De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Neato Robotics D10 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Marieke25 06-01-2022

Krachtige stofzuiger voor gemak!

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Super krachtige robot stofzuiger! Heeft verschillende standen waardoor je het geluidsniveau eventueel kunt regelen mocht dit storend zijn. Door de vorm ideaal om ook de hoeken goed mee te pakken. Zuigt krachtig en laat niks achter, ideaal als je zelf dit niet dagelijks bij wilt houden. Wij hebben steeds ´s nachts beneden m aangezet zodat niemand in de weg loopt of last van het geluid heeft. Enige nadeel is wel dat hij vast loopt over poten en dat de no/go zones alleen maar recht hoekig in te stellen zijn waar door niet alles altijd goed gaat...

Pluspunten

• Lange batterij
  • verschillende standen
  • zuigt krachtig
  • makkelijke app
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• no go zones niet gemakkelijk instellen

Ellie 19-12-2021

Zeer tevreden over deze robot

Geschreven voor: Neato Robotics D10

De Neato D10 is makkelijk te bedienen, werkt door zijn vorm zeer nauwkeurig ook langs kanten en in hoeken. De opvang bak is groot genoeg voor meerdere rondes en de batterij gaat erg lang mee ook in de maximale stand (hij heeft 3 standen). Wat echt een pluspunt is, dat je eenvoudig zones kunt blokkeren die hij over moet slaan. Dit is gemakkelijk en ieder moment in te stellen in de app. Hij manoeuvreert zich met gemak over de stalen poten van salon en sitetable, wel heeft hij wat moeite met één van onze kleden, deze heeft langere draden hier blijft de Neato vast in zitten, maar ons andere kleed (berber) is geen probleem. Als hij in Eco stand staat, kan ik prima tv kijken of werken, de andere standen maken iets meer geluid, maar alsnog niet storend. Al met al zeer tevreden over de Neato D10, vooral door het gebruiksgemak via de App,de lange batterijduur en de kwaliteit van het stofzuigen!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Afgeleverd werk
  • Batterijduur
  • Ruime opvang bak

Minpunten

• Kleed met langere draden werkt de Neato.niet op

CharissaPK 19-12-2021

Doet zijn werk goed, maar is wel prijzig.

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Wij zijn de robotstofzuiger nu enkele weken aan het reviewen en moeten zeggen dat het goed bevalt. Omdat er weinig uitleg is en wij nog nooit een robotstofzuiger hebben gehad, was niet alles voor ons als vanzelfsprekend. Zo hadden we wat moeite met het instellen van de juiste no-go-area’s, hadden we niet op tijd door dat de afvalbak vol was en geen idee hoe we de borstels moesten schoonmaken. De borstel liep vast omdat er lange haren in zaten. Kennelijk kun je die eruit halen met een toegevoegd kammetje. Dit kammetje zat los in de doos en we hebben gezien dat je het kunt opbergen in het laadstation. De robot liep vast onder de verwarming, dat deed deze meerdere keren. Uiteindelijk besloten we er een no-go van te maken.
Inmiddels, nu we precies weten hoe alles werkt, zijn we gewend aan de robot en zouden er best één willen aanschaffen. Maar, de Neato D10 is behoorlijk prijzig, dat is ook wel een minpuntje.

Pluspunten

• Stofzuigt goed
  • No-go goed in te stellen

Minpunten

• Prijzig
  • Handleiding nauwelijks aanwezig

Tommie10 16-12-2021

Geen vervanger van "de mens"....

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Mooi apparaat, strakke vormgeving en komt zonder veel poespas. Summiere handleiding en eigenlijk meteen plug en play.
Heb wel gemerkt dat wanneer je er beter mee wilt werken (of beter, beter voor je wilt laten werken), je je er wel wat meer in moet verdiepen. Ik heb een robotmaaier voor in mijn tuin en dacht hiermee ook het wegvallen van mijn huishoudelijke hulp mee op te lossen. Echter, wil ik dat het apparaat mn hele beneden verdieping stofzuigt, moet ik eerst mn huis door om te zorgen dat hij overal bij kan. En dan nog heeft ie regelmatig ruzie met de poten van mijn bank en staat ie vast. Dat betekent dus eigenlijk dat je m niet aan kunt zetten als je er niet bent. Dat vind ik wel een groot nadeel.
Hij zuigt prima, maakt goed schoon en voor grote oppervlakten met weinig obstakels is het prima. Echter een vervanging van mn hulp helaas niet. Daarnaast vind ik m eigenlijk te duur voor het nut wat je ervan hebt.

