Marantz SR7005

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR7005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

pell26 27-10-2012
Geschreven voor: Marantz SR7005

tjonge, eindelijk de airplay gratis geupdate, via site van marantz. Kan nu via de ipad alles regelen, itunes draaien en zo.
Het is wel hogere wiskunde wat betreft de gebruiksaanwijzing.
Soms heb je google erbij nodig.
Nu bij feestje staat de receiver erg hard en wordt dus warm, zeer warm, al 2x uitgegaan ivm automatische protectie denk ik. Zware bassn hoor ik nu weer.

t.neut 29-10-2012

1,5 cm is wel erg weinig ruimte voor ventilatie. als je ooit problemen hebt met de versterker door oververhitting geef dan niet aan dat je maar 1,5 cm ruimte hebt.
In de zomer moet de ventilator koeling veeel meer zijn best doen om de hitte weg te blazen. Daarbij komt dat als je het geheel op vol vermogen laat draaien je meer warmte ontwikkeling krijgt.

Als je de versterker aan internet hangt doet hij normaal wat hij moet doen. wat er waarschijnlijk fout is gegaan is dat de stroom is onderbroken of de versterker is uitgezetb tijdens het updaten.

Voor info kun je contact opnemen met Marantz nederland dit is een normaal telefoonnummer en daar werken een aantal mensen die echt bijna alles van deze versterkers weten.
Meestal kunnen zij via de telefoon al enige problemen oplossen.

Succes.

t.neut 28-10-2012

Ik zou maar oppassen met de warmte van de versterker.
Ik ben mijn versterker nu 4 weken kwijt ivm een defecte warmte sensor.

Ik weet niet wat het probleem is bij mij want de temp is nooit hoger geweest dan 42 graden. (ligt continu een thermometer op de versterker). en er is voldoende ruimte in mijn kast.

Dus wees voorzichtig. Meet de temp wanneer deze afslaat en zet de versterker op een plek waar hij meer ventilatie krijgt. Boven de versterker dient minimaal 20cm ruimte te zijn en rondom 10cm de achterkant van de kast moet je voorzien van veel warmte afvoer gaten.
Als de versterker direct na het opstarten weer in de beveiliging Gaat, dan kan de warmte sensor dus defect zijn.

Mustang302 30-10-2012

@t.neut:

Ik ben er vergeten bij te vertellen dat mijn front speakers actief zijn.
De center en de achter speakers zijn passief, vandaar dat hij nooit warmer dan 42 graden zal worden.
Hij staat bijna elke dag vanaf 12:00 uur tot 22:00 uur aan.

Over dat internet, daar is niets mis meegegaan qua spannings onderbreken ofzo, deze klacht kwam wel vaker voor kreeg ik bij terugkomst uit Elst op een brief.
Degene waar ik hem heb aangeschaft dacht ook dat je hem kon resetten, helaas.
Toen heeft hij bij mij thuis met het Elst gebeld, en te horen gekregen dat het vaker voor kwam.
Ik had de doos nog in de woonkamer, dus daar kon hij gelijk weer in.
Ik ga toch geen Airplay of weet ik veel wat gebruiken, en al helemaal geen internet radio.

pell26 03-12-2012

update dec 2012:
Ik heb nu weer het mooie geluid terug, en ben blij met deze receiver.
Heb deze receiver geupdate naar airplay en dat werkt mooi. Kan muziek draaien van mijn pc boven of van de ipad2 en 3. Ipad vind marantz door dubbel drukken op homeknop en dan onderste balkje naar rechts vegen, dan drukken op icoontje.
Blijft een comlex apparaat maar als je dedenkt dat er slechts weinig receivers op dit moment airplay waardig zijn is dit een prachtig apparaat. Denk dat ik ook een appletv box koop voor ongeveer 80 euro dan zie je het beeld van de ipad direct op tv.Klepje heb ik vaak naar beneden voor rds berichten. wil er ook zo'n bluetooth kastje bij voor direct afspelen, erg handig. Wat ik nog wil vertellen is het haarscherpe beeld wat de receiver doorgeeft. Heb er ook een humax decoder bij met hd scherm van sony.
Verder heb ik een mx5 mirage set op aangesloten. Geweldige bas komt uit dat kleine subwoovertje. AAnrader.

