De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 2000-serie op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Weetjewelwieikben 24-09-2024

Veel waar voor je geld, maar niet perfect

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Na het testen van de Philips XU2100/10 kan ik zeggen dat dit een goede robotstofzuiger is met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De Lidar-navigatie zorgt ervoor dat hij geen plekje mist en niet vastloopt. De zuigkracht is prima, zelfs op tapijten dankzij de automatische verhoging. De dweilfunctie is een handige toevoeging en het auto-empty station is een echte luxe.

Er zijn echter ook wat minpunten. De app is niet de meest gebruiksvriendelijke en de integratie met smart home systemen ontbreekt. Als je op zoek bent naar een krachtige en efficiënte robotstofzuiger met handige functies, dan is de XU2100/10 een goede keuze. Houd er wel rekening mee dat er wat kleine verbeterpunten zijn op het gebied van software en integratie.

Pluspunten

• Lidar-navigatie voorkomt vastlopen
  • Goede zuigkracht, zelfs op tapijten
  • Dweilfunctie is een handige toevoeging
  • Auto-empty station biedt extra gemak
  • Uitstekende prijs-kwaliteitverhouding

Minpunten

• App is niet erg gebruiksvriendelijk
  • Geen integratie met smart home systemen

jvos56 19-09-2024

prima robotstofzuiger met dweil functie

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Robotstofzuiger met dweil functie.
ik heb de mogelijkheid gehad om deze robotzuiger 2 weken te testen
na installatie wat erg eenvoudig verliep de app geïnstalleerd en de robot voorzien van de attributen de zak geplaatst in het opvang reservoir
de eerste start was het scannen van de ruimte
aanpassingen waar de robot niet mag komen
de eerste start zonder water
prima resultaat alle vuil opgezogen ook elke hoek
nu de dweilfunctie testen
reservoir gevuld met water zonder zeep
dit viel wat tegen maar het is dan ook geen vloerwisser met water en zeep
resultaat na 2 weken intensief gebruik gaf mij positief gevoel bij deze robotzuiger
zelf zou ik graag een robotmaaier met betere dweil functie willen testen
kortom een prima prijs voor deze robotstofzuiger

Pluspunten

• zuigkracht
  • eenvoudige bediening
  • prijs

Minpunten

• dweil functie
  • geluid

c*****************@h********** 18-09-2024

Onze grote huisvriend

Geschreven voor: Philips XU2100/20

De robot stofzuiger doet het geweldig , zijn heen tevreden , zullen hem gaan missen .

Pluspunten

• Neemt alles goed op
  • Ook nat doet hij prima

Minpunten

• Kleur , hadden hem graag ook in het zwart gezien

m************@h********** 03-09-2024
Geschreven voor: Philips 2000-serie

Ik heb deze robotstofzuiger een aantal weken mogen testen.
Wij hebben een hond en doordat ik een huisstofmijt en een hondenharen allergie heb, is dagelijks stofzuigen erg belangrijk. Door de robotstofzuiger is dat 1 zorg minder.
De zuigkracht is erg goed maar daardoor maakt het ook wel even geluid als hij bezig is. De dweilfunctie is een erg fijne pluspunt. Hierdoor stofzuigt en dweilt de robotstofzuiger in 1 beurt.
De app is makkelijk te gebruiken. Ook op afstand! De app is erg uitgebreid. Zodra hij klaar is met zijn ronde kan je precies de route kaart bekijken in de app. Hierin zie je dat hij geen plekje mist. Wij hebben bij onze achterdeur een deurmat liggen waar hij overheen gaat en zuigkracht verhoogd maar niet echt alle haren af krijgt. Wij hebben hoge meubels waar hij onderdoor kan.
De batterij gaat lang mee, maar als hij toch leeg is gaat hij automatisch naar het laadstation.

Het is dus een super fijne robotstofzuiger wat de dagelijkse stofzuig en dweil routine overneemt.

Fijn in gebruik 02-09-2024

Fijne machine

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Super fijn om te mogen testen via review,
Opvangbak is wel klein maar na iedere stofzuiger beurt legen is niet zo probleem, we hebben een hond en hij neemt deze echt mee, dweilen is ook erg fijn maar hele vuile vlekken gaat niet
Al met al zeer tevreden

Pluspunten

• Neem honden haren mee
  • Fijn in gebruik
  • Neemt drempels
  • Gebruiksvriendelijk
  • Weinig geluid

Minpunten

• Opvangbak klein
  • Diepe vlekken is lastig

Dalk 29-08-2024

Schoonmaak held.