Pluspunten

• werkt goed op grote oppervlaktes
  • maakt goed schoon

Minpunten

• veel werk in voorbereiding of "nastofzuigen"
  • Prijs

scotthordijk@hotmail.com 16-12-2021

Voor grote oppervlakken perfect

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Het product is mooi van design en zeker voor grote huizen een prima alternatief.
Ik heb het product zelf mogen testen en heb helaas een te klein huis om deze stofzuiger ultiem te gebruiken. Ik was meer bezig met alles aan de kant te schuiven. Voor grotere huizen is het een ideaal ding. Je kan hem instellen en hij rijdt perfect zijn rondes door je huis, scant van tevoren je huis en weet precies waar hij moet zijn. Mooi product maar helaas niet voor mij.

Pluspunten

• Scant goed het huis
  • instellen van de rondes
  • Bediening

Minpunten

• Voor kleine oppervlak niet echt handig

mkorsten 15-12-2021

Fijn apparaat, welke ook de hoekjes schoonmaakt

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Erg fijn apparaat. De eerste keer dat je hem gebruikt maakt hij een plattegrond van je verdieping waarbij je een no-go zone aan kunt maken. Hier komt hij dan niet, wat erg fijn is bij trappen en dergelijke. Verder
is hij diervriendelijk, ik heb een hond en daarbij zuigt hij goed de hondenharen op. Een nadeel is echter wel dat het geluid tijdens het schoonmaken erg luidt is. Verder lopen mijn tafelpoten voor een gedeelte verticaal over de vloer, wat een klein opstapje maakt. Deze ziet de stofzuiger niet, of nauwelijks. Ik ben er niet geheel achter of dit komt doordat de tafelpoot zwart is en mijn vloer tevens donker.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Handigheid
  • Maakt goed schoon

Minpunten

• Geluid
  • ziet mijn tafelpoot niet

Pieter 10-12-2021

Top stofzuiger

Geschreven voor: Neato Robotics D10

De Neato D10 is een absolute aanrader. Het design is strak. En voor een stofzuiger is het een echte eyecatcher. Zijn vorm maakt hem uitermate geschikt voor niet alleen de grote oppervlakten, maar ook de hoekjes, randjes en plinten. De D10 maakt in een mum van tijd alles super schoon. Door zijn lasers en camera’s ziet hij alles en weet hij zonder problemen feilloos door het huis te navigeren.

Bij het uitpakken zeer verrast (in positieve zin) door de twee extra filters. Klantvriendelijk en getuigt van een goede service. Er zit ook een kammetje bij om de borstel schoon te maken. Super handig, aangezien wij een langharige kat in huis hebben en deze de nodige haren verliest.

De D10 is gemakkelijk te installeren. De app is handig in gebruik. Bij de eerste schoonmaakbeurt wordt het huis in kaart gebracht. Als hij de plattegrond helder heeft, kun je zogenoemde no go areas aanmaken. Onwijs handig! Want hiermee voorkom ik dat hij in het speelgebied van onze dochter komt (zodat zij lekker los kan blijven gaan met haar blokken en ander speelgoed).

De Neato D10 werkt ook vlekkeloos met onze Google apparatuur (Google hub en Google nest), waardoor hij los van de app ook zeer gemakkelijk via stemcommando te bedienen is.

Wij stofzuigen elke dag vanwege onze langharige kat en dochtertje (die regelmatig een halve zandbak mee naar huis neemt). Allemaal geen probleem voor de Neato. Met hem in huis besteden wij veel minder tijd aan huishoudelijke taken en hebben wij meer tijd voor de leuke dingen in het leven. Hij is prijzig in aanschaf. Maar het geld wat ons betreft dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Zeer goed hela filter
  • Maakt gewoon goed schoon

Minpunten

• Duurder segment

s*******@h********** 10-12-2021

Neato D10 test

Geschreven voor: Neato Robotics D10

De Neato D10 heeft een mooi design en door de D shape maakt die mooi straks langs de wanden schoon.
Het geluidsniveau is goed. In de laagste stand zeker niet storend. Op de trubo stand wel meer aanwezig maar, nog steeds prima. Het is een mooie krachtige machine die obstakels niet uit de weg gaat. Zelf de tafelpoot rand die rond loopt op de vloer en 2cm hoog is gaat de Neato D10 over heen. Soms red die een obstakel net niet goed om overheen te gaan en geeft dan melding dat die zich op een rand bevindt. Je moet dan wel de machine verplaatsen. Installatie was heel makkelijk en bediening via de app ook. De Neato D10 brengt de omgeving mooi in kaart en zo kun je ook elke keer goed zien wat hij allemaal gehad heeft.
Een van de plus punten is ook dat deze de hond niet lastig valt😃.
Elke dag de opvangbak vol dus dat betekend dat die zijn werk goed gedaan heeft.
Af en toe een melding dat er iets aan de hand was maar, dat klopte dan ook en na verhelpen weer opgelost.
Al met al tot nu toe tevreden.

