Pioneer VSX-917V-K

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer VSX-917V-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

WDD 09-01-2008
Geschreven voor: Pioneer VSX-917V-K

Een mooi en goed apparaat.

Wij gebruiken hem voor het geluid van onze Pioneer Plasma TV (5080 XA) en i.c.m. met een Bose Acoustimass 10 systeem. Geeft een zeer goed resultaat.

Zowel TV geluid als films zijn zeer goed. Muziek DvD is helemaal super met het grote TV scherm erbij en het goede geluid.

Apparaat geeft inderdaad behoorlijk wat warmte af.
Beslist een goede koop.

Oldtimer 23-11-2007
Geschreven voor: Pioneer VSX-917V-K

Ik heb sinds enkele weken deze receiver in mijn bezit.
Daarvoor was er een Harman Kardon AVR3480, dit is een stereo receiver maar met AV aansluitingen.
De Harman levert 2x 120 watt aan 8 Ohm.

Nu dus de VSX 917-s.
Van stereo naar 5.1 geluid is een flinke stap.
Meer speakers die je moet kopen en dan de vele (lange) kabels die je moet leggen in de huiskamer en dan nog het ophangen van de achterspeakers.
Maar het was de moeite waard!

We hebben eerst getest met 5.1 zonder het B-speaker kanaal te gebruiken. Dat klinkt niet slecht en zelfs stereo zeker niet slechter dan de Harman Kardon.
Daarna hebben we de voorspeakers Bi-Amp aangesloten, dus het A-speaker kanaal voor het hoog en het B-speaker kanaal gebruikt voor de aansturing van het laag van de voorspeakers.

Wauwww... wat een enorme verbetering!!
Het geluid is gelijk een stuk vetter, klinkt duidelijk breder en is nu ineens hoger in klasse en boven dat van de toch al niet slecht klinkende Harman.
Het gaat ook een flink stuk harder zonder dat de boel in de vervorming gaat.

Als nadeel daarvan wordt de VSX 917 wel veel warmer, immers alle eindtrappen worden nu (stevig) gebruikt. Op een goed geventileerd plekje zetten is belangrijk. Er is nog een truukje om de receiver iets koeler te krijgen.
Na het inmeten met het MCACC systeem zet je alle kanalen 6 dB harder. Dus als je linksachter speaker op -0.5 dB staat maak je daarvan 5.5.

Als centerspeaker gebruiken we een Elac CC101.2, voor 2x Magnat Vintage 110 die in de boekenkast, met een met noppenschuim gedempte achterkastwand staan, achter 2 tijdelijke Aiwa speakertjes en als sub een Tannoy TS10. Bij de voorspeakers zijn de verbindingsstrips tussen de hoog en laag filteraansluiting uiteraard verwijderd.

Deze receiver klinkt Bi-Amp aangesloten uitstekend en als je dan kijkt wat dat ding dan kost, is er een zeer goede prijs-kwaliteits verhouding.
Ook handig vinden wij thuis de USB aansluiting aan de voorkant van de receiver en dat in kombinatie met de Sound Retriever optie, een speciale functie om gecomprimeerde (mp3) muziek weer wat voller te laten klinken.
Jammer alleen dat je met de remote controll maar weing extra apparaten kan bedienen. Zo zit er geen Marantz DVD speler tussen de codes en een leerfunctie zit er helaas niet in

De HDMI functie hebben we niet kunnen testen, wij hebben geen HDMI tv of DVD-speler.

Vriendelijke groet, Oldtimer

Erwin Ooyman 21-11-2007
Geschreven voor: Pioneer VSX-917V-K

Nette prijsgunstige receiver met zeer mooi geluid! Instellingen eenvoudig te maken; veel in-/uitgangen.
Kom van een VSX-859 systeem: vind geluid nu beter in surround. Inregelen via mic eenv en goed.
Systeem wordt wel heet en verbruikt nogal wat stroom. Mis de vrijprogbare afstandsbediening; veel apparaten voorgeprogrammeerd maar zo ontbreekt teletekst en wordt de Pioneer DVR niet geheel ondersteund-> 3 afstbed naast elkaar. (--)
Min: behuizing: plastic voetjes, dun plaatwerk, frontje valt eruit, e.d. USB: herkent niet alle moderne sticks;
Prijs/prestatie goed;