Mustang302 28-10-2012

Ik durf hem niet meer aan internet te hangen, in het begin is de update fout gegaan ( blijf hangen in z'n cyclus )
Ook na voledige reset bleef hij hangen in de update.
Duurde gewoon een maand voor ik hem terug had uit Elst.

Wat noem jij warm? ook ik heb er een temperatuur meter op liggen, die blijf op 42 graden.
Ik heb maar 1.5cm ruimte.

Met vriendelijke groet Mustang302

Mustang302 25-10-2012
Geschreven voor: Marantz SR7005

Gisteren de Audyssey meting verricht.
Dat had ik veel eerder moeten doen.
Wat een verschil, hij klonk wat schel, nu niet meer en er zit een vollere bas in.
Ik vond het geluid al goed in combinatie met mijn actieve Pied Pipers, maar niet verwacht dat de Audyssey meting zo'n verschil opleveren kan.
Mijn woonkamer is 54M2 met alleen maar harde wanden, en een massief houten vloer voor de rest niets qua aankleding zoals een kleed of gordijnen.
Weinig demping dus :-(
Ik heb gedacht om een Lyngdorf Room Perfect processor te kopen, maar de SR7005 doet het ook heel goed.

Met vriendelijke groet Mustang302

verhans 16-06-2012
Geschreven voor: Marantz SR7005

heb de 7005 nu ongeveer 3 maanden in bezit en moet zeggen , word met de dag beter.menu eerst wat lastig maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt gaat het bijna vanzelf.samen met de ud 7006 de boston acoustics rs serie en niet te vergeten de rel t5 een geweldig stel.hou wel van wat harder volume en kan zeggen na het volume in het menu op +12 db gezet te hebben,snoeihard en toch zuiver,lekker.
airplay via itunes werkt ook goed.heb app gedownload voor de ipad en kan alleen maar zeggen dat dat ook goed werkt. ik vind geld dubbel en dwars waard.heb de hele set aangeschaft bij beste keus in best.

Mustang302 18-06-2012

Waarom het volume op +12dB zetten?
Je kan met de volume knop toch ook harder en zachter :-)
De volume instelling in het menu is voor als je meerdere apparaten hebt aangesloten op je versterker, die qua uitgang niet even hard klinken.
Ik heb de UD7006 al referentie genomen, en mijn Humax 5050C klinkt zachter, ik heb dus die op +6dB gezet.
Ook de radio heb ik op +4dB gezet, nu schrik je bij omschakeling van TV naar DVD/Blu-Ray niet zo erg meer.

Mustang302 11-05-2012
Geschreven voor: Marantz SR7005

Deze versterker heb ik de vormgeving altijd al mooi van gevonden.
De prijs is mij ook meegevallen, 1299 Euro.
Je hebt natuurlijk altijd betere producten maar daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan.
Ik heb hem samen met de Humax 5050C en de Marantz UD7006 gekocht.
Qua stereo geluid hoor ik nog niet echt verschil omdat ik de Pre-out's gebruik voor mijn Front Speakers Pied Piper's.
Mijn vorige versterker was een van de eerste Kenwood Dolby Prologic.
Nu heb ik DTS en weet ik veel allemaal nog meer.
En dat klinkt echt prachtig.
Over de degelijkheid kan ik nog niets zeggen, ik heb hem sinds 7 mei omdat hij terug moest omdat hij bleef hangen in z'n Firmware update.
Deze ga ik dus niet meer proberen te updatten.

