Onkyo TX-NR808

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR808 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Edwin023 18-04-2012
Geschreven voor: Onkyo TX-NR808

Mooi apparaat met heel veel mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld extra speakers aansluiten die je apart kunt aanzetten in bijvoorbeeld de keuken of badkamer.Het mooie is dat je die (zones) 2 verschillende bronnen kan laten afspelen. Bijvoorbeeld in de woonkamer TV en in de keuken internetradio.
De afstandbediening is even wennen maar is verder prima. Je kunt er veel andere apparaten mee bedienen.

Verder een prima apparaat met heel veel mogelijkheden.

HanzelWijchen 22-12-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-NR808

Beste Onkyo tot nu toe, alles is super, zeker na de laatste update. In het begin problemen gehad met de afstandbediening, echter doordat de Onkyo in een kast stond was de ventilatie achterin de versterker natuurlijk een heel stuk minder. Daar zit nu net de videoprocessor die erg warm kan worden samen met (ik denk) een of andere controller waaronder die voor de afstandbediening en de voorkant van de versterker. Op de videoprocessor koelblokje geplakt van een oude videokaart van een computer en het probleem is totaal verholpen. Verder super apparaat, zeker in combinatie met Tannoy

Julko 15-12-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-NR808

Voorheen meer dan 10 jaar een Denon receiver gehad. Geen problemen. Speelt nog steeds bij familielid.
Sedert een half jaar deze receiver in huis. Afstandbediening stopte er al snel mee. (was mee te leven) Sedert 27oktober staat hij nu bij CE Repair in Mijdrecht. Geen OSD meer. Geen mogelijkheid meer, om ander HDMI uitgang te selecteren, anders dan CBL/SAT. Met andere woorden receiver onbruikbaar. Geen idee hoe dit opgelost gaat worden. Onderdelen Onkyo blijken zeer slecht leverbaar.

julko 09-01-2012

Inmiddels na bemiddeling van Franklin in Duiven, is de receiver gerepareerd. En werkt weer perfect.

klabal 09-01-2012

Inmiddels na bemiddeling van Franklin in Duiven , is de receiver gerepareerd. En werkt weer perfect.

mr president 05-09-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR808

Ik heb de TX-NR808 nu een maandje in gebruik. Ik vind het een fantastische receiver. Ik gebruik hem in combinatie met JBL Studio L speakers in 5.0 opstelling, Sony CDP-XE570, Philips BDP7500B2, Samsung 46C650 TV en een HQ zelfbouw mediacenter met XBMC.
De 808 past perfect bij mijn JBL speakers. Dit is de beste combinatie die ik tot nu toe gehad heb en deze zal lange tijd blijven staan. De speakers laten nu echt horen hoe goed ze zijn, ze klinken fors beter als met de vorige versterker (middenklasse Sony). Op laag volume hele mooie bassen en hoge tonen terwijl de dynamic nog steeds in orde is, er wordt niet afgevlakt.

Bij een kennis heb ik de 608 receiver mogen horen. Qua mogelijkheden en geluidskwaliteit helemaal geen verkeerde versterker, hij mist alleen body vind ik. Vooral als het volume wat hoger gaat neemt de 808 fors afstand tov de 608. Ik heb geen spijt voor de 808 te zijn gegaan.

De verschillende audio en video profielen zijn erg goed opgezet. Per bron en dan nog per type ingangsignaal op die bron is een audio profiel te kiezen. De receiver past dan het profiel toe als de input veranderd.
Bijvoorbeeld PLII Cinema profiel bij tv uitzendingen en als er een film begint en UPC zend AC3 mee dan schakelt het profiel over naar THX Cinema.

Wat betreft de audioprofielen, de automatische setup met luisterpositievoorkeur heeft de luidsprekers perfect in balans gezet. Ik heb nog nooit, ook niet bij kennissen, zo van het geluid genoten, goed in balans, effecten rondom je heen, helemaal in orde.

De mogelijkheden van de receiver zijn te veel om op te noemen. Dit is eigenlijk maar goed ook, er zitten wat kleine puntjes in de standaard settings die ik heb moeten aanpassen om het naar mijn wens ingesteld te krijgen.

De netwerk/USB/iPod afspeelmogelijkheden zijn erg goed opgezet. Het werkt allemaal zonder al te veel gedoe en ik kom mogelijkheden tegen die niet in de manual staan. Ook de ingebouwde webserver om de preset namen aan te passen is erg handig, beter te doen dan via de afstandbediening.

Toch zijn er nog wat kleine puntjes die niet helemaal vlekkeloos verlopen. Heel af en toe tijdens schakelen tussen hdmi bronnen blijf het stil, vooral bij de UPC mediabox. Aangezien de XBMC en BDP dat bijna nooit vertonen zal het wel aan de UPC/Cisco mediabox liggen. Deze laatste ondersteund nog meer HDMI zaken niet zoals HDMI-passthrough, erg jammer overigens van UPC/Cisco.

De twee-weg remote is leuk en met wat gepriegel heb ik alle apparatuur werkend gekregen. Het is echter geen vervanging voor een Logitech Harmony One ofzo.

