Yamaha RX-V467

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V467 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bert Hollander 17-02-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-V467

Deze geweldige receiver gekocht samen met de Yamaha BD S 667 Blu Ray speler en de Teufel LT 3 power Edition.
In het begin even worstelen met het aansluiten,maar
man wat een sound.
In één woord GEWELDIG!
En dat voor een relatief lage prijs.
Ik heb de reiver nu een paar weken in het bezit dus ik ben zelfs nog voorzichtig geweest met de waardering.

antonv51 08-01-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-V467

Deze receiver heb ik nu een aantal weken in huis en ik ben zeer tevreden. Mijn complete home cinema set is opgebouwd uit een Panasonic plasma TX-P42S20 TV, een Philips BDP2500 bluray speler, een Humax 5050C PVR en een Harman Kardon HTKS11 5.1 luidsprekersysteem. Het geheel bedien ik met een Logitech Harmony 555 universele afstandsbediening.
De Humax en de Philips zijn via HDMI met de Yamaha verbonden, naar de TV loopt nog maar een HDMI kabel. Daarnaast heb ik voor audio nog optische SPDIF aansluitingen gebruikt om naar CD of digitale radio te luisteren.
Het kost wat tijd om alle kabels aan te sluiten, maar de instelling van de receiver is redelijk eenvoudig. De YPAO automatische instelling met de meetmicrofoon geeft een redelijke basisinstelling van de surround speakers en de subwoofer. De afsnijfrequentie van subwoofer heb ik aangepast naar 120Hz en de equalizer heb ik uitgeschakeld.
Audio via 5.1 stereo klinkt goed; het geluid is transparant en warm met een stevige bas die nergens overheersend is of "boomt". Het lijkt alsof het geluid uit een set grote luidsprekers komt. Standaard stereo is wat minder, maar dat komt omdat mijn front-luidsprekers direct naast de TV staan.
Bij bluray is het geluid geweldig met overtuigende baseffecten en een goede ruimtelijke weergave van de geluidseffecten in zowel zachte als harde passages. Het vermogen van de versterker is ruim voldoende om eenvoudig ruzie met de buren te krijgen.
Ik heb de receiver in een gesloten kast staan en dan is het erg prettig dat de versterker een hoog rendement heeft en weinig warmte afgeeft (ook goed voor het milieu).