pell26 19-05-2012

de prijs is nu al weer op 999,-

K. Zomermaand 27-04-2012
Geschreven voor: Marantz SR7005

Ik ben in het bezit van deze receiver. ik heb er zeker lang over na gedacht en veel gekeken naar andere opties. uiteindelijk kwam mijn keuze op een NAD surround receiver of deze Marantz. de NAD is qua stereo beter en verder ontwikkeld dan deze Marantz.(volgens de papieren) aangezien ik veel film kijk(via HTPC met volledige opties) en muziek ook een hobby is, heb ik voor de Marantz SR 7005 en de Marantz CD5005 gekozen. deze twee elementen staan zeker mooi als design. maar ze klinken overigens ook geweldig over onze BOSE Accoustimas System. ik heb een apparte centerspeaker van Bose. en een extra sub van Klipsch KSW-12 de versterker geeft een enorme vermogen aan de speakers, dat de bose zoveel vermogen kon geven had ik echt niet gedacht. tot slot zou ik nog in de toekomst twee zuilen willen aanschaffen, deze sluit ik op de B kanaal aan zodat het surround geheel wordt afgesloten. dan kan ik zeker 100% genieten van stereo luisteren, dat vind ik tegen vallen met de bose accoustimas. maar over de versterker echt niets aan te merken enigste wat ik kan zeggen tot zo ver zeer en zeer te vreden, mocht je het geld er voor hebben (ga naar BCC) daar heb ik de setprijs SR7005 en CD5005 gekocht voor 1275 euro.
dus de internet prijzen kloppen zeker niet.

ik hoop dat ik zo voldoende heb kunnen informeren aan jullie SUCCES met de Koop :D

Pell26 02-05-2012

Bcc open doet hier niet aan mee. Recieven moet 1499opbrengen. Niet zoals in dem reclame.
Firma in Friesland wilde wel leveren voor 999
Wie weet nog een adres voor 999???

Vriesvd 15-05-2012

Beste K. Zomermaand, bij welke BCC vestiging heb je deze gehaald?
(is eur 1275 voor sr7005 en cd 5005 samane??? )

Gr, Hans

Hanzs 21-02-2012
Geschreven voor: Marantz SR7005

Enige weken geleden deze receiver bij een zus geinstalleerd in een compleet nieuwe home cinema opstelling incl projector. Gecombineerd met een Oppo 95 speler en B&W XT8 speakerset en NAS (netwerk opslag medium) unit. Ik ben klaarblijklijk wat kritischer dan de meeste maar ben van mening dat je van een apparaat die voor € 1500,- op de prijslijst staat wel iets mag verwachten.
Het belangrijkste van de 7005 ,het geluid , is prima in orde ,zowel het laag ,hoog en details komen er prima uit . Vormgeving op zich is mooi strak ,het centrale oog doet het leuk maar is minder praktisch omdat je voor informatie steeds het klepje voor de display open moet laten . Jammer van de plastic hoeken op het front hier zou aluminium beter op zijn plaats zijn geweest . Op de achterzijde zijn de aansluitingen niet verguld doch gewoon verchroomt . De speakerklemmen komen wat simpel over en de kabels zijn er wat lastig tussen te krijgen ,een tip is om de speakerkabels middels banaanstekkers aan te sluiten.De menu structuur vindt ik niet echt logisch en duidelijk ,dit kan veel beter wat wel goed werkt is de inmeting van de speakers middels het audyssey callibratie systeem . Teleurstellend is de mogelijkheden van zone2. Bij gebruik van alleen zone2 is bv veranderen van internetradio station onmogelijk bovendien worden alleen signalen doorgegeven die analoog aangesloten zijn (dus niet via HDMI )Dit geldt ook voor de monitor uitgang . Omdat de 7005 niet in staat is een composiet video signaal uit HDMI te halen (of stereo uit HDMI/digitaal audio) komen er geen signalen door die als bron via HDMI aangesloten zijn ,ook de marantz eigen OSD (menu) is niet op de monitor uitgang te zien . Dit is vooral lastig als je bij gebruik van een streamer of internet radio niet altijd het (grote) TV scherm aan wilt hebben. Jammer ook dat de dubbele HDMI uitgangen niet synchroom werken of automatisch omschakelen ,je moet ze zelf handmatig omschakelen.
Op zich zeker geen slecht apparaat maar als centrale stuur eenheid binnen een homecinema opstelling heeft het zijn beperkingen .