Pluspunten

• Diervriendelijk
  • Goed te bedienen zien wat gedaan is via de app

Minpunten

• blijft soms ook steken op obstakels

ARALB 10-12-2021

Handig voor erbij!

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Wij mochten de Neato D10 voor een aantal weken testen. Het is een prima compact product (past goed onder de kast) en zeer gebruiksvriendelijk. De app waarmee de stofzuiger bedient kan worden is erg duidelijk in gebruik en loodst je o.a. stap voor stap door de installatie. Helaas duurde de installatie zelf vrij lang maar dit zou te maken kunnen hebben met de internetverbinding of de plaatsing van stofzuiger ten opzichte van de modem en is dus iets om rekening mee te houden.

In de eerste ronde scant de stofzuiger de ruimte en maakt een duidelijke plattegrond. Je kunt hierop de no go zones instellen wat prettig is als er stukken zijn waar je niet wilt dat de stofzuiger langsrijdt. De stofzuiger maakt niet meer lawaai dan een reguliere en zeker als je hem aanzet als je van huis bent maakt dat niet uit. Zodra de schoonmaakronde klaar is ontvang je automatisch een bericht dat ie klaar is. Voor het schoonmaken is het wel handig om de stoelen bij de eettafel even aan de kant te zetten, hier loopt ie op vast. Door de D-vorm neemt ie ook de plinten mee, dat is wel weer fijn!

Een nadeel vind ik wel dat er geen mogelijkheid is om een kort rondje te maken, bijvoorbeeld rond de eettafel of alleen de keuken. Een hele stofzuigronde duurt namelijk al gauw 3 kwartier (+/- 30 m2) en de gekozen route is heel onlogisch (kriskras door de ruimte). Verder een prima apparaat maar hij vervangt in mijn ogen niet de reguliere stofzuiger.

Pluspunten

• stevig product
  • handige app
  • no go zones
  • ruim opvangbakje voor vuil
  • formaat

Minpunten

• schoonmaakronde duurt lang
  • je kunt geen korte rondjes instellen

m************@h********** 10-12-2021

Stofzuiger met wat gebruikerseisen

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Een mooi ontwerp. Ik was heel blij dat ik deze mocht testen. Makkelijke instalatie door de app. Wel miste ik belangrijke info die ik moest opzoeken op internet zoals hoe de vuilbak openmoest. Eenmaal alles geinstaleerd aangezet maar kwam snel achter wat problemen. Hij maakt goed schoon maar vloerkleden zijn moeilijk. Hier reed hij zich veel in vast. Hierdoor moest ik hem veel gelpen. Uiteindelijk er voor gekozen om het vloerkleed even helemaal weg te halen zodat hij een map kon maken en ik hierna via de app een nogo zone van kon maken. Dit ging heel makkelijk. Alleen helaas staat de map niet recht waardoor de nogo zone groter moet dan noodzakelijk. Maar de harde vloeren maakt hij goed schoon. Hij vangt veel haren van mijn katten en dat is een fijne aanvulling. Helaas door de vele foutmeldingen zet ik hem niet aan als ik zelf niet thuisben. Hij is aan de hoge kant door het logo waardoor hij zich vast zet maar door de krachtige bostel draait hij zichzelf ook snel vast. De accuduur is wel goed lang waardoor ik hem ook even op een andere plek kan neerzetten en dat hij daar even poetst. De opvangbak is ook fijn en groot genoeg voor twee poestbeurten. Door het ontwerp heb ik wel het gevoel dat hij moeilijker bochten maakt en veel botst. Op de eco stand is het geluid van de robot prima te doen wel blijven mijn katten hem spannend vinden en blijven ze liever ze ver mogelijk uit de buurt. Al met al een fijne schoonmaakhulp maar helaas met veel mankementen.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • No go zones in te stellen

Minpunten

• Veel foutmeldingen
  • Vloerkleden maakt hij moeilijk schoon

Marjolein 09-12-2021

Handig voor een grote ruimte

Geschreven voor: Neato Robotics D10

De Neato D10 heeft een prachtig design! Wij hebben hem geïnstalleerd onder de bank en staat niet in het zicht. De app is handig en makkelijk te installeren. Als je de stofzuiger op pad stuurt, maakt hij eerst een verkenningsrondje. Zo weet hij waar obstakels staan. We merkten dat hij de eerste keren vaak vast liep bij de tafel en stoelpoten en soms bij de kast. Je kan in de app dan deze als een no go area aangeven. Handig om hem ‘s nachts aan te zetten, aangezien hij wel wat lawaai maakt. De gebieden die hij schoonmaakt worden ook goed schoon. De zijborstels nemen ook de hoeken mee. Hij heeft een ruime opvangbak van 0.7 liter en maakt het erg compact. Zo hoef je hem maar eens in de paar dagen te leven.
Nadeel is dat je hem maar op 1 verdieping kan gebruiken en zelf toch de trappen en bovenverdieping met een stofzuiger moet doen.
Ik denk deze stofzuiger het makkelijkste is voor grote ruimtes met weinig obstakels en stoelen

