Pioneer SC-LX83

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pioneer SC-LX83 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

yok 17-04-2011
Geschreven voor: Pioneer SC-LX83

Ik ben zeer tevreden over de geluidskwalitijd, het kan altijd beter maar deze speeld m'n oude DENON van 6 jaar oud helemaal weg, de klank balans is vooral bij lage volume's goed, dus voldoende laagweergave zonder dat de loudness is ingeschakeld, de aansturing van m'n subwoofer is veel beter dan de DENON dat deed.
De faseband is subliem (dit zit niet op de LX73).
Deze reciever heeft ook alle codec's aan boord, via HDMI.
Een nadeel is wel dat deze reciever erg diep is, en dat de breedte smaller is dan de andere merken.
Het vermogen van 7x 190 Watt continue moet je volgens mij maar met een korreltje zout nemen (net als bij bijna alle andere merken) want dat kan niet als het opgenomen vermogen maar 330 Watt is, tenzij de fabikanten een aparte manier van berekenen hebben?

breylie 10-01-2011
Geschreven voor: Pioneer SC-LX83

Eindelijk een surround receiver die ook heel goede stereo prestaties levert! Zeer gebruiksvriendelijk voor iedereen die dit soort apparaten gewend is. Helaas geen wifi,maar internet radio heb ik al via een ander apparaat, anders moet je een netwerkkabel (UTP) gebruiken. Heb vele goede versterkers gehad (Rotel, Accuphase) en ben vrij kritisch. Maar deze LX83 heeft zeer goede reviews en tests, en dat valt in de praktijk niet tegen. Wel even shoppen voor de beste prijs, want daar is goed over te onderhandelen (minder dan 1800e). Ik heb hem uiteindelijk bij FOKA in Rdam op voorraad gevonden. Dus wil je een surround versterker met de modernste snufjes en uitstekende geluidsweergave (moet je wel kwaliteits speakers hebben natuurlijk...) dan is deze KLASSE D versterker een echte aanrader!

keijzertje 11-12-2010
Geschreven voor: Pioneer SC-LX83

Prachtige receiver. Mooie klasse D versterking, daardoor weinig hitte en stroomverbruik. Enorm veel aansluitmogelijkheden. MCACC frequentie meetsysteem waarmee je ook allerlei akoestische problemen oplost. In mijn (lastige) ruimte klinkt dit daardoor (bijna) net zo goed als mijn high-end buizenversterkers. Groot minpunt is de beschrijving van de aansluiting van de speakers in de gebruiksaanwijzing. Je moet alle bedrading los in de klemmetjes draaien. Dus alle geconfectioneerde banaanstekkers vernacheld en dan blijkt na onderzoek op internet dat je in de klemmen een stukje plastic kunt loswrotten waardoor er toch gewoon banaanstekkers inpassen. Baal daarvan als een stekker. Maar schitterend apparaat - gebouwd als een tank.