Philips HomeRun 7000 Series Aqua XU7100/01 Robotstofzuiger met dweilfunctie - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HomeRun 7000 Series Aqua XU7100/01 Robotstofzuiger met dweilfunctie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

m****************@h********** 25-06-2024
Dit fantastische product zal ook jouw schoonmaakroutine naar een hoger niveau tillen. Het apparaat heeft mijn verwachtingen van een robotstofzuiger ruimschoots overtroffen. Een geweldig extraatje is dat de robotstofzuiger zichzelf leegt in zijn station zodra hij klaar is met schoonmaken. De 360 graden lasernavigatie zorgt ervoor dat hij behendig om objecten heen beweegt en overal grondig reinigt. Ik heb zelf twee Noorse boskatten en de robotstofzuiger houdt mijn huis moeiteloos brandschoon.

Ondanks zijn compacte formaat levert deze robotstofzuiger een indrukwekkende zuigkracht en dankzij de dweilfunctie zorgt hij voor een schitterend schone vloer. Sinds enkele weken gebruik ik de Philips HomeRun 7000 series Aqua Robotstofzuiger XU7100/01 en ik ben werkelijk enthousiast over dit apparaat.

Sammyh5 24-06-2024

Superfijne stofzuiger voor er bij!

Ik heb de Philips HomeRun 7000 Series Aqua Robotstofzuiger een aantal weken mogen testen.

Het is een superfijne stofzuiger voor ''er bij''. Hij is eenvoudig in te stellen en te bedienen, met een gebruiksvriendelijke app waarmee je op afstand opdrachten kunt geven en schoonmaakschema's kunt instellen. De stofzuigfunctie werkt goed op zowel tapijten als harde vloeren, maar de dweil is meer geschikt voor lichte vlekjes. Ik merkte dat hij af en toe vast komt te zitten bij overgangen tussen verschillende vloertypen, wat handmatige interventie vereist. De batterijduur is voldoende voor mijn gehele benedenverdieping (60 m2). Ik vind hem wel aan de dure kant.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Prijs

Prinsesiiejj 21-06-2024

Handig hulpje in huis

Een robot die zowel dweilt als zuigt.
Dat scheelt toch een heleboel energie, en vooral als je veel werkt, maar wel kinderen en huisdieren hebt.
Als je met de robot wilt werken moet je allereerst een app downloaden en dan kan je ermee aan de slag.
Je kan de robot ook alleen laten stofzuigen, maar ook stofzuigen en dweilen tegelijk.
Je kan instellen hoe hard de zuigkracht is en of de dweil weinig of veel water mag verbruiken.
Een min punt is dat je geen lekker ruikend sopje mag gebruiken.
Hij scant eerst je omgeving en gaat dan aan de slag, hij slaat op waar hij geweest is en maakt een hele plattegrond.
Op andere verdiepingen kan dit ook alleen moet je het hele station meeslepen, dit is erg vervelend, hij doet zijn werk ook zonder het station op een andere verdieping alleen slaat hij dan niet de plattegrond op.
Zuigen doet hij stiller dan mijn stofzuiger.
Alleen het legen van de robot in het station maakt echt een hoop kabaal, als je dit in de nacht laat doen denk ik dat de buren dat wel horen.
Met stofzuigen stoot hij niet hard tegen je meubels aan, erg fijn want je wilt geen beschadigde meubels.
Het dweilen is wel netjes, alleen omdat de robot rond is kan hij niet alle rechte rantjes meepakken.
Er zit een erg sterke accu in, beneden en boven zijn werk laten doen en evengoed zat er nog genoeg % in.
Ik raad deze robot zeker aan, maar wat een uitgave, ik vind het erg duur.
Ik mocht dit product testen voor review.nl.

Pluspunten

• Huis is lekker schoon ook met huisdieren
  • Maakt zelf een plattegrond en onthoud dit
  • Stiller dan een gewone stofzuiger

Minpunten

• Geen sop in de dweil
  • Maakt herrie als robot geleegd wordt

ErikJan 21-06-2024

Een echte aanrader!

Wat een geweldige robotstofzuiger! Na aankomst van de stofzuiger deze direct uit de doos gehaald om te gebruiken. De stofzuiger is ontzettend netjes verpakt en overal aan gedacht. Het in gebruik nemen van de stofzuiger is dan ook super eenvoudig door de meegeleverde instructie waarna je ook eenvoudig de app kan installeren en gebruiken wat ook erg eenvoudig en duidelijk is.

Na de installatie de stofzuiger in gebruik genomen. Door de 360 graden laser rijdt deze robotstofzuiger nergens tegen aan, echt een vooruitgang ten opzichte van onze voorgaande robotstofzuiger. Hij brengt alle ruimtes goed in beeld en maakt erg goed schoon door de grote zuigkracht en de goede dweilfunctie. Ook het zelfstandig legen van de stofzuiger is erg gemakkelijk, hierdoor heb je er zeer weinig werk van en laat onze Dustin ook geen vuil achter.

Een echte aanrader!

Pluspunten

• Zuigkracht
  • 360 graden laser

Minpunten

• Langharig vloerkleed zuigt hij niet

Janneke11 19-06-2024

Zuigt en dweilt goed!

Een fijne robotstofzuiger die zijn werk goed doet! Hij stofzuigt echt goed schoon en botst nergens tegenaan. Ook het dweilen gaat goed, al dweilt hij wel enkel met water. Hij herkent tapijten en je kunt instellen dat hij deze extra krachtig moet zuigen.
Hij is het meest efficient als hij in rechte lijnen kan werken (dus bij voorkeur de vloer zo veel mogelijk vrij maken), maar ook bij de stoelpoten probeert hij waar hij nog wel tussen kan. Ook manoeuvreert hij gemakkelijk over kleine drempels en detecteert kleine voorwerpen op de grond.

Ook de installatie gaat erg gemakkelijk, de robot herkent de ruimtes goed en je kunt zelf nog toevoegingen maken (bijv niet-dweilen zones of de ruimte opdelen).
Bij meerdere verdiepingen is het wel een nadeel dat je steeds de robot én de basis moet verzetten (en dan 2x moet lopen). En het waterreservoir had iets groter mogen zijn.

Pluspunten

• maakt goed schoon
  • app werkt handig

Minpunten

• waterreservoir had groter gemogen