Dreame L10s Pro Ultra Hot Water - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dreame L10s Pro Ultra Hot Water op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ms789 15-05-2024

Handig hulpje in huis

Afgelopen weken heb ik dit apparaat mogen testen. Ik was ontzettend benieuwd naar de resultaten van deze stofzuiger en ik ben er onwijs tevreden over.
Beginnend met het gebruiksgemak: erg fijn. Het instaleren is erg duidelijk en het gebruik van de app spreekt ook erg voor zich. De stofzuiger ‘praat’ ook en zegt wat hij doet of gaat doen. Mocht je dat nou een keer niet horen dan kan je altijd in de app kijken bij berichten. Daar wordt heel netjes aangegeven wat er op welk moment gebeurt. Alle taken die je zelf met de hand moet uitvoeren, zoals het schoonwater vullen en het vieze water afvoeren, zijn ook erg makkelijk te doen. Door de verschillende opties kan je ervoor kiezen om even snel schoon te maken of juist intensief. Dit is superfijn want daarmee kan je alle kanten op. In ons huis met huisdieren is het heel fijn dat we het apparaat dagelijks even snel kunnen aanzetten voor grootste gedeelte van de viezigheid. Vervolgens kunnen we ook de robot grondig werk laten doen als het ons uitkomt om even wat dingen aan de kant te zetten.
Ten tweede het design. Het is een best groot laadstation dus je moet er wel echt een goed plekje voor hebben in je huis. Maar ik heb wel het idee dat het slim is vormgegeven: er is geen loze ruimte en alles is efficiënt ingedeeld.
Ten derde de app. Daar ben ik ook enorm over te spreken. De app geeft veel verschillende mogelijkheden wat betreft de manier van schoonmaken. Je kan kiezen voor twee standaard opties: “Routine cleaning” en “Deep cleaning”. Daarnaast kan je ook zelf een programma samenstellen waarbij je verschillende dingen kan kiezen: alleen zuigen, alleen dweilen, dweilen en zuigen tegelijk, of eerst zuigen en dan dweilen. Hierbij kan je ook nog eens kiezen hoe hard je wilt zuigen, met hoeveel water je wilt dweilen en met wat voor dichtheid de robot over de vloer zijn route moet volgen. Al deze verschillende opties kan je kiezen per kamer of voor meerdere kamers tegelijkertijd. Daarnaast kan je in de app ook de kaart van je huis aanpassen. Zo kan je zelf aangeven waar de ene kamer eindigt en de andere begint, waar de robot niet mag komen (bijvoorbeeld in een deel van de badkamer), aangeven waar meubels staan (al weet hij dat vaak zelf wel door zijn verkenning).
Ten vierde de schoonmaak resultaten. Hier ben ik ook over het algemeen erg tevreden over: waar hij komt doet hij goed werk. Overal waar de robot komt is het goed schoon. Door de mop-extend technologie zie je ook gebeuren dat het apparaat echt met zijn dweil langs de plint gaat. Dit is echt superfijn. Tijdens het zuigen hoor je ook duidelijk dat het apparaat harder gaat zuigen als hij op de droogloopmap komt. Het dweilen werkt ook echt fijn. Op de standaard instelling is bij ons het eigenlijk binnen een minuut wel opgedroogd en kan je gewoon weer erover heen lopen. Op het oog is het huis echt schoon op de plekken waar het apparaat komt. Echter als ik mijn hand stofzuiger met groene lamp erbij pak zie ik nog wel hier en daar wat vuil liggen die de handzuiger met gemak opzuigt. Ik heb dus het idee dat ondanks de hoge zuigkracht er wat vuil blijft liggen (of terug dwarrelt) in verhouding met mijn hand stofzuiger. Daarnaast kan helaas het apparaat niet zo goed overal komen als wanneer je zelf aan de slag gaat. Zo kan het apparaat bij ons bijvoorbeeld niet goed onder de stoelen door. Die moeten we daardoor bewust aan de kant zetten als we willen dat het daar schoon wordt. Lange gordijnen zijn ook een probleem. Het apparaat herkent gelukkig wel dat hij niet dicht langs de gordijnen moet zuigen. Maar dat zorgt er ook weer voor dat het vuil bij de gordijnen en langs die plinten gewoon blijft liggen. De robot kan over drempels heen wat heel fijn is. Alleen daardoor maakt hij niet goed schoon langs de drempel. Zo hebben wij een drempel van ongeveer 1 cm naar de badkamer toe. Het apparaat gaat telkens over de drempel heen tijdens het zuigen en dweilen maar niet erlangs. Hierdoor blijft al het vuil langs de drempel liggen.
Ten vijfde de batterijduur. Daar ben ik ook erg tevreden over. Ik heb nog nooit gehad dat het apparaat niet zijn werk kon uitvoeren wegens een lege batterij. Mijn appartement is ongeveer 65 vierkante meter groot.
Concluderend: ik ben positief verrast door dit apparaat. Het werkt supermakkelijk en levert ook nog eens goed werk af. Met wat voorbereidend werk, denk aan stoelen aan de kant zetten en andere dingen verplaatsen, levert het apparaat echt super werk af. Maar ook als het apparaat tussen alles heen manoeuvreert en niet overal komt scheelt het een heleboel in de viezigheid. Het is wel een erg prijzig apparaat maar alsnog zou ik het aanraden aan andere.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Dweilt ook netjes langs plinten
  • Kan goed obstacles herkennen en ontwijken
  • Huisdier vriendelijk

