Pioneer VSX-920-K

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer VSX-920-K op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ceescbe1 20-02-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Met deze A/V receiver krijg je ontzettend veel voor relatief weinig euro's. Bijna alles kun je erop aansluiten en bijna alles is mogelijk.
Het is echter wel een apparaat wat je niet zomaar even snel aansluit. Neem er de tijd voor. Internetradio kun je via je computer instellen en je kunt een USB toetsenbord koppelen aan de VSX-920 waardoor het instellen wat gemakkelijker gaat. Als je TV aanstaat, zie je dan ook nog wat je aan het doen bent. Internetradio URL’s kun je dan weer via de computer intoetsen door naar het IP adres van de VSX-920 te browsen.
Maar zoals gezegd: neem de tijd en lees de handleiding grondig.
Vergeet ook niet om een optische kabel voor het retour geluid te bestellen. Al hoewel een HDMI 1.4 kabel een Audio Retour Channel heeft, kan deze A/V receiver daar niets mee. Naast de HDMI kabel heb je dus nog een kabel nodig voor het geluid van je TV. Beetje jammer. Maar als dan eindelijk alles is aangesloten (Blue Ray, iPhone, CD-speler, computer en Wii) en de MCACC functie de boel heeft gekalibreerd, dan heb je ook wat. Over de geluidskwaliteit valt natuurlijk te twisten, maar voor veruit de meesten onder ons is de kwaliteit waarschijnlijk meer dan goed genoeg.
Doordat je de namen van de bronnen kan veranderen is de versterker ook door andere gezinsleden eenvoudig te bedienen. Maar de afstandsbediening is eigenlijk te ingewikkeld. Zo veel knoppen op zo’n klein apparaatje. Maar net als met de versterker is alles mogelijk. De afstandsbediening is ook voor andere apparatuur te gebruiken. Bij het aanzetten van de TV gaat de A/V receiver automatisch aan en gaat het geluid over je luidsprekers (mits je TV dit ondersteunt).
Ik vind het een fantastisch apparaat.

MMOC 13-01-2011
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Ik heb de 920 aangeschaft vanwege de aantrekkelijke prijs (384,- bij Smits) en de vele aansluitmogelijkheden waaronder de iPhone functie.

Nu vind ik dat net het deel van de receiver dat tegenvalt. De bijgeleverde kabel is van slechte kwaliteit waardoor er een kraakje in het geluid hoor. Ik gebruik dus gewoon mijn Apple dock via de analoge CD aansluiting. Verder meer dan voldoende aansluit- en instelmogelijkheden, dus een 9.

Ik heb de Jamo S606 5.0 surroundset op de receiver aangesloten, dus zonder subwoofer. De frontspeakers heb ik bi-amped aangesloten zodat de hoge en lage tonen beter zijn gescheiden. Hiervoor kun je de surround achterspeakers gebruiken aangezien ik geen 7.1 opstelling hoef.

Het geluid is na wat spelen met de instelling goed. Ik had er misschien meer van verwacht maar ik heb alleen nog MP3 geluisterd en geen digitale kwaliteit zoals DVD of Blu-ray. Daar verwacht ik veel van. Eerst via de MCACC afgesteld en dan nog wat handmatige aanpassingen gedaan.

Het gebruiksgemak vind ik prima in orde en de handleiding is duidelijk en volledig. De afstandsbediening kun je inleren voor andere apparaten, ook erg handig.

Ik vind het ontwerp van de receiver erg strak.

Als je puur voor muziek gaat is een Onkyo of Marantz (stereo) misschien een betere keuze. Maar overall gezien is dit een uitstekend product voor een redelijke prijs. Voor net geen 1.000,- (receiver, Jamo S606 HCS3, Samsung Blu-ray en alle kabels )heb je een uitstekende set.

pioneer vinc 26-12-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Heb deze versterker een paar dagen staan en moet zeggen hij doet het lekker.
Ik heb als front (stereo) speakers een setje Vifa Carat2 en die komen goed tot hun recht.
Mooi helder geluid die ook de stereo weergave erg goed doet.
Met films in surround werkt het ook supergoed. Mooi vol geluid tijdens actie films (de polar express denderde door de kamer)
Ik heb tevens een harmony one van logitech om alle apparaten te bedienen en dat maakt het een stuk gebruiksvriendelijker.
een 10 geef ik niet want er zijn vast betere versterkers, maar of dat in deze prijsklasse ook is???
Moet alleen nog het internetradio voor elkaar maken, hoewel met de Ipod aangesloten er keuze genoeg is. En ook het geluid vanaf de Ipod klinkt erg goed! (al blijft het een lager kwaliteit)

maar een aanrader! dat zeker

s@nder84 25-12-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Ik had een Pioneer VSX-415 met de S-V50-G A/V speakerset. Door alle HDMI apparaten die erbij gekomen zijn wilde ik dat graag direct via mijn receiver kunnen regelen. Alle apparaten werken uitstekend! Ik ben nog zoekende naar alle instellingen maar heb mijn speakerset met de MCACC setup ingesteld wat uitstekend werkt.