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Fantastisch apparaat. Simpel in gebruik, vanaf het instaleren wordt je uitgelegd stap voor stap wat de bedoeling is. De app is even inkomen maar erg overzichtelijk. Ideaal als extra stofzuiger voor de momenten dat je de deur uit bed. De stofzuiger is wel te aanwezig om hem aan te zetten terwijl je zelf op de bank zou zitten.
Dweilfunctie en stofzuigen kan op verschillende standen en in de app kan je nog gebieden selecteren waar je bijvoorbeeld niet wilt dat de stofzuiger komt of niet dweilt. Automatisch legen van de stofzuigerzak is erg fijne toevoeging.
Het enige wat wat aandacht betreft is dat je er optijd water in doet als je wilt dat deze dweilt. Het water reservoir is wat klein dus dat moet wel elke keer worde bijgevuld. Maar dat is met vers water ook wel prettiger.
Heel fijn dat je deze gewoon kan aanzetten zonder dat je er zelf bent, dit scheelt mij twee keer per dag stofzuigen en hij komt op de plekken onder de bank waar je zelf moeilijk bij komt.

Pluspunten

• duidelijk in gebruik
  • Leegt zelf de stofzuiger zak
  • Overzichtelijke app

alleenpeter 28-08-2024

Handig, meerwaarde maar zelf toch ook nog wel aan de slag

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Handig, meerwaarde maar zelf toch ook nog wel aan de slag.

De robot wordt compleet geleverd. Enkele zaken moet je nog in elkaar zetten maar dat is peanuts. Goede plek voor de plaatsing zoeken en starten met de app.
Eerst vloer leeg ruimen voor de eerste keer. Daarna kan je in de app 'verboden zones' aanmerken. Bij mij moet hij b.v. rondom de drinkbak van de hond wegblijven voordat het een waterfestijn gaat worden daar.

Als je het gevraagde volgt op de app dan is het makkelijk installeren.
In de app kan je ook zones aangeven. Ik heb aanbouw, keuken, huiskamer/hal. Kan nu kiezen voor b.v. alleen de keuken alleen dweilen in aanbouw etc. Werkt echt supremooi allemaal :-)

Het resultaat?
die is oke. Je mag niet verwachten dat je te maken hebt met een volwaardige stofzuiger in kracht en dat hijzelf even boven op de plinten komt (die hebben ze nog niet uitgevonden). Maar de robot is zorgvuldig en pakt zo goed als alles mee. Het neemt echt werk uit handen. Van te voren moet ik wel wat stoelen opzij zetten, prullenbak in keuken en enkele kleine dingen in de woonkamer en schoenen in de hal maar dat werk weegt niet op tegen het vervelende stofzuig klusje.
Hij neemt de hondenharen goed mee alleen op matten heeft hij daar wat meer moeite mee.
Ik heb hem getest op verschillende zuigstanden en de meest krachtige is voor ons krachtig genoeg. Wat erg prettig is voor mij en voor de hond is dat hij niet zovele lawaai maakt. Redelijk rustig.
Een rondje beneden verdieping is ongeveer in 20 minuten gebeurd. De accu haalt dit met het grootste gemak.
Robot gaat terug naar laadstation en enkele seconde later leegt hij automatisch de zak (doet hij niet als hij minder dan 5 minuten heeft gestofzuigd) wat overigens wel veel meer herrie maakt maar dat is maar enkele seconde. (eerste keer schrok ik me de te*-/g)

Dweilfunctie in de keuken gebruikt. Handig voor wat vieze vlekken etc maar je moet toch echt een keer goed dweilen voor ene goede schoonmaak beurt.

Wij hebben trouwens een PVC vloer, geen vloerbedekking, maar hij pakt de matten redelijk goed mee. Ik weet dus niet hoe hij werkt op een volledige verdieping vloerbedekking. Zal wel goed zijn zolang het geen hoogpolig tapijt is.

