Rowenta RR9695 X-Plorer Serie 240+ AI RR9695 Robotstofzuiger - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Simmy 28-09-2024

De installatie ging vrij eenvoudig. De app moet je even leren kennen, maar werkt daarna prima. Makkelijk als je niet thuis bent of de stofzuiger aan te zetten. Maakt wel redelijk wat lawaai, en doet er langer over dan ikzelf waardoor je langer in het geluid zit. Ik vind het te hoog, wij hebben hoge poten voor onze nieuwe bank genomen, maar helaas past de robot er niet onder. Jammer van de stofzuigerzak ook... Verder is de dweil functie ideaal, wel loopt de stofzuiger met de dweil vast als hij bijvoorbeeld het tapijt meeneemt, maar is ook weer opgelost door het tapijt aan te geven in de app als no-go. Hij frist te boel op, maar vind hem niet echt op en top schoonmaken. Wij hebben wel 4 kindjes die kruimels en limo achter laten en een hond die de nodige bende maakt. Qua batterij perfect

Pluspunten

• App
  • Dweilfunctie

Minpunten

• Geluid
  • Vast lopen

m*******@g******** 26-09-2024
De robotstofzuiger is een hele fijne toevoeging aan ons huishouden. Het is een hele slimme robot die zo ronde door de etage op een hele efficiënte manier doet.

De app installeren is gemakkelijk en je stuurt de robot ook gemakkelijk aan via de app. Je kan zelfs routines instellen die hij zelf uitvoert in de nacht bijvoorbeeld. Wij geven daar de voorkeur aan omdat het leegzuigen via het laadstation wel wat herrie maakt. Het resultaat is super, wij hebben 2 katten maar als ik in de ochtend beneden kom, zie ik die haren niet meer terug op de vloer.

De robot heeft een object detectie, zover ik heb getest is deze erg goed. Zodanig dat hij de lange gordijnen helaas ook als object zag een daar omheen heeft gewerkt, makkelijk op te lossen door de gordijnen even over iets heen te hangen.

Ook kan de robot dweilen, hij heeft meerdere standen voor hoe nat/droog hij moet dweilen en verschillende doeken voor verschillende ondergronden. Door de vibrerende functie maakt hij ook goed schoon.

Al met al is deze robot de investering zeker waard. Het is een enorme groei ten opzichte van de oudere ronde varianten (denk onze van begin 2020). De D-vorm zorgt voor een optimale dekking van de hoekjes en de mapping functie zorgt ervoor dat de robot met een strak schema de kamers rond gaat.

f****@p************ 25-09-2024

Zeer zeer tevreden

Ik heb al heel wat jaren een robotstofzuiger in huis. Met kleine kinderen en 4 katten is het echt een uitvinding. Helaas moet ik eerlijk zeggen dat mijn vorige stofzuigers niet zo goed bevielen, ze liepen vaak vast onder de bank of stoelen of maakte veel herrie. Daarom besloot ik deze keer iets beter mij te verdiepen in de verschillende robotstofzuigers en viel mijn keuze op Rowenta RR9695 X-Plorer Serie 240+ AI RR9695 Robotstofzuiger. Naast zuigen, kan deze ook dweilen en dat leek mij super. Via de app en youtube krijg je duidelijke uitleg over hoe het werkt. De app is ook heel fijn om te zien hoe de stofzuigronde is verlopen of als er iets misgegaan.
Ik ben ook erg blij met de grote afvalbak, waar hij na afloop zijn vangst in opzuigt.
Wij laten hem nu 's nachts zijn ronde doen. Ik was even bang dat hij wat luidruchting zou zijn als terugkeert naar zijn basis, maar ik ben er nog geen 1x van wakker geworden.
De dweilfunctie is ook echt ideaal. Je krijgt verschillende doeken bij de robotstofzuiger. En via de appe kun je ook aangeven hoe vochtig je wilt dweilen. Wij hebben een houten vloer, dus wil ik altijd een beetje voorzichtig zijn met te veel water. Dit gaat nu echt perfect.

