Onkyo TX-NR708

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR708 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mlamlam 20-03-2014
Geschreven voor: Onkyo TX-NR708

Op 8 december 2013 mijn defecte receiver ingeleverd bij de plaatselijke retailer waar het apparaat ook was aangeschaft. Het bekende euvel uit de 6- 7 en 8 serie had ook deze receiver getroffen: een defect HDMI board (met daarop ook de DSP-chip) waardoor er totaal geen geluid meer uit de receiver komt. Inmiddels was de receiver al 2,5 jaar oud en formeel dus buiten de standaard fabrieksgarantie.

De retailer heeft de Onkyo opgestuurd naar een Onkyo Service Center in het oosten van het land. Daarna was het ruim drie(!) maanden wachten op het HDMI-board en de noodzakelijke modificatie in de vorm van een extra board. In de tweede week van maart 2014 heb ik de receiver weer kunnen ophalen en is deze vanwege een 'coulance-regeling' door Onkyo volledig kosteloos gerepareerd. Ik hoop dat ik nu wat langer ongestoord kan genieten van mijn TX-NR708. Al met al ben ik tevreden met de geboden oplossing en blijf er een prima geluid komen uit deze receiver.

mlamlam 25-12-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR708

Dit is mijn tweede Onkyo receiver. Nadat het HDMI bord van mijn eerste Onkyo 6-serie tot drie keer toe is gerepareerd (onder garantie gelukkig!) heb ik van de leverancier uiteindelijk het aankoopbedrag teruggekregen. Vanwege de prijs/prestatieverhouding toch maar weer voor een Onkyo gegaan in de hoop en de verwachting dat het defecte HDMI bord exemplarisch zou zijn. Helaas blijkt na twee en een half jaar dat hetzelfde euvel nu ook mijn TX-NR708 treft: het HDMI bord heeft het begeven!
Op diverse fora blijkt dat menig Onkyo versterker hier vroeg of laat last van kan krijgen. Als mogelijke oorzaken worden aangegeven: het apparaat wordt te warm (want deze heeft geen geforceerde koeling), sommige condensatoren zijn mogelijk niet goed bestand tegen de warmte of tegen spanningspieken in het apparaat, en componenten die mogelijk niet al te best zijn gesoldeerd op het bord. In elk geval lijkt het er op dat problemen met het HDMI bord bij Onkyo receivers structurele vormen begint aan te nemen, en dat is flink balen! Ik ben bang dat dit de laatste Onkyo is die ik in huis heb gehaald ondanks de vele features en, niet onbelangrijk, de prima geluidskwaliteit. Jammer dat de kwaliteit van dit eens uitstekende merk op deze wijze afglijdt naar een bedenkelijk niveau. Nu maar hopen dat er wel muziek zit in de service en coulance van Onkyo.

Suijkerland 26-12-2013

Beste mlamlam,
Ook bij mijn Onkyo reciever TX-NR708 heeft het HDMI bord het begeven.
Dit gebeurde na 2 jaar en 3 maanden. Garantie verlopen dus helaas. Ik kon hem opsturen naar radio Correct en die zouden doorsturen voor reperatie. Kosten onbekend maar kreeg de mededeling beter een nieuwe te kopen.Toen ik vroeg of het een uitzondering was, kreeg ik te horen dat er vele bij radio Correct stonden met dit HDMI probleem. Op internet was het een bekend probleem en was bekend bij de importeur maar werd niets aan gedaan. En dan na te gaan dat mijn oude Onkyo Integra het na 10 jaar nog steeds doet, maar geen HDMI dus ja....
Het vertrouwen, in het verleden een high class merk, is verdwenen.Zelf nog wel gerepareerd door het HDMI bord in een 220 graden oven te verwarmen voor 10 minuten. Het soldertin vloeit dan weer naar de juiste plaats. Daarna weer een werkend HDMI bord, de bekende klik was weer terug, maar ondanks de aangebrachte geforceerde koeling (computerfan)in het tv meubel gaf hij na 6 maanden weer de geest.
Voor mij geen Onkyo meer!!! wat een gedegradeerd merk is het geworden, jammer hoor. Inmiddels een Yamaha besteld waar ik goede berichten over hoor.
Voor degene die een versterker gaan kopen en een Onkyo willen kopen geef ik het advies, kijk eens verder en weet dat het na 2 a 3 jaar uit met de pret is van de ONKYO.Tenminste grote kans hierop.
Of de importeur coulance heeft?? ik ben benieuwd want het is bij hun bekend maar tot heden nog steeds het probleem bij vele ONKYO bezitters.