Pluspunten

• redelijk geruisloos
  • neemt werk uit handen
  • installatie makkelijk

Minpunten

• wat voorwerkdoen voordat hij/zij aan de slag gaat

Ivo Rooijackers 28-08-2024

Prima stofzuiger, niet autonoom

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Dit is de eerste keer dat ik een robotstofzuiger in huis had. Ik was benieuwd of ik met een instapmodel al kon slagen. Ik heb deze stofzuiger voor een periode mogen testen.

De stofzuiger zuigt goed en weet ook zijn weg goed te vinden in mijn huis. Echter kan ik deze robot niet autonoom laten schoonmaken. Regelmatig loopt hij vast. Zo kan hij niet overweg met de schuine poten van mijn eettafel en heeft hij vaak ruzie met de stroomdraden van lampen op de vloer. Dit is wel jammer.

De dweil functie had ik geen verwachtingen van. Als er net geknoeid is kan de stofzuiger het nog dweilen. Opgedroogde vlekken blijven zitten

Pluspunten

• pakt alles mee
  • hoekjes

Minpunten

• ziet kabels niet
  • dweil functie

JaapvR 27-08-2024

Waar voor je geld!

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Ik heb de stofzuiger voor een periode mogen testen en heb er veel plezier van gehad!

De installatie was super eenvoudig, het fijne is in de app dat je niet verplicht bent om een account aan te maken. Gebruik maken van cloud functionaliteit? Dan heb je wel een account nodig. Binnen enkele minuten was het apparaat al aan het stofzuigen en dweilen.

Het gebruiksgemak van de app is echt heel fijn. Je hebt een overzichtelijke map die continue update en kunt makkelijk ruimtes opsplitsen. Je ziet ook precies waar de robot zich op het moment van het uitvoeren van een taak bevind.

De stofzuiger maakt erg goed schoon en in stille modus is de zuigkracht nog zeker voldoende voor een hoop hondenharen. De borstel is makkelijk schoon te maken. Het water reservoir is groot genoeg voor meerdere dweilbeurten. Ook op hoge intensiteit.

Trapgat detectie werkt goed, wordt netjes tot precies op de rand schoongemaakt zonder dat de wielen over de rand schiet. Of de robot van de trap af rijdt.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Stil en toch krachtig genoeg
  • Fijne app
  • Maakt snel schoon

Minpunten

• Kreeg geen notificaties (stonden wel aan)

frankjenniskens 26-08-2024

ideale extra schoonmaak hulp.

Geschreven voor: Philips 2000-serie

ik heb dit product voor 2 weken mogen testen.
met 2 jonge kids in huis (waarvan 1 nog kruipend) vond ik het wel zo prettig als de vloer goed schoon is. Het feit dat deze stofzuiger zowel kan zuigen als dweilen zag ik daarom ook als de ideale oplossing. Na de testperiode durf ik wel te zeggen dat de vloer een stuk schoner is dan normaal. waar ik eerst af en toe de stofzuiger pakte als de oudste weer eens vanuit de zandbak naar binnen rende, staat hij nu iedere nacht aan voor een rondje zuigen en om de 2-3 dagen laat ik hem ook dweilen.(dit laatste om niet iedere keer het reservoir te moeten vullen.
inmiddels weet de oudste hem zelf ook te vinden als hij iets geknoeid heeft.
bediening gaat dus makkelijk via de hand, maar ook via de app. Hierop zijn verschillende programma's/routines/zones in huis in de te stellen. hierdoor kun je instellen dat hij niet over een tapijt of mat heen gaat om te dweilen.
daarnaast heeft de stofzuiger genoeg kracht om zichtzelf over een tapijt of mat te verplaatsen.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • geeft foutmeldingen aan middels stem.

Minpunten

• hij ziet geen lage obstakels

r***********@g******** 26-08-2024

Leuke robotstofzuiger

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Ik kreeg de kans om dit apparaat twee weken te testen en dat hebben we dus gedaan!

Met een prijs van € 499,- zou ik verwachten een beetje aan de bovenkant van de instapmodellen terecht te komen en ik denk dat dit redelijk klopt.
Na het uitpakken en de eerste keer aanzetten ging de robot de kamers (hal, woonkamer; keuken en bijkeuken) in kaart brengen en dat ging redelijk snel en was in de app te volgen.