Het enige minpuntje vind ik de volume regeling. Deze gaat in stappen van 0.5%, dan blijf je aan de knop draaien. Daar had ik graag een instelling voor gehad om dat op 1 of 1.5% te kunnen zetten.

gerardplaisier 28-08-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR808

Ik heb deze receiver genomen nadat ik 2 jaar de txsr606 en daarna ongeveer 2 maanden de txsr608 gehad heb. Mijn speakers zijn de kef q10 als center de kef q8ds als surround en de magnat vintage 420 als front in biamping staan. De overgang naar de 808 valt zwaar tegen. Veel bassen in en geluid is voor mij zo goed als de 608. Heb verschillende films geprobeerd. mp3 via netwerk en usb klinkt behoorlijk rot.
Je kunt beter een dvd of cd speler gebruiken daarvoor.
Ik denk dat je bij de 808 meer voor de extra functies betaald dan dat er veel verschil is met de 608. Aangezien de 608 minstens 2 keer zo goedkoop is en als je de functies niet gebruikt beter de 608 kan nemen. Voordeel van de 808 is de a.b die ook van andere a.b kan leren. Misschien dat met duurdere en andere speakers anders is maar in deze opstelling toch minder.

Ruub77 13-08-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR808

Ik ben altijd een fan van Onkyo geweest en vandaar heb ik dan ook weer de TX-NR808 gekoct. Ik heb gisteren de TX-NR808 van Onkyo aangesloten. Hiervoor had ik de TX-SR806 en daarvoor de TX-SR703 en daarvoor de TX-SR501. Of ik de TX-NR808 nu beter vind dan een van deze weet ik nu nog niet. De bas van de voorspeakers vind ik een iets hardere dreun geven. Kan zijn dat ik nog moet spelen met instellingen maar dat had ik niet met de TX-SR806 niet. Tevens heeft deze versterker de mogelijkheid om nog meer speakers aan te sluiten. Nu ook voor hoog links/rechts en luidspeakers voor breed links/rechts en een tweede subwoofer. Zal doordat ik maar 8 luidspeakers inplaats van 13 heb het geluid minder zijn?

Nadat alles was aangesloten heb ik heb de firmware geupdate via het netwerk. Geen probleem netwerk gevonden. Na de firmware update geeft het netwerk problemen terwijl de update ook bedoeld is om dit te verbeteren. Of dit nu aan mijn netwerk ligt of aan de firmware update daar zal ik de komende dagen achter moeten komen.

Voor geluid geef ik nog geen cijfer. Mogelijkheden is altijd ruim overschreden bij Onkyo en goed. Soms denk ik wel dat ze meer met de mogelijkheden bezig zijn en minder met het geluid. Gebuiksgemak goed. Vormgeving vind ik persoonlijk iets minder dan de vorige uitvoeringen maar dat komt omdat de 808 iets futuristischer is. De duurzaamheid heb ik ook nog niet beoordeeld. Dit komt doordat ik dit nog niet weet en omdat mijn vorige versterker de 806 het na 1 1/2 jaar het ineens opgaf. Ik hoop dat de 808 het nu een aantal jaren goed doet en niet zo'n wegwerp cultuur ding is.

Sparks 08-08-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR808

Ik heb de Onkyo TX-SR808 gisteren gekocht als vervanging van mijn defecte Pioneer VSX-859.

De keuze op de 808 is gevallen wegens de mogelijkheden en de geluidskwaliteit al heb ik dat laatste na 1 dag natuurlijk nog niet door en door getest.

Ik heb voor de zekerheid een receiver met hdmi 1.4 gekozen. Ik heb hier lang over getwijfeld aangezien ik de toegevoegde waarde van 3D kijken met een extra bril sterk betwijfel zolang ik meerdere brillen hiervoor moet kopen en een bril moet dragen om het überhaupt te zien. Wat mij betreft is 3D dan ook een flop.

Het aansluiten ging gemakkelijk, maar de handleiding is onduidelijk. Soms worden verschillende termen gebruikt voor hetzelfde, dit werkt erg verwarrend. Voor het inregelen van het geluid heb ik de handleiding van mijn Pioneer gebruikt, deze was vele malen duidelijker.

Ik heb het geluid 2x automatisch in laten regelen, dit was een flop. Na het inregelen heb ik alle settings handmatig ingeregeld omdat deze niet correct stonden (niet op vertrouwen dus).

Voor wat betreft de cijfers van de beoordeling. Ik heb nog niet volledig getest hoe alles werkt en klinkt en ik ben in de overtuiging dat je met een 10 geen ruimte meer hebt voor verbetering en die is er echt wel (daar betaal je dan wel voor natuurlijk).

Voor wat betreft de geluidskwaliteit ben ik tot nu toe tevreden. Ik hoor veel meer heldere tonen en de bas is in orde. Ik heb bij de 807 gelezen dat deze zo'n krachtige bas had, dit is bij mijn 808 zeker niet het geval. Hij is goed, maar zeker niet overdone zoals ik wel eens las(gelukkig).
Ik ben zeer te spreken over het geluid onder Dolby Pro Logic. Je hoort heel goede geluidseffecten als je gewoon tv zit te kijken. Dit is een enorme vooruitgang ten opzichte van mijn Pioneer.

Over de duurzaamheid kan ik na 1 dag nog niets zeggen.

Voor wat betreft de vormgeving. De receiver ziet er aardig uit maar het is zeker geen kunstwerk. Gewoon standaard en niets speciaals.