Lamahore 23-12-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Mijn 22 jaar oude Sansui 3000 hield er helaas mee op. FM-tuner was kapot en de versterker was ook niet meer 100%. Dan merk je dat er inmiddels veel is veranderd. Al ben ik geen digibeet: deze AV-receiver heeft dan wel heel veel instel- en aansluitmogelijkheden ... maar als je door die brei heen bent, heb je een fantastisch apparaat, met bijbehorende BluRay 333, als setje gekocht bij Correct. Verder nog aangesloten Pioneer analoge CD-speler, Philips 32PFL7605H digitale LED-tv (aanrader!) en de nog steeds prima 22 jaar oude Bose AM-5 boxen ... en de digi's in het netwerk. De daarvoor nodige kabels moet je nog wel erbij regelen: HDMI-,digi/coax en ethernet-kabels. Beetje goedkoop: alleen RCA- en Ipod-kabels bijgeleverd. Probleem gaf vooral de HDMI-out, beetje gevoelig, en de best wel ingewikkelde afstands-bediening. De boxen aangesloten op Front en de receiver kiest automatisch de goede instellingen. Via je PC kan je de Internet-radio instellen.

stanley63 20-12-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Werkte helaas niet goed - digitale receiver via Philips DCR-5012 - met UPC HD TV. Continue onderbreking geluid. Was, bleek achteraf, bekend bij internetwinkel. Verder ook niet met I-pod Nano 3e generatie. Omgeruild met vergelijkbare receiver van Denon, hier werkte alles wel goed, terwijl ook het geluid beter is en alles wat eenvoudiger te bedienen en aan te sluiten is.

ArnoK 13-10-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Ik heb deze receiver nu 2 weekjes en heeft mijn Yamaha rx-v1500 THX versterker vervangen, vanwege de aansluit mogelijkheden, en dat je bijna alle kanten op kan met dit apparaat.

- Geluid klinkt na het instellen met de mcacc microfoon goed, moet nog hier en daar fine tunen, maar het is allemaal nogelijk via het overzichtelijke grafische on screen menu.
- HDMI 1.4 aansluitingen dus helemaal voorbereid voor de toekomst, en voorbereid op 3D.
- Alle geluids formaten wat op dit moment zijn zit er allemaal op, zeer uitgebreid in te stellen.
- Internet radio werkt echt perfect, alleen veel zenders waar hij geen connectie mee krijgt, maar die kun je mooi veranderen in je webbrowser. sommige zenders die er standaard in staan wil je ook niet horen, maar is een kwestie van smaak.
- over de degelijkheid van dit apparaat kan ik nog niks zeggen, maar het voelt allemaal wel goed aan, zowel het apparaat zelf als de afstandsbediening.
dit is mijn eerste pioneer apparaat.
- je kunt je ipod touch als remote voor deze receiver gebruiken, echt een leuke gadget, en werkt perfect via wifi.
- de bijpassende BLU-RAY speler zal binnenkort volgen.

kortom een mooi en uitgebreid apparaat helemaal vol met mogelijkheden om je wel een paar zondagen van de straat te houden, ik kom steeds meer instellingen te weten.

Svennie 01-09-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

heb deze receiver een dikke 2 maanden, en ben er zeer tevreden over, had hiervoor een pioneer VSX-810, en deze 920 klinkt beetje helderder, en de stemmen klinken ook duidelijker in een film, hij kan ongeveer even luid, zeer hard dus, als mijn vorige.
Voor muziek beluisteren gebruik ik hem niet, klinkt toch nog beter op m'n stereo versterker.
Als luidsprekers gebruik ik oa de jamo S606 als fronts, mooie combinatie in ieder geval. Het design is ook mooi, en past goed bij m'n bluray BDP-320 van pioneer ook.

eric nh 30-07-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Een paar weken in bezit met een paar full size magnat frontspeaker, Yamaha Centerspeaker en Bose 201 surroudspeakers. Daarnaast draait er nog een 200 watt Subwoofer mee.

Wat een geweldig geluid en wat een mogelijkheden biedt deze av receiver. Klaar voor 3D weergave, volledig 1080P, Vermogen in overvloet en... een Ethernet aansluiting, dus ook internet radio, mijn Apple Imac met Itunes is ook draadloos gekoppeld en de Iphone dient dan als afstandsbediening.
Het werkt echt perfect.