mlamlam 30-12-2013

Update: Vandaag ontving ik bericht van Onkyo dat mijn receiver uit coulance eenmalig kostenloos wordt gerepareerd. Dank aan Mark van de klantenservice van Onkyo Duitsland! Het blijft jammer dat de receivers van Onkyo een slechte MTBF (mean time before failure) ratio hebben vanwege een kennelijk structureel probleem aan het HDMI bord, maar ik hoop dat mijn receiver na terugkomst van de reparateur voorlopig probleemloos zijn werk blijft doen.

Suijkerland 20-04-2013
Geschreven voor: Onkyo TX-NR708

Vanmorgen problemen met de Onkyo TX-NR708. Geen geluid output meer. Van alles geprobeerd maar niets. Gisternavond uit gezet en nu niets meer. Onkyo is ongeveer 2,5 jaar oud en nooit probleem gehad. Bij aanzetten voor ik hem niet meer inschakelen. Normaal hoor je een relais inschakelen door een klik geluid dat hoor ik niet meer.Heb op Google gekeken maar schijnt een bekend probleem te zijn bij Onkyo. Las dat reparatiekosten van de HDMI unit wel 300 euro kan kosten.

Dutch88 12-10-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-NR708

Super versterker! Genoeg vermogen, makkelijk te bedienen. Heb hem in 'n vrij gesloten kast staan en werd wel warm icm mijn Canton Chrono 580's, geen problemen maar wel extra fan's gemonteerd aan de achterkant van de kast voor extra koeling. Een "must" is de netwerk aansluiting waarmee je talloze internet radio zenders kan ontvangen en met je I-Phone Onkyo App de versterker kan bedienen vanuit je achtertuin:) Kortom ik ben er heel erg tevreden mee!

PerryDenHaag 19-08-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-NR708

In middels voor de 2e keer terug bij CE repair. Het apparaat valt weg gaat van zelf uit en aan en uit. Als hij aanstaat dan kan ik geen volume aanpassen, niet schakelen naar andere source en de afstand bediening heeft het gedaan maar dan moet ik wel 10 cm afstand houden.

Eigenlijk weet ik niet meer wat ik van deze receiver moet vinden. Toen hij het nog deed super geluid, een advies om deze bi-wired aan te sluiten en zelf de afstand e.d. in te stellen.

Ook al contact gehad met onkyo maar die laten niets meer van hun horen. Al met al een teleurstellende ervaring. Misschien te ongeduldig, de receiver ligt vanaf 03-08 bij ce-repair, nu is het de 19e. Hoe lang moet ik nog geduld hebben?

Henry Mac 04-01-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-NR708

Deze pas gehaald in Rotterdam. Prachtige receiver met heel veel mogelijkheden. Alleen het eerste exemplaar sneuvelde al vrij snel. Geen enkele digitale ingang (opt, coax en hdmi) gaf nog geluid. Teruggebracht en geruild. Lijkt het nu goed te doen. Heb inmiddels wel een hoop gelezen over de firmware problemen die de nieuwe modellen met netwerk hebben.
De versterker geeft een mooi geluid. Ben nog niet helemaal overtuigd van audyssey omdat het geluid wel erg bonkig wordt. Pure audio is al mooi.

Ralph1979 23-07-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR708

Geweldige kwaliteit! Zeer heldere weergave van beeld en geluid. Ook het instellen is makkelijk en uitgebreid.

De 7 hdmi 1.4a ingangen maken het een zeer compleet systeem en klaar voor de toekomst met 3D!

Heb deze set gekocht icm de Harman Kardon HKTS-16bq, wat een geluidservaring! Zeker een aanrader!

guy timmers 03-07-2010

IK HEB DEZE EEN DAG IN HUIS EN AL VEEL GETEST
Wat een mooi apparaat instellen echt makkelijk. Mooi rijk geluid
heel veel inslemogelijkheden.