Pluspunten

• extra grote externe opvangbak voor stof
  • dweilfunctie, vochtigheid zelf instellen
  • duidelijk instructies op youtube en app

Minpunten

• veel geluid na terugkeer basis

Sacha 25-09-2024

Goede stofzuiger en dweil maar soms wel last van kattenhaar

We zijn tevreden over de Rowenta stofzuiger. Hij zuigt een stuk beter dan de vorige robotstofzuiger die we hadden en de batterijduur veel beter dan we gewend waren. Deze stofzuiger kan gemakkelijk de kamer goed zuigen (doen meestal twee rondes) en daarna nog dweilen. Ook is hij slim en kan de stofzuiger goed in de hoeken zuigen door het ontwerp. De hoogte kan hij iets minder inschatten want hij ligt beschadigd geraakt toen hij onder het bed ging stofzuigen. In vergelijking met onze vorige stofzuiger is het fijn dat deze spullen herkent en niet vaak vast zit in een veter, kabel ect. De herkenning is daarom fijn, maar heeft ook nadelen. We hebben een huishouden met 6 katten en omdat er werd aangeven dat deze stofzuiger dieren haren als specialiteit heeft waren we zeer enthousiast toen we hem bestelde. Helaas herkent de stofzuiger echt plukken haar als voorwerp en zuigt daar juist omheen. Misschien is dat nog aan te passen in de instellingen, maar zover ben ik nog niet gekomen. Als de stofzuiger vol is, gaat hij terug naar het oplaadstation om daar automatisch te legen. Het is helaas ook al meerder malen voorgevallen dat hij door kattenhaar ect. verstopt raakt en zichzelf dus niet leegt. Jammer want, dat hij zichzelf zou legen zonder hulp van mij was juist ook een pluspunt toen we hem aanschafte.
Over de dweilfunctie zijn we wel erg te spreken. Hij maakt goed schoon doordat hij een stampende beweging maakt. Ook kan de robotstofzuiger goede banen maken en zo de hele ruimte meenemen.
Over het algemeen heel tevreden met de stofzuiger alleen jammer dat je 'unique sellingpoints' van deze stofzuiger (dierenharen en extra opslag van vuil in oplaadstation) tegen vallen.

Pluspunten

• Kan goed in de hoeken zuigen
  • Dweilt goed
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Ontwijkt plukken kattenhaar
  • Haar blijft hangen tijdens automatisch legen

Jeroen 23-09-2024

Prima robotstofzuiger met fijne extra's

De installatie is kinderlijk eenvoudig, mede dankzij de app die je door enkele stappen heen leidt. Na de basisconfiguratie begint 'Stoffie' met het in kaart brengen van de kamer(s).
De bediening via de app en knoppen is intuïtief en gebruiksvriendelijk. Door de D-vorm komt de stofzuiger goed in de hoekjes.
De sensor voor de hoogte is echter niet bijzonder waardoor hij met enige regelmaat vastloopt onder de bank. Dankzij de objectdetectie hoef je niet meer alle stoelen op de tafel te zetten, toch loopt de stofzuiger wel vast op het snoer (van zijn eigen) adapter. Je moet de kamer dus wel enigzins robotstofzuiger-proof maken.
Het automatische leegstation is een fijne toevoeging, maar raakt toch nog vlot vol door de hondenharen. Het is vooral praktisch omdat je niet steeds het kleine bakje in de stofzuiger zelf hoeft te legen, geen enorme winst maar toch fijn.
Al-met-al: een prima robotstofzuiger met fijne extra's!

Pluspunten

• De dweilfunctie is ideaal
  • Het leegstation is een fijne toevoeging
  • maakt niet veel geluid

Minpunten

• loopt soms vast onder de bank
  • objectdetectie niet ideaal

Jerrelson 23-09-2024

Perfecte upgrade naar de nieuwe generatie!

Ik heb een aantal jaar een Rowenta Xplorer 75 gehad, maar deze 240AI+ is wel echt een stap vooruit. Naast dat de oude robotstofzuiger geen leegstation had, was deze op momenten niet zo erg slim waarbij hij constant iets opzoog en dan vast kwam te zitten. De nieuwe 240AI heeft hier iets erg slims op gevonden, namelijk de ondersteuning van een camera/AI systeem. Als er nu een babysok in de woonkamer ligt, bekijkt hij het en wordt er een plaatje van een sok in de app geplaatst. Dan rijd hij er rustig omheen en komt hij niet vast te zitten als je niet thuis bent.