Daarna kon je in de app blokkades (virtuele muur) aanbrengen en zones benoemen die bijvoorbeeld niet gedweild mogen worden. (handig als je een kleed hebt liggen) Het gebruik van de app viel ons tegen. Hoewel handig voor de "basis dingen" is het onhandig als een virtuele muur bijvoorbeeld een paar centimeter wilt verschuiven omdat je in de praktijk ziet dat je deze toch een paar centimeter te krap of juist te wijd hebt gezet. Zo vonden wij nog wat meer (in onze ogen) nadelen van de app.

Maar maakt het apparaat goed schoon? Als stofzuiger zeker, absoluut tevreden daar over. Ook herkent de robot dat hij op het vloerkleed komt en past dan de zuigkracht aan. Het dweilen is redelijk. Echte vlekken ga je er niet mee weg krijgen volgens mij maar voor een dagelijks "even schoonmaken" is het voldoende.

Door het station met opvangbak hoef je dus niet het apparaat telkens te legen. Dat is handig en werkt goed. De stofzuiger heeft redelijk goed in de gaten of hij obstakels tegenkomt en ontwijkt deze netjes. Als hij ze niet ontwijkt zal hij er niet vol gas tegenaan knallen maar is er een voorzichtig contact waarna de stofzuiger uitwijkt.

Kortom, stofzuigen prima; dweilen redelijk. De opvangbak is erg prettig en dat maakt het tot een goed geheel. De app is te beperkt en onhandig. Een updatje zou fijn zijn!

Pluspunten

• stofzuigen gaat echt goed!
  • praktisch station met afval opvangbak
  • zuigkracht wordt aangepast bij vloerkleed

Minpunten

• de app!! Virtuele muur wijzigen onhandig

Roosj 25-08-2024

Stofzuigen prima, dweilen niet

Geschreven voor: Philips 2000-serie

De stofzuiger biedt uitstekende zuigkracht en verwijdert moeiteloos kleine deeltjes van verschillende oppervlakken. Hij herkent automatisch tapijten en verhoogt de zuigkracht, waardoor deze grondig worden schoongemaakt. Dit maakt de stofzuiger bijzonder geschikt voor dagelijks gebruik en zorgt ervoor dat tapijten altijd schoon zijn. Het gebruiksgemak is een groot pluspunt, vooral dankzij de duidelijke en gebruiksvriendelijke app. Het verbinden met het apparaat is eenvoudig, en het instellen van virtuele muren is intuïtief. Daarnaast is het leuk en handig om de voortgang van het schoonmaken in de app te volgen. Hoewel het stofzuigen perfect is, laat de dweilfunctie helaas te wensen over. De dweilbeweging is ongelijkmatig, waardoor er vaak plekken worden gemist, en er zijn problemen met lekkage, wat het algehele reinigingsresultaat negatief beïnvloedt.

Pluspunten

• zuigkracht
  • gebruiksvriendelijke app

Minpunten

• dweilen

Karolina 24-08-2024

Mooi stofzuig robot van Philips

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Een erg mooie stofzuig robot van Philips. Na het uitpakken begint hij meteen met het aanleggen van een plattegrond van je huis hij doet dit nauwkeurig en netjes. Daarna kun je via de app aangeven welke plekken je wil dat hij niet stofzuigt of niet de dweil. Ook kun je in de app veel aangeven hoe hij moet stofzuigen hoe vaak hij bij bepaalde plekken langs Moet gaan en ook het dweilen kun je aangeven hoe droog of nat je wil dat hij de dweilt. Het feit dat hij na het stofzuigen bij het laadstation zichzelf geleegd is erg handig. Ze geven aan dat je maar één keer per maand de zak hoeft te legen maar dit ligt ook eraan hoe vuil je huis is. Hij dweilt goed echter geeft haar geen druk tijdens het dweilen dus moeilijkere vlekken had hij er niet uit.

Virginia 24-08-2024

Super instapmodel!

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Ik heb dit product mogen testen. Ik heb voor deze gekozen omdat hij ook gelijk dweilt en de prijs mij echt wel vrij scherp leek, dus een mooi instap modelletje om eens te proberen of het wat is. Het schoonmaak resultaat heeft mij positief verrast; zeker de eerste paar keer nam hij extreem veel stof op; hij komt namelijk goed op plekken waar ik zelf niet goed bij kan, zoals bijvoorbeeld onder de bank en onder het bed. De zuigkracht is voldoende voor mijn huis met tapijt en kat. Hij kan goed onderscheid maken tussen tapijt en past zijn zuigkracht dan aan
Wat ook super fijn is, is dat hij dus ook gelijk dweilt! Het dweilen is niet streperig en hij mist dus geen lijnen. Het gebruik is makkelijk via de app; je kunt je map dan aanpassen met verboden zones en de hoeveelheid zuigkracht en water aanpassen. Je kunt in de app terugzien wat hij heeft gedaan.

