Samsung Bespoke Jet Bot Combo AI Steam robotstofzuiger met dweilfunctie VR7MD97714G/WA - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Bespoke Jet Bot Combo AI Steam robotstofzuiger met dweilfunctie VR7MD97714G/WA op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

MitchelvdB 15-08-2024

Geweldig goede stofzuig/dweilrobot wel storing gevoelig

Ik gebruik al een tijdje een robotstofzuiger, maar deze is nog een van de 'dommere' generatie robots waarbij je goed rekening moet houden met wat er allemaal op de grond ligt. Dat is met deze Samsung Jet AI verleden tijd. Ik voel me comfortabel om hem aan te zetten terwijl ik op het werk ben zonder te kijken wat er thuis op de vloer ligt. De navigatie van deze robot is een van de beste die ik heb gezien. De LiDAR brengt de woning goed in kaart en hij weet precies waar in huis hij is.

Verder zijn de stofzuig prestaties gewoon goed en de dweilfunctie werkt ook bovengemiddeld goed. Wat ik fijn vind is dat hij zijn dweilen stoomt na gebruik tegen vervelende geurtjes en ter behoeve van hygiëne. Tevens vind ik het wel leuk om te zien dat hij zijn dweilen in zijn basisstation achter laat om het tapijt te stofzuigen.

Echter heb ik mijn exemplaar wel wat storingen gehad. Er zit een modus in om het huis met de camera in de gaten de kunnen houden echter deze heeft na de eerste 3 keer niet meer gewerkt. Ik kan hem wel besturen maar ik krijg alleen zwart beeld van de camera en hij vraagt regelmatig om een reset terwijl hij in zijn thuisstation staat. Dit is gelukkig wel op afstand te doen dus het heeft nog niet voor veel frustratie gezorgd maar handig is het niet.

Pluspunten

• Perfecte navigatie
  • Dweilfunctie
  • Stomen van dweilen
  • Grote schoon/vuil water voorraad

Minpunten

• Storingsgevoelig
  • Prijs

Angela Rombout 13-08-2024

Een perfecte slimme robotstofzuiger

.De Samsung Bespoke Jet doet wat hij belooft in tegenstelling tot sommige andere robostofzuigers die telkens vastlopen of al stoppen met zuigen terwijl ze de helft van de ruimte maar gedaan hebben.
Het installeren makkelijk en binnen no time kon ik hem uit gaan testen.Het bedienen via de app is erg handig.Als eerste gaat de stofzuiger een map maken van de ruimte en slaat deze op .Je kunt dus ook iedere keer kiezen of je alle ruimtes of bijv alleen de kamer en keuken wilt doen.Hij rijd makkelijk langs alle obstakels in tegenstelling tot mijn eigen robotstofzuiger die overal tegen aan botst en telkens vast loopt in het rooster van de convectorput.De Samsung gaat ook feilloos over van de plavuizen naar tapijt en op het tapijt hoor je dat hij extra zuigkracht geeft.Het basisstation is wel erg groot,maar daar in tegen heb je er ook weinig omkijken naar omdat de reservoirs groot zijn en dus niet vaak geleegd of gevuld(schoon water) hoeven worden.Tijdens de testperiode heb ik het stofreservoir niet hoeven te vervangen terwijl ik toch 3 hondjes heb lopen waarvan 1 in de rui tijdens te testperiode..Hij zuigt en dweilt goed en tussendoor spoelt hij de dweil schoon.Je kunt hem programmeren zo dat hij op bepaalde dagen of tijden automatisch opstart,dus zonder omkijken altijd een schone vloer een uitkomst als je net als ik 3 hondjes hebt rondlopen.De functie om je huisdier in de gaten te houden heb ik 1 keer gebruikt,maar heeft voor mij geen toegevoegde waarde.De prijs is wel in het hoge segment en zal dus niet in ieders budget passen dat is jammer

Pluspunten

• Grote opvanrgeservoirs
  • Vermijd obstakels goed
  • Rijd feilloos van plavuizen naar tapijt
  • Reinigt zelf de dweilen met stoom

Minpunten

• Groot basisstation
  • Hoge prijs

noashirley 12-08-2024

Top stofzuiger!