Daarnaast is hij vergeleken met de oude stofzuiger significant stiller, wat zeer fijn is want je kan gewoon nog tv kijken terwijl hij bezig (afhankelijk van de zuigkracht die je instelt). De beste functie die de 240AI heeft is de vibrerende dweil. Ik heb hem nu een paar keer gebruikt, maar hij lijkt echt een beetje te schrobben. Dit zorgt ervoor dat de vloer er gewoon weer spik en span uitziet! Wel heb ik een keer gehad dat hij toch naar een no-go zone ging terwijl hij aan het dweilen was (deurmat).

Ook beschikt de 240AI over een leegstation waar hij zich na elke stofzuigbeurt leegt. De eerste keer had hij wat moeite met het vinden van het leegstation, maar nu vind hij zonder problemen de weg terug. Als hij eenmaal terug aan het station zit dan zal het station in ongeveer 10 seconden de stofzuiger leegzuigen. Dit maakt best even herrie, maar het is maar 10 seconden. Wel aan te raden om de stofzuiger niet te laten rijden als je nog een slapende Baby in de kamer rond hebt lopen.

Tot slot is het schoonmaken van deze stofzuiger een eitje. Via de app laat hij precies zien wat je moet doen en alle benodigdheden zitten geintegreerd in de stofzuiger (tooltje om het filter schoon te maken etc.) Al met all zeer tevreden met deze robotstofzuiger!

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Slim
  • Goed in de hoekjes
  • Leegstation

Minpunten

• Een keertje naar een no-go zone geweest

Ruud 20-09-2024

Robotstofzuiger met een meerwaarde voor het huishouden

De installatie is makkelijk. Na de basisconfiguratie wordt alles gelijk in kaart gebracht. De bediening via de app en knoppen is super gebruiksvriendelijk.
En ook door de app is de stofzuiger handig in gebruik.

Fijn is het automatisch leegstation. Al moet je opletten met eventuele kattenharen. Hierdoor is het kleine bakje soms snel vol.
En daarom is het wel handig als je niet steeds zelf alles moet legen.

Let wel, sommige dingen loopt hij soms op vast. Advies is dan ook om goed te kijken wat de stofzuiger nodig heeft om robotvriendelijk te werken.
De vorm is echter wel ideaal. Hij komt zo namelijk ook in alle hoekjes

De dweilfuctie is echt ideaal. Er wordt echt goed schoongemaakt door de beweging die er gemaakt wordt.
Ook neemt de het met deze functie heel de ruimte mee door de banen die er gemaakt worden.

Geeft zeker een meerwaarde in het huishouden

Pluspunten

• Vorm
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Kleine bak voor vuil
  • Huiskamer eerst robotproof maken

AvB85 20-09-2024

Heel fijn apparaat

Onwijs fijne stofzuiger. Zeker met behulp van de app makkelijk in gebruik.
Maakt goed schoon en de dweilfunctie is heel handig.
Kortom: wij zijn erg blij met het apparaat!

Pluspunten

• Goed schoon
  • Dweilfunctie

Minpunten

• Maakt redelijk wat geluid

Excalibur84 19-09-2024

Top apparaat

Deze Rowenta X-plorer is echt een top keuze als je gaat voor schoonmaak gemak en goede reiniging. Daar betaal je dan ook een redelijke prijs voor, maar al met al vind ik het die prijs wel waard.

Doordat de voorkant recht is komt hij, in tegenstelling tot de meeste andere merken die helemaal rond zijn, perfect in de hoeken van onze kamer. De zuigkracht is prima, alle kruimels en stofjes worden opgezogen. Het geluid dat de stofzuiger zelf maakt valt wel mee. Het is alleen even een herrie wanneer het laadstation de stofzuiger leegzuigt.