b.g.40 18-09-2011
Geschreven voor: Marantz SR7005

ben nu meer dan een week in het bezit van deze receiver,ik had er hier al veel goeds over gelezen dus mijn keuze was al eigenlijk gemaakt.
ik heb hem eigenlijk gekocht bij de media markt in zwolle,daar was deze in de aanbieding voor 1399 nieuw in doos en de shoroom receiver mocht weg voor 1299.
dat is dus 100 euro goedkoper dan hier word aangeboden.
nu heeft de prijsdaling te maken met de nieuwe marantz 7006 die op komst is.
maar dat maakte mij niet uit.
ik vond het verschil toch redelijk om voor deze te gaan.
naar een paar uur stoeien had ik hem lekker aan het spelen,maar die handleiding is wel een hele pul om door te spitten.maar is te doen ,ook voor mensen die er niet zo mee thuis zijn.
de klank uit deze receiver is fenominaal mooi,strak en mooi gedetailleerd.
de mogelijkheden zijn eindeloos,en het uiterlijk is werkelijk prachtig.
ik maak gebruik van 5.1 opstelling met heco celan xt luidspeakers en een canton sub 8.
ik beleef al mijn muziek weer opnieuw samen met deze receiver en deze luidspeakers.
daarom geef ik voor alles een 10,ook voor de duurzaamheid.wat dat zit denk ik wel goed bij marantz
het ziet er in ieder geval degelijk uit,ook de volume knop,ik zeg dit omdat ik altijd graag een onkyo wou hebben totdat ik aan die knop voelde ( plastic )
ben meer dan tevreden over deze receiver en kan hem iedereen aanraden die opzoek is naar een goede krachtcentrale voor je muziek,maar kijk goed rond
naar de prijzen want ze zijn aan het zakken.
dus doe je voordeel ermee
mvg.barry

Arjan13121970 07-01-2012

Barry, ik kan me inleven in wat je bedoelt. Ik heb al jaren de SR 7001 met Heco Celan 700 speakers. Leuk om te lezen dat je (uiteraard) tevreden bent met de opvolgers!

Is deze set jou geadviseerd?

Arjan

Thermaltaker 29-08-2011
Geschreven voor: Marantz SR7005

Sinds 3 weken in het bezit van deze prachtige home cinema receiver in de kleur zilver/goud. Ik gebruik hem in combinatie in een 5.1 configuratie bestaande uit de XQ serie speakers van KEF en de R-328 subwoofer van REL.
Alles aangeschaft bij iEar in Tilburg, alwaar ik uitstekend geadviseerd ben, terecht kon met al mijn vragen en waar ik 2 keer naar diverse opstellingen heb kunnen luisteren. Echt een aanrader, deze zaak!
Na 3 weken kan ik zeggen dat, mits gebruikt in combinatie met een goede bron, het geluid echt fenomenaal is. Wat een souplesse en wat een openheid geeft deze Marantz. Hij klinkt m.i. vele malen muziekaler dan vergelijkbare Onkyo's en Yamaha's.
Zoals in eerdere reviews vermeld, zijn de mogelijkheden bijna onbegrensd: bediening via iOS of Android, webconfiguratie, AB, enz. Speelt hier ook dagelijks bestanden af van een NAS die beneden in de meterkast staat (dlna).
De vormgeving vind ik werkelijk prachtig. Nagenoeg alle knoppen, alsmede het grote display, zitten verwerkt achter het neerklapbare panel. Aangezien ik eigenlijk vrijwel alles via mijn android smartphone bedien, hoeft de klep hier vrijwel nooit open en ziet het geheel er snaarstrak uit.
Het gebruiksgemak is zoals ook reeds aangegeven wat minder. Voor mij als tech-freak, was het na een avondje stoeien allemaal helder, maar ik kan me indenken dat de gemiddelde gebruiker niet altijd uit de overigens erg uitgebreide handleiding komt.
Duurzaamheid kan ik vanzelfsprekend na 3 weken nog niets over zeggen. Wellicht in een latere update meer hierover.

