Sony HT-SF1000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony HT-SF1000 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MartijnEindhoven88 16-04-2008
Geschreven voor: Sony HT-SF1000

Super setje .. nu al meer dan een jaar bij mij thuis staan. Goed gebouwd, heel mooie speakerstands, prachtig geluid, goede (niet perfecte) codec ondersteuning.

AANSLUITINGEN:

Aansluitingen genoeg.. Ik heb een Xbox360 via toslink (Dolby Digital), Playstation 3 via Toslink (Dolby Digital, DTS, DTS MA), Wii via analoge stereo (Dolby Prologic IIx) en een Vista Media Center via coaxial (Dolby Digital) aangesloten. Alle apparaten werken prima samen met het apparaat. Het ondersteund niet meest exotische codecs zoals WMA Pro maar dat mag je van deze prijsklasse ook niet verwachten (dat is 750+ reciever waar je dan naar kijkt). Het was alleen even opletten bij het instellen van de juiste DTS instellingen op de PS3. Bepaalde Blurays bleven op 2.0/2.1 mode werken. Truuk was om de PS3 DTS door te laten sturen via Bitstream. (Kan dit setje ook niets aan doen).
Volgens mij ondersteund de set geen 96hz PCM maar kan ik niet met volle zekerheid zeggen.

GELUID:
Geluid klinkt erg goed. Wellicht dat sommige audiofielen het niet genoeg vind maar het klinkt 10x beter dan welk kant-en-klaar consumenten setje dan ook.

HDMI:
Volgens mij kan hij HDMI passtrough doen (2x in, 1x uit naar TV .. pikt hij audio van af) maar dit gebruik ik niet dus dat zou ik ook niet weten.

BESTURING:
Geen interface of zoiets dergelijk maar de afstandsbediening is makkelijk zat. Het displaytje is echter soms met wat zonlicht moeilijker te lezen.

CALIBRATIE:
Sony geeft je er een speciaal microfoon bij. Hierdoor kun je het hele setje compleet aan iedere omgeving aanpassen. (Let er alleen wel op dat het tunen ontiegelijk hard gaat omdat hij het geluid goed rond moet sturen. Ik leg ook altijd de microfoon op de plek waar ik zit en niet in het midden van de hele setup .. hierdoor komen de stemmen harder door). Je kunt het hele setje ook apart nog instellen door de afstand, bass, treble en volume van iedere indv. speaker af te stellen. Ook kunnen algemene levels aangepast worden via het mini-menutje op het schermpje voorop. Wijst zichzelf wel.

RADIO:
Ik luister radio via mijn MCE dus ik gebruik het niet. Het apparaat bied het iig wel aan.

SPEAKERSTANDS:
Degelijke en vrij grote voeten. Montage was erg gemakkelijk en draden zijn dun en makkelijk weg te werken. Draden zijn wel lang .. Gok een meter of 5 .. maar dat weet ik niet zeker. Goed draad .. in principe hoef je niet meteen naar de winkel te gaan voor 10x beter draad.

LOOKS:
Bekijk en oordeel zelf. Prachtig setje! Unit is ook lekker dun en word amper warm en heeft ook geen irritante mini ventilator er in zitten

OVERAL:
Een super setje .. zeker voor deze prijs. Let er alleen wel op dat het echt audio-only is en geen volwaardige AV reciever. Echter voor mijn scenario werkt het prima. Oftewel heb je dus al een prima DVD speler met een optische uitgang of zoekt u een goedkope Blu-ray setup, is de HT-SF1000 (of zijn broertje de 1100) zeker een goede keuze!