Ook de dweilfunctie is ideaal. Doordat de dweil vibreert maakt hij veel beter schoon dan andere merken waarbij de dweil alleen over de grond sleept. Een klein nadeel vind ik wel dat je geen schoonmaakmiddel mag toevoegen aan het dweilwater. Dat zou het echt afmaken.

Met behulp van de app kun je heel gericht aangeven waar je wil dat de stofzuiger schoonmaakt en waar niet. Ook kun je hem hiermee op afstand aan zetten en schoonmaak opdrachten inplannen.

Pluspunten

• Prima schoonmaak prestaties
  • Relatief weinig herrie
  • Goede app ondersteuning

Linda 18-09-2024

Perfect resultaat

Dit is onze eerste robotstofzuiger. We hebben deze nu ruim 2 weken in gebruik en willen niet meer zonder. Hele gebruiksvriendelijke app, veel standen, makkelijk te reinigen en zelfs de lange haren van mijzelf, onze dochter en onze 2 ragdoll katten is bij deze geen probleem. Dweilfunctie werkt goed enkel jammer dat er alleen water in gaat dus mis de frisse geur. Accu is ruim voldoende. Komt goed in alle hoeken.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • geschikt voor (lange) haren van mens en dier
  • mooi design
  • goede dweilfunctie

w**********@h********** 17-09-2024
Een mooi design en handig concept. Deze stofzuiger met dweilfunctie is een handige en praktische toevoeging aan elk huis. Vooral als je huisdieren hebt (zoals ik) en het zat bent om elke dag te stofzuigen. Het moderne ontwerp ziet er chique uit en past prima in de woonkamer, zonder dat je het hoeft weg te stoppen. Het wisselen tussen stofzuigen en dweilen gaat gemakkelijk, wat je tijd bespaart en zorgt voor een goeie schoonmaak. Dit apparaat biedt een goede balans tussen functionaliteit en een fraai uiterlijk, waardoor het denk ik een keuze is voor iedereen die een efficiënte schoonmaakoplossing zoekt zonder in te leveren op uitstraling. Met de app kan je makkelijk je woonkamer in kaart brengen en programmeren wat je wil.

Leo Logister 17-09-2024

Aanwinst voor huishouden

De Rowenta X-plorer Serie 240+ robotstofzuiger is een echte aanwinst voor het huishouden. Het uitpakken en installeren van het apparaat is verrassend eenvoudig. Binnen een paar stappen is hij klaar voor gebruik en met de bijbehorende app kun je direct zien hoe hij de ruimte in kaart brengt. Het is indrukwekkend om te zien hoe nauwkeurig hij elke kamer scant, zodat geen hoekje wordt overgeslagen.

Qua stofzuigprestaties stelt hij zeker niet teleur. Hij zuigt krachtig en manoeuvreert behendig om meubels en obstakels heen zonder vast te lopen of ergens tegenaan te botsen. Zelfs lastige hoeken en randen neemt hij netjes mee, waardoor de vloer er altijd schoon uitziet.

De dweilfunctie is een handige toevoeging, al moet je wel zorgen dat alles van de vloer is, anders blijft hij hangen op bijvoorbeeld matten of drempels. Dit is geen groot probleem, maar iets om rekening mee te houden. Wanneer de vloer vrij is, doet de dweilfunctie zijn werk goed en blijft het resultaat netjes.

De algemene bouwkwaliteit van de X-plorer 240+ voelt solide aan, en de bediening via de app en knoppen is intuïtief en gebruiksvriendelijk. Alles bij elkaar genomen is het een uitstekend apparaat voor wie op zoek is naar een betrouwbare en efficiënte schoonmaakhulp.

Pluspunten

• Gemak
  • Inzicht via App

Minpunten

• Prijs

Frederike 17-09-2024

Prima stofzuiger

Fijne stofzuiger. De stofzuiger heeft een sterke zuigkracht en kan het hele huis 2x stofzuigen zonder dat de batterij leegraakt. Hij maakt niet teveel herrie, behalve als hij het vuil in de opvangbak opzuigt. De dweilfunctie werkt goed, alleen jammer dat er geen schoonmaakmiddel bij gedaan kan worden, dit doet wel wat af aan die functie. Veel mogelijkheden, van schema's om elke dag te kunnen stofzuigen tot het aangeven van een bepaalde plek in huis die even snel gedaan moet worden.