Concluderend kan ik deze fantastische receiver aan eenieder aanbevelen die muzikaliteit boven puur bombastische kracht verkiest.

hovannevis 09-08-2011
Geschreven voor: Marantz SR7005

Het is even slikken als je moet afrekenen, maar dan heb je ook wel iets. Hiervoor had ik de Marantz SR6200, maar dit is toch wel de next level. I.c.m. de UD5005 is dit een weergaloze set. Zelfs DVD's klinken nu anders. Wat een transparantie, scherpte en beleving (luidsprekers zijn niet veranderd).
De aansluitmogelijkheden zijn ongelimiteerd, HDMI ingangen te over en je kan zelfs weer je platenspeler van zolder halen. Kiezen voor HDMI of digitale ingang allemaal via een eenvoudige User Interface.
Zelfs de AB is OK. Daarnaast nog genoeg zaken om te ontdekken, maar door de eenvoudige instelling ben je al snel aan het luisteren i.p.v. in te stellen. Er is 1 nadeel, de aansluiting van de speakers is priegelwerk vanwege de beperkte tussenruimte. Nou ja, als dat alles is. Volledige score voor dit wonder der techniek.

pell26 09-06-2012

EEnvoudige instelling is het niet. Ik weet na 2 dagen nog niet hoe ik meer bas of treble in moet stellen.
Wie weet dat?
Het boek wat ebij zit is niet bepaald even door te nemen.

Loetje2000 27-05-2011
Geschreven voor: Marantz SR7005

Wat een geweldenaar. Wat een kwaliteit. Heerlijk om eindelijk eens de muziek maximaal te beleven. Je denkt dat er niet veel verschil in zit met je oude systeem. Mijn god wat een verschil. Deze Marantz SR7005 is overigens ook bij Poulissen in Roermond gekocht (wat een service en kwaliteit bieden deze mensen!). In combinatie met Marantz UD5005 Blu-Ray disk speler en B&W DM9 boxen is dit echt volop genieten. Heel fijn is natuurlijk ook dat je in staat bent de set te bedienen vanaf je iPhone. Het duurt wel een eventjes voordat je alle instellingen en mogelijkheden onder de knie hebt. Voorlopig kan ik vooruit dus.

Johnster47 08-05-2011
Geschreven voor: Marantz SR7005

Sinds gisteren dit juweeltje in huis. In combinatie met de Boston accoustics A360, twee andere juweeltjes. Set klinkt echt fantastisch bij elkaar. (helder en strak!) Zal ook een review over deze boxen plaatsen. Aangeschaft bij Poulissen te Roermond. (ook een absolute aanrader!) Marantz ziet er niet alleen gelikt uit, maar doet het ook fantastisch. Redelijk snel geinstalleerd, airplay gedownload (jammer van die extra 49 euro, komt omdat mijn/de airport extreme geen audio out heeft?!) werkt daarentegen prima, ook aansluiten Iphone en Ipod touch geen enkel probleem. Kost een paar cent maar zeer zeker de moeite waard.

Mano 07-04-2011
Geschreven voor: Marantz SR7005

Zo wat een mooi apparaat is dit,het is wel ff uitzoeken hoe of wat maar ben er erg blij mee.
Werkt prima samen met mijn iPhone4 en mijn iPad1 ook de muziek op de pc werkt goed.Internet radio is leuk maar mijn favoriete zender (DI radio) is niet te vinden.
Power genoeg en de klank is zoals ik het wil.
Samen met de UD-5005 een mooi stel.
Up-date via internet gaat ook prima,alleen belachelijk dat je 50€ er voor moet betalen...(Apple)..
Afstandsbediening beetje teveel plastic.
Erg handig vindt ik het on-screen menu gebeuren allemaal.

Kridseam 08-12-2010
Geschreven voor: Marantz SR7005

TOP-apparaat! Geluidskwaliteit icm APEX-serie van Monitor Audio is voortreffelijk. Het apparaat bulkt van de mogelijkheden. Nadeel hiervan is dan weer dat je toch wel tijd nodig hebt om alles onder die knie te krijgen en hiervoor moet je echt wel aan de bak, de gebruiksaanwijzing is voor een modaal gebruiker toch net iets te weinig in detail mijn inziens.
Het toestel ziet er dan weer zeer mooi uit en het lijkt mij echt een onvermurwbare 'bak'.