Minpunten

• Redelijk groot laadstation
  • Werkt niet super rond drempels

Jor1nde 21-03-2024

Fijne robotzuiger

Bij het uitpakken van het product viel mij gelijk op dat hij vrij groot is. Het design van de dockingstation is mooi, maar hij moet wel een plekje krijgen in de ruimte. De vereisten zijn ook dat hij 1,5m voor en naast zich aan ruimte heeft, dus hij is niet makkelijk in een hoekje weg te stoppen. De instructies zijn verder erg duidelijk. De bot moet een tijdje laden voordat hij vol is en goed gebruikt kan worden. Het blijft bij een robotstofzuiger zo dat je toch wel veel spullen aan de kant moet halen zodat hij overal goed bij kan. Deze bot is bij ons nergens tegenaan gelopen dus de camera werkt goed. De dweil en zuigfunctie werkt prima en bij het droogloopmatje trekt hij ook echt de dweilfunctie in. De zuigfunctie is prima alleen een enkele kruimel blijft langs de plint wel liggen. De dweilfunctie is erg goed, de vloer wordt goed schoon met het bijgeleverde product (wij hebben een pvc vloer). De vloer is niet nog heel nat nadat de bot hier is geweest, dus je kunt er vrijwel gelijk weer overheen lopen. Hij maakt tussendoor de dweilstukken schoon. Er is in mijn idee ook niets overgeslagen. Ik zou de bot aanbevelen als je vaak even een touch up van je ruimte wilt want het is makkelijk te bedienen en goed bij te houden via een app op de telefoon. Het blijft wel een robot dus je zal echt nog dingen aan de kant moeten halen en hij is vrij groot dus kan niet tussen kleine stoelpoten e.d. door.