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Accu
  • Zuigkracht

Minpunten

• Geen schoonmaakmiddel bij dweilen

Yanmar 16-09-2024

Fijne stofzuiger

Het is een goede en fijne robotstofzuiger. Eerst wordt er een plattegrond gemaakt van je kamer. Dan begint hij te zuigen, slaat niks over. Makkelijk om zones aan te geven waar hij niet mag stofzuigen, bij mij bv mijn convectorput. Ook kun je hem 1 plek laten zuigen mocht dit nodig zijn. Je kunt hem zelf laten zuigen of in de app schema's maken wanneer hij aan de gang moet.
De dweilfunctie is prima, maar meer voor onderhoud. Al met al een fijne stofzuiger die het leven een stukje makkelijker maakt.

d************@l****** 16-09-2024

Rowenta X-plorer serie 240+

Na aantal weken wachten, is dan eindelijk via the insiders de Rowenta X-plorer 240+ binnen gekomen. Dit is de 2e robotstofzuiger die we van Rowenta mogen testen. Deze stofzuiger heeft tegen over de andere stofzuiger veel meer opties en hij ziet nu ook zelf dingen op zijn pad. Bij het eerste begin, gaat hij heel het huis scannen om zo een plattegrond te maken van de woning. Wij hadden geluk en mochten hem testen net na het kinderfeestje van onze dochter. Oja en wij hebben ook nog een golden retriever rond lopen. We zijn echt positief verrast. Tegen over de oudere series van Rowenta welke overal tegen aan botste, gaat deze echt heel smoot overal langs. Hij heeft een goeie zuigkracht welke je ook via de app kan aanpassen zacht (snachts) eco ,normaal en hard. Zelfs eco is hard genoeg voor de haren van onze hond. In combinatie met de app is het zo makkelijk om te zien wat hij wel en niet al heeft gedaan en als er iets mis is, zoals bij ons een stukje touw vast in de zuiger, geeft hij dat meteen aan, met de instructies hoe het op te lossen. De app is makkelijk te bedienen en duidelijk. Ook makkelijk de 1e installatie uit te voeren. Alles spreekt voor zich als je de instructies volgd. Na de verjaardag hebben we ook de dwijl uit geprobeerd. We merkte dat het midden gedeelte werd overgeslagen deels, waarbij je bij elke baan die de stofzuiger doet, ziet dat de midden baan niet word gedwijlt. Ga er dus niet van uit dat je huis picobello is gedwijlt. Wat wel ideaal is, is dat je op je aangemaakte kaart van je woning, aan kan geven waar hij niet mag dweilen, zoals meen mat of vloerkleed. Dit is allemaal in te stellen. Ook de hoeveelheid water is aan te passen via de app. We hebben hem nu pas 3 dagen maar we zijn tot nu toe echt positief verrast.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Is stil
  • Kan dweilen
  • Goed overzichtelijke app

Minpunten

• Dweilt niet geheel alles.

A*********@h********** 14-09-2024
De rowenta Explorer is een gebruiksvriendelijke stofzuiger die uitstekend presteert op harde vloeren en tapijt. Via de app kun je makkelijk een schema instellen,door de slimme sensoren kan hij zonder stoten de meubels ontwijken. Hij kan ook makkelijk onder meubels komen en daar zijn werk voortzetten. Hij is mijn hulpje in nood, wat ik nog leuk vind is dat hij zichzelf leegt ik hoef hem alleen maar te programmeren de rest doet hij zelf.

Stijn 10-09-2024

Ideaal ding!

Erg blij met de nieuwe Rowenta X-plorer 240+! Na een snelle installatie kon hij ook snel aan de slag. Door de D-vorm komt hij gemakkelijk in de hoekjes in vergelijking met de ronde varianten. Door de vibrerende dweil, dweilt hij ook grondig. Doordat het stofreservoir ut zichzelf leegt kan je hem vaker aanzetten zonder er naar om te kijken. Enige onhandigheid is dat de achterkant naar de opslagbak gaat. Als je dus wil wisselen van dweil of stofbak moet je hem eerst van het leegstation afhalen. Al met al lijkt hij erg goed schoon te maken en herkent objecten eenvoudig, geeft de objecten ook weer op de plattegrond.