Pluspunten

• Maakt goed schoon waar hij komt
  • Strak design
  • Makkelijk te installeren
  • Ruime opvangbak

Minpunten

• Best lawaaiig
  • Maar voor 1 verdieping
  • Kan niet goed onder alle stoelen en tafels door

n***********@h********** 09-12-2021

Ik wil hem niet meer kwijt

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Ik heb de Neato D10 nu een week en gebruik en ben er zeer tevreden over. Hij doet zijn werk goed zijn werk. Hij maakt zelf de plattegrond van de woning en rijdt vervolgens vol automatisch naar de desbetreffende schoonmaak locatie. Een nadeel van deze plattegrond is dat de plattegrond net scheef in de app staat afgebeeld waardoor ruimtes intekenen lastig is. Door de D-shape zou de stofzuiger goed in alle hoeken moeten komen maar dit is niet het geval. De stofzuiger maakt al snel een bocht en mist dan volledig de hoeken. Al met al ben ik er zeer over te spreken. Ik heb in ieder geval geen stofzuiger meer aangeraakt.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Accuduur

Minpunten

• Prijs

MrFox 09-12-2021

Geweldig voor eenvoudige dagelijkse schoonmaak!

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Een fijne toevoeging voor de dagelijkse makkelijke schoonmaak. Onze Neato D10 stofzuiger maakt dagelijks een rondje door de benedenverdieping en ruimt zo de grootste troep op. Door de laser wordt er een nauwkeurige plattegrond gemaakt waarop na een schoonmaakbeurt ook te zien is waar de stofzuiger is geweest. In deze plattegrond is in de app makkelijk no-go zones aan te geven en daar zal de stofzuiger dan ook niet meer komen. De inhoud van het opvangreservoir is 0,7 ltr wat ruim voldoende is. Deze hoeft niet dagelijks geleegd te worden. De D van van de Neato D10 en de roterende borstels aan de zijkant zorgen ervoor dat deze in alle hoeken kan komen en kan schoonmaken. Het formaat van de D10 zorgt ervoor dat deze tussen smalle stoelpoten niet door kan en is het dus raadzaam om deze van de vloer te halen. De app is eenvoudig in gebruik voor niet-technische mensen, voor uitgebreider gebruik is de app te eenvoudig en kun je nog maar weinig instellen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • makkelijk te gebruiken app
  • Maakt goed schoon
  • Moeilijk bereikbare hoeken schoonmaken
  • Ruim opvangreservoir

Minpunten

• Niet de stilste
  • Weinig opties in app
  • Kan maar 1 plattegrond instellen in app

Leonk 09-12-2021
Geschreven voor: Neato Robotics D10

De Neato D10 zet zichzelf qua prijs in het hogere klassement onder de robot stofzuigers, dit vanwege de te vervangen hepa filter, lidar sensor scan technologie om je kamer te scannen voor de app en een grote batterij, features waar ik best over te spreken ben.

De Lidar sensor werkt goed en geeft een goed beeld van je kamer, vervolgens kan je in de app aangeven waar hij wel en niet mag komen. Let wel op dat dit alleen werkt als je een zone aangeeft waar wel moet komen. Wel had ik verwacht dat de sensor ook snoeren en kleding zou herkennen, iets wat de concurrenten wel hebben.

In vergelijking tot andere robot stofzuigers zou ik in deze prijsklasse een base verwachten met container wat me een beetje tegenviel, wel heeft de D10 een redelijk grote opvangbak en hoef je dit pas te legen na ongeveer 2 of 3 zuigbeuren.

Neato onderscheidt zichzelf van andere robot stofzuigers door zijn D-vormige ontwerp wat beter zou moeten werken in de hoekjes. Maar in de praktijk heb ik daar niet heel veel van gemerkt moet ik eerlijk zeggen.

Al met al is het een leuke robot stofzuiger met een aantal goede features zoals de sensor en hepa filter, wel vind ik hem aan de prijzige kant en voor dit geld zou ik er op z’n minst een base met container bij verwachten. Ik zou dan zelf ook eerder gaan voor bijvoorbeeld een irobot i7.

Leonk 09-12-2021

Een goede robot stofzuiger, maar prijzig.

Geschreven voor: Neato Robotics D10

Pluspunten

• lidar scanner
  • hepa filter

Minpunten

• geen snoer en kleding detectie
  • geen afval container in de base