Pluspunten

• dweilt goed
  • mooi design

Minpunten

• vrij groot

Sonja de Jager 18-03-2024

Stofzuigen en dweilen door een robot

Na het downladen van de app via de QR-code van de Dreame L10s Pro Ultra Heat die ik heb gescand, ben ik begonnen met het testen.
Eerst heb ik een plek gezocht waar ik het basisstation neer kon zetten. De bijgeleverde handleiding heb ik aandachtig gelezen, de borstel en de pads voor het dweilen gemonteerd. Vervolgens is de robot ons huis in kaart gaan brengen; het zogenaamde ‘mapping’. Hierdoor worden opstakels in kaart gebracht en verder de oppervlakten van de (diverse) ruimte(s).
Eerst heb ik de robot een “proefrondje” door ons huis laten maken. Daarna heb ik de tank met het bijgeleverde sop gevuld. En toen voor het echie: ik heb de robot ons huis laten stofzuigen en daarna direct laten dweilen.
Het stofzuigen gaat hem goed af. Opstakels worden herkend en ontweken. De zuigkracht past hijzelf aan, nagelang de ondergrond zoals ons hoogpolige tapijt. Hiervoor gebruikt hij hoge zuigkracht met veel lawaai. Dit gaat zonder problemen. Waar hij meer problemen mee heeft is ons koeienvel. Hij laat de randen opkrullen, waardoor hij moeilijk op het koeienvel kan komen. Als het hem eenmaal gelukt is, kan hij de klus verder vrij eenvoudig klaren. Wanneer hij klaar is met stofzuigen, gaat hij terug naar het basisstation om het stof te legen in de stofzak en om zich vervolgens te voorzien van water en sop om aan het dweilen te kunnen beginnen. De robot begint met de randen te dweilen om vervolgens heel gestructureerd het gebied daarbinnen keurig te dweilen met de twee roterende dweilpads. Na afloop gaat hij terug naar het basisstation om de pads te reinigen en vervolgens te drogen. Hier had hij moeite mee. Hij reed onvoldoende door op het basisstation, waardoor hij een tikkend geluid bleef maken en dus niet zijn klus kon afmaken (reinigen en drogen van de pads). Ik heb hem een handje geholpen, waarna hij wél het volledige programma kon afmaken.
Ik ben zeer te spreken over deze robot. Heel handig dat je hem voor iedere ruimte een apart programma kan geven en deze met je mobiele telefoon (app) kunt aansturen. Hierdoor kun je het op momenten doen, dat je zelf niet thuis bent en dus geen last van het (zeer aanwezige) geluid hebt. Via de app kunnen verschillende programma’s worden afgewerkt, zoals alleen zuigen, alleen dweilen of een combinatie ervan. Ook de zuigkracht kan worden aangepast in sterkte met deze app.
De robot laadt zichzelf weer op als hij op het basisstation staat. Ook tijdens een programma gaat hij uitzichzelf terug als hij moet worden opgeladen. Dit geldt ook wanneer hij water of sop nodig heeft tijdens het dweilprogarmma.
Daarnaast heeft de robot een optie om live beelden op je telefoon te laten zien.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Stofzuigt én dweilt
  • Doeltreffend
  • Via app te bedienen
  • Live beelden mogelijk

Minpunten

• Geluidsniveau
  • Gaat niet altijd zelf goed op basisstation

ilonab80 18-03-2024

Wat een compleet apparaat!

Ik ben helemaal weg van de L10S Pro ultra robotstofzuiger!
Wat een geweldig apparaat en wat neemt dit apparaat mij veel werk uit handen. Het is zeer makkelijk dat het apparaat zelf alle ruimtes in kaart brengt. Ik vind het ook heel fijn dat je zelf kunt instellen hoe intensief de reiniging moet plaatsvinden. Stofzuigen doet deze robotstofzuiger zeer grondig, je moet alleen soms wel zelfde hoekjes met een normale stofzuiger doen maar dit vind ik geen probleem. Daarnaast vind ik de dweil functie echt fantastisch. Je kunt zelf bepalen wanneer de robot zijn dweilen gaat schoonmaken om vervolgens de reiniging weer te hervatten. Aan het einde van de reiniging gaat de robot zelf terug naar het basisstation waar deze zelfde stof uit de machine gooit en zelf de dweilen reinigt en het vieze water afvoert. Wat ik tijdens het testen ook erg fijn vond is dat de dweilen aan het einde van de reiniging ook vanzelf op het docking station gedroogd worden zodat deze niet gaan stinken of schimmelen. Deze robot is een echte aanrader omdat deze super veel tijd bespaart.