Maurice 08-09-2024

Mooi apparaat voor een prima prijs

Na wat uitgebreider testen erg tevreden over deze robotzuiger, met name het autonome laadstation is voor mij een plus, niet na of voor iedere zuigbeurt het reservoir leegmaken.
Ook de dweilfunctie werk veel beter als bij zijn voorganger (door het vibreren)
Hij kan mijn onder verdieping van 80m2 precies doen met 1 tankje water
Dus al met al ben ik zeer tevreden.
Het enige min puntje dat ik heb kunnen vinden is onze losse schoonloop mat, daar loopt hij op vast met dweilen, maar aangezien je een mat normaal niet dweilt is dat simpel op te lossen door de mat even aan de kant te doen.
Verder is het hele systeem ten opzicht van de vorige stofzuiger een stuk verbeterd, waar de vorige veel dingen in huis ontdekte door er tegen aan te botsen, doet deze dat een heel stuk minder / slimmer.
Dankzij zijn vormgeving komt hij inderdaad ook beter in de hoeken.
Ook de app ziet er een stuk beter uit, is duidelijk in intuïtief.
kort om een mooi apparaat voor een prima prijs.

Pluspunten

• prima dweilfunctie
  • Dat hij de zuiger zelf leeg maakt

Minpunten

• in de hoogste zuigstand misschien te veel geluid

JenniferPH 08-09-2024

Heerlijk deze hulp in huis! Met 2 verharende honden is het superfijn om in een schoon huis thuis te komen. De stofzuiger zorgt voor een mooie schone vloer. Ik heb hem geprogrammeerd op 2 sessies. 1 keer in de ochtend en 1 keer in de middag. De stofzuiger is volledig in te stellen en te volgen via de app. Dingen diendenstofzuiger tegen komt op zijn weg gaat hij netjes omheen en geeft hij een markering op de kaart die hij maakt van de ruimte. Na het zuigen/dweilen gaat de robot yerug naar zijn basis waar deze volledig word afgezogen. Klaar voor een nieuwe sessie.

• Fijne app
  • Fijn in gebruik

Kpluss 07-09-2024

Goede stofzuiger voor grote oppervlakte!

De Rowenta X-Plorer Serie 240+ robotstofzuiger is een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een efficiënte, gebruiksvriendelijke en betaalbare schoonmaakoplossing voor thuis. Na het testen van dit apparaat, kan ik bevestigen dat het een solide prestatie levert op verschillende vlakken, hoewel er ook enkele verbeterpunten zijn.

Ontwerp en Gebruiksgemak
Het ontwerp van de Rowenta X-Plorer Serie 240+ is slank en modern, waardoor het gemakkelijk in elk interieur past. Met een hoogte van slechts enkele centimeters kan deze robotstofzuiger gemakkelijk onder meubels komen die anders moeilijk te bereiken zijn met een conventionele stofzuiger. De bediening via de bijbehorende app is intuïtief en eenvoudig. Je kunt gemakkelijk schoonmaakschema’s instellen en de robot van een afstand bedienen. Echter, de app heeft af en toe verbindingsproblemen, wat een beetje frustrerend kan zijn.

Schoonmaakprestaties
Wat de schoonmaakprestaties betreft, is de Rowenta X-Plorer Serie 240+ zeer effectief op harde vloeren zoals hout, tegels en laminaat. Hij pakt stof, haren en kleinere vuildeeltjes zonder problemen op. Ook op tapijt presteert hij redelijk goed, al is het soms nodig om een paar keer over hetzelfde gebied te gaan voor een perfect resultaat. De robot beschikt over verschillende reinigingsmodi, waaronder een turbo-modus die handig is voor hardnekkiger vuil.

Een belangrijk punt om op te letten is tijdens het scannen van je woning. Het is cruciaal dat het scannen volledig wordt afgerond, want als de robot tussentijds vastloopt of onderbroken wordt, moet het hele proces opnieuw worden gestart. Dit gebeurde bij ons toen de robot bleef hangen in enkele loshangende kabels op de grond. Hierdoor moest de robot de hele woning opnieuw scannen, wat behoorlijk tijdrovend kan zijn.