Pluspunten

• Dweilt
  • Zuigkracht

Minpunten

• Map kwijt
  • Loopt vast
  • Bak vaak zelf legen

Rickert1993 24-08-2024

Makkelijke hulp in het "huishouden"

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Met een paar katten en huisdieren leek mij dit het ideale hulpje in huis om mij te verlossen van de vele haren en zand welke zij meebrengen.

De installatie gaat bijna vanzelf, app installeren, stofzuigen aanzetten, station in het stopcontact en de stappen volgen welke er gezegt worden.

Wanneer dit allemaal gedaan is maakt de robot een klein rondje door het huis waarmee hij een kaart maakt van het te stofzuigen gebied.

Hij reinigt de kamer (50m2) in ongeveer 45 minuten, verbruikt daarbij ongeveer 40% in de hardste zuigstand.
Doet dat in zoveel mogelijk rechte banen en op gedeeltes waar de stoelpoten of de poten van de bank staan, maakt hij er keurige rondjes omheen.

Nadat hij alles gehad heeft, gaat hij terug naar het station waar hij zichzelf leegt en begint met opladen.

Pluspunten

• Makkelijk app en bediening
  • Slaan weinig delen over

Minpunten

• Het legen in het station maakt wat meer herrie

l************@h********** 23-08-2024
Geschreven voor: Philips 2000-serie

Ik heb deze Philip robot stofzuiger mogen testen.
Wij hebben een 4 kamer appartement wat lekker vol staat.
Ik moet zeggen het valt mij 1000% mee.
Wij hebben verhoogde dorpels en “botje” ging er prima overheen.
2 vloerkleden ging ie prima over heen, echter het hoogpolige kleed bleef ie in vast zitten.
Installatie via de app ging super snel en makkelijk. Je kan àlles volgen in de app en na het in kaart brengen kan je zones instellen waar ie niet mag komen.
Kamer kan je verschillend instellen.
In de app kan je de zuigkracht instellen of of stil modes zetten.
Op de hoogste zuigkracht deed ie over ons appartement 49m2 en batterij zat daarna nog op 30%
Al met al aangenaam verrast zelfs met een vol huis ontwijkt ie alles en neemt genoeg vuil op.
Het is geen deep clean apparaat, voor dagelijks gebruik prima, maar niet te vergelijken met onze reguliere stofzuiger omdat hiermee wel in hoekjes en randjes komt

b******@h********** 23-08-2024
Geschreven voor: Philips 2000-serie

Ik heb de Philips Robotstofzuiger XU2000/10 mogen testen. Via de handige app kun je hem makkelijk installeren, aanzetten en besturen hij is zeer gebruiksvriendelijk en duidelijk.

De stofzuiger brengt kamers goed en gemakkelijk in kaart. De robotstofzuiger stofzuigt en dweilt in één beurt en werkt goed op onze laminaat vloer. Wij hebben geen vloerbedekking of kleed dus hier geen oordeel over.
Hij komt goed op plekken waar we zelf slecht bij komen, onder kasten, tafel en bank. Het dweilen doet ie goed voor dagelijks gebruik. Bij het dweilen wordt er alleen gebruik gemaakt van water. De zuigkracht is meer dan voldoende. Ook hoeft de afvalbak niet tussentijds geleegd te worden wat erg fijn is.
Voor een instapmodel is dit een goede robotstofzuiger.

