lipsychronisatie werkt uitstekend bij streaming media via de ps3.
Afstelling, fluitje van een cent met de bijgeleverde mic.
Heeft echt veel opties en op geen valt echt wat aan te merken. Afstandbediening werkt met alle merken, zo niet kan je via infrarood gewoon functies kopieren, in een woord heerlijk. Na negen jaar overgestapt van sony naar onkyo, nog geen minuut spijt gehad!!!!