Zodra je de scan echter volledig hebt uitgevoerd, spreekt het gebruik van de robotstofzuiger voor de rest vanzelf. In de app kun je van alles instellen, zoals het indelen van de woning in verschillende zones en het instellen van automatiseringen. Dit maakt het mogelijk om de robot zo te programmeren dat hij op bepaalde tijden werkt, zonder dat je hem hoort of ziet. Dit is een groot voordeel voor degenen die graag hun schoonmaakroutine willen automatiseren zonder enige onderbrekingen.

De robot is voorzien van slimme navigatietechnologie die hem helpt om zijn weg te vinden in je huis zonder dat hij overal tegenaan botst. De anti-botsing- en anti-val sensoren werken goed, waardoor hij veilig omgaat met trappen en obstakels.

Een ander nadeel dat opviel tijdens het gebruik is de plaatsing van de hoekborstel. Deze is helaas alleen aan de rechterkant geplaatst en niet aan beide kanten. Dit betekent dat de robot altijd naar rechts moet draaien om hoeken te reinigen met de borstel. Hoewel dit over het algemeen goed werkt, zou het efficiënter zijn geweest als er borstels aan beide kanten waren geplaatst. Dit zou onnodig heen en weer gaan voorkomen en ervoor zorgen dat de robot sneller en effectiever kan schoonmaken.

Batterijduur en Oplaadtijd
De batterijduur is een ander sterk punt van deze robotstofzuiger. Met een volle lading kan hij ongeveer 90 minuten schoonmaken, wat voldoende is om de meeste woningen in één keer te dekken, in mijn geval 110m3. Wanneer de batterij bijna leeg is, keert de robot automatisch terug naar zijn oplaadstation, wat een handige functie is. De oplaadtijd is redelijk, al zou het sneller kunnen.

Geluidsniveau
Een van de opvallende voordelen van de Rowenta X-Plorer Serie 240+ is het lage geluidsniveau. Hij werkt vrij stil, waardoor je hem zelfs kunt laten schoonmaken terwijl je thuis aan het werk bent of naar een film kijkt, zonder dat hij storend is.

App en Handleiding
Een nadeel dat ik ben tegengekomen, is dat de handleiding niet toegankelijk is via de app. Telkens wanneer ik probeerde de handleiding te openen, kreeg ik een foutmelding. Dit is natuurlijk vervelend, vooral voor nieuwe gebruikers die hulp nodig hebben bij de eerste installatie. Hopelijk wordt dit probleem opgelost in een toekomstige update van de app.

Conclusie
De Rowenta X-Plorer Serie 240+ biedt een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Het apparaat is vooral geschikt voor huizen met harde vloeren en kan met gemak dagelijkse schoonmaak taken aan. Hoewel de app wat stabiliteitsproblemen heeft, het scannen soms opnieuw moet worden uitgevoerd bij verstoringen, en de prestaties op tapijt nog iets verbeterd kunnen worden, maakt het strakke ontwerp, de stille werking en de effectieve schoonmaakprestatie dit een aantrekkelijke keuze voor iedereen die zijn schoonmaakroutine wil automatiseren. De plaatsing van de hoekborstel aan slechts één kant is een gemiste kans op optimalisatie, maar dit doet geen afbreuk aan het algehele gebruiksgemak. Bovendien maakt de uitgebreide instelmogelijkheden in de app het mogelijk om de robot optimaal in te zetten, zonder dat je hem hoeft te zien of horen.

Pluspunten

• Grote accu
  • 110m3 is geen probleem
  • stil

Minpunten

• 1 kant hoekjes borstel
  • App heeft soms buggs

Richard 05-09-2024

Toch de betere machine die zijn meerprijs zeker waard is

Super machine, dit is de 3e robotzuiger die hebben.
de 1e is de volgende dag direct terug gegaan, de 2e is er nog.
Maar wat een verschil met die andere, deze loop niet vast op een kabeltje of een veter, die word gewoon herkent en er word netjes omheen gezogen.
Verder gaat het dweilen een stuk beter, omdat de dweil een extra beweging maakt. Waardoor die eigenlijk schrobt i.p.v. er alleen maar overheen te vegen.
De robot leert iedere keer bij, en gaat steeds meer herkennen.