Ik heb deze robotstofzuiger een aantal weken mogen testen. Het is een indrukwekkende robotstofzuiger met een geïntegreerde dweilfunctie. De AI-objectherkenning werkt uitstekend en zorgt ervoor dat de robot efficiënt om obstakels heen manoeuvreert. De ronddraaiende dweilfunctie reinigt vloeren grondig en de stofzuiger zelf levert goede prestaties, hoewel hij wat moeite heeft met het schoonmaken van hoekjes.

De bijbehorende app is gebruiksvriendelijk en maakt het eenvoudig om de robot te bedienen. Het laadstation is vrij groot, maar dit is begrijpelijk omdat het zowel schoon als vuil water opslaat en de stofbak leegt. Dankzij de stoomreiniging blijft de dweil altijd hygiënisch schoon.

Opladen gaat snel, wat een groot pluspunt is. Een nadeel is dat de robot behoorlijk wat geluid maakt tijdens het schoonmaken. Een handige functie is dat hij tapijt herkent en de dweil automatisch omhoog tilt om te voorkomen dat het tapijt nat wordt. Al met al is de Samsung Bespoke Jet Bot Combo™ AI Steam een krachtige en veelzijdige robotstofzuiger die zeker het overwegen waard is.

Pluspunten

• Dweil reinigt grondig
  • Stoot echt nergens tegenaan

Minpunten

• Maakt veel geluid

TomS88 11-08-2024

We hadden hoge verwachtingen van deze robotstofzuiger, met AI en camera-functies. Het leegstation en de stofzuiger installeren was goed te doen. De app had een paar keer nodig om 'm te vinden. Nadat deze was gevonden maakt de stofzuiger eerst een testrondje om het huis in kaart te brengen.

Omdat we een redelijk kleine benedenverdieping hebben, staat het vrij vol. In principe heeft de stofzuiger daar niet zoveel moeite mee, behalve als stoel- of tafelpoten niet recht zijn. Ik was verbaasd hoe soepel de stofzuiger tussen de stoelpoten van de eetkamerstoelen manoeuvreerde, maar de gekruiste stoelpoten van de lounge stoel zijn een grotere uitdaging. Deze zijn helaas ook wat bekrast omdat de stofzuiger er gewoon tegen op rijdt, ondanks dat ie een camera aan boord heeft.

Ook loopt de stofzuiger zo nu en dan vast op het lage tapijt en vindt hij het moeilijk inschatten of hij onder de bank of stoel kan rijden. Soms doet ie dat wel, de volgende keer weer niet. In de app wordt de bank meestal als een muur herkend. De app is sowieso niet zo denderend. De camera opstarten werkt 9 van de 10 keer niet en het markeren van obstakels doet ie vaker niet dan wel. Het zelf besturen van de stofzuiger werkt ook met een te grote vertraging en onhandig. Dat is ook alleen als bewakingsmodus, ipv stofzuigen, voor zover ik heb kunnen vinden.

Het dweilen is oke, het water wordt door het leegstation netjes verschoond en droogt ze daarna ook goed. Al in al wordt er netjes schoongemaakt, maar botst hij te veel voor wat ik zou verwachten.

Pluspunten

• Stofzuigt goed
  • Huisbewaking

Minpunten

• Botst te veel
  • Maakt krassen op stoelpoten

Cheesecorner 02-08-2024

Prima robotstofzuiger met goede dweilfunctie

Het is een fijne robotstofzuiger. De installatie was vrij eenvoudig en wijst zich vanzelf. De handleiding is ook duidelijk te volgen waardoor de installatie heel eenvoudig is. Over het algemeen ben ik zeer tevreden over het resultaat, alleen merk ik dat hij rondom hoeken wat slechter schoon kan maken. Hij is daarnaast een aantal maal vastgelopen in het kleed alleen dit is eenvoudig op te lossen door het kleed te markeren als een no-go zone via de app. De bediening via de app is eenvoudig en wijst zich ook vanzelf. Al met al zeer tevreden maar voor dit geld had ik een beter resultaat verwacht ten aanzien van de hoeken en dergelijke. Deze moet je echt nog zelf stofzuigen en dweilen.