Yamaha RX-A810

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-A810 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

TheDoc 17-06-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-A810

Prima vervanger van mijn Onkyo TX-SR601.
Instellen en aansluiten is altijd een klein beetje puzzelen maar viel me minder zwaar dan de Onkyo destijds.
Geluid goed tot zeer goed te noemen en eenvoudig in te stellen met de bijgeleverde microfoon. Absoluut geen regret aankoop. De RX A820, opvolger voor deze, is echter wel onderweg...

gvli 10-09-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-A810

Had eerst een Onkyo TX-8050 gekocht maar vond het geluid tegenvallen: niet echt mooi hoog en laag, en veel te vlak (weinig dynamiek). Heb hem toen omgeruild (met bijbetaling :-)) tegen deze RX-810. Wat een wereld van verschil: ik besef dat ik deze 2 receivers niet echt mag vergelijken door het prijsverschil, maar toch: het is echt niet te geloven hoeveel verschil in deze 2 receivers zit qua geluid: beiden hebben ongeveer 90 Watt per kanaal bij 8 Ohm (ik gebruik de receivers alleen voor stereo geluid en doe niets met video. Mijn "mogelijkheden" beoordeling betreft dus ook alleen geluid), maar het geluid van de Yamaha is veel sprankelender, mooi verfijnd hoog, dynamische bassen. Zelfs de enhancer (voor digitale bronnen met lagere rates) vind ik echt een aanwinst en weet vaak het geluid duidelijk hoorbaar te verbeteren. Wat mij betreft dus een 10 voor geluid.
Bij de Onkyo heb ik wel wat moeten frutsen met android apps voordat ik het met Twonky een beetje aan de praat kreeg. Niets van dit alles bij Yahama: echte een hele mooie android app van Yamaha waarmee je de afstandbediening grotendeels vervangt, alsmede je DLNA bestanden eenvoudig benaderd (b.v. op artiest) en ook door de Internet zenders heent kunt lopen en de voorkeuren in kunt stellen. Dus ook een 10 voor gebruiksgemak. (Note bene: ik heb op het internet gelezen dat er een mooie TV interface zit op de Yamaha, maar ik heb tot dusver nog geen beeld op de receiver aangesloten).
Samenvattend: Ik kan het beeld kwaliteit/beeldmogelijkheden door mijn beperkt gebruik niet beoordelen, maar het geluid is fantastisch.