Al met al zeker de meerprijs waard.

Pluspunten

• Ontwijkt kabels en obstakels e.d.
  • Bewegende dweil maakt beter schoon

Minpunten

• App bediening is even wennen

Jessk 05-09-2024

Wat een uitkomst!

Wat een ideaal apparaat, dit is echt een uitkomst en scheelt tijd die je kwijt ben aan de huishouding. Via de app kun je instellen wanneer je wilt dat hij gaat schoonmaken, dat doet hij bij mij 3x in de week snachts en als ik 's ochtends beneden kom is de vloer weer heerlijk schoon.
De app is erg gebruiksvriendelijk, vele opties hier die gemakkelijk te vinden zijn en ook een overzicht wat hij schoongemaakt heeft, hoelang hij er over gedaan heeft etc. Ook kun je de zuigkracht en het vochtigheidsniveau instellen, wij hebben hem vooralsnog altijd op standaard en medium staan en dit is ruim voldoende, ook de dierenharen en vieze vlekken gaan hier prima mee weg.
Het apparaat zelf doet het heel goed, door de D-vorm van het apparaat botst het nergens tegen aan en gaat goed langs de randjes. Wat ook erg handig is, is het automatische leegstation, na een ronde rijdt hij weer terug naar zijn station en wordt autmatisch geleegd en eens in de zoveel tijd moet je de zak in het station een keer legen.
Over de dweilfunctie was ik eerst wat huiverig, ik was bang dat ik hierin teleurgesteld zou raken maar niets in minder waar, mijn vloer blinkt weer als hij klaar is! Hij zuigt geen speelgoed of snoeren oid mee dus al met al een super ding!

Dirnax 05-09-2024

Top stofrobot

Ik maak nu alweer een tijdje gebruik van deze prachtige en perfect x-plorer stofzuiger en dweilrobot en ben super tevreden. In mijn ogen is dit een aanrader voor een ieder die een compacte en goedwerkende robot zoekt. Deze robot heeft veel opties en deze zijn gemakkelijk te gebruiken want alles spreekt voor zich. Ook bij het installeren gaat alles gemakkelijk want het is duidelijk, maar staat ook goed omschreven in het boekje dat er bij geleverd wordt. De robot werkt goed en kan ook dweilen wat ideaal is. Hij leegt zichzelf en laad zichzelf ook op. De kamers zijn gemakkelijk in te stellen en als je er zelf mee aan de slag gaat merk je dat ook. De robot voelt van aan als materiaal van goede kwaliteit en het is een echte topper. Ik ben super tevreden en zou deze aan een ieder aanbevelen die zoekende is naar een toprobot.

Pluspunten

• kwaliteit

k*****************@g******** 05-09-2024
Deze robotzuiger maakt meteen al een gedegen indruk bij het uitpakken. Het basisstation staat stevig tegen een muur en de robotzuiger voelt robuust en zwaar aan om de zware taken te vervullen. Deze robotzuiger kan zowel zuigen als dweilen. Ideaal dus als je alles in één keer klaar wilt hebben. Het enige waar je nog rekening mee dient te houden is het verschonen van de stofzak en het schoonmaken van de borstels en de dweil. Positief aan deze robotzuiger is de vorm waardoor deze in de meeste hoeken kan komen en zich tussen allerlei hoekjes weet te murwen waardoor echt veel grondig gereinigd kan worden. Het dweilen gaat redelijk maar met minder kracht dan je zelf zou kunnen doen dus echt hardnekkige vlekken gaan hier niet mee weg. Desondanks wel handig dat deze functie erop zit. De app is overzichtelijk en werkt vrij snel. Hierdoor stel je alles gemakkelijk en snel in waardoor je de stofzuiger ook aan de gang kunt laten gaan als je zelf de deur uit bent. Al met al een ideale alleskunner die nog wel een beetje onderhoud vergt maar het grotendeels van je overneemt!