Testiris 22-08-2024

Fijne robotstofzuiger

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Als tester van de Philips Robotstofzuiger XU2000/10 ben ik tevreden met de prestaties van dit apparaat. Wat mij direct opviel, is hoe de automatische stand. Zodra hij een tapijt of veel vuil herkent, verhoogt hij automatisch de zuigkracht, wat resulteert in een betere reiniging. De combinatie van stofzuigen en dweilen werkt goed; hij slaat geen enkel plekje over. Zelfs de lastig bereikbare hoeken worden netjes meegenomen Wel is de stofzuiger bij ons een aantal keer vastgelopen in de kabels, dus die plek hebben we als no-go zone geselecteerd nu. De app is eenvoudig in gebruik en biedt veel mogelijkheden, zoals het instellen van schoonmaakschema's en het monitoren van de voortgang. Ook de stille stand is erg prettig. Wij zetten hem midden in de nacht aan zonder last te hebben van het geluid. De volgende ochtend is het huis gestofzuigd. De robot kan ook verschillende plattegronden opslaan zodat je hem ook boven neer kan zetten. De dweilfunctie werkt prima, maar voor hardnekkig vuil moet je echt nog zelf dweilen. Omdat hij geen grote opvangbak heeft past het thuisstation bij ons onder de bank. Dit is ideaal omdat je dan geen enorme robot midden in je huis hebt staan.

Pluspunten

• geluid
  • compact
  • app
  • zuigkracht

Minpunten

• aantal keer vastgelopen in kabels

Luuk Smeyers 18-08-2024

Mooi instapmodel robotstofzuiger

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Ik heb de Philips Robotstofzuiger XU2000/10 mogen testen. Als instapmodel is het een fijne robotstofzuiger. Het is makkelijk op te zetten en te installeren via de app. Ook het aansturen van de robot via de app is simpel en duidelijk. Ook is het een pré dat de robot kan dweilen en stofzuigen in één.

De robotstofzuiger werkt goed voor gladde vloeren maar hij heeft wat meer moeite met tapijten. Als je deze echt schoon wilt hebben moet de robotstofzuiger hier meerdere malen overheen, zelfs op max zuig stand.

Hij brengt de kamers makkelijk in kaart en vind dan goed zijn weg. Als je op zoek bent naar een instapmodel die het zuigen en dweilen uit handen kan nemen, is dit een goede prijs kwaliteit verhouding robotstofzuiger.

Pluspunten

• Prijs-kwaliteit verhouding
  • gebruiksgemak
  • stofzuigen en dweilen in 1

Minpunten

• zuigt tapijten minder goed

m**************@g******** 18-08-2024
Geschreven voor: Philips 2000-serie

Mooie robotstofzuiger, ook met huisdieren. De machine kan zowel stofzuigen als dweilen.

Miriam W 18-08-2024

Mooie robotstofzuiger, ook ideaal als je dieren hebt.

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Ik heb deze robotstofzuiger een aantal weken mogen testen en ben positief verbaasd.

De sotfzuiger is redelijk krachtig. Het koeienhuid geeft geen enkel probleem en de mat bij de voordeur is schoon. Ik heb twee langharige katten en die haren kan hij prima ook uit de matten krijgen.

De Stofzuiger heeft geen problemen als hij over een liggende tafelpoot van ongeveer 1 cm heen moet, echter wanneer de poot hoger is, dan merk je dat dat niet lekker gaat.

Door zones uit te sluiten kun je zorgen dat je kleed wel wordt gezogen, maar niet gedweild wordt.

Ik ben echt positief verbaasd en ben wel fan geworden.

Pluspunten

• Zuigt dieren haren goed op

Minpunten

• liggende obstakels >1cm moeilijk

M. Driessen 12-08-2024

Mooie robotstofzuiger

Geschreven voor: Philips 2000-serie

Ik heb de Philips robotstofzuiger een aantal weken mogen testen. Hij bevalt best goed, hij geeft net resultaat na stofzuigen en dweilen. Er zit een goed borstel op om goed in de hoekjes te komen. De robotstofzuiger is makkelijk in gebruik en eenvoudig schoon te maken. Een nadeel vind ik dat de robotstofzuiger als je de dweil erop hebt, niet alleen kan stofzuigen, daarnaast staat er dat hij bijvoorbeeld een mat of tapijt op kan van een hoogte van 20 mm, bij mij lukte het niet bij een deurmat van 10 mm. Hij kwam daar niet op, dat is wel een nadeel.

Pluspunten

• Net resultaat
  • Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Heeft moeite met op een mat komen

NomenNescio 11-08-2024

Goede all-round robotstofzuiger

Geschreven voor: Philips 2000-serie

De afgelopen weken heb ik deze Philips robotstofzuiger mogen testen. De installatie verliep heel makkelijk door middel van het scannen van een QR-code. Bij het eerste gebruik maakte de robot een nauwkeurige map van mijn woning. Ik had de robot geplaatst op de begane grond, waar de woonkamer, keuken en hal zich bevinden.