Een betere koop had ik in deze prijsklasse niet kunnen doen. Goede diepe en volle bassen, een heel erg sprankelend hoog zonder irritant te worden, kortom een mooi uitgebalanceerd geluid.
De afstandsbediening had iets luxer gemogen met een display waar je iets op kunt zien wat je doet, maar ja, dat schijnt geen enkele fabrikant te snappen, dus geen minpunten hiervoor.

SalimRMAF 19-06-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Na een maand of 6 te hebben genoten van mijn VSX-919 wilde ik kijken of de 920 een waardige opvolger is. Wil toekomstzeker zijn, dus 3D, 1 extra HDMI en internetradio was een must. Ik heb er een beetje mijn twijfels over eerlijk gezegd.
De 919 werd in Maleisie gemaakt, terwijl mijn 920 in China is gemaakt. De afstandsbediening voelt een stuk "plasticer" aan dan die van de 919 (AAA ipv AA) , en ook de LCD-OSD-Display heeft een lelijkere kleur, namelijk donkerwit i.p.v. fel wit zoals de 919 die wel had. De 920 mist ook de mooie standby/on blauwe LED die aanging wanneer de receiver aan staat. De voeding is verzwakt van 295 watt bij de 919, naar 245 watt bij de 920. Of dit iets positiefs is weet ik niet, op het eerste ook niet maar als je dan ziet dat de gewicht van de 920 1 kilo is gestegen tegenover de 919 denk ik van wel! De voeding zelf is van de VSX-1020.

Netwerkfunctie werkt vrijwel perfect. Het is wel een seconde of 3 tot 6 wachten, maar hij weergeeft alle stations. ASF, WMA, Hot108Jamz, Juzie FM, Maroc 1, alles!

-De MCACC werkt ook goed. Net wat uitgebreider dan bij de VSX-919 BTW.

Mijn verwachting is dat het stroomvebruik met 20% is afgenomen, terwijl de output naar de speakers wel hetzelfde is gebleven! De 920 is 5CM dieper dan de 919.

De 9-serie van Pioneer gebruikt altijd componenten van de 10-serie, terwijl de 820 bijvoorbeeld weer de slechtere onderdelen krijgt.

THX Neural Surround is vervangen door DTS Neural Surround bij de 920.

HDMI switching gaat erg snel.
Enige nadeel, die ik ook bij de 919 had is dat ik geen DTS-HD geluid krijg wanneer ik mijn WDTV Live HD koppel aan de 920. TrueHD doet het wel, maar toen ik een Onkyo 577 had kreeg ik wel DTS-HD te horen. Waarschijnlijk ligt dit aan mijn TV of aan de WDTV zelf. Een BluRay middels HDMI laat weer wel het DTS-HD logo opbranden.

:) Leuke receiver tot de >500 euro. Kijken of Pioneer over 2 jaren iets leukers weet neer te zetten.

RichieTV 13-06-2010
Geschreven voor: Pioneer VSX-920-K

Dit is echt een wereldklasse versteker voor een kleine prijs.
Ik was op zoek naar een nieuwe versterker, mét de voorbereiding voor de toekomst.
Ik wil er toch graag weer een jaar of 6-7 mee vooruit kunnen, liefst langer.
Dan heb ik liever teveel opties dan te weinig. Nou, opties genoeg!

-Uiteraard ondersteuning voor alle coderingen zoals dolby true HD, prologic IIz etc.
-HDMI 1.4 , dus klaar voor 3D.
-Internet Radio via LAN !!
-Via optionele bluetooth adapter (eur 99) kun je muziek vanaf ieder bluetooth apparaat streamen.
-Mp3 audio wordt opgewaardeerd naar cd kwaliteit.
-d.m.v. hoogte kanalen uitbreidbaar tot 9.1
-Ingebouwde videoconverter van analoog->analoog (composite naar component en omgekeerd) en analoog->digitaal (anologe bronnen worden omgezet naar digitaal tbv hdmi)
-upscaling naar 1080P
-usb aansluiting op de voorkant voor het afspelen van diverse media
-aansluiting voor iphone/ipod, speelt alle bestanden hiervan af en kan ermee bediend worden.
-2 zone audio, kan op 2 verschillende lokaties verschillende bronnen afspelen.
-automatische calibratie van de luidsprekers.
-Bediening via scherm en via osd op de tv.
-Zéér veel instelmogelijkheden.

De aansluitingen aan de voorzijde zijn, voor wanneer je ze niet gebruikt, afgedekt met een klepje.
Al met al een receiver waar alles mogelijk mee is.
Door de vele mogelijkheden is het soms wel zoeken naar de beste geluidsinstelling. Maar nogmaals, liever teveel opties dan te weinig.
Bij het geven van de cijfers kijk ik ook naar de prijs/kwaliteitverhouding.
Omdat van de levensduur niets te zeggen is, ga ik uit van pioneers reputatie.
Ik gebruik deze versterker met Eltax Evolution 5.2 speakers.