Ik vond het fijn om deze robotstofzuiger te mogen testen, mede door de aanpasbare mogelijkheden van de schoonmaakmethode. Ik heb een zoontje van 1,5 jaar en als hij wat eten laat vallen, kun je via de applicatie aangeven waar de stofzuiger specifiek moet schoonmaken. Dit soort mogelijkheden zorgde ervoor dat ik de robotstofzuiger sneller gebruikte.

Het enige wat de robotstofzuiger niet voor elkaar kreeg was het stofzuigen van onze zwarte deurmat. Ik heb verschillende opties geprobeerd, maar het lukte echt niet.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze robotstofzuiger en daarom raad ik hem aan.

Pluspunten

• de verschillende mogelijkheden
  • snelheid van het gebruik

Minpunten

• kan niet de zwarte deurmat schoonmaken

Tester1082 11-08-2024

Philips XU2100/20 - het perfecte huishoudmaatje

Geschreven voor: Philips XU2100/20

De App ziet er overzichtelijk uit. In de App kun je een schoonmaakprogramma instellen. Zo heb ik nu ingesteld dat de robot wekelijks standaard elke maandag en vrijdag om 9.00 uur start met stofzuigen en dweilen. Standaard met de zuigkracht op optie 3 (sterk) en de natheid van de dweil op optie 2 (medium). Nu moet ik alleen niet vergeten vooraf de eetkamer stoelen op kop op de eettafel te zetten. Want helaas loopt de robot vast bij mijn trapezium vormige poten onder de eetkamerstoelen. De robotzuiger heb ik nu 3 weken getest en de schoonmaakprestaties hebben mijn verwachtingen overtroffen. Zelfs lastige hoeken, zand op de voordeurmat, vlekken van modderige schoenen en geknoei in de keuken krijgt deze held allemaal perfect schoon.

Pluspunten

• alle vuilresten weg na stofzuigen
  • dweilfunctie goed resultaat
  • uitgebreide en makkelijk te bedienen App
  • geluidsniveau robot lager dan stofzuiger
  • twee dweilen meegeleverd

Minpunten

• eetkamer stoelen vooraf op de kop op tafel

Robotexpert 06-08-2024

Leuk voor een grote ruimte met weinig optakels

Geschreven voor: Philips XU2100/20

De afgelopen 2 weken heb ik de eer gehad om deze Philips XU2100/20 te testen.
Dit heb ik uitgebreid gedaan. Zo heb ik het apparaat in 3 verschillende woning aan het werk gezet. Ik zal voor nu ingaan op mijn eigen woning.
Het scannen van de woonruimte ging fantastisch en hij weet precies waar een kamer begint en waar die eindigt. Echter zou ik aanraden wanneer u een volle kamer heeft en er relatief weinig leeg oppervlak is, het te houden bij een reguliere stofzuiger. Dit omdat ik er nu achter kom dat het meeste werk zit in het stofzuigen van alles behalve de vloer.
De bijhorende applicatie werkt echt fantastisch en is ongelofelijk uitgebreid. Dit is iets waar ik altijd enorm enthousiast van word. Zo kun je gemakkelijk grensgebieden aangeven, timers instellen, schoonmaak-programma’s maken en/of instellen, routines creëren et cetera. Ook hierbinnen kun je weer van alles Customisen; Zoals de vacuüm stand instellen, de hechting, herhalingen inzetten en nog veel meer.
Toch ben ik niet overtuigd, dit om de volgende redenen; Ik heb een tafel met gekruiste metalen poten, elke beurt rijd hij hier een klein beetje op en loopt dan vast met de melding dat hij op de grond gezet moet worden, een loskabeltje aan de rand van de vloer is een obstakel waar hij telkens aan vast blijft zitten met zij borsteltjes, de zorgvuldigheid van het daadwerkelijk opzuigen van de vloer is niet na behoren en de dweil-functie laat wel natte strepen achter maar de opgespaarde viezige vegen op de grond haalt hij niet weg.

Pluspunten

• Leeg-station
  • Super goede indexatie van ruimtes
  • Onwijs uitgebreide functionaliteiten met de app.

Minpunten

• Herkend schuin lopende opjecten niet.
  • Hangt vaak vast
  • dwijlfunctie is niet optimaal.